Een goede zaak een dominee hoort geen homo te zijn, het mag niet van de Bijbelquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:45 schreef paultjuhhh het volgende:
In Spakenburg is dit weekend een dominee opgestapt omdat hij homo is en een relatie heeft
[..]
Wat vinden jullie ervan ?
Bij jou is het helaas meer: 'een nieuwe vraag, wéér geen antwoord'quote:Op zondag 9 april 2006 22:45 schreef pmb_rug het volgende:
maken. voor elk antwoord, een nieuwe vraag.
Niet dat jij als homo en bijbelkenner erg veel antwoorden nodig hebtquote:Op zondag 9 april 2006 22:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Bij jou is het helaas meer: 'een nieuwe vraag, wéér geen antwoord'
misschien stel je de verkeerde vraag?quote:Op zondag 9 april 2006 22:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Bij jou is het helaas meer: 'een nieuwe vraag, wéér geen antwoord'
nogmaals: ik heb niets tegen homofilie. eigenlijk is mijn sexuele moraal identiek voor hetero en homoseksuelen. ik kan me daarom in die zin wel vinden in het standpunt van de RK, maar vind het erg onrealistisch. Als mens wil je die liefde nu eenmaal physiek uiten...quote:Erg leuke site, fijn om te lezen over hoe sommige dingen in elkaar zitten en wat voor vragen anderen hebben. Ik ben alleen de laatste tijd wel bezig met homofilie. Iedereen zegt dat God dat zo afkeurt. Is dat echt zo? Mag een lesbisch iemand nooit 'iets' krijgen met een meisje? Weten jullie welke teksten daarover in de bijbel staan?
Twee moeilijke en één makkelijke vraag. Een eerdere vraag die we op dit gebied beantwoordden, leverde bij zowel voor- als tegenstanders meer discussie op dan antwoorden. En daar is Adios nu net niet voor bedoeld. Maar OK.
Of God het afkeurt? Daar gaan we geen antwoord op geven. Ik denk dat God over zaken als seksualiteit tegen iedereen persoonlijk duidelijk wil spreken. Op deze plek voor elkaar bepalen of het wel of niet mag is redelijk zinloos.
Mag een lesbisch iemand 'iets' krijgen met een meisje? Zie hierboven. Trouwens wel een leuke nadenker voor beide 'partijen' (voor- en tegenstanders): God ziet de gelovige mens 'die Jezus aanneemt als redder en Heiland' los van de daden van die mens. Dat is maar goed, want anders kwam niemand in de hemel.
Vervolgens gaat God met iedereen persoonlijk een weg. Een levenslange weg waarin je steeds meer op de Here Jezus mag gaan lijken en leren uit Gods woord en in gebed, hoe God alles bedoeld heeft. Ben jij vandaag al klaar?? Knap hoor!
De bijbelteksen waar je uit op zou kunnen maken dat God geen voorstander is van 'homoseksuele praktijken' (is het zo diplomatiek genoeg jongens?):
Leviticus 18:22, Leviticus 20:13, Romeinen 1:27-28, 1 Corinthe 6:10
Tip
Lees verschillende vertalingen en lees ook even wat ervoor en erachter staat (aanleiding e.d.)
simpel antwoord uit de schriftquote:Voorts maak ik er ook uit op dat God nooit heeft bedoeld in zijn oorspronkelijke schepping voor de mens om te werken. Dat dát nu toch voorkomt is een gevolg van de zondevol, ergens heb ik echter het gevoel dat werken niet zondig wordt gevonden. Sterker nog, de protestantse schijnt vrij goed om te gaan met werken en kapitalisme.
quote:6 Broeders en zusters, op gezag van onze Heer Jezus Christus dragen wij u op u niet in te laten met broeders of zusters die hun werk verwaarlozen en niet leven volgens de traditie die wij hebben doorgegeven. 7 U weet zelf wat het betekent ons na te volgen. Toen we bij u waren, hebben we ons dagelijks werk niet verwaarloosd 8 en op niemands kosten geleefd. Integendeel, we hebben ons ingezet en ingespannen, dag en nacht hebben we gewerkt om niemand van u tot last te zijn. 9 Niet dat we geen aanspraak konden maken op uw ondersteuning, maar we wilden onszelf tot voorbeeld stellen, zodat u ons zou navolgen. 10 Toen we bij u waren, hebben we herhaaldelijk gezegd dat wie niet wil werken, niet zal eten. 11 We horen dat sommigen van u hun werk verwaarlozen, dat ze zich niet nuttig maken maar zich slechts onledig houden met nutteloze bezigheden. 12 In naam van de Heer Jezus Christus dragen wij dergelijke mensen nadrukkelijk op rustig hun werk te doen en hun eigen brood te verdienen. 13 Broeders en zusters, doe het goede, zonder op te geven, 14 en wees op uw hoede voor wie geen gehoor geven aan wat wij in deze brief schrijven. Ga niet met hen om, dan zullen ze zich schamen. 15 Behandel hen echter niet als vijanden, maar wijs hen als uw broeders en zusters terecht. 16 Moge de Heer van de vrede zelf u altijd en op elke wijze vrede geven. De Heer zij met u allen.
Noach? Is die niet een beetje nadat ze uit het Paradijs zijn gejaagd? Mijn punt was: pmb_rug opperde, als verweer tegen homoseksualiteit, nadat Leviticus niet als bewijs werd geaccepteerd dat omdat er veel reinheidswetten niet meer worden gevolgd, dat dát ook in het NT verboden wordt, daarna werd daar op basis van de woordkeuze geopperd dat homoseksualiteit daar wellicht niet de beste lezing is, omdat het Grieks daar veel specifiekere woorden voor had, uiteindelijk dat het naar zijn mening niet het oorspronkelijk plan van God was met de schepping – maar dat hij in oprecht liefde tussen twee mannen heel weinig slechts kan zien (een gedachte waarvan ik hoop dat hij die vasthoudt).quote:Op zondag 9 april 2006 22:41 schreef Zombine het volgende:
[..]
Volgens de bijbel mag er gewoon vlees gegeten worden.
EDIT: even de tekst opgezocht.
Gen 9:
1 Toen zegende God Noach en zijn zonen, hij zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk en bevolk de aarde. 2 De dieren die in het wild leven, de vogels van de hemel, de dieren die op de aardbodem rondkruipen en de vissen van de zee zullen ontzag en angst voor jullie voelen – ze zijn in jullie macht. 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten.
Ik zie dit als argument tegen jezelf. Namelijk: Jij zegt: In de oorspronkelijke schepping had God homoseksualiteit niet bedoeld, en trekt daar (impliciet) de conclusie uit dat het dus nog steeds niet zo bedoeld is. Echter, voor de zondeval heeft God niet een explicieite opvatting over homoseksualiteit en daarnaast zien we, dat ook al was die er, dat er door de zondeval veel veranderd is (b.v. m.b.t. werken).quote:Op zondag 9 april 2006 23:44 schreef pmb_rug het volgende:
als je er geen genoeg van kan krijgen:
[..]
simpel antwoord uit de schrift
[..]
Een opmerking die mij dus volstrekt irrelevant lijkt.quote:Op zondag 9 april 2006 09:47 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk niet dat homoseksualiteit onderdeel is van de schepping zoals God die in gedachte had voor de zondeval.
ook hier snij je een zeer diep, doch interessant punt aan.quote:Doch, als we zo gaan beginnen, dan kan ik nog wel wat zaken noemen waarvan ze in het Paradijs anders waren dan daarna. Als we dus streven naar een pre-zondeval toestand, dan is er nog wel een aantal punten om te herzien, waaronder vegetarisme. (Overigens, Jezus eet alleen vis, nooit vlees in het NT, althans, niet op schrift, alhoewel er wel enkele passages zijn die vegetarisme sterk veroordelen in het NT, Rom 14:2-3, 1 Tim 4:1-4.).
Mijn voeten worden af en toe nog vuil door zonden, maar die kunnen mij niet echt meer vies maken.quote:Hierop zei Jezus: ‘Wie gebaad heeft hoeft alleen nog zijn voeten te wassen, hij is al helemaal rein.
*zucht*quote:Op zondag 9 april 2006 23:41 quote pmb_rug het volgende:
Of God het afkeurt? Daar gaan we geen antwoord op geven. Ik denk dat God over zaken als seksualiteit tegen iedereen persoonlijk duidelijk wil spreken. Op deze plek voor elkaar bepalen of het wel of niet mag is redelijk zinloos.
Mag een lesbisch iemand 'iets' krijgen met een meisje? Zie hierboven. Trouwens wel een leuke nadenker voor beide 'partijen' (voor- en tegenstanders): God ziet de gelovige mens 'die Jezus aanneemt als redder en Heiland' los van de daden van die mens. Dat is maar goed, want anders kwam niemand in de hemel.
Vervolgens gaat God met iedereen persoonlijk een weg. Een levenslange weg waarin je steeds meer op de Here Jezus mag gaan lijken en leren uit Gods woord en in gebed, hoe God alles bedoeld heeft. Ben jij vandaag al klaar?? Knap hoor!
De bijbelteksen waar je uit op zou kunnen maken dat God geen voorstander is van 'homoseksuele praktijken' (is het zo diplomatiek genoeg jongens?):
Leviticus 18:22, Leviticus 20:13, Romeinen 1:27-28, 1 Corinthe 6:10
Ik denk het niet.quote:Op maandag 10 april 2006 08:07 schreef pmb_rug het volgende:
ik denk dat je chronisch overdrijft
ik ben de kerk niet. net zoals dat stukje niet van 'de kerk' komt.
Om de zelfde reden waarom jij hem wilt dienen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 10:41 schreef Triggershot het volgende:
Waarom zou je als homo God willen dienen?
Mogen dominees homo zijn ?quote:Op maandag 10 april 2006 17:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Om de zelfde reden waarom jij hem wilt dienen?
Waar slaat dit nou op?
Ook al vind je homoseksualiteit een zonde, een zondaar heeft net zo veel recht om hem te dienen als een ieder ander.
Trouwens , bijna niemand leeft 100 % volgens de regels van de bijbel of koran. Dus zijn we allemaal zonderaars, ongeacht welke seksuele voorkeur je hebt.
Het is reinste discriminatie om homo’s uit te sluiten voor welke functie dan ook.
Dat wordt toch niet gesuggereerd? Er wordt alleen gezegd dat zondaars ook God kunnen willen dienen, en daarmee wordt er antwoord op je vraag gegeven.quote:Op maandag 10 april 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mogen dominees homo zijn ?
Verbied ik jou God te dienen?
Ik heb het niet over mezelf, aangezien ik niet religieus ben.quote:Op maandag 10 april 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mogen dominees homo zijn ?
Verbied ik jou God te dienen?
Het gaat niet bepaald om een groep zondaar, maar over een gemeenschap die ( zoals ik het interpreteer) vervolgt wordt om hun sexueele geaardheid, dan vraag ik me af waarom je zo een God zou willen dienen.. Daarin wordt niet gesuggereerd of ze wel/niet God moeten dienen..quote:Op maandag 10 april 2006 18:15 schreef Nekto het volgende:
[..]
Dat wordt toch niet gesuggereerd? Er wordt alleen gezegd dat zondaars ook God kunnen willen dienen, en daarmee wordt er antwoord op je vraag gegeven.
Denk jij dat ik God zou dienen als God alle zondaren vrijwel meteen zou vervolgen?quote:Op maandag 10 april 2006 18:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf, aangezien ik niet religieus ben.
Ik geef alleen antwoord op je vraag “waarom een homo god zou willen dienen”.
En dat is om de zelfde reden waarom anderen hem willen dienen.
![]()
Ik vond het nogal een rare/foute opmerking van je.![]()
Waarom zou een homo god willen dienen?, alsof dat zo vreemd is, alsof dat tegenstrijdig zou zijn.
Ook suggereer je daarmee indirect alsof jij beter bent dan homo;s , alsof jij geen zondaar zou zijn. En de kans lijkt me vrij klein dat jij geen zondaar bent.
Als God vindt dat je dood moet bij een homosexueel-daadquote:Op maandag 10 april 2006 18:21 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Hoezo, meteen vervolgen?
Een dergelijke God zullen homo's inderdaad niet willen dienen.quote:Op maandag 10 april 2006 18:24 schreef Triggershot het volgende:
Als God vindt dat je dood moet bij een homosexueel-daad
Een vers subjectief interpreteren vind ik zeker wel relevantquote:Op maandag 10 april 2006 18:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een dergelijke God zullen homo's inderdaad niet willen dienen.
Punt is dat de christelijke homo's niet zullen geloven dat God dat vindt.
't Is dus niet relevant.
En wie doen dat volgens jou? De homo's of de orthodoxe kerk?quote:Op maandag 10 april 2006 18:30 schreef Triggershot het volgende:
Een vers subjectief interpreteren vind ik zeker wel relevant
Oh dat zal wel de islam zeggen( daar heb ik niet veel verstand van), maar christenen vinden dat niet.quote:Op maandag 10 april 2006 18:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als God vindt dat je dood moet bij een homosexueel-daad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |