![]()
![]()
Het rumoer werd gisteravond goed op gang gebracht door een quote van Bernd 'Retuobak' Kabouter. Na het kijken van de wekelijkse 1up show (deze week met Oblivion, Will Wright, en een dronker maker van de Katamari games) werd hij gehypnotiseerd door het slotstuk, dat Brain Age voor de DS behandelde. Deze innovatieve game is zo simpel als een spel maar kon zijn, maar toch toonde hij zijn interesse. Zie hieronder het volledig ongewijzigde statement van de heer Bernd!
quote:
[23:27] <Kabouter> Thomper
[23:27] <Kabouter> Geef me een DS lite met Brain Age.
[23:32] <Thomper> Waarom Kabouter?
[23:33] <Kabouter> Omdat het me tof lijkt.
De eerste reactie was er vooral eentje van shock en ongeloof. We namen contact op met de redactie van FOK!games over deze ontwikkeling, maar tot op heden hebben zij nog geen commentaar gegeven. Thomas Haenen, hoofdredacteur van grootste Nederlandstalige Nintendo DS website DS-Gamer.nl, kwam als getuige-expert met het volgende statement.
quote:
Ik was natuurlijk geschokt toen ik het hoorde. Was dit een te vroege 1 april grap? Kabouter, de man die, als het mogelijk was, continu de liefde zou bedrijven met zijn PC en Sid Meier, wil een DS Lite? Met Brain Age, de simpelste der simpelgames? Inmiddels ben ik al iets van de schok bekomen, dankzij de aardige zusters van het Catharina Ziekenhuis, en ik zie nu onder ogen dat het tijd wordt om de hoofden bij elkaar te steken en snel te beginnen met sparen voor dit nobele doel. Haal Nintendo uit de put, en koop een Lite voor Kabouter!
Ook Tomasso, hoofd van de verenigde organisatie Mac & Nintendo-combifans liet zijn mond roeren en bracht het volgende naar buiten.
quote:
Tomasso kwam ook met een reactie: "Kabouter is toch iemand die ik ken als iemand die handheld gamen altijd de rug heeft toegekeerd. Nu gaat eindelijk dan toch overstag, en terecht uiteraard. Uiteindelijk word je oud en wijs en krijg je oog voor meer dingen. Blijkbaar zijn bij hem opeens z'n ogen opengegaan en zag hij het licht. Dít is wat Nintendo bedoelde met ander soort publiek aantrekken met dit soort games. Nintendo, gefeliciteerd, jullie hebben zelfs Kabouter om weten te halen!"
Indien uw organizatie nog interessante statements heeft, neem zo spoedig mogelijk contact op en wij zorgen dat uw mening naar buiten komt.