abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36542675
Dat vraag ik me echt af. D'n Ollanders.. das bijna een scheldwoord.
En mocht een Nederlander er wat van zeggen dan wordt het verkapte racisme afgedaan als "humor".
Dat maakt Filip de Winter de grootste komiek dan, of wat?
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:25:07 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36542726
Wij hebben het toch ook altijd over "Moffen" en onze uitgebreide Belgenmoppenverzameling die er vanuit gaat dat Belgen "dom" zijn zegt ook genoeg natuurlijk.

Kortom: Wij Kaaskoppen en Ollanders zijn echt geen HAAR beter hoor....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:25:57 #3
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_36542734
Als ik Belg was, dan zou ik ook jaloers zijn op de Nederlanders

Maar serieus: van de Nederlanders en Engelsen kan ik me nog voorstellen dat ze een hekel hebben aan de Duitsers, en idem tussen Turken en Grieken, maar Belgen en Nederlanders?

Het meest vreemde is nog dat Nederlanders in principe niks tegen Belgen hebben. Ja, we maken grapjes over dat ze dom zouden zijn, maar op de keper beschouwd zijn er geen anti-Belgische gevoelens volgens mij...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:28:42 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36542762
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:25 schreef HenryHill het volgende:
Het meest vreemde is nog dat Nederlanders in principe niks tegen Belgen hebben. Ja, we maken grapjes over dat ze dom zouden zijn, maar op de keper beschouwd zijn er geen anti-Belgische gevoelens volgens mij...
Nee, daarom hebben we het ook over de bufferzone die ook wel eens "Reserve België" genoemd word, ook wel bekend als Noord Brabant en Noord Limburg.

Verder zou het wel eens een beetje jaloezie kunnen zijn..... de Belgen zitten op Internet nog bijna allemaal aan een datalimiet vast, ze zijn jaloers op Die'n Ollanders die 100 Gb kunnen downloaden enzo
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36542763
Nee volgens mij ook niet.
Maar in Belgie snijden ze je bijkans af met de auto, zodra ze een NL's nummerbord zien.
Alle Nederlanders die een huis huren in Belgie dienen er ook mee accoord te gaan dat de makelaar ze elk half jaar bezoekt om te tjekken of er geen wietkweek gedraaid wordt (...)
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:29:48 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36542771
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:28 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Alle Nederlanders die een huis huren in Belgie dienen er ook mee accoord te gaan dat de makelaar ze elk half jaar bezoekt om te tjekken of er geen wietkweek gedraaid wordt (...)
Wat heeft een makelaar te maken met huurhuizen?
-
pi_36542778
huurhuizen gaan in Belgie via een makelaar. koophuizen via een notaris.
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:38:43 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36542855
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:30 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
huurhuizen gaan in Belgie via een makelaar. koophuizen via een notaris.
Dus een huurbaas noemen ze in Belgie een makelaar, en een makelaar heet een notaris.

Wat is dan een notaris in Belgie? (zeg me alstublieft niet dat het huurbaas is....)
-
pi_36542871
zou zo maar kunnen ja hahahahha
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:45:54 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36542927
dat we de belgen dom vinden moet toch wel ergens vandaan komen. misschien een tijd waarbij we met elkaar samen werkten.

netzoals de polen in de usa mikpunt zijn van grapjes over hun dommigheid. stamt uit de 2e wo.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:48:42 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36542949
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
dat we de belgen dom vinden moet toch wel ergens vandaan komen. misschien een tijd waarbij we met elkaar samen werkten.
Ze hebben zich afgescheiden, ain't that enough?
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:48:54 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36542951
quote:

netzoals de polen in de usa mikpunt zijn van grapjes over hun dommigheid. stamt uit de 2e wo.
In de VS zijn 't meer de Canadezen.

Nederlanders voelen zich over het algemeen superieur over de Belgen. Misschien dat daar die flauwe grapjes vandaan komen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:49:36 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36542957
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:48 schreef popolon het volgende:

[..]

In de VS zijn 't meer de Canadezen.

Nederlanders voelen zijn over het algemeen superieur over de Belgen. Misschien dat daar die flauwe grapjes vandaan komen.
en nee hoor in usa zijn het vooral de polen. in canada wel vaak de usa.
pi_36542970
Belgen schijnen een lager IQ te hebben, stond hier van de week op FOK!
Misschien is het nijd omdat de Nederlanders ergens in de 19e eeuw de Schelde hebben afgesloten waardoor Antwerpen bijna ten onder ging.
Ik heb echt geen idee. Maar Nederlanders maken Belgenmoppen, inderdaad.
Maar in Belgie is het geen gein hoor, dat is echt pure nijd.
...koffie?...
pi_36542988
Pure nijd
Nah... Ik denk dat nederlanders en belgen ongeveer hetzelfde tegenover elkaar staan. Alleen hebben wij koosnaampjes voor jullie...
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:52:25 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36542994
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:50 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Belgen schijnen een lager IQ te hebben, stond hier van de week op FOK!
Misschien is het nijd omdat de Nederlanders ergens in de 19e eeuw de Schelde hebben afgesloten waardoor Antwerpen bijna ten onder ging.
Ik heb echt geen idee. Maar Nederlanders maken Belgenmoppen, inderdaad.
belgië gedraagt zich, zolang het bestaat, als een achtergesteld broertje van nederland. met dito nijd van een onbegonnen taak. immers even groot worden als de grote broer lukt nooit.
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:52:42 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36542999
quote:
Wellicht voortgegroeid uit de mislukte campagne van Koning Willem I om Belgie te veroveren in 1830?
quote:
Nee, dat is al veel ouder. Ik speel wel eens "Polish Poker" met een paar familieleden, en die wisten me te vertellen dat de grappen over Polen nog van voor de Depressie (Jaren 20, 30) was. Ik gok zelf dat het uit die periode kwam, omdat in de jaren 10 en 20 ook heel veel Polen naar de VS kwamen.
-
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:55:02 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36543020
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:52 schreef maartena het volgende:

Nee, dat is al veel ouder. Ik speel wel eens "Polish Poker" met een paar familieleden, en die wisten me te vertellen dat de grappen over Polen nog van voor de Depressie (Jaren 20, 30) was. Ik gok zelf dat het uit die periode kwam, omdat in de jaren 10 en 20 ook heel veel Polen naar de VS kwamen.
dat zou ook kunnen. de oorlog die ze samen vochten heeft ze ook geen goed gedaan, weet ik dan weer uit ervaring.
pi_36543021
@ DenSuperieurenVlaeminck: koosnaampjes? zoals?
Maar jij als Belg zijnde, heb je ook zo'n hekel aan Nederlanders dan?
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:55:30 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36543027
quote:

Nederlandse arrogantie is soms ook niet van de lucht.

Alles is altijd beter in NL maar ondertussen wel blijven zeiken op alles. Typisch Nederlands.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36543044
België is het kleine broertje van Nederland. Ze kijken tegen NL op en zijn wat jaloers.
pi_36543046
Ja, zeiken is Nederlands. Gierigheid misschien ook. Maar ik merk wel dat zelfs de meest overtuigde Pro-Belgie Nederlander gaandeweg steeds negatiever wordt. Kinderachtig misschien.
Maar je vooroordelen zo ver voeren dat zelfs makelaars, gemeentes, ambtenaren, kassieres en wat dies meer zij er in meegaan... nee dat snap ik niet.
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 02:59:47 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36543069
laatst een leuk artikel oover "guust flater met een kroontje" gelezen. gaat over de belgische kroonprins... die vraagt o.a. doodleuk aan een belgische afganistan delegatie bij terugkeer of ze een fijne vakantie hebben gehad...
  zaterdag 1 april 2006 @ 03:02:51 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36543091
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en nee hoor in usa zijn het vooral de polen. in canada wel vaak de usa.
Nog nooit vernomen, wel de 'Canada versie'.

Maar in het Zuiden zullen de Mexicanen vaker het lijdende voorwerp zijn.
pi_36543170
ik zit te wachten op de Belgen die antwoord geven, voor NLers blijft het raden :-)
...koffie?...
  zaterdag 1 april 2006 @ 05:21:03 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36543695
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 03:13 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
ik zit te wachten op de Belgen die antwoord geven, voor NLers blijft het raden :-)
de echte antwoorden staan er natuurlijk al. "kleine broertje enzo", die pest je graag.

voor nederlanders is het (excuse my german)... "was man liebt das neckt sich".

voor belgen: "ich hasse dich!!!, boehoe, dikke kuttranen, fucking boe!!!".
pi_36543851
quote:

Bij Nederland vs Belgie ligt dat aan het taalgebruik. Globaal onderzoek heeft uitgewezen dat als een taal ergens sneller gesproken wordt, dat de bewoners daar dan als arrogant te boek staan. Als een taal ergens langzamer gesproken wordt, dan staan de bewoners daar als dom te boek.

Dit fenomeen is ook van toepassing op Nederland en Belgie.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
  zaterdag 1 april 2006 @ 07:34:12 #28
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36543870
Het zijn niet de "Belgen" die iets tegen de Nederlanders hebben, het zijn de "Vlamingen". Om de simpele reden dat Nederlanders blind blijven voor het feit dat het begrip "Vlaanderen" veel ouder is dan het begrip "Nederland" (vergelijk Guldensporenslag: 1302, val van Antwerpen: 1585, geloof ik.)

Vlamingen hebben er dan ook een hekel aan om betutteld te worden door volk uit Amsterdam die hun cultuur voor 90 procent te danken hebben aan mensen uit Antwerpen en Gent.

Een volk dat hen tijdens de negentiende eeuw dan ook nog eens meende te moeten gaan veroveren.
---verdwijnt---
pi_36543897
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 03:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Nog nooit vernomen, wel de 'Canada versie'.

Maar in het Zuiden zullen de Mexicanen vaker het lijdende voorwerp zijn.
Dan eerder over "die yankees"

Ik hoor wel vaak jokes over "een amerikaan, een rus en een chinees" waar wij dan "nederlander, belg en duitser" zouden gebruiken. Maar die worden dan meestal verteld door een van oorsprong poolse collega
pi_36544111
Ik kom regelmatig in België en heb er nog nooit last van gehad.

Voor wat betreft eventuele redenen, het is een feit dat hier nog veel mensen een hekel hebben aan Duitsers vanwege een vroegere bezetting. Nu Nederland en België waren vroeger 1 land.
De Belgen hebben zich afgescheiden en dat ging niet zonder geweld.
Dus misschien ligt hier de oorsprong.

Zoals gezegd heb ik het nog niet meegemaakt, zolang je je fatsoenlijk gedraagt valt het allemaal wel mee.
En wat dat afsnijden met auto's betreft, dat is daar gewoon de rijstijl.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_36550168
Welja, toch wel een heel ander volk de nederlander en de vlaming.
Elk land heeft toch een andere mentaliteit!!? Dus eigenlijk moeten we ons niet te veel vergelijken omdat we allebei vlaams spreken.
Zo zijn de nederlanders gieriger, ongegeneerder, groter enja slimmer (is zogezegd bewezen)
maar we kunnen hier eigenlijk over blijven discusieeren
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:27:54 #32
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36550363
hebben niet alle buurlanden dat? volgens mij heeft het niks met hekel aan de ander te maken, maar gewoon makkelijk je buren afzeiken, doen wij net zo goed
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36550631
quote:
zouden we vaker moeten doen, trouwens!
pi_36550676
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:32 schreef Balthar het volgende:
En wat dat afsnijden met auto's betreft, dat is daar gewoon de rijstijl.

Ik woon zelf in Brussel en heb heel wat Vlaamse vrienden en kennissen. En die hebben wel degelijk een (negatief) vooroordeel tegenover de Nederlanders, hoewel ze dat tegen mij als individu niet direct tonen. Sowieso is het woord 'Hollanders' bij hen al een scheldwoord, als ze dat tegen me zeggen dan zeggen ze gelijk verschrikt 'oh, sorry!' er achteraan (en trek ik het -gezicht.)

Met name onze vermeende arrogantie zit hen dwars. Ze kijken tegen Nederland op en vinden dat zowat alles hier beter is. Sterker nog, het is meerdere malen voorgekomen dat een Belg vol adoratie over Nederland spreekt, en dat ik dan zoiets heb van 'nouuu, dat valt wel mee hoor.' .

Hun jaloezie vind ik trouwens volkomen onterecht.
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:42:37 #35
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_36550719
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:38 schreef mcDavid het volgende:

[..]

zouden we vaker moeten doen, trouwens!
Ik moest lachen
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_36561813
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:28 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
LOL...je moet niet alles geloven wat ze je vertellen

Fred
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:52:43 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36561879
Belgen hebben niet echt een hekel hoor aan de Nederlanders.
Allee, ik toch niet.

En ik heb toch een hoop Belgenbash topics hier ook tegengekomen, dus ik weet niet of er zodanig groot verschil is.
pi_36561923
lol door onde lekkere Friet?
Amstelveen de beste
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:55:23 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36561951
Ik ben ook niet echt jaloers op Nederland. Alleen qua sportprestaties.
pi_36732530
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

belgië gedraagt zich, zolang het bestaat, als een achtergesteld broertje van nederland. met dito nijd van een onbegonnen taak. immers even groot worden als de grote broer lukt nooit.
grote broer zei de muis
pi_36732602
On-topic: Belgen hebben helemaal niets tegen Nederlanders. En van jaloesie is al helemaal geen sprake. Waarom zouden we?
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:51:32 #42
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_36735309
Mijn vriend is Belg en heeft helemaal geen hekel aan mij

en vind jij D'n Ollander als een scheldwoord klinken?
Mijn vriend wordt hier steevast
Hee Belg!
Belske
Belg
genoemd, bijna niemand noemt hem gewoon bij zijn naam.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:54:25 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36735390
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 10:58 schreef Frederic het volgende:

[..]

grote broer zei de muis
in welk opzicht vind jij nederland een muis tov belgië?
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:58:53 #44
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_36735564
Belgen vinden naar wat ik vooral lees dat we hier smerig bier hebben.

Er is natuurlijk nog enige wrok dat we de Schelde afsloten. Je hoort verder nog wel eens wat gezeur op de kaaskoppen maar bijna alles gaat op een stuk vriendelijkere manier dan wij tegenover de duitsers.

De Vlamingen hebben natuurlijk al genoeg te doen qua bashen op de Walen.

Ik vind Vlamingen leuk. Mooi levenshouding, gevoel voor sport(lees wielrennen, tevens een schitterende wielerhistorie) en een mooie taal en de zattevrienden.be natuurlijk.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_36736740
Stelletje frietvreters

I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_36739589
Aangezien een aanzienlijk deel van de Nederlanders zich in het buitenland lomp, onbeschoft en luidruchtig gedragen, begrijp ik de Belgen wel.
pi_36739844
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in welk opzicht vind jij nederland een muis tov belgië?
Nederland is op wereldschaal een even kleine muis als Belgie....dus ik vind het een beetje lachwekkend dat die ene muis tov die andere muis zich 'grote broer' laat noemen.

Nederland is dus geen 'muis' tov Belgie, omgekeerd evenmin.
pi_36739912
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:04 schreef Halinalle het volgende:
Aangezien een aanzienlijk deel van de Nederlanders zich in het buitenland lomp, onbeschoft en luidruchtig gedragen, begrijp ik de Belgen wel.
Ik vraag mij gewoon af waarom Nederlandse toeristen in Antwerpen na een aantal 'biertjes' luidruchtig 'HOLLAND HOLLAND HOLLAND' beginnen te roepen in het stadscentrum.
Wat zou daar de (onderliggende) reden voor zijn?
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:48:42 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36743007
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:01 schreef Frederic het volgende:
On-topic: Belgen hebben helemaal niets tegen Nederlanders. En van jaloesie is al helemaal geen sprake. Waarom zouden we?
Er is geen fok.be?

Reden tot jaloezie!
-
  vrijdag 7 april 2006 @ 17:39:37 #50
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_36744683
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 16:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Er is geen fok.be?

Reden tot jaloezie!
zeer zeker ja
Drugs are good mkay?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo