Nee, daarom hebben we het ook over de bufferzone die ook wel eens "Reserve België" genoemd word, ook wel bekend als Noord Brabant en Noord Limburg.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:25 schreef HenryHill het volgende:
Het meest vreemde is nog dat Nederlanders in principe niks tegen Belgen hebben. Ja, we maken grapjes over dat ze dom zouden zijn, maar op de keper beschouwd zijn er geen anti-Belgische gevoelens volgens mij...
Wat heeft een makelaar te maken met huurhuizen?quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:28 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Alle Nederlanders die een huis huren in Belgie dienen er ook mee accoord te gaan dat de makelaar ze elk half jaar bezoekt om te tjekken of er geen wietkweek gedraaid wordt (...)
Dus een huurbaas noemen ze in Belgie een makelaar, en een makelaar heet een notaris.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:30 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
huurhuizen gaan in Belgie via een makelaar. koophuizen via een notaris.
Ze hebben zich afgescheiden, ain't that enough?quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
dat we de belgen dom vinden moet toch wel ergens vandaan komen. misschien een tijd waarbij we met elkaar samen werkten.
In de VS zijn 't meer de Canadezen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
dat we de belgen dom vinden moet toch wel ergens vandaan komen. misschien een tijd waarbij we met elkaar samen werkten.
netzoals de polen in de usa mikpunt zijn van grapjes over hun dommigheid. stamt uit de 2e wo.
en nee hoor in usa zijn het vooral de polen. in canada wel vaak de usa.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:48 schreef popolon het volgende:
[..]
In de VS zijn 't meer de Canadezen.
Nederlanders voelen zijn over het algemeen superieur over de Belgen. Misschien dat daar die flauwe grapjes vandaan komen.
belgië gedraagt zich, zolang het bestaat, als een achtergesteld broertje van nederland. met dito nijd van een onbegonnen taak. immers even groot worden als de grote broer lukt nooit.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:50 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Belgen schijnen een lager IQ te hebben, stond hier van de week op FOK!
Misschien is het nijd omdat de Nederlanders ergens in de 19e eeuw de Schelde hebben afgesloten waardoor Antwerpen bijna ten onder ging.
Ik heb echt geen idee. Maar Nederlanders maken Belgenmoppen, inderdaad.
Maar in Belgie is het geen gein hoor, dat is echt pure nijd.
Wellicht voortgegroeid uit de mislukte campagne van Koning Willem I om Belgie te veroveren in 1830?quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
Nee, dat is al veel ouder. Ik speel wel eens "Polish Poker" met een paar familieleden, en die wisten me te vertellen dat de grappen over Polen nog van voor de Depressie (Jaren 20, 30) was. Ik gok zelf dat het uit die periode kwam, omdat in de jaren 10 en 20 ook heel veel Polen naar de VS kwamen.quote:netzoals de polen in de usa mikpunt zijn van grapjes over hun dommigheid. stamt uit de 2e wo.
dat zou ook kunnen. de oorlog die ze samen vochten heeft ze ook geen goed gedaan, weet ik dan weer uit ervaring.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:52 schreef maartena het volgende:
Nee, dat is al veel ouder. Ik speel wel eens "Polish Poker" met een paar familieleden, en die wisten me te vertellen dat de grappen over Polen nog van voor de Depressie (Jaren 20, 30) was. Ik gok zelf dat het uit die periode kwam, omdat in de jaren 10 en 20 ook heel veel Polen naar de VS kwamen.
Nederlandse arrogantie is soms ook niet van de lucht.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:50 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Maar in Belgie is het geen gein hoor, dat is echt pure nijd.
Nog nooit vernomen, wel de 'Canada versie'.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en nee hoor in usa zijn het vooral de polen. in canada wel vaak de usa.![]()
de echte antwoorden staan er natuurlijk al. "kleine broertje enzo", die pest je graag.quote:Op zaterdag 1 april 2006 03:13 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
ik zit te wachten op de Belgen die antwoord geven, voor NLers blijft het raden :-)
Bij Nederland vs Belgie ligt dat aan het taalgebruik. Globaal onderzoek heeft uitgewezen dat als een taal ergens sneller gesproken wordt, dat de bewoners daar dan als arrogant te boek staan. Als een taal ergens langzamer gesproken wordt, dan staan de bewoners daar als dom te boek.quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
netzoals de polen in de usa mikpunt zijn van grapjes over hun dommigheid. stamt uit de 2e wo.
Dan eerder over "die yankees"quote:Op zaterdag 1 april 2006 03:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Nog nooit vernomen, wel de 'Canada versie'.
Maar in het Zuiden zullen de Mexicanen vaker het lijdende voorwerp zijn.
zouden we vaker moeten doen, trouwens!quote:Op zaterdag 1 april 2006 02:50 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Misschien is het nijd omdat de Nederlanders ergens in de 19e eeuw de Schelde hebben afgesloten waardoor Antwerpen bijna ten onder ging.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:32 schreef Balthar het volgende:
En wat dat afsnijden met auto's betreft, dat is daar gewoon de rijstijl.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zouden we vaker moeten doen, trouwens!
LOL...je moet niet alles geloven wat ze je vertellenquote:Op zaterdag 1 april 2006 02:28 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Alle Nederlanders die een huis huren in Belgie dienen er ook mee accoord te gaan dat de makelaar ze elk half jaar bezoekt om te tjekken of er geen wietkweek gedraaid wordt (...)
grote broerquote:Op zaterdag 1 april 2006 02:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
belgië gedraagt zich, zolang het bestaat, als een achtergesteld broertje van nederland. met dito nijd van een onbegonnen taak. immers even groot worden als de grote broer lukt nooit.
in welk opzicht vind jij nederland een muis tov belgië?quote:
Nederland is op wereldschaal een even kleine muis als Belgie....dus ik vind het een beetje lachwekkend dat die ene muis tov die andere muis zich 'grote broer' laat noemen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in welk opzicht vind jij nederland een muis tov belgië?
Ik vraag mij gewoon af waarom Nederlandse toeristen in Antwerpen na een aantal 'biertjes' luidruchtig 'HOLLAND HOLLAND HOLLAND' beginnen te roepen in het stadscentrum.quote:Op vrijdag 7 april 2006 15:04 schreef Halinalle het volgende:
Aangezien een aanzienlijk deel van de Nederlanders zich in het buitenland lomp, onbeschoft en luidruchtig gedragen, begrijp ik de Belgen wel.
Er is geen fok.be?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:01 schreef Frederic het volgende:
On-topic: Belgen hebben helemaal niets tegen Nederlanders. En van jaloesie is al helemaal geen sprake. Waarom zouden we?![]()
zeer zeker jaquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Er is geen fok.be?
Reden tot jaloezie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |