quote:Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de voorraden ijzererts (de meest gebruikte metaal?), hoe lang gaan die nog mee met de huidige en toekomstige vraag?
En wat gebeurt er als het als alle ijzermijnen leeg zijn?
dan wordt alles plastic-fantasticquote:Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
Moet er wel iets te recyclen zijn (met een groeiende wereldbevolking is dat nog knap lastig). En dan wordt de vraagprijs een heel stuk hoger.quote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Heb je ooit van recyclen gehoord?
Kijk maar s bij een schroothoop. Opnieuw smelten en klaar ben je.quote:Op zondag 2 april 2006 16:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Moet er wel iets te recyclen zijn (met een groeiende wereldbevolking is dat nog knap lastig). En dan wordt de vraagprijs een heel stuk hoger.
Das wel waar, maar de vraagprijs zal dik hoger worden. Zullen we gaan recyclen of gaan we meer hout enzo gebruiken?quote:Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kijk maar s bij een schroothoop. Opnieuw smelten en klaar ben je.
Bovendien is ijzererst niet echt zeldzaam in het heelal.
Lijkt mij voorlopig dus meer dan genoegquote:Iron is the most abundant metal on Earth, and is believed to be the tenth most abundant element in the universe. Iron is also the second most abundant (by mass, 34.6% ) element making up the Earth
Ja, waarvan het meeste vloeibaarquote:Op zondag 2 april 2006 16:30 schreef ralfie het volgende:
[..]
Lijkt mij voorlopig dus meer dan genoeg
100% van het ijzer in jouw huis is ergens vloeibaar getransporteerd. Dit kan dus wel degelijk heel erg goed.quote:Op zondag 2 april 2006 16:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, waarvan het meeste vloeibaar. Das niet echt te delven.
Ik hoorde dat aluminium ook behoorlijk begint op te raken, wat zijn daar de gevolgen van?quote:Op zondag 2 april 2006 16:33 schreef MacDweal het volgende:
Ik denk dat koper, alu, goud, zilver of nikkel eerder op zulen zijn dan ijzer. De schroot prijs van staal is op het ogenblik ongeveer 6 cent, alu een ¤1,10 en koper ¤3,35 per kilo. Koper is in 3 jaar tijd ¤2,10 duurder geworden. Dat jij je druk maakt over staal.
Als het op raakt, is het niet meer voorradig, serieusquote:Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik hoorde dat aluminium ook behoorlijk begint op te raken, wat zijn daar de gevolgen van?
Probleem is alleen dat verreweg het meeste ervan in de kern en mantel zit.quote:Op zondag 2 april 2006 16:30 schreef ralfie het volgende:
[..]
Lijkt mij voorlopig dus meer dan genoeg
Ja, maar wat zijn de gevolgen ervan. Daar gaat dit topic over, slimbo.quote:Op zondag 2 april 2006 16:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als het op raakt, is het niet meer voorradig, serieus(Met andere woorden: waarom zijn jouw topics altijd zo dom?)
Ben je een boek aan het samenstellen over "De Gevolgen van...", dit is je zoveelste topic met een dergelijke vraag. En noem me nou geen slimbo, het stijgt me nogal snel naar het hoofd, ik zou nog arrogant worden.quote:Op zondag 2 april 2006 18:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, maar wat zijn de gevolgen ervan. Daar gaat dit topic over, slimbo.
Misschien moet je je persoonlijke vetes maar achterwege houden in inhoudelijke topics. Bedankt.quote:Op zondag 2 april 2006 18:59 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ben je een boek aan het samenstellen over "De Gevolgen van...", dit is je zoveelste topic met een dergelijke vraag. En noem me nou geen slimbo, het stijgt me nogal snel naar het hoofd, ik zou nog arrogant worden.![]()
Tin eveneens.quote:Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik hoorde dat aluminium ook behoorlijk begint op te raken, wat zijn daar de gevolgen van?
Uiteindelijk raken natuurlijk alle delfstoffen op. Alleen is aardolie nooit meer te recyclen, in tegenstelling tot ijzer, e.d. Misschien worden de ijzermijnen van de toekomst wel de afvalhopen uit het verleden.quote:
Misschien moet je eens inhoudelijk topics starten. Je begint enkel topic met een vraag, brengt nooit iets van argumentatie of eigen mening in.quote:Op zondag 2 april 2006 19:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien moet je je persoonlijke vetes maar achterwege houden in inhoudelijke topics. Bedankt.
Maar olie blijft altijd ontstaan (alleen net snel genoeg om een heeeeel klein landje te voorzien)...quote:Op zondag 2 april 2006 20:26 schreef jjdevries het volgende:
[..]
Uiteindelijk raken natuurlijk alle delfstoffen op. Alleen is aardolie nooit meer te recyclen, in tegenstelling tot ijzer, e.d. Misschien worden de ijzermijnen van de toekomst wel de afvalhopen uit het verleden.
Zeer interessant, staan ook nog meer metalen inquote:Op zondag 2 april 2006 20:16 schreef LSDsmurf het volgende:
Koper raakt ook op:
http://www.sciam.com/article.cfm?chanID=sa003&articleID=000CEA15-3272-13C8-9BFE83414B7FFE87
quote:The same dynamic also holds true for other critical metals such as platinum, required for catalytic converters and other pollution control devices, and zinc, used to galvanize steel.
Is dat verplicht dan ? Of wil je zeggen dat er hier een stigma op vragen is ?quote:Op zondag 2 april 2006 21:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Misschien moet je eens inhoudelijk topics starten. Je begint enkel topic met een vraag, brengt nooit iets van argumentatie of eigen mening in.
Nee, lees alleen de andere tig topics die door TS zijn geopend met soortgelijke vragen. De beste heeft niks anders te doen dan thuis irritant vragen bedenken en ze hier in een topic te proppen...quote:Op zondag 2 april 2006 22:45 schreef Scepsis het volgende:
[..]
Is dat verplicht dan ? Of wil je zeggen dat er hier een stigma op vragen is ?
"Mamma! raakt het ijzer nooit eens een keer op??"quote:Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, toch nog niemand die zieliger is dan mij, iemand gaat persoonlijk lopen zwetsen over iemand anders. Get a life, for God sake. Misschien moet je bij de gedachtenpolitie gaan werken.quote:Op zondag 2 april 2006 22:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, lees alleen de andere tig topics die door TS zijn geopend met soortgelijke vragen. De beste heeft niks anders te doen dan thuis irritant vragen bedenken en ze hier in een topic te proppen...
*kijkt naar usernamequote:
Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken over de voorraden olie en gas.quote:Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de voorraden ijzererts (de meest gebruikte metaal?), hoe lang gaan die nog mee met de huidige en toekomstige vraag?
Wat heb je tegen mij of dit topic? Het is gewoon een interessant topic, en als je dat niet vindt hoef je niet in het topic te posten. Dus ik stel voor dat je gewoon niet meer in dit topic post.quote:Op maandag 3 april 2006 00:10 schreef Syndicate het volgende:
[..]
*kijkt naar username
![]()
![]()
ontopic: Dit is echt weer zo'n vraag die je in google gooit en er een antwoord uitkomt.. nooit zelf leren zoeken??!
De zon schijnt nog wel een paar miljard jaar, daar maak ik me niet zo'n zorgen over.quote:Op maandag 3 april 2006 00:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken over de voorraden olie en gas.![]()
Nee? Moet je maar eens kijken in wat voor produkten allemaal olie verwerkt zit, afgezien dat het voor brandstof wordt gebruikt.quote:Op maandag 3 april 2006 08:49 schreef pberends het volgende:
[..]
De zon schijnt nog wel een paar miljard jaar, daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
whehe bReEzAh n00b!quote:Op maandag 3 april 2006 12:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Nee? Moet je maar eens kijken in wat voor produkten allemaal olie verwerkt zit, afgezien dat het voor brandstof wordt gebruikt.
Wat jij wil. Computers, cd's, dvd's, printplaten, zowat alle soorten kunststof, bepaalde soorten kleding, etc. etc. ect. daar zit allemaal olie in verwerkt.quote:
2L0w4Zer0quote:Op maandag 3 april 2006 13:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat jij wil. Computers, cd's, dvd's, printplaten, zowat alle soorten kunststof, bepaalde soorten kleding, etc. etc. ect. daar zit allemaal olie in verwerkt.
Waarom ben ik dan een noob? En flikker eens op met dat breezer gedoe, ik ben geen breezer en dat zal ik ook nooit worden. Je moet eens wat minder op die namen in je msn lijstje letten.![]()
alsemquote:
waarom google je zelf niet iets interessants op?quote:Op maandag 3 april 2006 00:10 schreef Syndicate het volgende:
[..]
*kijkt naar username
![]()
![]()
ontopic: Dit is echt weer zo'n vraag die je in google gooit en er een antwoord uitkomt.. nooit zelf leren zoeken??!
Mwoa, het blijft natuurlijk een topic van Pberendsquote:Op maandag 3 april 2006 13:53 schreef Sjeen het volgende:
Hoi, ik ben jarig vandaag... heb geen zin om me met onzin bezig te houden. Kunnen jullie net doen alsof jullie volwassen zijn en dan ook nog proberen zo te reageren? Dank u...
Ijzer is niet het enige metaal op aarde en zeker ook niet het beste metaal.quote:Op maandag 3 april 2006 14:06 schreef Metro2005 het volgende:
Vind het een beetje kinderachtige reacties. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd. Zo raar is dat toch niet?
Ik denk echter dat er wel redelijk wat ijzer is maar alles recyclen wordt lastig aangezien ijzer een nogal nare chemische eigenschap heeft: het ROEST. en als iets helemaal geroest is kan het niet meer omgesmolten worden denk ik zo.
Vergeet ook niet alle metalen die in gebruik zijn, dat kan je moeilijk opeens gaan omsmelten.quote:Op maandag 3 april 2006 14:06 schreef Metro2005 het volgende:
Vind het een beetje kinderachtige reacties. Ik heb het me ook wel eens afgevraagd. Zo raar is dat toch niet?
Ik denk echter dat er wel redelijk wat ijzer is maar alles recyclen wordt lastig aangezien ijzer een nogal nare chemische eigenschap heeft: het ROEST. en als iets helemaal geroest is kan het niet meer omgesmolten worden denk ik zo.
Het gaat ook om andere metalenquote:Op maandag 3 april 2006 14:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ijzer is niet het enige metaal op aarde en zeker ook niet het beste metaal.
Tegen de tijd dat het zo ver is kunnen we toch al naar de maan en mars gaan om nieuwe metalen te halen.quote:
Wat een onzin. In 1960 dachten ze dat we in 2000 al een ruimtestation op mars hadden. Nou er is nog niet eens een mens neergeplant daar. Een kilo maansteen naar aarde brengen kost nog steeds miljoenen.quote:Op maandag 3 april 2006 14:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het zo ver is kunnen we toch al naar de maan en mars gaan om nieuwe metalen te halen.
vind ik niet.quote:Op maandag 3 april 2006 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een onzin. In 1960 dachten ze dat we in 2000 al een ruimtestation op mars hadden. Nou er is nog niet eens een mens neergeplant daar. Een kilo maansteen naar aarde brengen kost nog steeds miljoenen.
Technologische vernieuwing gaan wel sneller, sneller en sneller!quote:Op maandag 3 april 2006 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een onzin. In 1960 dachten ze dat we in 2000 al een ruimtestation op mars hadden. Nou er is nog niet eens een mens neergeplant daar. Een kilo maansteen naar aarde brengen kost nog steeds miljoenen.
Precies, maar sommige mensen willen dat niet inzien.quote:Op maandag 3 april 2006 18:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Technologische vernieuwing gaan wel sneller, sneller en sneller!
Maar goed, kraak mij maar af hoor.quote:Na goud, zilver en koper nu ook dreigende tekort aan nikkel
Nickel Could See 27,000 Tons Deficit In 2006 - Macquarie
London (Dow Jones)--Strong demand from the stainless steel industry could see nickel in a deficit of over 27,000 metric tons at the end of 2006, wiping out 2005's surplus and taking market stocks back to historic lows, Macquarie Bank Ltd. (MBL.AU) said in a report Monday.
Monday, nickel prices on the London Metal Exchange reached a record high of $19,650/ton for three-month delivery. Prices have risen 10% during the last week alone.
"The massive run-up in nickel prices in recent weeks has taken the market by complete surprise and has led to panic in the main end-use sector for nickel, stainless steel," Macquarie said. Around two-thirds of total nickel demand is from the stainless steel sector.
While nickel's fundamental outlook has strongly improved with reports of a massive recovery in stainless steel orders - up 60% year-on-year in Germany for the first quarter - part of the price rise also appears fund-driven, Macquarie said.
Demand from the stainless steel industry has rebounded after falling 8% year-on-year during 2005 due to destocking. This followed expectations of a downturn in stainless steel prices due to overc apacity and production.
"Following destocking, we may now return to a period of massive over stocking in stainless steel," Macquarie said.
Global stainless steel production was up 6% during the first quarter 2006, according to Macquarie estimates - this could rise to 16% during the second quarter and even more during the third.
Waarom denk je dat de Amerikanen woestijnen vol hebben staan met oude vliegtuigen ed?quote:Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kijk maar s bij een schroothoop. Opnieuw smelten en klaar ben je.
Bovendien is ijzererst niet echt zeldzaam in het heelal.
Staat er ergens in het stukje iets over tekort aan voorraden? Als je het een beetje begrijpt, staat er dat er een tekort in aanbod is door een toegenomen vraag. Als er een tekort aan kratjes bier bij de Appie is, kunnen we dan ook zeggen dat de voorraad op is?quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:40 schreef pberends het volgende:
Grappig:
[..]
Maar goed, kraak mij maar af hoor.
Wel iets over de makkelijk toegankelijke voorraden.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Staat er ergens in het stukje iets over tekort aan voorraden? Als je het een beetje begrijpt, staat er dat er een tekort in aanbod is door een toegenomen vraag. Als er een tekort aan kratjes bier bij de Appie is, kunnen we dan ook zeggen dat de voorraad op is?
Het nikkel aanbod is gewoon momenteel te klein voor de toegenomen vraag. Er is gewoon niet genoeg productie capaciteit, er wordt niks gezegd over voorraden.
I call bullshit.quote:Op maandag 3 april 2006 19:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Omdat er iedere keer meer en meer technologie beschikbaar komt, gaat de ontwikkeling van nieuwe technologie ook weer een stuk sneller. Om nieuwe technologie te ontwikkelen heb je immers meestal bestaande technologie nodig, dus hoe meer technologie je tot je beschikking hebt, hoe meer nieuwe technologie je kan uitvinden.
Ook daar zegt het enorm weinig over. Het is hetzelfde als met de olie. Nu de prijs hoog is, verwacht iedereen dat er plotseling meer olie geproduceerd gaat worden. Da's gewoon niet mogelijk, er zijn grote investeringen voor nodig en het duurt een tijd voordat een nieuwe olieveld op stroom komt. Je kunt niet zomaar je nikkel mijnen uitbreiden, dat vergt tijd.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Wel iets over de makkelijk toegankelijke voorraden.
Dat klopt, bij een hogere prijs worden bepaalde voorraden wel interessant en gaat men aan de slag om deze te ontginnen. Maar dat kost tijd. Ook wordt er meer geinvesteerd in betere winningsmethoden en dergelijke en het opsporen van nieuwe locaties, wat ook weer tijd kost.quote:Op zondag 30 april 2006 02:01 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ook daar zegt het enorm weinig over. Het is hetzelfde als met de olie. Nu de prijs hoog is, verwacht iedereen dat er plotseling meer olie geproduceerd gaat worden. Da's gewoon niet mogelijk, er zijn grote investeringen voor nodig en het duurt een tijd voordat een nieuwe olieveld op stroom komt. Je kunt niet zomaar je nikkel mijnen uitbreiden, dat vergt tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |