abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:35:45 #101
36666 Furious
animalist.
pi_36556966
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:33 schreef editor2 het volgende:

[..]

en we gaan dus door; Hoe vindt je deze: Tonks en Nietzman zijn ook 1 en met
die andere xxxx erbij hebben we er en trio van
en dit zetten we elke keer neer als de vergelijking ispy en ik blijft doorgaan
Schattig.
Ik post om het posten.
pi_36556977
ik ben lievvv

Oh iemand nog een partij verse Mac's kopen?
vers van de vrachtwagen je krijgt een breezah er extra bij
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:42:28 #103
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_36557148
Pseudologia phantastica

`Pseudologia phantastica' is een ziekelijke, onweerstaanbare neiging om gefantaseerde belevenissen als waar gebeurd te presenteren. De personen die dergelijk gedrag vertonen worden pathologische leugenaars genoemd. Met pseudologia phantastica wordt in psychiatrische kringen veelal echter een kleiner gebied bedoeld: het gaat daarbij om `belevenissen' die inhoudelijk zeer onwaarschijnlijk of zelfs onmogelijk zijn. Dit komt voort uit het feit dat psychiaters te maken krijgen met mensen die vanwege hun psychische stoornis(sen) niet goed kunnen functioneren binnen de samenleving. Pathologische leugenaars met minder ver-gezochte verhalen zullen meestal beter functioneren. Natuurlijk speelt daarbij een rol dat `normalere' leugens minder snel als leugens kunnen worden geclassificeerd.

Het verhaal van een pathologische leugenaar zal vaak vol tegenstrijdigheden zitten, waarvoor de betreffende persoon echter steeds een verklaring heeft. Het aandragen van argumenten of zelfs bewijzen van het tegendeel helpt dus niet: overal heeft de persoon wel een reden (lees: smoes) voor. De betreffende personen zijn berucht om hun uiterlijke schijn van oprechtheid. Bovendien bezitten deze mensen (ondanks hun soms wonderbaarlijke verhalen) een grote overtuigingskracht. De reden waarom deze mensen dit soort gedrag vertonen kan uiteenlopen. Vaak is er echter sprake van het vragen om aandacht of sympathie. Bovendien kunnen financiële aspecten een rol spelen: liegen brengt in dergelijke gevallen geld op. De inhoud van de verhalen kan ook sterk uiteenlopen: van kleine `onschuldige' afwijkingen van de werkelijkheid tot verhalen over `paranormale' ervaringen. Bepalend voor de inhoud zijn vaak de de interessegebieden van de persoon. Ook kan het verhaal een bepaald `wens-denken' uitdrukken. Pseudologia phantastica kan soms bizarre verschijningsvormen aannemen. Zo komt het redelijk vaak voor dat mensen zich bij de politie aangeven voor een misdrijf die zij niet hebben begaan.

Een moeilijk element bij pathologische leugenaars is de vraag of deze personen beseffen dat zij liegen, of dat zij lijden aan waanvoorstellingen (dus leven in een fantasie-wereld). Het antwoord daarop is moeilijk te geven. Er zijn echter sterke aanwijzingen dat de meeste pathologische leugenaars wel degelijk weten waarmee zij bezig zijn. Ze weten meestal wel dát ze liegen, maar niet waarom ze liegen. De meeste pathologische leugenaars hebben al vroeg leren liegen, vaak in een milieu waar men zich moest handhaven met liegen en bedriegen.

Tenslotte nog even een checklist voor pathologische leugenaars. Let daarbij op dat dit kenmerken zijn waarmee men in het algemeen kan controleren of iemand een pathologische leugenaar is. Afwijkingen kunnen voorkomen, en bovendien kan alleen een psychiater of een psycholoog een goede diagnose stellen.

Checklist:

• Een ziekelijke neiging om te liegen

• Oppervlakkige charme

• Snel intredende verveling

• Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd

• Sterke overtuigingskracht

• Uiterlijke schijn van oprechtheid

• Tegenstrijdige uitspraken

• Manipulatief gedrag

• Gebrek aan realistische lange-termijn-planning

• Impulsief gedrag

• Geen medeleven / geen invoelingsvermogen

• Onverantwoordelijk gedrag
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:44:33 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_36557214
Hee Ruben, je veter zit los.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:47:12 #105
36666 Furious
animalist.
pi_36557282
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:42 schreef ChOas het volgende:
-lange swans tekst-
Goh, waar heb ik die symptonen toch eerder gezien?
Ik post om het posten.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:49:08 #106
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_36557348
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:47 schreef Furious het volgende:

[..]

Goh, waar heb ik die symptonen toch eerder gezien?
Ik dacht, 'het is 1 april, dus iedereen liegt er op los, waarom niet eens een wetenschappelijk tekstje posten?'

Weet je wat ? ... Misschien ga ik het gewoon at random wel vaker posten
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_36557389
Jah leuk ga ik door met

die andere xxxx erbij hebben we er een trio van.

jelle...ouwe idolsganger. Smaakt de wiet of is het al op ouwe pseudo rastafarian
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:52:13 #108
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36557413
You got 5 right!
You have dabbled in the world of iPods but still rely on your Windows PC

Welke windows pc?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:59:11 #109
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36557595
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:33 schreef editor2 het volgende:

[..]

die andere xxxx erbij hebben we er en trio van
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36557655
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:51 schreef editor2 het volgende:
Jah leuk ga ik door met

die andere xxxx erbij hebben we er een trio van.

jelle...ouwe idolsganger. Smaakt de wiet of is het al op ouwe pseudo rastafarian
Ruben hou er eens mee op.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:09:20 #111
12120 _martijn_
 Hedonist Maximus
pi_36557768
You got 9 right!
You live and breathe Apple, eagerly waiting for the latest shiny gadget to come out of California

Who wants to friggin' touch me!?
pi_36558332
quote:
You got 9 right!
You live and breathe Apple, eagerly waiting for the latest shiny gadget to come out of California
pi_36558388
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:31 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En je hebt helemaal geen apple! hoe gaaf is dat!
pi_36558449
Nu moet ik zeggen dat er wel vragen zitten waar ik over zat te twijvelen. Zoals ondermeer deze vraag:
quote:
Which Apple product was recently crowned as the greatest gadget of all time by a US magazine?
Die had ik dan ook fout.
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:09:53 #115
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_36559287
Hoe kan ik in Amadeus II bijv. een mp3tje dat ik aan het afspelen ben recorden? Dus niet de mic als input maar de wave?
pi_36559487
Kan een Apple Bluetooth Mouse ook aan een Wintel laptop met interne BT gekoppeld worden?
pi_36559612
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:17 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Kan een Apple Bluetooth Mouse ook aan een Wintel laptop met interne BT gekoppeld worden?
Dat werkt prima. Misschien vraagt hij om een security-key, maar dan moet je 0000 intypen.

Wil je de rechtermuisknop / CTRL+Click functionaliteit, dan heb je deze applicatie nodig.
pi_36559813
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:22 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat werkt prima. Misschien vraagt hij om een security-key, maar dan moet je 0000 intypen.

Wil je de rechtermuisknop / CTRL+Click functionaliteit, dan heb je deze applicatie nodig.
Ik zal 't es mededelen aan mijn geïnteresseerde koper.

Zal ik 'm trouwens vertellen dat ie maar 1 knop heeft?
  FOK!fotograaf zaterdag 1 april 2006 @ 20:45:24 #120
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_36560196
Hoi.

Er was niets vandaag hé
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_36560314
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:45 schreef Xilantof het volgende:
Hoi.

Er was niets vandaag hé
Ja.
pi_36562360
Weet iemand hier hoe je in adium een log (of iets dergelijks) kunt opvragen van meldingen die je krijgt als iemand je toevoegt. Gebeurd me vaak genoeg dat ik een contact authoriseer en deze vervolgens niet in m'n lijst verschijnt als ik ook add contact kies.

Als er een log is zou ik nog iets kunnen achterhalen.
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:25:17 #123
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_36562585
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:21 schreef tonks het volgende:
Check hoe duur!!!
Is die Hongkong dollar niet gewoon minder waard?
Trouwens:
quote:
You got 9 right!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_36562630
-EDIT-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')