FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Mijn gasaansluiting is kwijtgeraakt...
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 21:28
Heb een brief geschreven naar RWE (gas) omdat ik wel gas afneem maar nooit een rekening ontvang. Dit was het antwoord:
quote:
"Naar aanleiding van uw brief hebben wij vandaag contact opgenomen met Continuon. Zij zijn de netbeheerder in Almere voor de elektriciteit- en gasaansluitingen. Zij zijn daarom op de hoogte van iedere levering in het netgebied. Echter hebben zij aangegeven dat er geen gasaansluiting is op uw adres en dat er daarom ook geen gas geleverd wordt of kan worden"
Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...
MAG ik soms niet betalen ofzo?

Maar even serieus - hoe kan ik het tot hun botte kop laten doordringen?!
densmeevrijdag 31 maart 2006 @ 21:39
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Dat is ook zo. Zonder consequenties. Zonder dat ik ongemerkt een steeds grotere schuld krijg...
PICHTvrijdag 31 maart 2006 @ 21:48
Hoe lang is dit al gaande?
Xanthevrijdag 31 maart 2006 @ 21:50
Je hebt wel een meter neem ik aan? Als je zelf contact opneemt met Continuon met de vraag op welk adres (jouw) meternummer in gebruik is? (Nummer staat op de meter zelf).
Zoiets raars heb ik overigens nog nooit gehoord hoor....
Etceteravrijdag 31 maart 2006 @ 21:51
in elk geval brief goed bewaren
Swetseneggervrijdag 31 maart 2006 @ 21:52
Dit antwoord, inclusief enveloppe goed bewaren en als je OOIT een aanmaing krijgt, een kopie van deze brief meesturen
Sputnikvrijdag 31 maart 2006 @ 21:56
Continuon opbellen en vragen of ze even een controleur langs willen sturen.
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 22:07
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:48 schreef PICHT het volgende:
Hoe lang is dit al gaande?
Sinds ik van gasleverancier ben veranderd - ik denk rond september/oktober. Wel al gebeld, maar was volgens hun een heel normaal bedrag wat we betaalden. Later realiseerde ik me dat dat een normaal bedrag voor alleen elektriciteit was - ik dacht dat we wel een naheffing zouden krijgen indertijd.
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 22:08
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:50 schreef Xanthe het volgende:
Je hebt wel een meter neem ik aan? Als je zelf contact opneemt met Continuon met de vraag op welk adres (jouw) meternummer in gebruik is? (Nummer staat op de meter zelf).
Zoiets raars heb ik overigens nog nooit gehoord hoor....
Mijn vader (of een kennis van hem ofzo) heeft een keer inderdaad met meternummers keihard moeten proberen die mensen daar te overtuigen dat ie toch echt een meter had... dat wordt dus denk ik ook mijn lot

Vraag me af hoe ze dan te weten komen wat ik in de tussentijd betaald heb...
Aventuravrijdag 31 maart 2006 @ 22:09
Who cares. Ik heb een soortgelijk iets met UPC. Ik heb al 1,5 jaar een gratis 8mbit verbinding.
Ik betaal alleen voor tv en telefoon. Heb ze al talloze malen gebeld hierover, maar er geeurt nooit iets. Ik doe er niks meer aan verder .
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 22:10
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Sputnik het volgende:
Continuon opbellen en vragen of ze even een controleur langs willen sturen.
Ja, behalve dat Continuon alleen het netwerk beheerd en mij dus niet het gas geeft. RWE is mijn leverancier (althans, ik heb ze twee keer de opdracht gegeven om dat te worden maar ze hebben een of ander nummer niet wat mijn gasaansluiting zou aanduiden) dus ik weet ook niet zo goed bij wie ik nou moet aankloppen...
haarb0lvrijdag 31 maart 2006 @ 22:11
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:09 schreef Aventura het volgende:
Who cares. Ik heb een soortgelijk iets met UPC. Ik heb al 1,5 jaar een gratis 8mbit verbinding.
Ik betaal alleen voor tv en telefoon. Heb ze al talloze malen gebeld hierover, maar er geeurt nooit iets. Ik doe er niks meer aan verder .
De broer van mijn vriendin heeft hetzelfde met UPC.

Maar het is minder leuk als je een dikke factuur krijgt met achterstallige betalingen - je hebt het product afgenomen dus hebben zij al het recht jou daarvoor te factureren.
Beachvrijdag 31 maart 2006 @ 22:12
Maar het is HUN fout dat ze er niks aan doen
Rooliovrijdag 31 maart 2006 @ 22:15
Je hebt nu wel voldoende geprobeerd om te betalen. Als je gewoon alle papieren als bewijs houd kunnen ze je niks maken als ze eindelijk doorhebben dat je wel moet betalen. Ik zou wat je normaal kwijt zou zijn aan de gasrekening wel voor de zekerheid op een aparte rekening storten, zodat je het geld wel hebt als je uiteindelijk moet betalen.
haarb0lzaterdag 1 april 2006 @ 00:00
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef Roolio het volgende:
Je hebt nu wel voldoende geprobeerd om te betalen. Als je gewoon alle papieren als bewijs houd kunnen ze je niks maken als ze eindelijk doorhebben dat je wel moet betalen.
Dat zal, wettelijk gezien, vrees ik, toch geen stand houden...
quote:
Ik zou wat je normaal kwijt zou zijn aan de gasrekening wel voor de zekerheid op een aparte rekening storten, zodat je het geld wel hebt als je uiteindelijk moet betalen.
Ja dat is inderdaad een tijdelijke optie...
PICHTzaterdag 1 april 2006 @ 09:00
Heb je ook nooit iets van een voorschot te horen gekregen?
suijkerbuijkzaterdag 1 april 2006 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:28 schreef haarb0l het volgende:
Heb een brief geschreven naar RWE (gas) omdat ik wel gas afneem maar nooit een rekening ontvang. Dit was het antwoord:
[..]

Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...
MAG ik soms niet betalen ofzo?

Maar even serieus - hoe kan ik het tot hun botte kop laten doordringen?!
lol dit had ik met eneco
ze konde me niet vinden en waren te lui om even langs te komen
ben toen maar naar nuon gegaan en hebben alles geregelt voor me
(dit duurde onegeveer 6maanden bij elkaar)
Helaas kan je dus wel alles gaan betalen met terug werkende kracht
haarb0lzaterdag 1 april 2006 @ 12:41
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:34 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

lol dit had ik met eneco
ze konde me niet vinden en waren te lui om even langs te komen
ben toen maar naar nuon gegaan en hebben alles geregelt voor me
(dit duurde onegeveer 6maanden bij elkaar)
Helaas kan je dus wel alles gaan betalen met terug werkende kracht
Mag dat in termijnen? Ik hoorde van iemand namelijk dat dat in een keer moet en dat wordt toch een beetje problematisch dan...
Beachzaterdag 1 april 2006 @ 12:47
Wat je normaal moet betalen per maand op spaarrekening zetten -> je hebt het bedrag als je het uiteindelijk moet betalen -> je hebt rente erbij
haarb0lzaterdag 1 april 2006 @ 12:55
Heb net deze mail naar continuon gestuurd, misschien te bot maar wel duidelijk:

Geachte heer/mevrouw,

Volgens RWE, het bedrijf dat mij elektriciteit en gas zou gaan leveren, verzorgt u in almere het netwerk met betrekking tot gas.

RWE probeert voor mij het gas over te zetten naar hun bedrijf, maar dat gaat niet omdat ik geen gasaansluiting zou hebben.

Ik ben er echter vrij zeker van dat ik een gasaansluiting heb op xxxxx te almere, mede omdat ik kook op een gasfornuis en mijn cv ketel ook brand op gas. Er is dus iets raars aan de hand en intussen is het voor mij onmogelijk mijn gasrekening te betalen aangezien ik niet weet waar.

Mocht u ondanks mijn argumenten volstrekt zeker weten dat mijn gasfornuis brandt op zuurstof, kunt u mij dan schriftelijk beloven dat ik momenteel geen gebruik maak van uw gastoevoer en dat eventuele kosten (die ik dus niet schijn te maken) dus ook uiteindelijk niet bij mij terecht komen?

De meter die ik volgens Continuon niet heb heeft als serienummer xxxx en is van J B Rombach.

Met vriendelijke groet,
Haarb0l.
haarb0lzaterdag 1 april 2006 @ 12:57
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:47 schreef Beach het volgende:
Wat je normaal moet betalen per maand op spaarrekening zetten -> je hebt het bedrag als je het uiteindelijk moet betalen -> je hebt rente erbij
Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...
Driekamer woning met drie verdiepingen, begane grond op eerste verdieping... een soort ruwe schatting?
Iljadepiljazaterdag 1 april 2006 @ 13:18
Ik betaal 65 euro voor 50 m2. Bereken het maar via je m2. Ik verbruik niet veel doordat mijn verwarming bijna nooit aan staat... Je kunt ze wel bellen om een inschatting te laten maken, dan gaan ze je aparaten in huis na
haarb0lzaterdag 1 april 2006 @ 13:20
m2? das nogal plat gas dan.

[edit] oooow je bedoeld m2 wooooonoppervlak
Iljadepiljazaterdag 1 april 2006 @ 13:21
lol... je weet dan wel ongeveer wat je betalen moet. Jij kan rekenen, dat weet ik zeker dus ga het maar uitrekenen
frenkckzaterdag 1 april 2006 @ 19:36
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:57 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...
Driekamer woning met drie verdiepingen, begane grond op eerste verdieping... een soort ruwe schatting?
Je hebt toch een gasmeter? Moet je de stand beetje in de gaten houden en dat berekenen met de gasprijs.
Aventurazaterdag 1 april 2006 @ 19:40
Heb je je gasstand van tijdens de sitch in september nog? Goed bewaren, en elke maand iets van 50 euro opzij zetten voor het geval-dat. Verder zou ik echt niet al teveel actie ondernemen.
haarb0ldonderdag 13 april 2006 @ 18:01
Halelujah, ContiNuon is wakker geworden nadat ik ze n.a.v. de post van Xanthe en Sputnik het serienummer van de meter heb opgestuurd. Ja, inderdaad, alle huizen om me heen hebben een gasaansluiting... ze sturen iemand langs binnenkort om zeker te weten dat ik ze niet voor de gek hou, denk ik
bonkedonderdag 13 april 2006 @ 18:07
volgens mij weten ze de meterstanden dan ook niet van jou aansluiting
dus dan hoef je misschien geneens te betalen
haarb0ldonderdag 13 april 2006 @ 18:09
Dat zou mooi zijn. Ik ga in ieder geval flink boos worden als ze vinden dat het in een termijn moet.
ennuikvrijdag 14 april 2006 @ 11:38
Even uit nieuwsgierigheid: is het een nieuwe woning, met een nieuwe meter of hebben er al eerder mensen van het gas gebruik gemaakt?

Ik kan je verzekeren dat je wel moet betalen. Je maakt ergens gebruik van, in dit geval gas, en er zal vast iets in de algemene voorwaarden staan dat wat je gebruikt, je ook moet betalen.

Het "kwijt raken" van een meter komt heel vaak voor, vooral als je gaat switchen.

Hoe de rekening er uit gaat zien is moeilijk te zeggen. Als je al een jaar niets betaald, zal je waarschijnlijk een jaarrekening krijgen die je normaal gesproken in 1x moet betalen maar waarschijnlijk is de energiemaatschappij wel zo coulant om een betalingsregeling op te zetten. Voorschotten voor dit jaar lopen door, betalingsregeling + normale voorschotten = niet leuk.

Als je minder dan een jaar niets betaald, hangt het van jouw "afrekeningsjaar" af. Afrekeningsjaar is 12 maanden en kan elke maand beginnen: mei 2005 - mei 2006, aug 2005 - aug 2006 enz. Mocht de energiemaatschappij nu (april) begrijpen dat je een meter hebt en gas verbruikt en zou het zou zijn dat jouw afrekeningsmaand augustus is, dan zullen zij proberen alle gemiste voorschotten in de maanden mei, juni en july te "proppen". Met als resultaat een enorm voorschot. Als je dan eenmaal de jaarrekening hebt gekregen, zullen de voorschotten weer normaal zijn.

Betalen moet je dus als al eerder gepost: zet het geld op een spaarrekening. Bij UPC kan je zeggen dat je het nooit gehad hebt / helemaal niet wilde / nooit gebruik van hebt gemaakt, bij energiemaatschappijen kunnen ze het gemakkelijk bewijzen d.m.v. meterstanden.

Succes!
scrub_nursevrijdag 14 april 2006 @ 11:41
zoiets had zwartedoos met de essent, ja hoor, ze moest toch echt betalen.....ondanks dat er n kneus bij essent had gezegd dat r rekening kwijtgescholden was vanwege hun falen....dat bleek niet waar te zijn, die vent had gewoon gelogen!
mjb44vrijdag 14 april 2006 @ 11:47
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.
haarb0ldinsdag 18 april 2006 @ 18:17
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:47 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.
Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.

Maar RWE zegt dat ze me nooit hebben kunnen aanmelden voor gas... als het niet bij Nuon vandaan komt en niet bij RWE - moet ik dan betalen aan ContiNuon ofzo? Ik snap er echt geen hout van.
indahnesia.comdinsdag 18 april 2006 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:17 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.

Maar RWE zegt dat ze me nooit hebben kunnen aanmelden voor gas... als het niet bij Nuon vandaan komt en niet bij RWE - moet ik dan betalen aan ContiNuon ofzo? Ik snap er echt geen hout van.
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.

Ooh.. een helpdeskmuts kan niets met E10/E16/APERAK... ze werken met ECH, dus zien ze alleen standaardgegevens.. vraag maar direct door naar iemand van de 2e lijns of zo.
Bloody_Helldinsdag 18 april 2006 @ 21:20
haarbol kijk je ook lost?
buzzerwoensdag 19 april 2006 @ 07:00
---> WGR
Rewimowoensdag 19 april 2006 @ 09:03
Zorg er in elk geval voor dat je de correcte beginstanden hebt; en bij voorkeur ook wat tussenstanden zodat je kunt aantonen wat je ongeveer gebruikt. Hou er rekening mee dat je er nu in de stookmaanden hebt gewoond (een jaar heeft ruwweg 6 stookmaanden en 6 niet-stookmaanden - in de stookmaanden gebruik je het leeuwendeel van je gehele gasverbruik) en dat je gemiddelde verbruik over een jaar genomen moet worden berekend.

Als RWE je niet als klant heeft ingeschreven moet je je gas volgens mij alsnog aan Nuon voldoen.
staticdatawoensdag 19 april 2006 @ 09:33
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.

Ooh.. een helpdeskmuts kan niets met E10/E16/APERAK... ze werken met ECH, dus zien ze alleen standaardgegevens.. vraag maar direct door naar iemand van de 2e lijns of zo.
Nog iemand in de energiesector

je zou even je eancode kunnen opzoeken op http://www.energieclearinghouse.com/ech.html
misschien dat ze wat hebben aan de eancode die specifiek is voor jou woning.
WVL_KsZeNwoensdag 19 april 2006 @ 10:51
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem

bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.

Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.

Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..

[ Bericht 1% gewijzigd door WVL_KsZeN op 19-04-2006 11:00:12 ]
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 11:40
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:33 schreef staticdata het volgende:

[..]

Nog iemand in de energiesector
jah
quote:
je zou even je eancode kunnen opzoeken op http://www.energieclearinghouse.com/ech.html
misschien dat ze wat hebben aan de eancode die specifiek is voor jou woning.
Jeps, extra info is nooit weg. Hopelijk hebben ze die echter al, anders heeft RWE nooit een switch ingediend
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 11:41
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem

bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.

Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.

Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)
WVL_KsZeNwoensdag 19 april 2006 @ 16:31
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)
mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)
staticdatawoensdag 19 april 2006 @ 16:32
indahnesia.com bij welk energiebedrijf ben je werkzaam?
haarb0lwoensdag 19 april 2006 @ 16:50
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:20 schreef Bloody_Hell het volgende:
haarbol kijk je ook lost?
Holy.... Fuck.... zou het...? Heb ik sinds oktober deze signature...?
haarb0lwoensdag 19 april 2006 @ 16:52
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.
Nuon heeft mij verzekerd dat ik in oktober ben uitgeschreven als klant. Ze heeft zelfs nog nagebeld met iemand op kantoor die haar dat vertelde.

RWE heeft mij schriftelijk laten weten dat de aanvraag niet heeft kunnen plaatsvinden door het ontbreken van dit EAN nummer. Zij mogen gaan rondbellen, ik ga echt geen moeite doen om die achterstallige kosten te betalen - wel om te zorgen dat deze achterstallige kosten niet oplopen, puur uit eigenbelang.
dewaalwoensdag 19 april 2006 @ 18:34
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas. Hierna kan je er mee naar continion / NRE dat de switch niet correct is uitgevoerd.
dewaalwoensdag 19 april 2006 @ 18:36
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem

bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.

Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.


Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
Oxxio dient een terug switch verzoek in te dienen via het ECH. (electronic clearing house)
haarb0lwoensdag 19 april 2006 @ 21:31
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef dewaal het volgende:
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas.
Dat was juist het probleem - ik heb geen EAN adres.
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 21:34
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:31 schreef WVL_KsZeN het volgende:

[..]

mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)
Pas daar maar mee op, want je zult ooit aan iemand moeten betalen.
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 21:35
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:32 schreef staticdata het volgende:
indahnesia.com bij welk energiebedrijf ben je werkzaam?
ik zit bij UnitedConsumers (met Cogas als Leverancier), jij?
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 21:36
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:52 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Nuon heeft mij verzekerd dat ik in oktober ben uitgeschreven als klant. Ze heeft zelfs nog nagebeld met iemand op kantoor die haar dat vertelde.

RWE heeft mij schriftelijk laten weten dat de aanvraag niet heeft kunnen plaatsvinden door het ontbreken van dit EAN nummer. Zij mogen gaan rondbellen, ik ga echt geen moeite doen om die achterstallige kosten te betalen - wel om te zorgen dat deze achterstallige kosten niet oplopen, puur uit eigenbelang.
haha... iemand liegt er in ieder geval Als je wil kan ik morgen wel even kijken in de EANcode database die energiebedrijven hebben, misschien staat je EANcode daar wel in, dan moet je me alleen even je postcode/huisnummer mailen of zo.
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 21:37
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef dewaal het volgende:
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas. Hierna kan je er mee naar continion / NRE dat de switch niet correct is uitgevoerd.
Hou er rekening mee dat de consumenten-versie van het codeboek niet actueel is en nogal wat EANs mist, waaronder veel nieuwbouw van na 2004. De leveranciers-database is nauwkeuriger.
indahnesia.comwoensdag 19 april 2006 @ 21:38
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:36 schreef dewaal het volgende:

[..]

Oxxio dient een terug switch verzoek in te dienen via het ECH. (electronic clearing house)
ECH = Energie Clearing House

bijzaak verder, maar da's duidelijk
dewaalwoensdag 19 april 2006 @ 22:12
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ECH = Energie Clearing House

bijzaak verder, maar da's duidelijk
ja ik weet het gebruik het dagelijks
dewaalwoensdag 19 april 2006 @ 22:13
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:37 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat de consumenten-versie van het codeboek niet actueel is en nogal wat EANs mist, waaronder veel nieuwbouw van na 2004. De leveranciers-database is nauwkeuriger.
Je zal dan even moeten kijken bij leveranciers switches als je toch voor hem of haar aan de gang gaat.
indahnesia.comdonderdag 20 april 2006 @ 08:23
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:13 schreef dewaal het volgende:

[..]

Je zal dan even moeten kijken bij leveranciers switches als je toch voor hem of haar aan de gang gaat.
Ik wil alleen even kijken of ik een EAN kan vinden, de rest kannie zelf dan wel uitvechten met z'n twee 'niet-leveranciers'
staticdatadonderdag 20 april 2006 @ 08:33
Ik zit bij Eneco B2B (de zakelijke klanten van eneco)
indahnesia.comdonderdag 20 april 2006 @ 08:35
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:33 schreef staticdata het volgende:
Ik zit bij Eneco B2B (de zakelijke klanten van eneco)
o.a. de grootverbruikers
staticdatadonderdag 20 april 2006 @ 08:49
inderdaad, wat wij met z'n 2e in een jaar verbruiken gooien sommige er in een paar uur doorheen
indahnesia.comdonderdag 20 april 2006 @ 12:41
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:49 schreef staticdata het volgende:
inderdaad, wat wij met z'n 2e in een jaar verbruiken gooien sommige er in een paar uur doorheen
wel mooi om te zien idd.. 500.000 kWh per maand of zo
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 15:54
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

haha... iemand liegt er in ieder geval Als je wil kan ik morgen wel even kijken in de EANcode database die energiebedrijven hebben, misschien staat je EANcode daar wel in, dan moet je me alleen even je postcode/huisnummer mailen of zo.
Ik mail je op het adres in je profiel ... jeroen@ ....
Dethroneddonderdag 20 april 2006 @ 16:07
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Dat was juist het probleem - ik heb geen EAN adres.
Geef je postcode is. Ik heb proffesionele contacten met ContiNuon. Kan zo het ARi in.
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 16:10
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:07 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Geef je postcode is. Ik heb proffesionele contacten met ContiNuon. Kan zo het ARi in.
wat is je e-mail?
Dethroneddonderdag 20 april 2006 @ 16:18
[emailadres]

[ Bericht 38% gewijzigd door Dethroned op 20-04-2006 16:24:29 ]
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 16:22
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:18 schreef Dethroned het volgende:
[je email adres]
Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.
Van Indahnesia.com heb ik echter al gehoord dat inderdaad mijn EAN nummer ontbreekt, de rest van mijn huizenblok heeft deze wel - wat ContiNuon mij in principe ook liet weten... de vraag aan wie ik moet betalen blijft dus onbeantwoord...
Dethroneddonderdag 20 april 2006 @ 16:24
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:22 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.
Van Indahnesia.com heb ik echter al gehoord dat inderdaad mijn EAN nummer ontbreekt, de rest van mijn huizenblok heeft deze wel - wat ContiNuon mij in principe ook liet weten... de vraag aan wie ik moet betalen blijft dus onbeantwoord...
wat is jouw emailadres dan ? Want ik krijg geen foutmelding.
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 16:38
[edit]

was een R op het eind in je email adres vergeten :-S Heb je nu gemaild.
Dethroneddonderdag 20 april 2006 @ 16:53
je hebt meel terug
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 16:55
Ik post de punten even:

[samenvatting: geen EAN en de vorige eigenaar ook al niet]

Mag ik hier wel neerzetten toch? [of niet ]

Het is wel een enoooorme soap hoor

[ Bericht 24% gewijzigd door haarb0l op 20-04-2006 20:46:06 ]
Rewimodonderdag 20 april 2006 @ 18:11
Maar je hebt wel een meter. Heb je ook de meterstanden van toen jij in het huis kwam wonen? Want die zijn nu héél belangrijk geworden! Je zou anders op kunnen draaien voor heel wat meer kubieke meters dan je werkelijk hebt verbruikt. Heb je enig idee of de vorige eigenaar inderdaad nooit gasrekeningen heeft gekregen?
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 18:16
quote:
Op donderdag 20 april 2006 18:11 schreef Rewimo het volgende:
Maar je hebt wel een meter. Heb je ook de meterstanden van toen jij in het huis kwam wonen? Want die zijn nu héél belangrijk geworden! Je zou anders op kunnen draaien voor heel wat meer kubieke meters dan je werkelijk hebt verbruikt. Heb je enig idee of de vorige eigenaar inderdaad nooit gasrekeningen heeft gekregen?
Ik heb de vorige eigenaar nooit gezien.
Rewimodonderdag 20 april 2006 @ 18:17
Mja, dat houdt op dan Maar standen heb je hopelijk wel?
Dethroneddonderdag 20 april 2006 @ 19:40
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef haarb0l het volgende:
Ik post de punten even:
<edit>


Het is wel een enoooorme soap hoor
eh ..... verdere info handel ik met jou rechtstreeks af. Niet via een openbaar forum svp

[ Bericht 23% gewijzigd door Dethroned op 21-04-2006 01:20:47 ]
Sovereigndonderdag 20 april 2006 @ 20:41
Een gasaansluiting kwijt? Client van me is twee jaar geleden buitenshuis afgesloten van gas, maar wordt elke maand nog gewoon gefactureerd voor voorschotten omdat volgens het bedrijf er wel degelijk gas wordt geleverd. Dagvaarding heb ik vandaag de deur uit gedaan, moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Mensen bij dat energiebedrijf kunnen niet eens normaal communiceren.
haarb0ldonderdag 20 april 2006 @ 20:46
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:40 schreef Dethroned het volgende:

[..]

eh ..... verdere info handel ik met jou rechtstreeks af. Niet via een openbaar forum svp
De punten in m'n post zijn weg ge-edit, in je quote zul je dat zelf moeten doen
Billy_daKiddonderdag 20 april 2006 @ 23:18
Houd ons wel een beetje op de hoogte he, ik ben dol op soaps!
Dethronedvrijdag 21 april 2006 @ 01:24
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef Sovereign het volgende:
Een gasaansluiting kwijt? Client van me is twee jaar geleden buitenshuis afgesloten van gas, maar wordt elke maand nog gewoon gefactureerd voor voorschotten omdat volgens het bedrijf er wel degelijk gas wordt geleverd. Dagvaarding heb ik vandaag de deur uit gedaan, moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Mensen bij dat energiebedrijf kunnen niet eens normaal communiceren.
Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
En dat mensen bij een energiebedrijf niet normaal communiceren is natuurlijk wel een groote generalisatie. Je moest is weten hoeveel consumenten het vaak bij het verkeeder eind hebben.
Dan hebben ze "klachten over de facturatie", maar de kern zit hem vaak in verbruik of meterstanden (wat trouwens groot verschil uitmaakt)
Gompy58vrijdag 21 april 2006 @ 02:21
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
Negeren is in zo'n geval juist NIET slim. Je krijgt op den duur vanzelf een deurwaarder in je nek en dan mag JIJ gaan bewijzen dat ze fout zitten. Beroerde met deze organisaties is dat ze vaak lak hebben aan de gewone consument. Die vinden ze maar lastig en enkel goed genoeg om facturen te sturen. De computer zegt het meneer en dus klopt het

Anders wordt het als een advocaat ineens in het verhaal komt. Dan gaan ze de boel juist echt naspitten. Staat namelijk erg slordig bij de rechter als blijkt dat ze zwaar fout zitten. Volgens mij kan ze rechter dan nog wel eens leuk uitpakken voor die consument.
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 07:21
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
Moet je eens doen, weet je zeker dat ze je meter komen weghalen wegens fraude of zo. Die bedrijven zijn vaak gewoon té groot om goed te kunnen functioneren. Met bijna 15 miljoen aansluitingen (of inmiddels wel meer) gaat er wel eens wat fout natuurlijk.
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 07:23
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:22 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.
Van Indahnesia.com heb ik echter al gehoord dat inderdaad mijn EAN nummer ontbreekt, de rest van mijn huizenblok heeft deze wel - wat ContiNuon mij in principe ook liet weten... de vraag aan wie ik moet betalen blijft dus onbeantwoord...
zo blijven we bezig Misschien kun je de meters van de buren saboteren, moeten ze wel langskomen.
Sovereignvrijdag 21 april 2006 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:

Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
Omdat het mijn client is en deze mij daarom vraagt, en ze hem op straffe van het niet betalen van de gasvoorschotten ook de elektriciteit willen afsluiten wellicht?
Rewimovrijdag 21 april 2006 @ 10:09
Het is vreemd dat de nota's nog blijven komen, behalve dan die voor vastrecht. De meter hangt er immers nog, ook al is er in de straat afgesloten. Maar voorschotten voor verbruik zijn tamelijk nutteloos als je afgesloten bent.
kareltje_de_grotevrijdag 21 april 2006 @ 11:22
tvp, altijd leuk die energieleveranciersoaps
quote:
Op donderdag 20 april 2006 08:33 schreef staticdata het volgende:
Ik zit bij Eneco B2B (de zakelijke klanten van eneco)
HERA?
Sovereignvrijdag 21 april 2006 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Het is vreemd dat de nota's nog blijven komen, behalve dan die voor vastrecht. De meter hangt er immers nog, ook al is er in de straat afgesloten. Maar voorschotten voor verbruik zijn tamelijk nutteloos als je afgesloten bent.
En zoiets simpels valt het energiebedrijf dus niet duidelijk te maken. Zelfs als jurist word je onbeschoft aan de telefoon behandeld als je namens je cliente belt, en brieven worden niet beantwoord. Dan is voor de rechter slepen de enige resterende mogelijkheid.

Overigens maken de algemene gasvoorwaarden geen onderscheid tussen vastrecht e.d.; of je bent voorschotten verschuldigd, of je bent dat helemaal niet.

In ieder geval is het een belachelijke situatie, zeker omdat dit soort bedrijven zonder meer met verdere afsluiting dreigen en totaal niet gevoelig zijn voor wat voor argumenten dan ook.
staticdatavrijdag 21 april 2006 @ 13:34
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
tvp, altijd leuk die energieleveranciersoaps
[..]

HERA?
werk zelf niet met hera of wat dan ook weet wat het is. Hera word volgens mij alleen nog bij netbeheer gebruikt.

Bij wie ben jij oracle ontwikkelaar? Eneco i-factoryf? Logicacmg,Cap gemini?
kareltje_de_grotevrijdag 21 april 2006 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:34 schreef staticdata het volgende:

[..]

werk zelf niet met hera of wat dan ook weet wat het is. Hera word volgens mij alleen nog bij netbeheer gebruikt.

Bij wie ben jij oracle ontwikkelaar? Eneco i-factoryf? Logicacmg,Cap gemini?
Ik zat tot januari bij de I-factory in Rotterdam, Oracle ontwikkelaar van Logicacmg dus
in eerste instantie onderhoud aan HERA later Cluster/LAR/NBMH
staticdatavrijdag 21 april 2006 @ 13:49
Aha, nou dan zijn we collega's van elkaar ik werk ook bij LCMG
kareltje_de_grotevrijdag 21 april 2006 @ 14:04
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:49 schreef staticdata het volgende:
Aha, nou dan zijn we collega's van elkaar ik werk ook bij LCMG
Wat doe jij en waar?
Ben wel nieuwsgierig.
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 14:10
en zo leer je je collega's kennen
Rewimovrijdag 21 april 2006 @ 14:11
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:49 schreef Sovereign het volgende:
En zoiets simpels valt het energiebedrijf dus niet duidelijk te maken. Zelfs als jurist word je onbeschoft aan de telefoon behandeld als je namens je cliente belt, en brieven worden niet beantwoord. Dan is voor de rechter slepen de enige resterende mogelijkheid.

Overigens maken de algemene gasvoorwaarden geen onderscheid tussen vastrecht e.d.; of je bent voorschotten verschuldigd, of je bent dat helemaal niet.

In ieder geval is het een belachelijke situatie, zeker omdat dit soort bedrijven zonder meer met verdere afsluiting dreigen en totaal niet gevoelig zijn voor wat voor argumenten dan ook.
Hm, dat van die voorschotten is vreemd. Ik kan me herinneren dat wij die wel terugzetten als iemand langdurig afgesloten was (heb 5 jaar op Incasso gewerkt). Het was overigens wel zo dat er op zijn minst geregeld een deel van de achterstand voldaan moest worden om niet verder te gaan met afsluiten. Een betalingsregeling was wel mogelijk, maar aansluiten gebeurde pas als alle nota's en kosten voldaan waren. Als iemand helemaal niks meer betaalde werd ook gas/elektra afgesloten (de energievorm die nog niet afgesloten was, zeg maar). Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen. Of de mensen waren zó geschrokken dat ze toch ineens geld hadden om de achterstand te voldoen
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 14:12
quote:
Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen.
Behoorlijk irritant is dat, jij als bedrijf tijden wachten op je centen. Na een paar jaar worden ze eruit gezet, wordt er wéér niet betaald.. ect ect.
Rewimovrijdag 21 april 2006 @ 14:50
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Behoorlijk irritant is dat, jij als bedrijf tijden wachten op je centen. Na een paar jaar worden ze eruit gezet, wordt er wéér niet betaald.. ect ect.
Ja, je hebt mensen die er keer op keer een zootje van maken. Maar vaak kregen wij het openstaande bedrag ineens binnen en betaalden de mensen de schuld af aan de Soos of de GKB.
staticdatavrijdag 21 april 2006 @ 15:22
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat doe jij en waar?
Ben wel nieuwsgierig.
ik heb in eerste instantie het proces voor windallocatie gestructureerd, daarna gas data analyse. nu ben ik momenteeel bezig met het onderzoeken naar nieuwe rapportages die nodig zijn op de afdeling. En zo nog een paar bijzaken
Miragevrijdag 21 april 2006 @ 15:24
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:46 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Zonder consequenties. Zonder dat ik ongemerkt een steeds grotere schuld krijg...
Als jij aannemelijk kan maken dat jij van jouw kant uit je best hebt gedaan aan te geven hoe het wèl zit en je betaling aangeboden hebt, dan zit je goed volgens mij.
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 15:36
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, je hebt mensen die er keer op keer een zootje van maken. Maar vaak kregen wij het openstaande bedrag ineens binnen en betaalden de mensen de schuld af aan de Soos of de GKB.
Tja.. gelukkig maar.. maar de einde levering is een redelijk machtig wapen ... en dan opbellen dat ze afgesloten worden en ze dat ab-so-luut niet normaal vinden.. uh uh..
haarb0lvrijdag 21 april 2006 @ 15:48
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

Als jij aannemelijk kan maken dat jij van jouw kant uit je best hebt gedaan aan te geven hoe het wèl zit en je betaling aangeboden hebt, dan zit je goed volgens mij.
Geachte heer rechter, ik verwijs u naar het gasaansluiting kwijt topic op fok. I rest my case.
Sovereignvrijdag 21 april 2006 @ 16:35
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 14:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hm, dat van die voorschotten is vreemd. Ik kan me herinneren dat wij die wel terugzetten als iemand langdurig afgesloten was (heb 5 jaar op Incasso gewerkt). Het was overigens wel zo dat er op zijn minst geregeld een deel van de achterstand voldaan moest worden om niet verder te gaan met afsluiten. Een betalingsregeling was wel mogelijk, maar aansluiten gebeurde pas als alle nota's en kosten voldaan waren. Als iemand helemaal niks meer betaalde werd ook gas/elektra afgesloten (de energievorm die nog niet afgesloten was, zeg maar). Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen. Of de mensen waren zó geschrokken dat ze toch ineens geld hadden om de achterstand te voldoen
Het amusante is dus dat mijn client volledig bij is bij de oude voorschotten (zowel gas voor afsluiting als elektriciteit) alsmede alle recente elektravoorschotten, de meterstand na afsluiting van gas heeft doorgegeven, maar nog wil men de facturering na 2 jaar voor gas niet stopzetten. Er is dus eigenlijk geen achterstand, maar het energiebedrijf ziet de in rekening gebrachte gasvoorschotten na afsluiting wel als zodanig! Volstrekt onredelijk wat mij betreft en ook in strijd met wat in de algemene voorwaarden is afgesproken. Ik ben dan ook benieuwd hoe de procedure zich zal ontwikkelen.
Rewimovrijdag 21 april 2006 @ 17:36
Interessant geval ja. Want als ze de voorschotten verrekenen met het niet-aanwezige verbruik blijft hooguit het vastrecht voor de meter over. Heel vreemd dat ze voorschotnota's blijven uitbrengen.
dewaalvrijdag 21 april 2006 @ 19:34
zijn het voorschotten van netbeheer of van levering. Voor netbeheer kan kloppen aangezien je nog steeds een meter in huis hebt en dus meterhuur betaald.
Rewimovrijdag 21 april 2006 @ 19:46
De nota's voor netbeheer zijn niet zo hoog. Dus dat verschil moet goed te zien zijn.
Sovereignvrijdag 21 april 2006 @ 19:59
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:34 schreef dewaal het volgende:
zijn het voorschotten van netbeheer of van levering. Voor netbeheer kan kloppen aangezien je nog steeds een meter in huis hebt en dus meterhuur betaald.
Volledig, dus netbeheer en levering. Zeg nu zelf, dat is toch belachelijk als ze je dwingen deze voorschotten door te betalen over een periode van meer dan 2 jaar na afsluiting?

(Overigens differentieren de consumentengasvoorwaarden niet naar netbeheer of levering waar het de betaling van gasvoorschotten betreft. Een lezing van de gasvoorwaarden levert dan ook de conclusie op dat als niet geleverd wordt, je geen enkel voorschot bent verschuldigd.)
indahnesia.comvrijdag 21 april 2006 @ 20:06
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:48 schreef haarb0l het volgende:

[..]

Geachte heer rechter, ik verwijs u naar het gasaansluiting kwijt topic op fok. I rest my case.
Dat wordt een snelle zitting
dewaalvrijdag 21 april 2006 @ 21:44
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:59 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Volledig, dus netbeheer en levering. Zeg nu zelf, dat is toch belachelijk als ze je dwingen deze voorschotten door te betalen over een periode van meer dan 2 jaar na afsluiting?

(Overigens differentieren de consumentengasvoorwaarden niet naar netbeheer of levering waar het de betaling van gasvoorschotten betreft. Een lezing van de gasvoorwaarden levert dan ook de conclusie op dat als niet geleverd wordt, je geen enkel voorschot bent verschuldigd.)
Op je factuur staat dus zowel netwerk en levering of heb je gescheiden dus dat je wordt afgerekend op netbeheerders model.