quote:Op zondag 2 april 2006 19:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb het even door gelezen .
Ik ben met fok eens dat er geen seksueel getinte foto's mogen staan van pubers onder de 18jaar.
De reden dat ik er mee eens ben is dat de pubers beschermt moeten woorden voor hun fouten.
De foto's die worden geplaats op het net blijfen ook voorgoed op het net (google cash).
Wat ik minder vind is hoe sommige mods en gebruiker reageren op het forum.
aan Mukie
Zag ook een reactie van jouw dat je geen pubers kan begrijpen.
terwijl jij zelf net (bouwjaar 1977)29@30jaar ben
Je kan je eigen tijd zeker niet herrineren toen je een pubertje was??
Je zal net zo domme doos geweest zijn als het meisje die de foto's had geplaats in die tijd.
en nee ik ben geen pubertje
quote:Op zondag 2 april 2006 23:18 schreef Mukie het volgende:
[..]
Nou nee...Zo'n "doos" ben ik inderdaad nooit geweest. Fikkie stoken, aan brommers sleutelen, stiekum uitgaan en verkleedpartijetjes houden. Dat was mijn pubertijd.
Pubers van tegenwoordig begrijp ik inderdaad niet. Dat gangbangs normaal zijn en elkaar pijpen een vriendendienstje (zie nova docu een tijdje terug). Foto's van mezelf nemen als zijnde sexy en gewaagd dacht ik niet eens over toen ik nog puber was. Daarvoor had je andere leuke dingen te doen buiten. Ookwel spelen genoemd, iets wat ik minder en minder bij de jeugd van vandaag zie. Te snel willen ze meedoen met de grote-mensen wereld. Te snel zelfstandig zijn, volwassen en sexueel actief. Noem het misbegrip of een generatiekloof. Ik vind mezelf nog niet volwassen genoeg, laat staan dan de dames en heren die oa. op sites staan als sugababes.![]()
Maar dit is mijn persoonlijke mening, die gegarandeerd ook overgekomen is, aangezien de persoonlijke noot in je bericht. Kids vandaag zouden zich zorgen moeten maken of ze een toets wel gehaald hebben, of ze die speelgoed auto krijgen die ze zo graag willen hebben en niet of ze na afloop een soa hebben opgelopen.![]()
Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.quote:Op zondag 2 april 2006 23:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik ben het wel met je eens.
Als je tegenwoordig op je 14 nog maagd bent dan hoor je er niet bij. Half puberend Nederland heeft al orale sex gehad met tig verschillende partners.
De zaken bij Durex gaan goed neem ik aan
Ik snap je volkomen. Ik denk soms ook wel eens; ben ik nu zo'n oude lul aan 't worden of hoe zit dat... Ik denk wel dat we hier als maatschappij zijnde de rekening wel van gepresenteerd krijgen over een jaar of 10-15.quote:Op zondag 2 april 2006 23:25 schreef Mukie het volgende:
Naar aanleiding van het gesprek uit FB in US, vraag ik me het volgende af;
Ben ik inderdaad nu zo oud? Is er inderdaad al een "generatiekloof" gevormd binnen de 10 jaar? Het is pas een kleine 13 jaar geleden dat ik 16 was. Toch begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer. Bitches dit, ho's dat, pussy voor en achter. Kleinerend gedrag is standaard en respect voor elkaar hebben of plezier is uit. Hoe denken jullie hierover?
[..]
[..]
Ik val er zelf een beetje tussen, maar ik kan het van allebei wel begrijpen. Jij bent nog opgegroeid zonder dat je echt 24/7 alles op kon zoeken en achter een pc kon zitten. Voor die 13/14 jarige pubers is dat niks bijzonders meer en doordat je eigenlijk alles wel op internet kunt vinden (maar vooral ook wel veel zieke shit) wordt dat als normaal gezien. Het hele stereotype beeld dat je ook wel ziet op onder andere TMF helpt ook niet echt mee (zonder daar meteen weer de schuld bij te leggen, natuurlijk).quote:Op zondag 2 april 2006 23:42 schreef Mukie het volgende:
[..]
Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.![]()
In PUB? Ik wil weten of ik oud ben qua denken bij alle leeftijden. Niet alleen pubers, dan weet ik het antwoord al.
quote:Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
Das waar jaquote:Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
Precies, maar wat is vandaag de dag niet meer gewoon? Alles kan en 'moet maar kunnen' tegenwoordig en als je iets minder hebt dan een ander tel je al niet meer mee. De maatschappelijke druk is hierbij enorm groot. Mensen willen steeds meer en beter en schromen niet voor daar alles voor te doen en op te offeren incl. eventuele principes daarbij terzijde te schuiven. De jacht naar de ultieme luchtbel is begonnen...quote:Op maandag 3 april 2006 00:15 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Das waar jaMaar het gaat nu ook meer over het beeld wat veel mensen hebben over wat tegenwoordig 'gewoon' gevonden wordt. Hoewel gewoon natuurlijk ook relatief is
Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.quote:
Als ik kijk naar pubers, dan is dat in zijn algemeenheid wat ik zo op straat meemaak, via docu's, via de ouders zelfs, internet, de kroeg etc... Liever wil ik er nu geen issue van maken welk deel van onze maatschappij dit betreft mbt schoolniveau. Maar qua doorsnee. Zeker er zijn ook jongeren die niet meedoen aan de hype van tegenwoordig, zijn er nog steeds "de oude maagden" en ook de kinderen die zelfs met 2 woorden spreken.quote:Op maandag 3 april 2006 00:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.
Je moet inderdaad oppassen naar welke pubers je kijkt. De meeste mensen die ik ken zitten op het VWO en daar valt het reuze mee. Natuurlijk heb je mensen die er vroeg bij zijn, maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb wel andere verhalen gehoord over VMBO-scholen. Maar goed, het feit dat die dingen doorverteld worden geeft al aan dat het daar toch ook niet als normaal of vanzelfsprekend gezien wordt.
Een zoenspelletje is nog iets anders dan al direct met iemand in bed duiken. Ik vraag me soms af of kinderen nog weten wat liefde is. Wat verliefdheid is. Niet te verwarren met geilheid. Maar kom op.... En ik stoot vast sommige mensen nu tegen het hoofd, wat hebben kids van een jaar of 12, 13 nu bij elkaar te zoeken in bed/steeg etc. Ze hebben net hun eerste schaamharen op de zak staan.quote:Op maandag 3 april 2006 00:31 schreef nozem het volgende:
Ik was anders best een slet toen ik 15 was. Al die zoenspelletjes, sjonge, het was me de tijd wel.
Op die leeftijd kreeg je dan vaak te horen "vroeg rijp vroeg rot".quote:Op maandag 3 april 2006 00:17 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik 12 was had ik ook al klasgenootjes die seks hadden in het fietsenhok hoor. En ik ben ook al 25![]()
Is dat echt zo? Ik geloof er niks van. Misschien in bepaalde kringen, maar volgens mij zijn het uitzonderingen en heb je een beetje een gekleurd beeld van de 'jeugd van tegenwoordig'quote:Op maandag 3 april 2006 07:50 schreef Mukie het volgende:
Tegenwoordig ben je een loser als je je eerste trio nog niet hebt gehad op je 15e.
Waar gaat het eindigen?
"Weten ze wel wat jong zijn is?"quote:Op maandag 3 april 2006 08:18 schreef Mukie het volgende:
Daarnaast heb ik dan nog iets om over na te denken; "Willen ze niet meer jong zijn, of kunnen ze niet meer jong blijven?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |