abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 23:25:15 #1
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36594646
Naar aanleiding van het gesprek uit FB in US, vraag ik me het volgende af;

Ben ik inderdaad nu zo oud? Is er inderdaad al een "generatiekloof" gevormd binnen de 10 jaar? Het is pas een kleine 13 jaar geleden dat ik 16 was. Toch begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer. Bitches dit, ho's dat, pussy voor en achter. Kleinerend gedrag is standaard en respect voor elkaar hebben of plezier is uit. Hoe denken jullie hierover?
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb het even door gelezen .

Ik ben met fok eens dat er geen seksueel getinte foto's mogen staan van pubers onder de 18jaar.
De reden dat ik er mee eens ben is dat de pubers beschermt moeten woorden voor hun fouten.
De foto's die worden geplaats op het net blijfen ook voorgoed op het net (google cash).
Wat ik minder vind is hoe sommige mods en gebruiker reageren op het forum.

aan Mukie
Zag ook een reactie van jouw dat je geen pubers kan begrijpen.
terwijl jij zelf net (bouwjaar 1977)29@30jaar ben
Je kan je eigen tijd zeker niet herrineren toen je een pubertje was??
Je zal net zo domme doos geweest zijn als het meisje die de foto's had geplaats in die tijd.

en nee ik ben geen pubertje
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:18 schreef Mukie het volgende:

[..]

Nou nee...Zo'n "doos" ben ik inderdaad nooit geweest. Fikkie stoken, aan brommers sleutelen, stiekum uitgaan en verkleedpartijetjes houden. Dat was mijn pubertijd.

Pubers van tegenwoordig begrijp ik inderdaad niet. Dat gangbangs normaal zijn en elkaar pijpen een vriendendienstje (zie nova docu een tijdje terug). Foto's van mezelf nemen als zijnde sexy en gewaagd dacht ik niet eens over toen ik nog puber was. Daarvoor had je andere leuke dingen te doen buiten. Ookwel spelen genoemd, iets wat ik minder en minder bij de jeugd van vandaag zie. Te snel willen ze meedoen met de grote-mensen wereld. Te snel zelfstandig zijn, volwassen en sexueel actief. Noem het misbegrip of een generatiekloof. Ik vind mezelf nog niet volwassen genoeg, laat staan dan de dames en heren die oa. op sites staan als sugababes.

Maar dit is mijn persoonlijke mening, die gegarandeerd ook overgekomen is, aangezien de persoonlijke noot in je bericht. Kids vandaag zouden zich zorgen moeten maken of ze een toets wel gehaald hebben, of ze die speelgoed auto krijgen die ze zo graag willen hebben en niet of ze na afloop een soa hebben opgelopen.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_36595098
kijk je wel naar de juiste pubers ?
pi_36595179
Ik ben het wel met je eens.
Als je tegenwoordig op je 14 nog maagd bent dan hoor je er niet bij. Half puberend Nederland heeft al orale sex gehad met tig verschillende partners.

De zaken bij Durex gaan goed neem ik aan

Waarom niet dit topic starten in het hol van de leeuw nml. PUB ?
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 2 april 2006 @ 23:42:46 #4
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36595226
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik ben het wel met je eens.
Als je tegenwoordig op je 14 nog maagd bent dan hoor je er niet bij. Half puberend Nederland heeft al orale sex gehad met tig verschillende partners.

De zaken bij Durex gaan goed neem ik aan
Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.

In PUB? Ik wil weten of ik oud ben qua denken bij alle leeftijden. Niet alleen pubers, dan weet ik het antwoord al.
pi_36595469
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:25 schreef Mukie het volgende:
Naar aanleiding van het gesprek uit FB in US, vraag ik me het volgende af;

Ben ik inderdaad nu zo oud? Is er inderdaad al een "generatiekloof" gevormd binnen de 10 jaar? Het is pas een kleine 13 jaar geleden dat ik 16 was. Toch begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer. Bitches dit, ho's dat, pussy voor en achter. Kleinerend gedrag is standaard en respect voor elkaar hebben of plezier is uit. Hoe denken jullie hierover?
[..]

[..]
Ik snap je volkomen. Ik denk soms ook wel eens; ben ik nu zo'n oude lul aan 't worden of hoe zit dat... Ik denk wel dat we hier als maatschappij zijnde de rekening wel van gepresenteerd krijgen over een jaar of 10-15.
  zondag 2 april 2006 @ 23:58:28 #6
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36595641
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 3 april 2006 @ 00:05:27 #7
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36595796
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:42 schreef Mukie het volgende:

[..]

Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.

In PUB? Ik wil weten of ik oud ben qua denken bij alle leeftijden. Niet alleen pubers, dan weet ik het antwoord al.
Ik val er zelf een beetje tussen, maar ik kan het van allebei wel begrijpen. Jij bent nog opgegroeid zonder dat je echt 24/7 alles op kon zoeken en achter een pc kon zitten. Voor die 13/14 jarige pubers is dat niks bijzonders meer en doordat je eigenlijk alles wel op internet kunt vinden (maar vooral ook wel veel zieke shit) wordt dat als normaal gezien. Het hele stereotype beeld dat je ook wel ziet op onder andere TMF helpt ook niet echt mee (zonder daar meteen weer de schuld bij te leggen, natuurlijk).

Maar toch niet helemaal.
pi_36595899
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
pi_36596062
Zou dit te maken kunnen hebben met het vervroegen van bijvoorbeeld sexuele voorlichting, niet op de huidige generatie maar juist de vorige. Waar dus steeds jongere mensen met elkaar 'omgaan'.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  maandag 3 april 2006 @ 00:15:43 #10
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36596086
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Das waar ja Maar het gaat nu ook meer over het beeld wat veel mensen hebben over wat tegenwoordig 'gewoon' gevonden wordt. Hoewel gewoon natuurlijk ook relatief is
Maar toch niet helemaal.
pi_36596142
Toen ik 12 was had ik ook al klasgenootjes die seks hadden in het fietsenhok hoor. En ik ben ook al 25
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_36596286
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:15 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Das waar ja Maar het gaat nu ook meer over het beeld wat veel mensen hebben over wat tegenwoordig 'gewoon' gevonden wordt. Hoewel gewoon natuurlijk ook relatief is
Precies, maar wat is vandaag de dag niet meer gewoon? Alles kan en 'moet maar kunnen' tegenwoordig en als je iets minder hebt dan een ander tel je al niet meer mee. De maatschappelijke druk is hierbij enorm groot. Mensen willen steeds meer en beter en schromen niet voor daar alles voor te doen en op te offeren incl. eventuele principes daarbij terzijde te schuiven. De jacht naar de ultieme luchtbel is begonnen...
pi_36596322
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef het_fokschaap het volgende:
kijk je wel naar de juiste pubers ?
Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.

Je moet inderdaad oppassen naar welke pubers je kijkt. De meeste mensen die ik ken zitten op het VWO en daar valt het reuze mee. Natuurlijk heb je mensen die er vroeg bij zijn, maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb wel andere verhalen gehoord over VMBO-scholen. Maar goed, het feit dat die dingen doorverteld worden geeft al aan dat het daar toch ook niet als normaal of vanzelfsprekend gezien wordt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36596504
Ik was anders best een slet toen ik 15 was. Al die zoenspelletjes, sjonge, het was me de tijd wel.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36597666
Het ligt niet zozeer aan je leeftijd.Maar de pubers zijn veranderd.
Ten eerste puberen kinderen eerder.Ik help wel eens op een basisschool waar ik gewerkt heb en als ik hoor wat die kids uit groep 8 allemaal uitkramen.Het zijn allemaal dingen waar ik het pas op de middelbare school overhad.
Ten tweede hebben kinderen een grotere bek.Ouders hebben niet meer het lef om grenzen te stellen,over alles moet worden gediscussieerd,terwijl ik gewoon nog ouderwets moest luisteren.
Ook ontbreekt het ouders vaak aan tijd om de kinderen een beetje fatsoenlijk op te voeden.En als de ouders niet thuis zijn bedenken de kids hun eigen regels wel.
Verder spelen kinderen minder buiten want ze brengen hun tijd achter de computer door.Of ze zitten dag en nacht voor de TV.Dat maakt ze onverschillig en lui en dat zijn dingen die ik een aantal jaren terug in de jeugdsoos wel zag.De huidige generatie wil vermaakt worden en wil daarvoor zelf niets hoeven doen.Dat soort gelegenheden bloedt dus ook dood.
Verder heeft de opmars van internet ook aan de generatiekloof bij gedragen.
Ik kan mij nog herinneren dat er geen geldautomaten waren,geen mobieltjes en dat er geen internet was.En dat er op TV dusdanig weinig te zien was(logisch met twee zenders) dat je maar wat graag de bak lego te voorschijn haalde of naar buiten ging.
Verder zijn de programma's op TV niet echt van een hoger niveau geworden,alles wordt die zender maar opgegooid en dat kon vroeger ook niet.

Dus kort samengevat denk ik dat er de afgelopen jaren zoveel is veranderd dat de generatiekloof behoorlijk wat groter is geworden.
En ik denk dat we daar nog wel de zure vruchten van zullen plukken want de pubers van nu lijkt me niet het meest produktieve volk wat er bestaat.
  maandag 3 april 2006 @ 07:45:40 #16
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36598979
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:25 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.

Je moet inderdaad oppassen naar welke pubers je kijkt. De meeste mensen die ik ken zitten op het VWO en daar valt het reuze mee. Natuurlijk heb je mensen die er vroeg bij zijn, maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb wel andere verhalen gehoord over VMBO-scholen. Maar goed, het feit dat die dingen doorverteld worden geeft al aan dat het daar toch ook niet als normaal of vanzelfsprekend gezien wordt.
Als ik kijk naar pubers, dan is dat in zijn algemeenheid wat ik zo op straat meemaak, via docu's, via de ouders zelfs, internet, de kroeg etc... Liever wil ik er nu geen issue van maken welk deel van onze maatschappij dit betreft mbt schoolniveau. Maar qua doorsnee. Zeker er zijn ook jongeren die niet meedoen aan de hype van tegenwoordig, zijn er nog steeds "de oude maagden" en ook de kinderen die zelfs met 2 woorden spreken.

Ook zeg ik niet dat de jeugd van tegenwoordig verdorven is, maar we gaan wel behoorlijk hard die kant uit. Wat is er immers mis met een kind dat nog een kind wilt zijn? Dat gaat tegenwoordig bijna niet meer. Juist door die "sociale druk".
  maandag 3 april 2006 @ 07:48:37 #17
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36598991
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:31 schreef nozem het volgende:
Ik was anders best een slet toen ik 15 was. Al die zoenspelletjes, sjonge, het was me de tijd wel.
Een zoenspelletje is nog iets anders dan al direct met iemand in bed duiken. Ik vraag me soms af of kinderen nog weten wat liefde is. Wat verliefdheid is. Niet te verwarren met geilheid. Maar kom op.... En ik stoot vast sommige mensen nu tegen het hoofd, wat hebben kids van een jaar of 12, 13 nu bij elkaar te zoeken in bed/steeg etc. Ze hebben net hun eerste schaamharen op de zak staan.
  maandag 3 april 2006 @ 07:50:00 #18
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36599001
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:17 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik 12 was had ik ook al klasgenootjes die seks hadden in het fietsenhok hoor. En ik ben ook al 25
Op die leeftijd kreeg je dan vaak te horen "vroeg rijp vroeg rot".
Tegenwoordig ben je een loser als je je eerste trio nog niet hebt gehad op je 15e.
Waar gaat het eindigen?
  maandag 3 april 2006 @ 08:18:19 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36599170
Daarnaast heb ik dan nog iets om over na te denken; "Willen ze niet meer jong zijn, of kunnen ze niet meer jong blijven?"
  maandag 3 april 2006 @ 08:41:18 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36599357
Ach, ik zie zo veel verschil niet buiten het feit dat de jeugd van tegenwoordig (:P) zich volledig spiegelt aan een niet bestaande wereld die ze meekrijgen uit videoclips.

Het is allemaal zo plastic. Maar daar groeien ze wel weer overheen. Deels althans.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36599381
quote:
Op maandag 3 april 2006 07:50 schreef Mukie het volgende:

Tegenwoordig ben je een loser als je je eerste trio nog niet hebt gehad op je 15e.
Waar gaat het eindigen?
Is dat echt zo? Ik geloof er niks van. Misschien in bepaalde kringen, maar volgens mij zijn het uitzonderingen en heb je een beetje een gekleurd beeld van de 'jeugd van tegenwoordig'
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 3 april 2006 @ 08:45:39 #22
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_36599392
quote:
Op maandag 3 april 2006 08:18 schreef Mukie het volgende:
Daarnaast heb ik dan nog iets om over na te denken; "Willen ze niet meer jong zijn, of kunnen ze niet meer jong blijven?"
"Weten ze wel wat jong zijn is?"

Ik heb een zusje (we schelen 11 jaar) en daar heb ik het eens hierover gehad, omdat het mij ook al opviel dat "de jeugd van tegenwoordig" ( ) zo anders in elkaar zat als mijn pubertijd. Inderdaad, fikkie stoken, stiekum uitgaan, zoenspelletjes was ook mijn pubertijd, samen met af en toe wat school, je kent het wel

Mijn zusje wist me te vertellen, dat er volgens haar ook een kern van waarheid in zit, en dat het eigenlijk grotendeels samenhangt met ouderlijk toezicht. Ouders moeten steeds meer met z'n twee-en werken om de hypotheek, de computer en de mp3speler te kunnen betalen, waardoor er voor hun weinig tijd/energie overblijft om in de kinderen te stoppen, die vervolgens makkelijk kunnen ontsporen. Want zeg eens zelf: Was het niet altijd veel stoerder om om te gaan met oudere vrienden dan wanneer je de oudste uit je groep was ?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  maandag 3 april 2006 @ 08:55:01 #23
141994 Dickies
Since 1922
pi_36599499
Ergens best interessant.

In mijn tijd ( ) liepen die meiden er niet vanaf hun 12e bij alsof ze 16 waren. Veel kinderlijker nog.

Maar dat iedere puber nu gangsbangs etc. normaal vindt gaat ook weer te ver. Ik ken genoeg meiden van 16/17 die daar nooit aan mee hebben gedaan. En ik zie het ze ook sowieso niet doen. Zijn dan ook niet de typische 'sugababes' maar toch.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_36599627
ik ben 21, ennuh, ik snap die kinderen van 14 ook niet helemaal (hoor mij dan )
Ik kan me niet herrineren dat ik ZO erg was toen ik zo oud was.
Oke ik ben ook ontmaagd op em 14e. maar zols het nu gaat vindt ik toch wel weer net iets te.
En niet alleen met sex.
maar zo gaat het ook met drugs en alchohol.
iedereen is totaal losgeslagen lijkt het wel.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 3 april 2006 @ 09:17:38 #25
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36599802
Zeg, die TT he, die spreekt over < 10 jaar. Ik weet dat men zich graag jong rekent maar is het niet meer 15-20 jaar verschil, gezien de leeftijd waarover gesproken wordt?
Taking the heroine out of chix since 1980
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')