Misschien spreken WIJ het wel verkeerd uitquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:15 schreef Hathor het volgende:
Als je verkeerde uitspraken beschaafder wilt noemen heb je wel een punt ja.![]()
Nou, dat met die Walen valt reuze mee hoor. ik ben menig keer met een stel maten naar wedstrijden van Standard Luik geweest, en tenzij je redelijk Frans spreekt, valt er met die knakkers amper te communiceren. Zelf spreken ze geen of amper Nederlands, en Engels schijnen ze al helemaal niet te begrijpen. Ik had verdomme af en toe gewoon het idee dat ik in een ander continent zat of zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:26 schreef depax het volgende:
En toch is het zo dat belgen meer een hekel hebben aan mensen boven de rivieren ( hollanders dus ook als is dat veralgemeend)
Toen ik de eerste keer op een chirofuif de chiroleiding ( waar mijn vriendin ook bij zat) ontmoet had kreeg ik ook te horen.
"Ah gij zeit diene Ollander.
Ik zeg nee ik ben een nederlander ik kom uit zuid-limburg en dan zijn ze ineens een stuk vriendelijker ( dan lijk het bijna of je gewoon een vlaming uit belgisch limburg bent.
Overigens als je als Nederlander in Wallonie komt en ze weten dat je geen vlaming bent dan proberen er velen ook (gebrekkig) nederlands te praten.
De moeder van mijn vriendin is waals dus ik spreek uit ervaring hier mee.
Idd! De enige mensen die soms een beetje moeite doen zijn waalse politici. Maar dan nog maar een beperkt groepje. De rest denkt dat heel de wereld frans spreektquote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dat met die Walen valt reuze mee hoor. ik ben menig keer met een stel maten naar wedstrijden van Standard Luik geweest, en tenzij je redelijk Frans spreekt, valt er met die knakkers amper te communiceren. Zelf spreken ze geen of amper Nederlands, en Engels schijnen ze al helemaal niet te begrijpen. Ik had verdomme af en toe gewoon het idee dat ik in een ander continent zat of zo.
Wist je dat de meest gekozen naam in Brussel "Mohammed" is.quote:Op donderdag 8 juni 2006 01:36 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Ik sprak laatst een Schot die in Wallonie woont en die vertelde dat zelfs na 20 jaar hij daar nog "last" van heeft. Relatief gesproken dus.
Ik had de indruk dat het rond Brussel en daaronder minder zou zijn namelijk. Maar volgens hem niet.
Nee hoor, kopen en huren gaat net zoals in nederland. (ik woon sinds kort in Belgie)quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:30 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
huurhuizen gaan in Belgie via een makelaar. koophuizen via een notaris.
Of dus: Belgen zijn vriendelijker wanneer je collega's erbij staan en ze je eigenlijk compleet met de grond gelijk zouden willen maken. Dat doen de Belgen dus niet, omdat dat "persoonlijk" is. Zoveel respect hebben Belgen nog wel, of je nu een Nederlander of een Schot bent, ze willen je in ieder geval niet zwart maken zodat je je job verliest. Zeg dat nu nog eens over Nederlanders...quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:36 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
nederlanders hebben een veel te grote bek.. en zijn veel te direct.. en arrogant.. en daar houden belgen niet van....
die zijn liever hypocriet en achterbaks..
Ja, da's dan een Belgische klootzak hé, net zoals je Nederlandse klootzakken hebt. Plenty of them, zelfs...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:17 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Ik snap de generalisering, dat heb ik in de opening ook gedaan.. toevallig heeft een Belg me onlangs bijzonder vals genaaid waardoor ik een goeie opdrachtgever kwijt ben geraakt. Maar wel aardig in mijn gezicht doen.
haha dat zeg ik toch!quote:Op zondag 16 juli 2006 14:20 schreef misteriks het volgende:
hahaha , als Belgen voor 1 ding hun neus ophalen , dan is het wel om "nederlandse kultuur".
op dat vlak zien we jullie terecht als barbaren
Je bent nog maar net geregistreerd en ik hou al van je!quote:Op zondag 16 juli 2006 17:54 schreef OpperTeef het volgende:
het franse deel in belgie, daar zitten pas eik0ls![]()
in heel belgie niks van gemerkt, maar toen we daar kwamen...![]()
Je hebt gelijk... Belgie is i.t.t. Nederland wel echt een toonbeeld van cultuur...quote:Op zondag 16 juli 2006 14:20 schreef misteriks het volgende:
hahaha , als Belgen voor 1 ding hun neus ophalen , dan is het wel om "nederlandse kultuur".
op dat vlak zien we jullie terecht als barbaren
...and proud of itquote:
Frankrijk trouwens ook.quote:
Ik had een heel leuk appartement in Berchem gevonden en toen de makelaar erachter kwam dat ik Nederlandse was, was het appartement op magische wijze al verhuurd. Dat terwijl ik de dag ervoor nog was wezen kijken en ik de enige was op dat moment.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:34 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Joh? Ik woon in Antwerpen, maar merk hier dus juist de aversie.
dan ben je te aardigquote:Op zondag 23 juli 2006 23:34 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Daarom lopen er zeker altijd Antwerpenaren met feyenoord mee ?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:34 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Bot ? Aso's ? Wat is dat nou weer voor kankergeouwehoer ?quote:
Zou me niet eens verbazen.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:50 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
@Hathor: dus ze doen niet lullig omdat ik Nederlandse ben, maar omdat ik Amsterdamse ben??
Je slaagt de spijker op de kopquote:Op zaterdag 1 april 2006 07:34 schreef Clourhide het volgende:
Het zijn niet de "Belgen" die iets tegen de Nederlanders hebben, het zijn de "Vlamingen". Om de simpele reden dat Nederlanders blind blijven voor het feit dat het begrip "Vlaanderen" veel ouder is dan het begrip "Nederland" (vergelijk Guldensporenslag: 1302, val van Antwerpen: 1585, geloof ik.)
Vlamingen hebben er dan ook een hekel aan om betutteld te worden door volk uit Amsterdam die hun cultuur voor 90 procent te danken hebben aan mensen uit Antwerpen en Gent.
Een volk dat hen tijdens de negentiende eeuw dan ook nog eens meende te moeten gaan veroveren.
Walen he, vriendelijk volkje maar werken kunnen ze niet... hangt beetje een provencesfeerquote:Op zondag 16 juli 2006 18:21 schreef Doderok het volgende:
[..]
Je bent nog maar net geregistreerd en ik hou al van je!
Daarom dat er niet meer veel ambacht is in Vlaanderen en Vlaanderen de laatste 100 jaar groot geworden is door de handel en het bank/verzekeringswezen ....quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:46 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Een schrijnwerker bij wie ik van mijn 16de tot mijn 19de als hulpje heb gewerkt zei altijd: "Als ge iets goed wilt doen, laat het maken door nen Belg, en laat nen Hollander het verkopen".
Aldus een echte "Vlaamsche volkschmens". En hoe laagopgeleid hij ook was, toch heeft hij volgens mij ergens een punt. Nederlanders zijn zakenmensen, Belgen (of toch zeker Vlamingen) zijn harde werkers en slecht in de "PR".
Liever geen kostuum en stropdas voor mij, in ieder geval!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |