In de classico San Sebastian issie anders wel altijd scherprechter, maar dat zal wel komen door de plaats in de wedstrijd.quote:Op maandag 3 april 2006 17:41 schreef Falco het volgende:
Wat is de Jaizkibel trouwens een saaie beklimming.
Hoe die afdaaldequote:Op maandag 3 april 2006 17:42 schreef pfaf het volgende:
Ik dacht dat Freire gewonnen had.
Wel positief: Boogerd!
Ook jammer dat Sanchez niet weg kon blijven, dat zou helemaal tof zijn geweest, maar wel te mooi om waar te zijn natuurlijk...
Freire is sprinter. Jongens als Valverde, Zberg, Di Luca, Rebellin, Kirchen kunnen gewoon goed aankomen. Dat Freire geen topsprinter (meer) is, daar kan ik mee leven. Maar als hij in zo'n veld het niet meer weet af te maken. Tja.quote:Op maandag 3 april 2006 17:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die reactie van jou als Freire in dit veld niet kan winnen. Zoals gezegd Valverde en Freire zijn geen echte topsprinters maar zijn wel in de zwaardere koersen altijd gevaarlijk. Dus dat Freire niet van Valverde wint is geen schande. Als Valverde verliest van Freire ook niet. Won zo'n type Rebellin en Valverde en Freire waren 2e of 3e of 5e en 6e ofzo dan was het wel tsjonge jonge.
Freire als sprinter aanduiden slaat eigenlijk nergens op. Hoe vaak heeft hij mannen als Cippolini, McEwen of Petacchi in zijn cariere geklopt in een normale massasprint? 2, 3 keer?quote:Op maandag 3 april 2006 18:08 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Freire is sprinter. Jongens als Valverde, Zberg, Di Luca, Rebellin, Kirchen kunnen gewoon goed aankomen. Dat Freire geen topsprinter (meer) is, daar kan ik mee leven. Maar als hij in zo'n veld het niet meer weet af te maken. Tja.
Ik vind Valverde en Freire juist redelijk gelijkwaardig in de sprint. Zijn beide geen echte sprinters, ze zitten net onder de top.quote:Op maandag 3 april 2006 18:08 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Freire is sprinter. Jongens als Valverde, Zberg, Di Luca, Rebellin, Kirchen kunnen gewoon goed aankomen. Dat Freire geen topsprinter (meer) is, daar kan ik mee leven. Maar als hij in zo'n veld het niet meer weet af te maken. Tja.
Ja, maar het het gaat toch om het voorwiel?? En dat registratie ding zit toch op het achterwiel??quote:Op maandag 3 april 2006 17:40 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waarschijnlijk het elektronische registratie systeem
Freire is een sprinter zoals Valverde dat ook is niet meer en niet minderquote:Op maandag 3 april 2006 18:08 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Klopt. Beiden zijn in principe toch wel sprint - subtop. Dus net onder het rijtje Petacchi, McEwen, Boonen.quote:Op maandag 3 april 2006 18:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Freire is een sprinter zoals Valverde dat ook is niet meer en niet minder
Freire als sprinter aanduiden slaat nergens op?! Hij heeft niet die uitzonderlijke sprintklasse als die 3 die jij noemt (de absoluut besten van hun generatie), maar past qua sprintcapaciteiten toch zeker net daarachter. (Rijtje O'grady, Zabel, Hushovd)quote:Op maandag 3 april 2006 18:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Freire als sprinter aanduiden slaat eigenlijk nergens op. Hoe vaak heeft hij mannen als Cippolini, McEwen of Petacchi in zijn cariere geklopt in een normale massasprint? 2, 3 keer?
En dat je Valverde in hetzelfde rijtje als Zberg of Kirchen plaatst vind ik toch een serieuze onderschatting van de sprintsnelheid van Valverde.
En niet ver daar achter komt Valverde al hoor. Maar Freire die 2 bergen op heeft gefietst van 1e categorie is niet meer de sprinter als ie fris is. Reken maar dat een Petacchi of Boonen na het bergop fietsen van zulke bergen minder hard sprinten.quote:Op maandag 3 april 2006 19:04 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Freire als sprinter aanduiden slaat nergens op?! Hij heeft niet die uitzonderlijke sprintklasse als die 3 die jij noemt (de absoluut besten van hun generatie), maar past qua sprintcapaciteiten toch zeker net daarachter. (Rijtje O'grady, Zabel, Hushovd)
Tuurlijk daar wint die 9 van de 10x ook van maar Valverde ookquote:Op maandag 3 april 2006 19:04 schreef Jeroen_M het volgende:
past qua sprintcapaciteiten toch zeker net daarachter. (Rijtje O'grady, Zabel, Hushovd)
Natuurlijkquote:Op maandag 3 april 2006 19:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Tuurlijk daar wint die 9 van de 10x ook van maar Valverde ook![]()
O'Grady is een 3e rangsprinter die nooit een massasprint gewonnen heeft. Zabel wordt altijd 2e ook al gun ik hem wel een zege. Alleen Hushovd is vaker sneller maar ook niet altijdquote:
Absoluut.quote:Op maandag 3 april 2006 19:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En niet ver daar achter komt Valverde al hoor. Maar Freire die 2 bergen op heeft gefietst van 1e categorie is niet meer de sprinter als ie fris is. Reken maar dat een Petacchi of Boonen na het bergop fietsen van zulke bergen minder hard sprinten.
Goed! Reed lange tijd op kop in de 1e zware klim en ook in de laatste 10 km deed ie kopwerk. Finishte ook in de kopgroep.quote:Op maandag 3 april 2006 20:58 schreef komrad het volgende:
hoe heeft boogie het vandaag gedaan?
Dat heb ik al een jaar of 5. Maar idd de hoop blijft.quote:Op maandag 3 april 2006 21:02 schreef komrad het volgende:
mooi zo, ik heb (tegen beter weten in mss) hoop dat hij 1 jaar LBL/AGR kan domineren en afmaken
Mooie vergelijking die je daar maakt.quote:Op maandag 3 april 2006 20:24 schreef Falco het volgende:
Valverde is beetje een soort van Jalabert.
Denk 't ook. Maar Jalabert kon in het begin van zijn carrière (net voor die valpartij in Armentieres iig) ook massasprints winnen. Hij had toch al een etappe in de tour in de massasprint gewonnen het jaar voor Armentieres.quote:Op maandag 3 april 2006 21:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mooie vergelijking die je daar maakt.
Al heb ik het idee dat Valverde iets rapper in de spurt is, terwijl JaJa op zijn beurt sterker was in het tijdrijden.
Ja, waarSCHijnlijk heeft de fotograaf z'n bankrekening kunnen verhogen vandaag.quote:Op dinsdag 4 april 2006 00:37 schreef Zwansen het volgende:
Jammer dat de achtergrond niet op die foto staat. Had echt het idee dat de afstand minder was. Lijkt wel of deze bewust zo gemaakt is.
hier is wel op te zien dat Valverde wintquote:Op dinsdag 4 april 2006 00:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, waarSCHijnlijk heeft de fotograaf z'n bankrekening kunnen verhogen vandaag.
Zie je ook dat de finish aardig omhoog gaat??quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:08 schreef Zwansen het volgende:
Nee, dit is meer iets voor Freire. Hier moet ie makkelijk mee kunnen.
dat is een finish die ligt omhoog loopt dat is geen col. Finish is in ieder geval niet op een colquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:11 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zie je ook dat de finish aardig omhoog gaat??
Weet ik ook wel, maar ik schat Valverde op dit moment veel sneller in als Freire op een hellende finish, vooral na gister.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat is een finish die ligt omhoog loopt dat is geen col. Finish is in ieder geval niet op een col
Ja dat wel ligt er ook aan hoe gekoerst gaat wordenquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ik schat Valverde op dit moment veel sneller in als Freire op een hellende finish, vooral na gister.
Precies. Als ze rustig over die 1e cat. col gaan zie ik Freire wel mee kunnen gaan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dat wel ligt er ook aan hoe gekoerst gaat worden
En dan gaat Valverde nog rustiger mee, en..........quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies. Als ze rustig over die 1e cat. col gaan zie ik Freire wel mee kunnen gaan.
Denk 't ook.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ik schat Valverde op dit moment veel sneller in als Freire op een hellende finish, vooral na gister.
Als ze boven op die van 1e cat. zijn, dan nog 30 kilo meterquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:52 schreef Perico het volgende:
Wat zegt die Eppo nou, "1ste categorie, nog 30 km naar de meet" als er 2 secondes later, 50 kilometer in beeld staat? Die 1 hoort bij moto 1... achja.
Mwoh, hij dacht echt dat ze daar al warenquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:53 schreef -skippybal- het volgende:
Als ze boven op die van 1e cat. zijn, dan nog 30 kilo meter![]()
dat is toch de man die niet gelost kon worden door Amstrong?quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:58 schreef -skippybal- het volgende:
Wielinga laat z'n extreme talenten weer zien en heeft 2 bergpunten gepakt![]()
En in tests hogere waarden scoort dan ieder ander bij QSD. Inclusief Bettini en die ene Ton ofzo, kan niet op z'n naam komenquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
dat is toch de man die niet gelost kon worden door Amstrong?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |