geen begrenzing nodigquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:49 schreef Geqxon het volgende:
Mooi! Ik ben op het moment zelfs 19, druk bezig met rijlessen, en ik hoop in februari mijn rijbewijs te hebben.
Momenteel rij ik elke dag in totaal 32 kilometer met mijn brommer, en dan is een Lada als deze nog best leuk (vooral in de winter!). Stiekem misschien de begrenzing op 40-50 zetten.
Gelukkig (voor de liefhebber) is dat nu voor het grootste deel gecorrigeerd door de importeur:quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:51 schreef Geqxon het volgende:
http://www.leaseunlimited.nl/slurptax_berekenen.php
5500 euro slurptax op een nieuwe 1.7 Lada Niva. Een auto die een nieuwprijs van 12.999 euro heeft.
Dat is geen meevaller, dat is op de valreep nog ff het understatement-of-the-year neerplempen. Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7925quote:Aanvankelijk was er nog paniek bij de Groningse importeur omdat de klassieke Niva terreinauto flink duurder zou worden door de slurptax. "Maar de RDW heeft zich bij het berekenen van de boete gebaseerd op een oud emissiecijfer van 282 gram CO2 per kilometer." Inmiddels is de Niva opgestuwd in de vaart der volkeren. "De huidige Niva stoot 233 gram per kilometer uit. Dat is slechts één gram meer dan toegestaan. Dat levert een boete op van 110 euro. Dus dat is een meevaller."
Komt altijd een keer van pasquote:
Niva Diesel is best heel zeldzaam, dus tot ik een goede en betaalbare tegenkom rijdik tijdleijk visa.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Alex, waarom heb je eigenlijks een Visa gekocht. Je wilde toch een Niva kopen?
(Misschien heb je het wel ergens gezegd maar dat heb ik dan niet gezien)
Men neme een Lada met benzinemotor, plukke daar de benzinemotor uit, stampe daar een dieselmotor in, sture het ding langs de RDW ... et viola, een Lada Niva Diesel.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:12 schreef Dangel het volgende:
[..]
Niva Diesel is best heel zeldzaam, dus tot ik een goede en betaalbare tegenkom rijdik tijdleijk visa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |