abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36747205
De geschiedenis helpt in ieder geval niet.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:19:06 #52
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36747375
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:14 schreef Frederic het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af waarom Nederlandse toeristen in Antwerpen na een aantal 'biertjes' luidruchtig 'HOLLAND HOLLAND HOLLAND' beginnen te roepen in het stadscentrum.
Wat zou daar de (onderliggende) reden voor zijn?
die zijn inderdaad heel triest , en ze zitten niet enkel in Antwerpen...
Vorige week in Gent nog een etentje laten verkloten doordat een groep ollanders zich na het 3e juupje een zangfestijn permitteerde die niet meer ophield.... Clouseau nr's lallen en alle 'haagse klassiekers' , hoe luider en verdwaasder hoe liever
Er zat een ander nederlands koppel in onze buurt met plaatsvervangende schaamte

ga naar de eo-zangavonden ofzo
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:22:58 #53
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36747503
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:14 schreef Frederic het volgende:

[..]

Ik vraag mij gewoon af waarom Nederlandse toeristen in Antwerpen na een aantal 'biertjes' luidruchtig 'HOLLAND HOLLAND HOLLAND' beginnen te roepen in het stadscentrum.
Wat zou daar de (onderliggende) reden voor zijn?
daar krijg ik toch zo'n jeuk van als ik dat weer eens tegenkom
'Dutch courage' is misschien niet voor niets de Engelse term voor dronkemansmoed: 'we' kunnen gewoon niet zo goed tegen alcohol
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36749233
Die mopjes die wij in NL vertellen over de Belgen vertellen de Belgen ook... maar dan is de hollander het mikpunt! Verder roepen ze dat Wij gierig zijn terwijl ze zelf ook altijd over geld zeuren. Ik heb een hoop vrienden en kennissen in België zitten en die bewijzen maar weer dat er ook mensen in België zijn die niet denken dat wij arrogant etc zijn. Ik denk dat we er nooit vanaf komen. En inderdaad.... mensen die zich erg luidruchtig gedragen in Antwerpen zijn over het algemeen de Nederlanders. Maar ook als ze hun mond houden pik je de nederlanders er zo tussenuit.
pi_36762843
pi_36764645
Ze hebben een hekel aan Hollanders, niet aan Nederlanders.
En volgens sommigen is Holland alles wat boven de rivieren ligt.
pi_36764689
Ik kan dat dan ook wel goed begrijpen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:02:50 #58
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_36766480
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:50 schreef SuperBosch het volgende:
domme belgen...
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:18:30 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36766779
Ik snap het ook niet zo goed waarom Belgen soms een hekel aan Nederlanders hebben. Misschien komt het voort uit een soort van minderwaardigheidscomplex?

Anyway ik vind België wel okee: [Serieus topic] Aanbid hier België
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_36767845
ze praten een beetje maf.. maar zij zeggen dat wij kaaskoppen zijn he maar wat hebben wij voor hun?? hoe noemen jullie ze
firefreak heeft altijd gelijk
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:18:45 #61
97079 Jeff89
Conquer All
pi_36768051
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:28 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
Alle Nederlanders die een huis huren in Belgie dienen er ook mee accoord te gaan dat de makelaar ze elk half jaar bezoekt om te tjekken of er geen wietkweek gedraaid wordt (...)
Best begrijpelijk aangezien er nogal veel NL telers in België schijnen te zitten, hoewel die Vlamingen er zelf ook wat van kunnen.
pi_36769073
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:12 schreef Frederic het volgende:

[..]

Nederland is op wereldschaal een even kleine muis als Belgie....dus ik vind het een beetje lachwekkend dat die ene muis tov die andere muis zich 'grote broer' laat noemen.

Nederland is dus geen 'muis' tov Belgie, omgekeerd evenmin.
Ze mogen dan op wereldschaal tot de kleine landen behoren, NL is daarom wel de grote broer van Belgie. De economie en bevolking zijn een stuk groter, dus waarom zou je NL dan niet de grotere broer mogen noemen?
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:22:06 #63
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36769815
omdat we geen familie van Nederland willen zijn

Noem het liever die puberachtige slungel van achter de hoek
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:18:19 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_36772921
Ach wij zijn dom en gierig

Zijn zijn dom en corrupt

Dat is vooral gein (en dat gierig en corrupt zit wel een kern van waarheid achter)

Ik denk dat de TS het wat overdrijft. Ik heb helemaal nooit problemen met Belgen. Ook in Belgie niet. Ik vind het wel toffe mensen. Al zullen er vast wel Belgen bestaan die een teringhekel aan ons hebben. Maar ik dnek dat het over het algemeen wel meevalt.
pi_36776284
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:55 schreef Aquamarijn_2000 het volgende:
@ DenSuperieurenVlaeminck: koosnaampjes? zoals?
Maar jij als Belg zijnde, heb je ook zo'n hekel aan Nederlanders dan?
Ja; grondig en oprecht.
Daarom ook dat ik een profiel aanmaakte op een nederlands forum, en een username pakte die veel mensen op hun paard krijgt .

(voor zij die niet tussen de regels kunnen lezen: nee ik haat geen nederlanders)

Koosnaampjes als "kezen" en "hollanders"
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36776312
Ik wil toch nog zeggen dat wij écht niet opkijken naar nederland. België is momenteel internationaal een veel belangrijker land; brussel is een veel belangrijkere stad dan rotterdam of den haag.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36778907
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:15 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik wil toch nog zeggen dat wij écht niet opkijken naar nederland. België is momenteel internationaal een veel belangrijker land; brussel is een veel belangrijkere stad dan rotterdam of den haag.
Ja qua politiek dan, verder valt het ook wel weer mee

Ik vind het altijd een prachtig land maar er klopt gewoon iets niet aan, dat hele land is gewoon zwaar mislukt met die verschillende talen, werkt voor geen flikker.

Die Belgen mogen ons wel wat dankbaarder zijn, nooit een bedankje gehoord voor die één miljoen Belgen die opvingen in de Eerste Wereldoorlog
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:48:08 #68
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36779026
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:14 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ja; grondig en oprecht.
Daarom ook dat ik een profiel aanmaakte op een nederlands forum, en een username pakte die veel mensen op hun paard krijgt .
En ik denken dat je met je nick refereerde naar Roger de Vlaeminck .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 9 april 2006 @ 00:49:59 #69
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36782404
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:44 schreef Agrafes het volgende:

[..]

Ja qua politiek dan, verder valt het ook wel weer mee

Ik vind het altijd een prachtig land maar er klopt gewoon iets niet aan, dat hele land is gewoon zwaar mislukt met die verschillende talen, werkt voor geen flikker.

Die Belgen mogen ons wel wat dankbaarder zijn, nooit een bedankje gehoord voor die één miljoen Belgen die opvingen in de Eerste Wereldoorlog
Hopelijk ken je ook de achtergrond van de Eerste Wereldoorlog en de rol die die oorlog in de Vlaamse "onafhankelijkheidsstrijd" heeft gespeeld. Op dat moment was België namelijk nog altijd officieel volledig ééntalig (lees: Franstalig).

Vlaamse soldaten zijn in die oorlog misbruikt als kanonnenvoer voor de Waalse officiers.
---verdwijnt---
  zondag 9 april 2006 @ 00:57:54 #70
92413 Pardoes-
Wit konijn
pi_36782607
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 13:50 schreef SuperBosch het volgende:
Ze hebben een hekel aan Hollanders, niet aan Nederlanders.
Die sommigen snappen het dan weer niet.
En dat terwijl het, speciaal voor de rijksgenoten onder de rivieren, allemaal zo overzichtelijk mogelijk gehouden is. Holland is namelijk dat gedeelte van Nederland, dat Holland héét! Tussen Den Helder en Rotterdam, grofweg.

Daar Holland honderden jaren geleden (toen al!) het enige landsdeel was dat er echt toe deed, is Holland in het buitenland een synoniem geworden van Nederland.
pi_36782683
Wij zijn beter dan de Belgen en dat weten ze.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_36782690
Ik hou van Belgie!
Maken ze klotemoppen over ons? Meen je niet?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 9 april 2006 @ 01:27:41 #73
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36783142
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik hou van Belgie!
Maken ze klotemoppen over ons? Meen je niet?
Smiley-conflict!
---verdwijnt---
pi_36783153
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:27 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Smiley-conflict!
heb ik ook wel us dat ik denk zal ik huillie doen of nie?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 9 april 2006 @ 01:31:25 #75
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36783193
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

heb ik ook wel us dat ik denk zal ik huillie doen of nie?
Schrijf dan gewoon niks, dat is ook een oplossing.

of

---verdwijnt---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')