Over welke extremisten heb je het in hemelsnaam ?quote:Op zondag 2 april 2006 21:22 schreef 7th_wave het volgende:
de pvda wil gewoon niet samenwerken met extremisten omdat dat te ver van hun eigen gedachtengoed afstaat. ik voorspel eenzelfde reactie na de komende kamerverkiezingen.
die van de SP.quote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Over welke extremisten heb je het in hemelsnaam ?
Volgens mij is Groen links extremistischer als je sommige leden bekijkt: Tara ("ik heb kanker") Singh Varma, Mohammed ("ik heb begrip voor 11 september") Rabbae, Wijnand ("RaRa") Duyvendak en Sam ("jihadje spelen") Pormesquote:
De SP of weet je niet dat die S van SP een drukfout is en eigenlijk een C van CP moet zijn, wat voor Communistische partij staat.quote:Op zondag 2 april 2006 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Over welke extremisten heb je het in hemelsnaam ?
je zit hier niet in ONZ.quote:Op zondag 2 april 2006 21:41 schreef more het volgende:
[..]
De SP of weet je niet dat die S van SP een drukfout is en eigelijk CP van Communistische partij moet zijn
www.sp.nl zoek maar op. de SP heeft tal van punten die, als ze doorgevoerd zouden worden, tot grote economische schade zouden leiden.quote:Op zondag 2 april 2006 21:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En nu nog even vertellen wat er extremistisch is aan de SP graag. Het is de NVU niet hoor.
Dan lees de site van de SP (standpunten) maar eens goed door, dan zul je zien dat het helemaal geen onzin is.quote:
Het Journaal sprak over een landelijke beeld.quote:Op zondag 2 april 2006 21:20 schreef Sidekick het volgende:
Over welke gemeenten praten we nu precies?
GL is toch ook maar een klein partijtje in veel plaatsen?quote:Je vergelijking met mei 2003 gaat ook niet helemaal op: daar was de PvdA de tweede partij, net achter de grootste partij. Bij de voorbeelden die ik ken waar de SP erbuiten blijft was de SP maar de vierde of vijfde partij. Een belangrijk verschil.
Vind niet dat dat detail er toe doet.quote:Daarnaast zou het pas echt vergelijkbaar zijn als het CDA samenwerking had gezocht met GL of SP, want de PvdA staat natuurlijk veel dichter bij GL dan SP.
Ja zeg, moet ik nu zelf op zoek gaan naar onderbouwing voor jouw standpunten?quote:Op zondag 2 april 2006 21:43 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
www.sp.nl zoek maar op. de SP heeft tal van punten die, als ze doorgevoerd zouden worden, tot grote economische schade zouden leiden.
nee hoor dat moet niet. maar ik ga niet in ieder topic diezelfde punten weer aanhalen.quote:Op zondag 2 april 2006 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja zeg, moet ik nu zelf op zoek gaan naar onderbouwing voor jouw standpunten?
Volgens mij was dat toch niet de eerste voorkeur van de Pvda.quote:Op zondag 2 april 2006 21:25 schreef Sidekick het volgende:
Overigens, in Rotterdam wil de PvdA wel een coalitie met de SP (en CDA en VVD).
Klopt, de eerste keus was een CDA/PvdA achtige coalitie door met de twee veruit de grootste partijen te proberen te formeren. Precies waar je naar refereert.quote:Op zondag 2 april 2006 21:56 schreef DaveM het volgende:
[..]
Volgens mij was dat toch niet de eerste voorkeur van de Pvda.
die ging ook in R'dam uit naar een verliezende partij
Misschien kun je me even wijzen in welk topic ik die onderbouwing dan kan vinden? Volgens mij ben je pas vanavond geregistreerd en heb je nog nauwelijks gepost.quote:Op zondag 2 april 2006 21:51 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
nee hoor dat moet niet. maar ik ga niet in ieder topic diezelfde punten weer aanhalen.
Een coalitie aangaan met een "verliezende" partij mag niet?quote:Op zondag 2 april 2006 21:56 schreef DaveM het volgende:
[..]
Volgens mij was dat toch niet de eerste voorkeur van de Pvda.
die ging ook in R'dam uit naar een verliezende partij
Landelijk beeld ok, maar ik kan niets met "nergens lang onderhandeld" en "niet serieus onderhandelen". Dat is een stelling die je toch moet aantonen met individuele gevallen.quote:Op zondag 2 april 2006 21:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Het Journaal sprak over een landelijke beeld.
Natuurlijk zullen er heus wel SP-afdelingen zijn waar gewoon niet mee te onderhandelen valt, dat heb je nu eenmaal bij partijen die buiten het politieke centrum vallen.
Maar dat de Pvda vrijwel overal waar ze de grootste zijn kiezen voor GL ipv de SP lijkt me geen toeval meer. Vooral dat nergens lang onderhandeld is spreekt boekdelen; bij de Pvda ontbreekt duidelijk de wil, net als toen bij het CDA.
[..]
GL is toch ook maar een klein partijtje in veel plaatsen?
Ik weet niet om hoeveel plaatsen het gaat, maar ik neem voor het gemak aan dat het journaal ook niet gek is en er een duidelijke voorkeur te bespeuren valt bij de Pvda.
[..]
Vind niet dat dat detail er toe doet.
De Pvda wil gewoon niet serieus onderhandelen met een partij die flink won.
Genoeg verschillen tussen Pvda en SP maar die zijn er toch ook tussen Pvda en VVD?
of zijn die partijen dan toch rijp voor een fusie, met Bos en Rutte als co-lijsttrekkers?![]()
Hilversum ook. En volgens mij Leiden en wellicht Groningen en nog wat kleinere plaatsjes.quote:Op zondag 2 april 2006 21:25 schreef Sidekick het volgende:
Overigens, in Rotterdam wil de PvdA wel een coalitie met de SP (en CDA en VVD).
Is het dan een officieel Pvda-standpunt om bij voorkeur een grote coalitie te vormen?quote:Op zondag 2 april 2006 22:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, de eerste keus was een CDA/PvdA achtige coalitie door met de twee veruit de grootste partijen te proberen te formeren. Precies waar je naar refereert.
Misschien beseft de PvdA dat ze geen verplichtingen hebben naar de achterban van een andere partij en zodoende prima een "winnende" partij links kunnen laten liggen.quote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Is het dan een officieel Pvda-standpunt om bij voorkeur een grote coalitie te vormen?
Volgens mij is er in tegenstelling tot de SP binnen de PvdA veel ruimte om als afdeling die beslissing zelf te nemen.quote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Is het dan een officieel Pvda-standpunt om bij voorkeur een grote coalitie te vormen?
Officieel niet, maar dat is de wens van iedere politieke partij. Niemand wil marginale meerderheidscoalities hebben. Betreffende Rotterdam was er imho weinig keus, want nu moet je vier partijen hebben voor een meerderheid; ook geen ideale situatie.quote:Op zondag 2 april 2006 22:07 schreef DaveM het volgende:
[..]
Democratisch is het wel, de vraag is wat dit zegt over de Pvda.quote:Op zondag 2 april 2006 21:54 schreef Sickie het volgende:
Zolang de PvdA het aan haar kiezers kan verantwoorden niet met de SP in zee te willen is er toch sprake van democratie?
De PvdA heeft geen ene reet met "de kiezer" te maken. Die zitten daar om hun eigen program zo goed mogelijk te realiseren. Wat de SP en diens achterban wil is vanuit hun oogpunt totaal irrelevant.quote:Op zondag 2 april 2006 22:21 schreef DaveM het volgende:
[..]
Democratisch is het wel, de vraag is wat dit zegt over de Pvda.
Sinds het pak slaag van 2002 roepen ze immers dat ze hebben geleerd van hun fouten.
Lekker geloofwaardig als je een sterk groeiende partij al in een vroeg stadium de deur wijst.
Als de Pvda de kiezer écht serieus wil nemen moeten ze niet voor de makkelijkste weg kiezen (GL) maar moeten ze bereid zijn om meer water bij de wijn doen. Maar da's mijn mening.
Jij denkt echt dat de landelijke Pvda hier niets mee te maken heeft?quote:Op zondag 2 april 2006 22:11 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Volgens mij is er in tegenstelling tot de SP binnen de PvdA veel ruimte om als afdeling die beslissing zelf te nemen.
Over welke gemeenten heb je het precies? Ik heb je al twaalf voorbeelden gegeven waar de SP wel gaat besturen. Meestal met de PvdA. Er is dus geen sprake van een verbod om met de SP een bestuur te vormen.quote:Op zondag 2 april 2006 22:41 schreef DaveM het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat de landelijke Pvda hier niets mee te maken heeft?
Dat zou betekenen dat in alle gemeentes waar dit speelt de verhoudingen tussen Pvda-ers en GLers beter zijn dan die tussen Pvda-ers en SPers?
Ik vind het wat toevallig, zeker als je bedenkt dat huisvesting en infrastructuur in veel plaatsen helemaal geen issue zijn. En dat waren volgens het journaal de belangrijkste geschilpunten...
De Pvda heeft toch belooft beter te luisteren naar de signalen uit de samenleving?quote:Op zondag 2 april 2006 22:23 schreef Sickie het volgende:
[..]
De PvdA heeft geen ene reet met "de kiezer" te maken. Die zitten daar om hun eigen program zo goed mogelijk te realiseren. Wat de SP en diens achterban wil is vanuit hun oogpunt totaal irrelevant.
Jij hebt wel een heel erg vreemde kijk op democratie imo. De partij heeft geen verplichting naar SP kiezers en dus doen die ontwikkelingen er ook niet toe.quote:Op zondag 2 april 2006 23:06 schreef DaveM het volgende:
[..]
De Pvda heeft toch belooft beter te luisteren naar de signalen uit de samenleving?
Het GL-signaal is verder verzwakt, dat van de SP is verder versterkt.
Lijkt me duidelijk welke partij je dan serieuzer moet nemen.
Een zo breed mogelijke coalitie is per definitie een zouteloze centrumcoalitie vol laffe compromissen.quote:Op zondag 2 april 2006 22:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Officieel niet, maar dat is de wens van iedere politieke partij. Niemand wil marginale meerderheidscoalities hebben.
De Pvda heeft dingen beloofd en belofte maakt schuld.quote:Op zondag 2 april 2006 23:13 schreef Sickie het volgende:
[..]
Jij hebt wel een heel erg vreemde kijk op democratie imo. De partij heeft geen verplichting naar SP kiezers en dus doen die ontwikkelingen er ook niet toe.
Hebben ze beloofd met de SP coalities te vormen in elke gemeente?quote:Op zondag 2 april 2006 23:24 schreef DaveM het volgende:
[..]
De Pvda heeft dingen beloofd en belofte maakt schuld.
Alle overige gemeenten dus waar de Pvda de grootste is geworden.quote:Op zondag 2 april 2006 22:48 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Over welke gemeenten heb je het precies? Ik heb je al twaalf voorbeelden gegeven waar de SP wel gaat besturen. Meestal met de PvdA.
Nee dat komt vroeg of laat uit en dat kun je je als partij natuurlijk niet permitteren.quote:Er is dus geen sprake van een verbod om met de SP een bestuur te vormen.
En jij weet zeker dat dat niets te maken heeft met belachelijke Pvda eisen waar de SP vriendelijk voor bedankte?quote:Ik heb Almere een klein beetje gevolgd, en daar haakte de SP zelf af.
Het Pvda-VVD-beleid in Amsterdam is dan ook behoorlijk controversieel (een geldverslindende noordzuidlijn als ik niet in de war ben met een andere gemeente, Cohens "aanpak" van overlast, enz).quote:Ik ken de politieke verhoudingen in Amsterdam een beetje, en daar is de SP de afgelopen jaren een fractie geweest die op veel belangrijke punten tegen het college was en felle kritiek uitte richting de wethouders.
Dat is zo.quote:Het lijkt me dan niet makkelijk om tot collegevorming te komen, vooral omdat de PvdA in Amsterdam met elke andere partij een meerderheid kan vormen
Dit maakt me wel nieuwsgierig hoeveel slechte ervaringen de Pvda met de SP heeft.quote:en er partijen zijn waarmee betere afspraken te maken zijn.
quote:Op zondag 2 april 2006 20:57 schreef DaveM het volgende:
Tijd dus dat de opmars van de Pvda gestopt wordt!![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 21:41 schreef more het volgende:
[..]
De SP of weet je niet dat die S van SP een drukfout is en eigenlijk een C van CP moet zijn, wat voor Communistische partij staat.
quote:Het is allemaal hearsay, dat zeg ik er vantevoren bij. We zullen zien wat er van waar zal blijken.
Van welingelichte PvdA'ers hoorde ik dat de PvdA in Groningen geen coalitie wil met de SP, omdat de PvdA dan concessies moet doen die ze met GroenLinks en CDA niet hoeft te doen. Niet omdat ze programmatisch ver uiteen liggen, maar omdat de SP een dermate grote partij is dat ze een serieuze tegenkracht zou vormen voor de PvdA. GroenLinks en CDA zijn kleiner, dus die perken de PvdA-macht niet zo in als de SP.
En ik had net zo leuk de uitslagen van Groningen opgezocht in het topic dat net is gesloten, maar ik wil toch even terugkomen op je vraag. Ik vind het niet zo relevant of partijen sterk hebben gewonnen tijdens verkiezingen of niet. Ik denk dat je eerder moet kijken of partijen het (inhoudelijk) met elkaar eens kunnen worden. Stel dat SP en VVD gaan winnen bij de volgende TK-verkiezingen, moeten zij dan samen de coalitieonderhandelingen ingaan?quote:Op maandag 3 april 2006 09:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Goeiemorgen. Is het gezellig op de methylschool? Ik hoor dat Juf Anna zo lief voor jullie is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |