abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36565203
quote:
DEN HAAG - De partijraad van GroenLinks heeft zaterdag het royement van senator Sam Pormes ongedaan gemaakt. Pormes was tegen zijn royement in beroep gegaan bij de partijraad. Van de 56 stemmen waren er dertig ter ondersteuning van het beroep. Een woordvoerder van de partij bevestigde een bericht hierover op de website van GroenLinks.

Het bestuur van GroenLinks royeerde Pormes in november, omdat hij de partij niet de waarheid zou hebben verteld over affaires uit zijn verleden. Het ging onder meer over een guerrillatraining die hij in Jemen zou hebben gevolgd, en over zijn contacten met Molukse treinkapers.

Pormes ging tegen de beslissing van het bestuur in beroep bij de geschillencommmissie. Die stelde eind januari dat Pormes terecht geroyeerd was. Volgens de commissie is het vertrouwen tussen de partij en het Eerste Kamerlid onherstelbaar geschaad en is bemiddeling niet mogelijk. Tegen deze uitspraak verweerde Pormes zich bij de partijraad, die hem in zijn beroep steunde.

Volgens de woordvoerder moet het partijbestuur zich nu beraden op verdere samenwerking met Pormes. Het is nog onduidelijk of en hoe die er komt.
Eerdere berichtgeving:
quote:
DEN HAAG - Het bestuur van GroenLinks heeft maandagavond Eerste Kamerlid Pormes, die in opspraak is geraakt, geroyeerd.

Vorige week zegde het bestuur al het vertrouwen in het Kamerlid op, maar die wilde van geen wijken weten.

Pormes is het er niet mee eens dat hij zijn functie moet neerleggen en zal zich wenden tot een geschillencommissie.

Een onderzoekscommissie is het verleden van Pormes nagegaan en vindt dat in vier kwesties de lucht niet helemaal gezuiverd is.

Guerillatraining

Pormes zou in Jemen een guerrillatraining hebben gevolgd. Ook over zijn contacten met Molukse treinkapers, zijn betrokkenheid bij een schietpartij met de politie en gesjoemel met een uitkering zou Pormes de partij niet voldoende hebben ingelicht.
Bron: www.nu.nl
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 2 april 2006 @ 07:26:57 #2
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36570150
Groen Links stteunt dus terrorisme.
  zondag 2 april 2006 @ 08:58:06 #3
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_36570495
quote:
Op zondag 2 april 2006 07:26 schreef Ippon het volgende:
Nee, een kleine meerderheid van de partijraad vindt het royement van Pormes onterecht.
  zondag 2 april 2006 @ 09:17:48 #4
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36570574
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:58 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Nee, een kleine meerderheid van de partijraad vindt het royement van Pormes onterecht.
Maar het is bewezen dat Pormes een terrorist is die er niet tegen op zag onschuldige mensen te vermoorden. Ik heb GroenLinks altijd al een rare partij gevonden.
  zondag 2 april 2006 @ 10:00:29 #5
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_36570706
quote:
Op zondag 2 april 2006 09:17 schreef Ippon het volgende:
Maar het is bewezen dat Pormes een terrorist is die er niet tegen op zag onschuldige mensen te vermoorden. Ik heb GroenLinks altijd al een rare partij gevonden.
Ook al zou Pormes een terrorist zijn geweest, dan nog gaat het hier om het terugdraaien van een royement, niet om openlijke steun voor terrorisme.
pi_36570714
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:00 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ook al zou Pormes een terrorist zijn geweest, dan nog gaat het hier om het terugdraaien van een royement, niet om openlijke steun voor terrorisme.
Het gaat om de acties van Pormes, dat is immers de oorzaak van het royement.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 2 april 2006 @ 10:36:01 #7
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36570973
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:00 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Impliciet steunt GroenLinks terrorisme door Pormes weer terug te nemen. Femke Halsema is daardoor het boegbeeld geworden van een partij die staat voor dood en verderf.
pi_36571064
quote:
Op zondag 2 april 2006 07:26 schreef Ippon het volgende:
Yep, Duyvendak mag ook nog gezellig rondlopen van ze.
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
  zondag 2 april 2006 @ 11:36:41 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36571908
quote:
Op zondag 2 april 2006 09:17 schreef Ippon het volgende:

[..]

Maar het is bewezen dat Pormes een terrorist is die er niet tegen op zag onschuldige mensen te vermoorden.
Ah, de Postende Rechter is aanwezig. Gelukkig maar.

Wel een vreemde situatie trouwens, vooral dat Pormes zo graag terug wil bij de partij die hem zo heeft laten vallen...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36571918
Een vreemde situatie dat GL zo'n terrorist er nog bij wil hebben.
  zondag 2 april 2006 @ 11:40:04 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36571972
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:44 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Yep, Duyvendak mag ook nog gezellig rondlopen van ze.
Zalm loopt ook nog steeds rond bij de VVD. Wat is je punt, mag iemand met een strafblad nooit meer meedoen in de samenleving?
  zondag 2 april 2006 @ 11:40:58 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36571992
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een vreemde situatie dat GL zo'n terrorist er nog bij wil hebben.
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:58 schreef NewOrder het volgende:

[..]

pi_36572000
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zalm loopt ook nog steeds rond bij de VVD. Wat is je punt, mag iemand met een strafblad nooit meer meedoen in de samenleving?
Wie heeft het over een strafblad? Het gaat over hetgeen wat Pormes heeft uitgevreten, da's wat anders dan 'n strafblad hebben omdat je ooit een rolletje drop hebt gestolen.

Helemaal omdat de activiteiten van Pormes deels politieke achtergronden hebben gehad. Dan zou ik als partij zijnde zo'n figuur er niet meer bij willen hebben, dat ze 'm er weer bij willen hebben zegt alles over GL. Kennelijk is het daar normaal dat je je begeeft in trainingskampen voor terroristen, je bemoeit met treinkapingen en je rotzooit met uitkeringen.
pi_36572013
quote:

[..]

[..]
Dat zegt dus alles over de partij GL.
pi_36572176
In het geheel niet verwonderlijk gezien de achtergronden en geschiedenis van GL ............

mompelt iets van apen en bananenrepubliek
pi_36572214
quote:

[..]

Hmm. Wat is Zalms 'strafblad' dan?

Zullen we dat dan eens gaan vergelijken met inbreker, huisvredebreukpleger, staatsbezitvernieler en vermoedelijk brandstichter Duyvendak? En terrorist Pormes?
Op vrijdag 31 maart 2006 19:45 schreef Triggershot het volgende:
als jij die kk kop van je en je taal niet aanpast ga ik jou eens weg blazen
pi_36572286
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ah, de Postende Rechter is aanwezig. Gelukkig maar.

Wel een vreemde situatie trouwens, vooral dat Pormes zo graag terug wil bij de partij die hem zo heeft laten vallen...
blijkbaar kickt meneer op de slachtofferrol die hij zo kan aanmeten, en het bijgeleverde nieuwe krediet, niets lekkerder blijkbaar dan een partij die bij je in het krijt staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 02-04-2006 12:04:45 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 2 april 2006 @ 12:03:58 #18
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_36572560
quote:
Op zondag 2 april 2006 10:36 schreef Ippon het volgende:
Impliciet steunt GroenLinks terrorisme door Pormes weer terug te nemen. Femke Halsema is daardoor het boegbeeld geworden van een partij die staat voor dood en verderf.
Onzin. Er is geen enkel juridisch bewijs dat Pormes een terrorist is dan wel ooit is geweest. Als je respect hebt voor onze rechtsstaat dan acceptaar je dat feit en behandel je Pormes zoals je ieder ander onschuldig persoon zou behandelen.
  zondag 2 april 2006 @ 13:54:16 #19
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36575824
Goed, het verbod op de partij "GroenLinks" als zijnde een terroristische organisatie is een kwestie van tijd. Wie is het volgende lid? Mohammed Bouyeri of sturen ze de "culturele verrijking" Osama Bin Landen een uitnodiging?
pi_36576009
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:50 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:

[..]

Hmm. Wat is Zalms 'strafblad' dan?
Illegaal een poster plakken Idd een goede vergelijking met brandstichting en terrorismetraining. GL, ga zo door
pi_36576024
Wat een sterke vergelijking, Sidekick.
  zondag 2 april 2006 @ 14:09:03 #22
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36576243
Wauw, degene die Zalm er destijds bijgelapt heeft, heeft zeker een flinke beloning opgestreken. Een echte poster.... hemeltje, Gerrit toch.... :S
Say your prayers
  zondag 2 april 2006 @ 14:09:36 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  zondag 2 april 2006 @ 14:22:47 #24
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36576732
Wat is jullie mening trouwens over het daadwerkelijke onderwerp van het topic?
Say your prayers
  zondag 2 april 2006 @ 14:27:23 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_36576950
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:22 schreef Sickie het volgende:
Wat is jullie mening trouwens over het daadwerkelijke onderwerp van het topic?
Dat een kleine meerderheid heeft besloten Pormes weer toe te laten. Dat we in een democratie leven. Dat men Pormes blijkbaar niet op juridische gronden kon aanpakken. Dat Pormes wat mij betreft ernstig dubieus is. Dat mijn pis er verder niet lauw van kan worden.

Maar als het jullie weer een paar erecties bezorgt, prima joh, het leven is al zo kort

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 april 2006 @ 14:33:14 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36577182
http://www.parlement.com/9291000/biof/02307

dit vond ik destijds ook al zo'n vreemde keuze. zo kent gl wel meer radicalen, die op het pluche hun handen wassen in onschuld, maar tegelijkertijd nog veel vingers in het verleden hebben. beetje paarden van troje of wolven in schaapskleding.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 2 april 2006 @ 14:45:13 #27
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36577626
GroenLinks bestaat dus uit een partij van criminelen, terroristen en ex-communisten (lees landverraders).. Ik snap niet dat partij nog niet is verboden.
pi_36577700
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:45 schreef Ippon het volgende:
GroenLinks bestaat dus uit een partij van criminelen, terroristen en ex-communisten (lees landverraders).. Ik snap niet dat partij nog niet is verboden.
En jij stemt zelf NVU ?
  zondag 2 april 2006 @ 14:49:28 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36577783
ik snap pvda niet, waarom niet samsom lijsttrekker maken? dat zal meteen heel veel gl stemmers laten inzien dat je ook met iets minder radicale gekken een natuurbewust beleid kan voeren. win-win, maar ja, de diktator bos duldt geen concurrentie.
pi_36577849
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:45 schreef Ippon het volgende:
Ik snap niet dat partij nog niet is verboden.
Snap je dat niet ?
Dan snap je het principe van democratie niet.
Maar wil je dan ook de SP verbieden?
  zondag 2 april 2006 @ 14:53:39 #31
136 V.
pi_36577931
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:47 schreef Sickie het volgende:

[..]

Mnou, ik word er niet bijster geil van en heb doorgaands de indruk dat jouw bloeddruk meer stijgt door bepaalde posts/topics dan de mijne. Word jij trouwens alleen moe van het dogmatisch rechtse geleuter of irriteert het wel degelijke aanwezige linkse gejengel je evengoed?
Was het alleen maar dogmatisch rechts geleuter (want dat kan ik, net als wel degelijk aanwezig links gejengel best hebben). Het is de jarenlange stroom van niet-aflatend dwangneurotisch gezeik op links 'Tätervolk' door puisterige Stormfront-onano's die mij de keel uithangt. Het trucje is inmiddels genoegzaam en tot voorbij de braakgrens bekend.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 april 2006 @ 14:56:29 #32
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36578021
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Was het alleen maar dogmatisch rechts geleuter (want dat kan ik, net als wel degelijk aanwezig links gejengel best hebben). Het is de jarenlange stroom van niet-aflatend dwangneurotisch gezeik op links 'Tätervolk' door puisterige Stormfront-onano's die mij de keel uithangt. Het trucje is inmiddels genoegzaam en tot voorbij de braakgrens bekend.

V.
En het dwangneurotische gezeik op rechts ontgaat je?
Say your prayers
pi_36578035
quote:

[..]

wat heeft zalm op zijn strafblad staan dan?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 2 april 2006 @ 14:59:38 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36578151
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:56 schreef electricity het volgende:

[..]

hij heeft een keer de avondklok genegeerd en is stiekem gaan flipperen.
  zondag 2 april 2006 @ 15:00:17 #35
136 V.
pi_36578183
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:56 schreef Sickie het volgende:

[..]

En het dwangneurotische gezeik op rechts ontgaat je?
Check de verhoudingen nou maar gewoon eens. Doe eens topics tellen over de afgelopen jaren. Je kunt het.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 2 april 2006 @ 15:03:15 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36578270
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Check de verhoudingen nou maar gewoon eens. Doe eens topics tellen over de afgelopen jaren. Je kunt het.

V.
Topics tellen is niet mijn manier om zoiets in beeld te brengen. Ik kijk naar het aantal users dat zichzelf profileert als extreem, en als ik dan die waardeloze links/rechts hokjesmentaliteit erop loslaat dan krijg ik geenzins het idee dat er geen balans is.
Say your prayers
pi_36578352
Knap dat sommigen zo goed weten dat hij een terrorist is. Nou ja weten Gewoon roepen natuurlijk.
  zondag 2 april 2006 @ 15:07:38 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36578360
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
pertinente onzin, zoals voorgaander al schreef is de balans hier prima in orde.
  zondag 2 april 2006 @ 15:08:54 #39
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36578398
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:07 schreef SCH het volgende:
Knap dat sommigen zo goed weten dat hij een terrorist is. Nou ja weten Gewoon roepen natuurlijk.
Ik vind het gewoon een stoute meneer. Liegen -> naughty corner!
Say your prayers
  zondag 2 april 2006 @ 15:09:36 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36578433
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:07 schreef SCH het volgende:
zo! nou poehee... ben ik ff blij dat ik dat woord nog niet in mijn vingertjes heb genomen.

Pormes mag er weer bijhoren

Uitgegeven: 1 april 2006 22:07
Laatst gewijzigd: 1 april 2006 22:37

DEN HAAG - De partijraad van GroenLinks heeft zaterdag het royement van senator Sam Pormes ongedaan gemaakt. Pormes was tegen zijn royement in beroep gegaan bij de partijraad. Van de 56 stemmen waren er dertig ter ondersteuning van het beroep. Een woordvoerder van de partij bevestigde een bericht hierover op de website van GroenLinks.

Het bestuur van GroenLinks royeerde Pormes in november, omdat hij de partij niet de waarheid zou hebben verteld over affaires uit zijn verleden. Het ging onder meer over een guerrillatraining die hij in Jemen zou hebben gevolgd, en over zijn contacten met Molukse treinkapers.

Pormes ging tegen de beslissing van het bestuur in beroep bij de geschillencommmissie. Die stelde eind januari dat Pormes terecht geroyeerd was. Volgens de commissie is het vertrouwen tussen de partij en het Eerste Kamerlid onherstelbaar geschaad en is bemiddeling niet mogelijk. Tegen deze uitspraak verweerde Pormes zich bij de partijraad, die hem in zijn beroep steunde.

Volgens de woordvoerder moet het partijbestuur zich nu beraden op verdere samenwerking met Pormes. Het is nog onduidelijk of en hoe die er komt.
pi_36578463
Feit is wel dat het linkse kliekje nog enigzins beleefd blijft, de enkele uitzondering daargelaten, en dat het rechtse kliekje de neiging heeft ongenuanceerd te bashen op alles wat zich enigzins links van het midden bevindt, de enkele uitzondering natuurlijk daargelaten.

Feit is dat het linkse kliekje over het algemeen nog wel met onderbouwingen en bronnen komt voor hun beweringen, de enkele uitzondering daargelaten, en dat het rechtse kliekje dat achterwege laat of een enkel voorval gaat projecteren op een hele groep (=generalisatie), ook weer de enkele uitzondering daargelaten.
  zondag 2 april 2006 @ 15:11:57 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36578508
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Feit is wel dat het linkse kliekje nog enigzins beleefd blijft, de enkele uitzondering daargelaten, en dat het rechtse kliekje de neiging heeft ongenuanceerd te bashen op alles wat zich enigzins links van het midden bevindt, de enkele uitzondering natuurlijk daargelaten.

Feit is dat het linkse kliekje over het algemeen nog wel met onderbouwingen en bronnen komt voor hun beweringen, de enkele uitzondering daargelaten, en dat het rechtse kliekje dat achterwege laat of een enkel voorval gaat projecteren op een hele groep (=generalisatie), ook weer de enkele uitzondering daargelaten.
ik erger me aan beide kanten en zie geen balansverschil, ook niet als het op bronnen of geraaskal aankomt. misschien komt dat omdat ik me in mijn midden begeef.
  zondag 2 april 2006 @ 15:12:07 #43
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36578516
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Selectieve perceptie. Niks meer, niks minder.
Say your prayers
pi_36578524
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:09 schreef zoalshetis het volgende:

Dat is al heel wat genuanceerder dan de TT doet vermoeden. Zo 'helemaal' hoort hij er vooralsnog dus niet bij.
  zondag 2 april 2006 @ 15:52:08 #45
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36579878
Ga eens niet op elkaar zeiken. Pormes terugkeer staat hier ter discussie, niet de "nichterigheid van SCH" en ander getroll/geflame. Ik heb dus een paar berichten weggehaald.
  zondag 2 april 2006 @ 16:40:46 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36581146
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:56 schreef electricity het volgende:

[..]

Ik geloof wat vernielzucht uit zijn linkse actieverleden.
pi_36582641
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is al heel wat genuanceerder dan de TT doet vermoeden. Zo 'helemaal' hoort hij er vooralsnog dus niet bij.
De partijraad heeft weinig problemen met de heer Pormes. Dat zegt wel wat over die mensen.
pi_36583064
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De partijraad heeft weinig problemen met de heer Pormes. Dat zegt wel wat over die mensen.
Wat dan?
pi_36583140
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat men het kennelijk allemaal prima vindt. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
pi_36583248
quote:
Op zondag 2 april 2006 17:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat men het kennelijk allemaal prima vindt. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Wat vindt men prima?
pi_36583270
Lees de openingspost gewoon eens.
pi_36583356
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lees de openingspost gewoon eens.
Geef eens antwoord. Wat vinden die mensen van de partijraad okay. Wat zijn de feiten dan in deze zaak?
pi_36583386
Lezen, ik dacht al dat het teveel was gevraagd. Het staat gewoon in het artikel in de openingspost, dus verder niet trollen.
  zondag 2 april 2006 @ 18:06:04 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36583388
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Illegaal een poster plakken Idd een goede vergelijking met brandstichting en terrorismetraining. GL, ga zo door
Ja, en dan te bedenken dat zo'n partij in het kabinet zou kunnen komen. Zouden ander partijen dan ook leden van de Hofstad groep een plaats in het kabinet mogen gegeven?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36583418
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lezen, ik dacht al dat het teveel was gevraagd. Het staat gewoon in het artikel in de openingspost, dus verder niet trollen.
Geef eens antwoord. Jij trollt. Er staat in de OP slechts wat het bestuur van GL vond en blijkbaar denkt de partijraad daar anders over. De vermeende zaken zijn niet bewezen of heb jij daar ander bronnen over?
pi_36583443
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en dan te bedenken dat zo'n partij in het kabinet zou kunnen komen. Zouden ander partijen dan ook leden van de Hofstad groep een plaats in het kabinet mogen gegeven?
Ja hoor - daar gaat het hier ook helemaal niet over. Het is een zaak over vermeend liegen en achterhouden, niet over de daden an sich.
pi_36583447
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Geef eens antwoord. Jij trollt. Er staat in de OP slechts wat het bestuur van GL vond en blijkbaar denkt de partijraad daar anders over. De vermeende zaken zijn niet bewezen of heb jij daar ander bronnen over?
Jij trollt. Het antwoord staat in het artikel in de openingspost. Gewoon even lezen en verder niet trollen.
pi_36583461
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij trollt. Het antwoord staat in het artikel in de openingspost. Gewoon even lezen en verder niet trollen.
Nee, daar staat het niet. Geef eens antwoord.
  zondag 2 april 2006 @ 18:08:49 #59
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583470
Typisch Groen Links. Zo'n terrorist en oplichter weer bij de club halen.
Hup, aan het werk!
  zondag 2 april 2006 @ 18:09:04 #60
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583474
Lees de openingspost anders even SHC.
Hup, aan het werk!
pi_36583486
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, daar staat het niet. Geef eens antwoord.
Lees die openingspost nu gewoon eens.
pi_36583507
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef Ciurlizza het volgende:
Lees de openingspost anders even SHC.
Alsof ik dat niet heb gedaan, wat staat daar volgens jou dan in wat iets zegt over de partijraad.

Als het zo helder is is het toch niet zo moeilijk even antwoord te geven op mijn vraag?
pi_36583514
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:08 schreef Ciurlizza het volgende:
Typisch Groen Links. Zo'n terrorist en oplichter weer bij de club halen.
Jij kent hem?
  zondag 2 april 2006 @ 18:11:40 #64
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583551
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Alsof ik dat niet heb gedaan, wat staat daar volgens jou dan in wat iets zegt over de partijraad.

Als het zo helder is is het toch niet zo moeilijk even antwoord te geven op mijn vraag?
Dat heb je niet gedaan, want je stelt tien keer een vraag waarvan het antwoord allang duidelijk is. Hetgeen wat Pormes heeft uitgevreten staat in de openingspost. Gewoon duidelijk, voor iedereen zichtbaar.

Gaan we nu weer ontopic?
Hup, aan het werk!
pi_36583616
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Dat heb je niet gedaan, want je stelt tien keer een vraag waarvan het antwoord allang duidelijk is. Hetgeen wat Pormes heeft uitgevreten staat in de openingspost. Gewoon duidelijk, voor iedereen zichtbaar.

Gaan we nu weer ontopic?
Pardon??? Je snapt de kwestie niet helemaal vrees ik. De kwestie gaat over vermeend liegen en achterhouden, had je dat nog niet in de gaten
pi_36583686
Conclusie van GL zelf: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=31348970&cftoken=42824620&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3876

Ze hebben alles bekeken en beoordeeld dat hij een royement moest krijgen. Dat mensen dat nu willen intrekken zegt wel wat over het soort volk dat daar rondloopt.

Mensen die maar wat lopen te trollen (SCH) negeer ik gewoon, dan wordt het wellicht nog wat met dit topic en gaat het topic niet ontaarden in 'n hoop offtopic geblaat en getroll.
  zondag 2 april 2006 @ 18:17:08 #67
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583707
Dan als derde op de lijst hebben we sinds 11 september Sam Pormes, Eerste Kamerlid dus Senator van GroenLinks. Dat er veel dingen zijn in het verleden van ome Sam die het daglicht niet kunnen verdragen kon heel Nederland lezen in de Telegraaf. Sam Pormes is sinds 19 juni 2001 geruisloos Eerste Kamerlid (Senator) geworden. Hij is van Molukse afkomst. Iemand met een donker kleurtje en klaarblijkelijk een eveneens zo donker verleden. De man in kwestie, verdient eigenlijk de kwalificatie staatsgevaarlijk of terrorist. Hier volgt een indrukwekkend maar vooral ook 'smeuďge' lijst wapenfeiten die zeker ernstiger zijn dan het stelen van een rolletje KING of Top Drop:

Betrokkenheid op de 'achtergrond' bij de trein kapingsactie in Wijster in 1975, met 3 doden .

gijzelingsactie in een school in Bovensmilde 1975.

Betrokkenheid bij een moordaanslag 11-06-82 op 2 politieagenten, de agenten ontsnapten ternauwernood aan de dood. Veroordeling 3 jaar cel waarvan Pormes er uiteindelijk 7 maanden van uitzat.

Elf januari 2000 opgepakt door de rijksrecherche op verdenking van valsheid in geschrifte. Justitie besluit echter tot tweemaal toe een dergelijke zaak omtrent Pormes te seponeren.

Vanaf halverwege jaren '80 actief de o zo 'democratische' Communistische Partij Nederland en dus vanaf begin jaren '90 door het opgaan in Groen-Links ook aktief binnen deze partij.

De reacties van Pormes lijken als twee druppels water op die van Singh Varma; hij ontkent of minimaliseert het, hopelijk is die psychische verwardheid van Singh Varma pseudo-logica phantastica besmettelijk en verkeerd de politieke carričre van dit 'boefje' in een terminale fase. Pormes is immers een oude bekende van justitie, zo blijkt uit vertrouwelijke onderzoeksrapporten. Ook in door de opsporings- en inlichtingendiensten opgemaakte organisatieschema's van de Molukse actiebewegingen in Nederland speelt Sam Pormes volgens de krant van wakker Nederland een onveranderd prominente rol. Politie- en justitiefunctionarissen die met het nieuws van de Telegraaf geconfronteerd zijn fronsen hun wenkbrauwen omdat zij juist jarenlang degene waren die vaak tevergeefs jacht maakten op Molukse activisten en terroristen. Een procureur-generaal die toen een leidende rol speelde in de bestrijding van de Molukse activisten in het noorden van Nederland verklaart kort geleden : ,,Sam Pormes senator ???? Dat meent u toch niet???? Sam Pormes was voor ons een hele vette kluif. Senator??? Hoe bestaat het!!!! '' Helaas was 11 september ook de dag waarop de afgrijselijke gevolgen ‘s middags van de vliegtuigaanvallen op het W.T.C. in New York en het Pentagon duidelijk werden. Waardoor deze zoveelste affaire binnen Groen-Links hopelijk niet verstomt en in de doofpot verdwijnt. Overigens wist Groen-Links niet eens een geschikte burgemeester te vinden voor Nijmegen en werd onlangs bekend dat een ambtenaar Sociale Zaken uiteraard van Groen-Links huize in A'dam er ook een rotzooitje van gemaakt had.
Hup, aan het werk!
  zondag 2 april 2006 @ 18:17:10 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36583709
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Het is meer vergelijkbaar met voormalig staatssectretaris Bijlhout. Het gaat hier om een vertrouwensbreuk vanwege het achterhouden van zaken in het verleden, niet om een veroordeling van strafbare feiten..
pi_36583715
Sam Pormes Goede zaak dat GL hem heeft terug genomen, dat schaadt die kutpartij tenminste .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36583739
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Conclusie van GL zelf: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=31348970&cftoken=42824620&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3876

Ze hebben alles bekeken en beoordeeld dat hij een royement moest krijgen. Dat mensen dat nu willen intrekken zegt wel wat over het soort volk dat daar rondloopt.

Mensen die maar wat lopen te trollen (SCH) negeer ik gewoon, dan wordt het wellicht nog wat met dit topic en gaat het topic niet ontaarden in 'n hoop offtopic geblaat en getroll.
Dus je vertrouwt nu ineens blind op de conclusies van het GL-bestuur

Wie loopt er nou te trollen man.

Jij kent de feiten niet, ik ook niet. We weten beide niet of Pormes heeft gelogen en dus is de vraag nogmaals: wat zegt het over mensen uit de Partijraad als ze Pormes steunen of het voordeel van de twijfel gunnen?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze vraagtekens bij het onderzoek zetten.
pi_36583741
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is meer vergelijkbaar met voormalig staatssectretaris Bijlhout. Het gaat hier om een vertrouwensbreuk vanwege het achterhouden van zaken in het verleden, niet om een veroordeling van strafbare feiten..
De feiten spelen wel degelijk een rol. Als Bijlhout niets had verteld over het stelen van een rolletje drop dan had ze echt niet weggemoeten....
pi_36583758
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:17 schreef cultheld het volgende:
Sam Pormes Goede zaak dat GL hem heeft terug genomen, dat schaadt die kutpartij tenminste .
Daar heb je 'n mooi punt inderdaad.
pi_36583791
quote:

[..]

Ik denk dat het eerder gaat om een media-ding en dat veel reden uit de partijraad zich storen aan het feit dat het GL-bestuur zich zo laat leiden door een mediahetze.
  zondag 2 april 2006 @ 18:20:07 #74
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583808
quote:

[..]

Die feiten hebben vaak politieke achtergronden, dus het lijkt dat je als partij toch wel wilt beoordelen of je mensen die dergelijke politieke activeiten op hun kerfstok hebben binnen je club wil hebben. Voor de partijraad van Groen Links is het geen enkel probleem.
Hup, aan het werk!
  zondag 2 april 2006 @ 18:21:25 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36583852
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Ciurlizza het volgende:

Hetgeen wat Pormes heeft uitgevreten staat in de openingspost. Gewoon duidelijk, voor iedereen zichtbaar.
Heel duidelijk behalve voor mensen die denken dat het hier gaat om een veroordeelde crimineel.
Wellicht dat de partijraad dat gegeven ook als reden ziet om het royement ongeldig te verklaren, maar ben ik wel benieuwd of dat klopt, want het blijft sowieso raar aangezien het duidelijk een vertrouwensbreuk is.
  zondag 2 april 2006 @ 18:24:22 #76
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36583967
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Heel duidelijk behalve voor mensen die denken dat het hier gaat om een veroordeelde crimineel.
Wellicht dat de partijraad dat gegeven ook als reden ziet om het royement ongeldig te verklaren, maar ben ik wel benieuwd of dat klopt, want het blijft sowieso raar aangezien het duidelijk een vertrouwensbreuk is.
Het gaat om bepaalde feiten die op zijn zachtst gezegd dubieus zijn. Dat iemand daar over liegt leidt tot een vertrouwensbreuk, maar de feiten an sich zullen ook wel de vraag op doen komen of je zo iemand wel bij de politieke club wilt hebben.

Ik zou als partij dit soort mensen er niet bij willen hebben. Dat zal je ook alleen maar tegenwerken.
Hup, aan het werk!
  zondag 2 april 2006 @ 18:25:01 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36583986
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De feiten spelen wel degelijk een rol. Als Bijlhout niets had verteld over het stelen van een rolletje drop dan had ze echt niet weggemoeten....
Natuurlijk gaat het hier om gevoelige onderwerpen. Maar zolang hij niet veroordeeld is kan je niet spreken over bewezen strafbare feiten, en gaat het dus om het achterhouden van informatie.
pi_36583992
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het gaat om een uiterst dubieuze vent, dat is zonneklaar.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36584114
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het hier om gevoelige onderwerpen. Maar zolang hij niet veroordeeld is kan je niet spreken over bewezen strafbare feiten, en gaat het dus om het achterhouden van informatie.
Hij is wel degelijk veroordeeld in het verleden.
pi_36584137
pi_36584259
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als het om een links iemand gaat, ligt dat allemaal anders, dat weet je toch wel
pi_36584265
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hij is wel degelijk veroordeeld in het verleden.
Veroordeeld en weer vrijgesproken.

Van de zaken genoemd in de openingspost (treinkaping, guerillatraining) staat sowieso niet met 100% vast dat Pormes erbij betrokken was. Hijzelf ontkent in ieder geval.
pi_36584295
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:33 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Veroordeeld en weer vrijgesproken.

Van de zaken genoemd in de openingspost (treinkaping, guerillatraining) staat sowieso niet met 100% vast dat Pormes erbij betrokken was. Hijzelf ontkent in ieder geval.
Net zoals Singh Varma. Iemand als Pormes is ook zo lekker betrouwbaar. Lees het Wikipedia-artikel over Pormes maar eens.

De partijvoorzitter stapt nu ook op.
  zondag 2 april 2006 @ 18:34:35 #85
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36584301
quote:
Geweldig dit. Een rel.
Hup, aan het werk!
pi_36584303
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:25 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het gaat om een uiterst dubieuze vent, dat is zonneklaar.
Ja, en ik kan ook wel begrijpen dat het hoofdbestuur van GL van hem af wil. Maar ook voor hem geldt 'onschuldig tot het tegendeel nadrukkelijk bewezen is', en ik denk dat de partijraad hem met dat in het achterhoofd heeft vrijgepleit.
pi_36584332
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Lees het Wikipedia-artikel over Pormes maar eens.
Kende ik al. Waar staat dat hij ergens schuldig aan is?
pi_36584401
Die gast komt voortdurend in opspraak. Geen fris figuur, dat blijkt wel uit het artikel. Ik kan de reactie van de partijvoorzitter wel begrijpen.
  zondag 2 april 2006 @ 18:40:17 #89
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_36584471
Zouden er nog meer mensen opstappen?
Hup, aan het werk!
pi_36584500
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die gast komt voortdurend in opspraak. Geen fris figuur, dat blijkt wel uit het artikel.
Ik ken er nog eentje: Hans van Baalen. Werd uiteindelijk 'vrijgepleit' wegens gebrek aan bewijs. Over Duijvendak wordt ook van alles en nog wat geroepen, maar alleen het feit dat er geroepen wordt is geen bewijs natuurlijk. Harde bewijzen van schuld willen we!
quote:
Ik kan de reactie van de partijvoorzitter wel begrijpen.
Gezien het feit dat zijn beslissing door de partijraad is teruggedraaid kon hij denk ik weinig anders.
pi_36584630
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik ken er nog eentje: Hans van Baalen. Werd uiteindelijk 'vrijgepleit' wegens gebrek aan bewijs. Over Duijvendak wordt ook van alles en nog wat geroepen, maar alleen het feit dat er geroepen wordt is geen bewijs natuurlijk. Harde bewijzen van schuld willen we!
[..]

Gezien het feit dat zijn beslissing door de partijraad is teruggedraaid kon hij denk ik weinig anders.
Van Baalen zwaaide op z'n 16e met z'n rechterarm in de lucht en heeft hier later excuses voor aangeboden. Pormes ging als volwassene naar Jemen, heeft zo goed als zeker een rol gespeeld bij de treinkaping en zit vol met leugens en bedrog.
pi_36584642
quote:

[..]

[..]

Hans van Baalen werd verdacht van het schrijven van een brief aan Joop Glimmerveen, als 16-jarige. Stel dat hij meer van dat soort dubieuze zaken rond zich zou hebben hangen, dan zou ik best hebben kunnen begrijpen dat men hem geroyeerd zou hebben.
pi_36585050
Ik ben een Groen Links stemmer. Ik ben niet gek, Sam Pormes is veroordeeld voor die zaak in Assen, en op zeer formele gronden heeft hij vrijspraak gekregen; zijn betrokkenheid erbij was vastgesteld.
Zijn aanwezigheid bij kampen in Jemen is wat mij betreft ook voldoende aangetoond.

Dat GroenLinks daar eerder niet over is gestruikeld hoort een beetje bij de partij, vind ik niet rampzalig. Dat ze nu het royement terugdraaien vind ik wél rampzalig. Of dhr Pormes wel of niet juridisch 'schuldig' is doet niet ter zake. GL heeft niks te maken met juridisch onschuld tot schuld bewezen, GroenLinks heeft te maken met wat voor mensen GroenLinks wil als partijvertegenwoordigers.

Deze keuze in deze kwestie is niet juridisch, het is symbolisch, en het staat symbool voor iets wat ik niet wens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36585133
quote:

[..]

Hard bewijs van schuld voordat een politieke partij mag besluiten zich niet te willen laten vertegenwoordigen? Gaat heen! Politieke oordelen horen niet juridisch te zijn, evenmin als juridische oordelen politiek horen te zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 2 april 2006 @ 19:09:36 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36585360
Groen Links heeft nogal problemen met hun topmensen, is dat zo een slangenkuil, of komen mensen daar naar boven om de verkeerde redenen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36587118
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:58 schreef sigme het volgende:
Dat GroenLinks daar eerder niet over is gestruikeld hoort een beetje bij de partij, vind ik niet rampzalig. Dat ze nu het royement terugdraaien vind ik wél rampzalig. Of dhr Pormes wel of niet juridisch 'schuldig' is doet niet ter zake. GL heeft niks te maken met juridisch onschuld tot schuld bewezen, GroenLinks heeft te maken met wat voor mensen GroenLinks wil als partijvertegenwoordigers.
Wat een onzin - dan kan je dus iemand op basis van geruchten en verhalen in diskrediet brengen. Ik ben ook GroenLinks-stemmer, ik kan niet beoordeln of Pormes al dan niet gelogen heeft. Ik neem aan dat de leden van de partijraad goed zijn ingelicht en dan is dit de uitkomst van een democratisch proces.
  zondag 2 april 2006 @ 20:13:39 #97
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36587241
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Hard bewijs van schuld voordat een politieke partij mag besluiten zich niet te willen laten vertegenwoordigen? Gaat heen! Politieke oordelen horen niet juridisch te zijn, evenmin als juridische oordelen politiek horen te zijn.
Wat is ze toch wijs die Sigme.
Say your prayers
  zondag 2 april 2006 @ 20:22:53 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36587599
Tara Sing Varma, Pormes, Rosenmuller, Rabbea, en hoe heete die dame die in Bouterse zijn Stormtroopers had gezeten?
Nee, groenlinks heeft geen geluk met zijn topmensen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36587675
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Tara Sing Varma, Pormes, Rosenmuller, Rabbea, en hoe heete die dame die in Bouterse zijn Stormtroopers had gezeten?
Nee, groenlinks heeft geen geluk met zijn topmensen
Doe je huiswerk eens
pi_36587837
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hans van Baalen werd verdacht van het schrijven van een brief aan Joop Glimmerveen, als 16-jarige. Stel dat hij meer van dat soort dubieuze zaken rond zich zou hebben hangen, dan zou ik best hebben kunnen begrijpen dat men hem geroyeerd zou hebben.
Ik heb wel eens een e-mail naar een kamerlid van de SP en van GL gestuurd, dus? Maar wat was de inhoud van die brief?

en er zullen ook wel foto's van mij te vinden zijn met mijn rechter arm omhoog, kan ik het nu ook vergeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')