abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36580264
Hoe staat het eigenlijk met de voorraden ijzererts (de meest gebruikte metaal?), hoe lang gaan die nog mee met de huidige en toekomstige vraag?
En wat gebeurt er als het als alle ijzermijnen leeg zijn?
  zondag 2 april 2006 @ 16:08:49 #2
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36580304
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de voorraden ijzererts (de meest gebruikte metaal?), hoe lang gaan die nog mee met de huidige en toekomstige vraag?
Heb je ooit van recyclen gehoord?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 2 april 2006 @ 16:09:00 #3
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_36580310
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef pberends het volgende:
dan wordt alles plastic-fantastic
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_36580350
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Heb je ooit van recyclen gehoord?
Moet er wel iets te recyclen zijn (met een groeiende wereldbevolking is dat nog knap lastig). En dan wordt de vraagprijs een heel stuk hoger.
  zondag 2 april 2006 @ 16:13:49 #5
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36580432
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Moet er wel iets te recyclen zijn (met een groeiende wereldbevolking is dat nog knap lastig). En dan wordt de vraagprijs een heel stuk hoger.
Kijk maar s bij een schroothoop. Opnieuw smelten en klaar ben je.

Bovendien is ijzererst niet echt zeldzaam in het heelal.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36580509
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Kijk maar s bij een schroothoop. Opnieuw smelten en klaar ben je.

Bovendien is ijzererst niet echt zeldzaam in het heelal.
Das wel waar, maar de vraagprijs zal dik hoger worden. Zullen we gaan recyclen of gaan we meer hout enzo gebruiken?

Dat laatste is wel erg duur, of je moet ijzer kometen gaan aantrekken die te pletter vallen zodat je weer wat ijzer hebt...
  zondag 2 april 2006 @ 16:30:35 #7
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_36580897
quote:
Iron is the most abundant metal on Earth, and is believed to be the tenth most abundant element in the universe. Iron is also the second most abundant (by mass, 34.6% ) element making up the Earth
Lijkt mij voorlopig dus meer dan genoeg
pi_36580921
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:30 schreef ralfie het volgende:

[..]

Ja, waarvan het meeste vloeibaar . Das niet echt te delven.
pi_36580966
Ik denk dat de energie die nodig is om ijzer uit het ijzererts te halen sneller 'opraakt' dan het ijzererts zelf. Ik zou me daar maar geen zorgen over maken. Als je je toch per sé ergens zorgen over wil maken, doe dat dan hierover.
pi_36580970
Ik denk dat koper, alu, goud, zilver of nikkel eerder op zulen zijn dan ijzer. De schroot prijs van staal is op het ogenblik ongeveer 6 cent, alu een ¤1,10 en koper ¤3,35 per kilo. Koper is in 3 jaar tijd ¤2,10 duurder geworden. Dat jij je druk maakt over staal.
pi_36580971
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, waarvan het meeste vloeibaar . Das niet echt te delven.
100% van het ijzer in jouw huis is ergens vloeibaar getransporteerd. Dit kan dus wel degelijk heel erg goed.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_36581150
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:33 schreef MacDweal het volgende:
Ik denk dat koper, alu, goud, zilver of nikkel eerder op zulen zijn dan ijzer. De schroot prijs van staal is op het ogenblik ongeveer 6 cent, alu een ¤1,10 en koper ¤3,35 per kilo. Koper is in 3 jaar tijd ¤2,10 duurder geworden. Dat jij je druk maakt over staal.
Ik hoorde dat aluminium ook behoorlijk begint op te raken, wat zijn daar de gevolgen van?
pi_36581409
Hout als vervanging voor ijzer....sure...

De gevolgen zijn simpel...ruwe ijzererts zal schaars worden dus zal de prijs stijgen alsmede effords om oud ijzer en staal te recyclen.

Ik zou me eerder zorgen maken over de hoeveelheid zuurstof in onze atmosfeer...helemaal met alle houtkap en bosbranden...
  zondag 2 april 2006 @ 16:52:06 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_36581411
Cool... iemand investeringstips? kan je koper (evt giraal) kopen, zoals goud en zilver? De zilverprijs stijgt ook nogal, hoorde ik...
En wat betreft peak oil... aandelen Shell ofzo? of juist put opties?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_36581498
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik hoorde dat aluminium ook behoorlijk begint op te raken, wat zijn daar de gevolgen van?
Als het op raakt, is het niet meer voorradig, serieus (Met andere woorden: waarom zijn jouw topics altijd zo dom?)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_36584068
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:30 schreef ralfie het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat verreweg het meeste ervan in de kern en mantel zit.

Maar gelukkig is er ook nog zat te vinden in de aardkorst (maar aanzienlijk minder dan eronder)
pi_36584982
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als het op raakt, is het niet meer voorradig, serieus (Met andere woorden: waarom zijn jouw topics altijd zo dom?)
Ja, maar wat zijn de gevolgen ervan. Daar gaat dit topic over, slimbo.
pi_36585098
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar wat zijn de gevolgen ervan. Daar gaat dit topic over, slimbo.
Ben je een boek aan het samenstellen over "De Gevolgen van...", dit is je zoveelste topic met een dergelijke vraag. En noem me nou geen slimbo, het stijgt me nogal snel naar het hoofd, ik zou nog arrogant worden.
pi_36585289
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ben je een boek aan het samenstellen over "De Gevolgen van...", dit is je zoveelste topic met een dergelijke vraag. En noem me nou geen slimbo, het stijgt me nogal snel naar het hoofd, ik zou nog arrogant worden.
Misschien moet je je persoonlijke vetes maar achterwege houden in inhoudelijke topics. Bedankt.
  zondag 2 april 2006 @ 19:17:02 #20
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36585596
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Tin eveneens.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36586277
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:09 schreef funkmaster het volgende:

[..]

dan wordt alles plastic-fantastic
Aardolie raakt ook op.
pi_36587692
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:39 schreef Koewam het volgende:

[..]

Aardolie raakt ook op.
Uiteindelijk raken natuurlijk alle delfstoffen op. Alleen is aardolie nooit meer te recyclen, in tegenstelling tot ijzer, e.d. Misschien worden de ijzermijnen van de toekomst wel de afvalhopen uit het verleden.
pi_36589929
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Misschien moet je je persoonlijke vetes maar achterwege houden in inhoudelijke topics. Bedankt.
Misschien moet je eens inhoudelijk topics starten. Je begint enkel topic met een vraag, brengt nooit iets van argumentatie of eigen mening in.

On-topic: Een tekort aan ijzererst zal nog een tijd op zich laten wachten. Momenteel is de staalprijs hoog door de samenhang met de olieprijs en de beperkte productie capaciteit van de smelterijen. Kijk, uiteindelijk raken alle delftstoffen en fossiele brandstoffen en keer op als we het op deze snelheid blijven gebruiken. Metalen kun je echter goed recyclen, dus we zullen de nijpende tijd nooit meemaken, onze achterkleinkinder ook niet.

Als het echt op raakt, kun je zelf ook wel bedenken wat er gebeurt.
pi_36590124
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:26 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Uiteindelijk raken natuurlijk alle delfstoffen op. Alleen is aardolie nooit meer te recyclen, in tegenstelling tot ijzer, e.d. Misschien worden de ijzermijnen van de toekomst wel de afvalhopen uit het verleden.
Maar olie blijft altijd ontstaan (alleen net snel genoeg om een heeeeel klein landje te voorzien)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')