Mooie plaat. Een 'waarachtig Nederlander'quote:Op zaterdag 1 april 2006 19:54 schreef msteggink het volgende:
[afbeelding]
Naja ik ben na me studie ook pleite hier
Interessant, welke zaken bedoel je?quote:Op zondag 2 april 2006 06:22 schreef SeLang het volgende:
Ik zie best wel veel goede dingen in NL en ben die (nog) meer gaan waarderen sinds ik in het buitenland woon.
Bijvoorbeeld:quote:
Jij vergelijkt Nederland met Taiwan.quote:Op zondag 2 april 2006 06:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:Lekker gematigd klimaat, weinig natuurrampen, zomeravonden waarop het pas heeeel laat donker wordt Veel oog voor kwaliteit van leefomgeving (veel fietspaden, veel groen in steden, veilige speelomgeving voor kinderen, voetgangerszones, hoge verkeersveiligheid, etc) NL is efficienter en minder burocratisch dan bijna alle andere landen waar ik geweest ben NL is welvarender dan de bijna alle landen waar ik geweest ben. 'modaal' is eigenlijk een heel comfortabele levensstandaard, wat wij 'armoede' noemen is middenstand in de meeste landen. Echte armoede komt in NL niet voor. De laagste klasse gaat niet op straat dood. Veel vrije tijd, vakantie. Er zal in de regel niemand dwarsliggen als je 4 weken op vakantie gaat. etc
Een aantal van de genoemde punten geldt ook voor bijvoorbeeld de UK en Belgie.quote:Op zondag 2 april 2006 09:04 schreef msteggink het volgende:
[..]
Jij vergelijkt Nederland met Taiwan.
Ben het volledig met je eens.quote:Op zondag 2 april 2006 06:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meest provinciale en bekrompen gedrag vind je juist in Amsterdam is mijn ervaring.
Daar kijken ze vaak echt niet verder dan Amsterdam. Buiten de randstad is men veel internationaler georienteerd.
Hoe lang geleden ben jij in nederland geweest? en waar?quote:Op zondag 2 april 2006 06:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:Lekker gematigd klimaat, weinig natuurrampen, zomeravonden waarop het pas heeeel laat donker wordt Veel oog voor kwaliteit van leefomgeving (veel fietspaden, veel groen in steden, veilige speelomgeving voor kinderen, voetgangerszones, hoge verkeersveiligheid, etc)
Paarse krokodil anyone? Dat is wel een aardig realistisch beeld van onze bureaucratie.quote:NL is efficienter en minder burocratisch dan bijna alle andere landen waar ik geweest ben
quote:NL is welvarender dan de bijna alle landen waar ik geweest ben. 'modaal' is eigenlijk een heel comfortabele levensstandaard, wat wij 'armoede' noemen is middenstand in de meeste landen. Echte armoede komt in NL niet voor. De laagste klasse gaat niet op straat dood. Veel vrije tijd, vakantie. Er zal in de regel niemand dwarsliggen als je 4 weken op vakantie gaat. etc
Je klinkt nu net zo achterlijk als al die VS-bashers...quote:Op zondag 2 april 2006 05:50 schreef StefanP het volgende:
Valt er op iets trots te zijn tegenwoordig dan?
Vroegah, toen had je de gouden eeuw, de geuzen, de kolonien, Tromp, Heijn, De Ruyter, Nederlanders die 80 jaar oorlog voeren voor een tiende penning.
Tegenwoordig heb je een land vol lamme lullen, werkschuw tuig, afgunst en jaloezie, een verrot sociaal systeem met miljoenen uitkeringstrekkers, miljoenen medelanders die alles verzieken, een land waar burgers elkaar haten omdat een ander een euro meer verdient, waar je als burger een slaaf bent van een overheid die alles van je inpikt en die alles voor je bepaalt en regelt, waar je als kippen in een kippenhok op elkaar woont in veel te kleine prutserige vinex wijkjes, zonder parkeerplaatsen, zonder garages, tegen prijzen waar je in elk ander land 3 woningen voor koopt.
Wees er maar trots op hoor. NL mag van mij van de aardbodem verdwijnen en het zou me geen worst kunnen schelen. NL was een prachtig land, maar dat is alweer zeker 30 jaar geleden.
Shi, die was ik vergeten...quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef Agiath het volgende:
Ik schaam me alleen als ik de oranje-supporters zie in het stadion
Een paar maanden in China en een maand of wat in Litouwen. Stage / werk als leraar Engels.quote:Op zondag 2 april 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Evil Jur, in welke buitenlanden heb jij gewoond en hoe lang?
- iedereen kan naar school ja, het lager onderwijs...daarna wordt het voor sommigen helaas te duur om door te kunnen studeren.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:48 schreef Cvdp het volgende:
Nederland ruleert ... iedereen kan naar school .
Iedereen KAN een normaal leven leiden.
Vrij zijn in wat wij doen en laten + wij hebben een gedoogbeleid wat wiet betreft ( ik blow zelf niet).
In welke landen vind jij de fietspaden beter dan ?quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef rucksichlos het volgende:
Hoe lang geleden ben jij in nederland geweest? en waar?
Fiestpaden zijn vaak van een belabberde kwaliteit
Dat valt op zich reuze mee.quote:Op zondag 2 april 2006 06:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meest provinciale en bekrompen gedrag vind je juist in Amsterdam is mijn ervaring.
Daar kijken ze vaak echt niet verder dan Amsterdam.
Je hebt regels en wetten, vervolgens blijken die niet te handhaven, dus ga je het reguleren zodat er min of meer grip op blijft.quote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef bsp het volgende:
[..]
- en dan het gedoogbeleid...volgens mij een typisch nederlands woord. Probeer dat eens aan een niet-nederlander uit te leggen, gedoogbeleid. Ik zie het zo; er zijn (waren?) bepaalde wetten en regels in NL, maar door bepaalde omstandigheden (incompetentie) konden die regels niet gehandhaaft/gecontroleerd worden. En ja, als je het niet meer in de hand hebt, dan ga je het toch gewoon "gedogen"? Hiervoor schaam ik me diep, hoe moet ik dat aan mijn kinderen uitleggen???
Ik weet eerlijk gezegd ook niet echt veel over Michiel de Ruyter en Piet Hein. Van die laatste weet ik dat ie de zilvervloot heeft veroverd.quote:Op zondag 2 april 2006 09:06 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ff terzijde: het is btw een grof, grof schandaal dat kinderen tegenwoordig bijna niets over de cultuur en geschiedenis leren van ons land.
Mijn nichtje van 10 leert op de basisschool over de evolutie, de Tweede Wereldoorlog en de slavernijThat's it, verder niets over de historie van Nederland. Vind je het gek dat de jeugd van tegenwoordig ook niet meer trots is op Nederland, ze weten niet eens wat het ís!
Wat denk je zelf. Je bent leerplichtig tot je 16e dus alleen de basisschool afmaken zit er niet in. Iedereen gaat in dit land naar de middelbare school en kan hem afmaken. Voor hoger onderwijs kan je een hele goedkope lening afsluiten.quote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef bsp het volgende:
[..]
- iedereen kan naar school ja, het lager onderwijs...daarna wordt het voor sommigen helaas te duur om door te kunnen studeren.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef dontcare het volgende:
Ook de lafheid van mijn collega Nederlanders is beschamend
wat bedoel je hiermee eigenlijk? ik snap het niet, zo sumier als het nu is. wijd uit gaarne.quote:Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef dontcare het volgende:
Ook de lafheid van mijn collega Nederlanders is beschamend
in 1 keer goedquote:Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat veel mensen hier bange poeperds zijn, die liever toekijken en niets doen dan zelf het risico lopen ook maar één klap voor de bek te krijgen.
Ook voor zichzelf opkomen is iets wat een hoop mensen niet durven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |