Ben het volledig met je eens.quote:Op zondag 2 april 2006 06:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meest provinciale en bekrompen gedrag vind je juist in Amsterdam is mijn ervaring.
Daar kijken ze vaak echt niet verder dan Amsterdam. Buiten de randstad is men veel internationaler georienteerd.
Hoe lang geleden ben jij in nederland geweest? en waar?quote:Op zondag 2 april 2006 06:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:Lekker gematigd klimaat, weinig natuurrampen, zomeravonden waarop het pas heeeel laat donker wordt Veel oog voor kwaliteit van leefomgeving (veel fietspaden, veel groen in steden, veilige speelomgeving voor kinderen, voetgangerszones, hoge verkeersveiligheid, etc)
Paarse krokodil anyone? Dat is wel een aardig realistisch beeld van onze bureaucratie.quote:NL is efficienter en minder burocratisch dan bijna alle andere landen waar ik geweest ben
quote:NL is welvarender dan de bijna alle landen waar ik geweest ben. 'modaal' is eigenlijk een heel comfortabele levensstandaard, wat wij 'armoede' noemen is middenstand in de meeste landen. Echte armoede komt in NL niet voor. De laagste klasse gaat niet op straat dood. Veel vrije tijd, vakantie. Er zal in de regel niemand dwarsliggen als je 4 weken op vakantie gaat. etc
Je klinkt nu net zo achterlijk als al die VS-bashers...quote:Op zondag 2 april 2006 05:50 schreef StefanP het volgende:
Valt er op iets trots te zijn tegenwoordig dan?
Vroegah, toen had je de gouden eeuw, de geuzen, de kolonien, Tromp, Heijn, De Ruyter, Nederlanders die 80 jaar oorlog voeren voor een tiende penning.
Tegenwoordig heb je een land vol lamme lullen, werkschuw tuig, afgunst en jaloezie, een verrot sociaal systeem met miljoenen uitkeringstrekkers, miljoenen medelanders die alles verzieken, een land waar burgers elkaar haten omdat een ander een euro meer verdient, waar je als burger een slaaf bent van een overheid die alles van je inpikt en die alles voor je bepaalt en regelt, waar je als kippen in een kippenhok op elkaar woont in veel te kleine prutserige vinex wijkjes, zonder parkeerplaatsen, zonder garages, tegen prijzen waar je in elk ander land 3 woningen voor koopt.
Wees er maar trots op hoor. NL mag van mij van de aardbodem verdwijnen en het zou me geen worst kunnen schelen. NL was een prachtig land, maar dat is alweer zeker 30 jaar geleden.
Shi, die was ik vergeten...quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef Agiath het volgende:
Ik schaam me alleen als ik de oranje-supporters zie in het stadion
Een paar maanden in China en een maand of wat in Litouwen. Stage / werk als leraar Engels.quote:Op zondag 2 april 2006 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Evil Jur, in welke buitenlanden heb jij gewoond en hoe lang?
- iedereen kan naar school ja, het lager onderwijs...daarna wordt het voor sommigen helaas te duur om door te kunnen studeren.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:48 schreef Cvdp het volgende:
Nederland ruleert ... iedereen kan naar school .
Iedereen KAN een normaal leven leiden.
Vrij zijn in wat wij doen en laten + wij hebben een gedoogbeleid wat wiet betreft ( ik blow zelf niet).
In welke landen vind jij de fietspaden beter dan ?quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef rucksichlos het volgende:
Hoe lang geleden ben jij in nederland geweest? en waar?
Fiestpaden zijn vaak van een belabberde kwaliteit
Dat valt op zich reuze mee.quote:Op zondag 2 april 2006 06:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meest provinciale en bekrompen gedrag vind je juist in Amsterdam is mijn ervaring.
Daar kijken ze vaak echt niet verder dan Amsterdam.
Je hebt regels en wetten, vervolgens blijken die niet te handhaven, dus ga je het reguleren zodat er min of meer grip op blijft.quote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef bsp het volgende:
[..]
- en dan het gedoogbeleid...volgens mij een typisch nederlands woord. Probeer dat eens aan een niet-nederlander uit te leggen, gedoogbeleid. Ik zie het zo; er zijn (waren?) bepaalde wetten en regels in NL, maar door bepaalde omstandigheden (incompetentie) konden die regels niet gehandhaaft/gecontroleerd worden. En ja, als je het niet meer in de hand hebt, dan ga je het toch gewoon "gedogen"? Hiervoor schaam ik me diep, hoe moet ik dat aan mijn kinderen uitleggen???
Ik weet eerlijk gezegd ook niet echt veel over Michiel de Ruyter en Piet Hein. Van die laatste weet ik dat ie de zilvervloot heeft veroverd.quote:Op zondag 2 april 2006 09:06 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ff terzijde: het is btw een grof, grof schandaal dat kinderen tegenwoordig bijna niets over de cultuur en geschiedenis leren van ons land.
Mijn nichtje van 10 leert op de basisschool over de evolutie, de Tweede Wereldoorlog en de slavernijThat's it, verder niets over de historie van Nederland. Vind je het gek dat de jeugd van tegenwoordig ook niet meer trots is op Nederland, ze weten niet eens wat het ís!
Wat denk je zelf. Je bent leerplichtig tot je 16e dus alleen de basisschool afmaken zit er niet in. Iedereen gaat in dit land naar de middelbare school en kan hem afmaken. Voor hoger onderwijs kan je een hele goedkope lening afsluiten.quote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef bsp het volgende:
[..]
- iedereen kan naar school ja, het lager onderwijs...daarna wordt het voor sommigen helaas te duur om door te kunnen studeren.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef dontcare het volgende:
Ook de lafheid van mijn collega Nederlanders is beschamend
wat bedoel je hiermee eigenlijk? ik snap het niet, zo sumier als het nu is. wijd uit gaarne.quote:Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef dontcare het volgende:
Ook de lafheid van mijn collega Nederlanders is beschamend
in 1 keer goedquote:Op zondag 2 april 2006 14:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat veel mensen hier bange poeperds zijn, die liever toekijken en niets doen dan zelf het risico lopen ook maar één klap voor de bek te krijgen.
Ook voor zichzelf opkomen is iets wat een hoop mensen niet durven.
Eigenlijk heb je ergens misschien wel gelijk. Ondanks dat het kansloos geweest zal zijn het toch opnemen tegen de Serviërs had ik liever gezienquote:Op zondag 2 april 2006 14:49 schreef dontcare het volgende:
[..]
in 1 keer goed
Sebrenica is ook wel een goed voorbeeld .....
en nu de vraag die ons allen bezighoudt, waar woon je??quote:Op zondag 2 april 2006 15:01 schreef HyperDevil het volgende:
Ik schaam me rot voor NL.
1. teveel buitenlanders die er niet horen
2. veel onbeschofte mensen
3. tis overal fucking druk, nergens een plek zonder mensen
Daarom ben ik ook naar het buitenland verhuisd![]()
Tis ´s winters lekker koud, en zomers lekker warm!
Aardige mensen, 99% vriendelijk, goedkoper dan in NL en de lonen zijn hoger![]()
Check zijn profielquote:Op zondag 2 april 2006 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en nu de vraag die ons allen bezighoudt, waar woon je??
Ah, Noorwegen, Blank, Blond en blauwe ogen...quote:
quote:Op zondag 2 april 2006 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, Noorwegen, Blank, Blond en blauwe ogen...
quote:Op zondag 2 april 2006 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en belastingen net zo idioot hoog als in NL tochquote:Op zondag 2 april 2006 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, doe je aardrijkskunde en geschiedenis eens over , dat was Duitslandquote:
je moet ook niet in de randstad gaan wonenquote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Hoe lang geleden ben jij in nederland geweest? en waar?
Fiestpaden zijn vaak van een belabberde kwaliteit, echt speelruimte zie ik in regio r'dam niet meer.
Groen wordt ook met het jaar minder, plantsoenendienst doet tegenwoordig alleen nog maar aan snoeien en kappen, alleen de dooie bomen laten ze staan.
Voetgangerszones zoals die smalle stoepen die vol staan met reclame materiaal voor winkels zodat mensen in een rolstoel of met een kinderwagen er niet of nauwelijks langs kunnen.
[..]
Paarse krokodil anyone? Dat is wel een aardig realistisch beeld van onze bureaucratie.
[..]
daar zit ik ook altijd aan te denken als ik mensen hoor klagen. Volgens mij slaat die trend ook vooral op mensen die daar wonen. Ik kan me trouwens goed voorstellen... het is daar veel te druk.quote:Op zondag 2 april 2006 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je moet ook niet in de randstad gaan wonen
hehe, Of nietquote:Op zondag 2 april 2006 09:04 schreef msteggink het volgende:
[..]
Jij vergelijkt Nederland met Taiwan.
Ik ga naar Canada emigreren, en daar geldt:
- Goedkope en grote woningen
- Goede gezondheidszorg
- Relatief hoge lonen
- Weinig belastingen
- Veel natuur
- Rust, geen stress, een opgefokt sfeertje zoals in de grote steden hier.
ik heb er hier in brabant weinig last van namelijk (woon op de grens met belgie)quote:Op zondag 2 april 2006 16:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
daar zit ik ook altijd aan te denken als ik mensen hoor klagen. Volgens mij slaat die trend ook vooral op mensen die daar wonen. Ik kan me trouwens goed voorstellen... het is daar veel te druk.
Ah, rijd je allochtone buurman een grotere auto dan jij?quote:Op zondag 2 april 2006 18:22 schreef Taproot het volgende:
Volledig mee eensch! !
We hebben het hier, in vergelijking met andere landen, heel goed in Nederland en dat moet zo blijven!
Willen we dit behouden, dan wordt tijd het tijd dat wij de vette gans van de politieke correctheid villen maar eens definitief slachten, en van zijn opgeplakte, opgedrongen, multiculturele pluimen ontdoen!
We moeten samen opstaan tegen allen die onze Nederlandse normen en waarden bedreigen.
Wat wij nu bereikt hebben dankzij opofferingen, bloed, zweet en tranen van onze voorouders word in naam van o.a. de politieke islam opgerold en onze democratie wordt onder het mom van politieke correctheid uitgehold!
Je schamen is heel makkelijk, en mss kan je zelfs nog wat medelijden opwekken.
Maar je zou ook eens gevoelens van achting kunnen losmaken, mensen laten zien dat Nederland ergens voor staat en zich niet laat pluimen!
O nee sorry dat past niet in het politiek correcte straatje.
Ok laat ons ons dan met zn allen maar terug schamen en onze kop in het zand blijven steken.
quote:Op zondag 2 april 2006 15:01 schreef HyperDevil het volgende:
Aardige mensen, 99% vriendelijk, goedkoper dan in NL en de lonen zijn hoger![]()
Maassluis woon ik liever, dat is zegmaar het gemiddelde van die tweequote:Op zondag 2 april 2006 18:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Overigens ook zo'n gekke opmerking: het is te druk in de Randstad. Wat denken mensen hier? Dat de Randstad één grote brok bebouwing is? Ja tuurlijk, ligt er ook maar aan wáár je in de Randstad woont hè. Je hebt ook in de Randstad genoeg dorpjes waar het rustig is. Bovendien: drukte is niet echt negatief vind ik. Kijk eens naar New York: een enorme drukte maar toch wordt het gezien als één van de beste steden van de wereld.Drukte = goed. Ik woon zelf liever in het centrum van Rotterdam dan in een één of ander dorpje in Limburg ofzo.
dubbelquote:Op zondag 2 april 2006 18:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik woon zelf liever in het centrum van Rotterdam dan in een één of ander dorpje in Limburg ofzo.
Centrum van Rotterdamquote:Op zondag 2 april 2006 18:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik woon zelf liever in het centrum van Rotterdam dan in een één of ander dorpje in Limburg ofzo.
zo hoog zijn die lonen daar niet hoorquote:Op zondag 2 april 2006 09:04 schreef msteggink het volgende:
[..]
Jij vergelijkt Nederland met Taiwan.
Ik ga naar Canada emigreren, en daar geldt:
- Goedkope en grote woningen
- Goede gezondheidszorg
- Relatief hoge lonen
- Weinig belastingen
- Veel natuur
- Rust, geen stress, een opgefokt sfeertje zoals in de grote steden hier.
utrecht is een lelijke stad, amersfoort is wel mooi.. zwolle nog mooier trouwensquote:Op zondag 2 april 2006 19:47 schreef superworm het volgende:
ja dan woon ik liever in het warme gezellige hmmmm-wat-een-sfeer-centrum van amersfoort of utrecht.
ja idd moet je in america komenquote:Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef Drive-r het volgende:
Zaken als veel buitenlanders, etc, doen mij dan weer weinig, dat hoort een beetje bij Nederland...
Tsja, de rest van de geschiedenis is natuurlijk vreselijk slecht, want toen had Nederland de VOC en de WIC, toen hadden we kolonien. Enorm racistisch natuurlijk! Zulke politiek incorrecte zaken horen niet behandeld te worden, behalve als het om de zogenaamde zielepietjes gaat. Dus lichten we de slavernij eruit om aan te tonen hoe racistisch de blanken wel niet zijn, en om subtiel aan te stippen dat allochtonen niet gediscrimineerd mogen worden. En we pikken de tweede wereldoorlog ook maar meteen mee, als tweede voorbeeld. Wederom racistische blanken. Impliciet wordt gesteld dat alle blanken nazis zijn.quote:Op zondag 2 april 2006 09:06 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ff terzijde: het is btw een grof, grof schandaal dat kinderen tegenwoordig bijna niets over de cultuur en geschiedenis leren van ons land.
Mijn nichtje van 10 leert op de basisschool over de evolutie, de Tweede Wereldoorlog en de slavernijThat's it, verder niets over de historie van Nederland. Vind je het gek dat de jeugd van tegenwoordig ook niet meer trots is op Nederland, ze weten niet eens wat het ís!
Het staat op de lijst met beste landen om te wonen nog altijd een paar plekken boven Nederland. Ik zou er zelf niet permanent willen wonen, maar heb er wel een tijdje gezeten en het is een heerlijk land!quote:Op zondag 2 april 2006 19:57 schreef C2C het volgende:
[..]
zo hoog zijn die lonen daar niet hoor
daarom zijn de meeste mensen ook 2 verdieners.
goedkope en grote woningen... jah heb je die meubels daar wel is geziende ikea begint net door te breken daar ze lopen daar veel achter op mode gebied.
rust geen stress.. ja fijn maar eh 2 uur rijen naar de dichtsbijzijnde stad vind ik ook niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |