Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...quote:"Naar aanleiding van uw brief hebben wij vandaag contact opgenomen met Continuon. Zij zijn de netbeheerder in Almere voor de elektriciteit- en gasaansluitingen. Zij zijn daarom op de hoogte van iedere levering in het netgebied. Echter hebben zij aangegeven dat er geen gasaansluiting is op uw adres en dat er daarom ook geen gas geleverd wordt of kan worden"
Dat is ook zo. Zonder consequenties. Zonder dat ik ongemerkt een steeds grotere schuld krijg...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Sinds ik van gasleverancier ben veranderd - ik denk rond september/oktober. Wel al gebeld, maar was volgens hun een heel normaal bedrag wat we betaalden. Later realiseerde ik me dat dat een normaal bedrag voor alleen elektriciteit was - ik dacht dat we wel een naheffing zouden krijgen indertijd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:48 schreef PICHT het volgende:
Hoe lang is dit al gaande?
Mijn vader (of een kennis van hem ofzo) heeft een keer inderdaad met meternummers keihard moeten proberen die mensen daar te overtuigen dat ie toch echt een meter had... dat wordt dus denk ik ook mijn lotquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:50 schreef Xanthe het volgende:
Je hebt wel een meter neem ik aan? Als je zelf contact opneemt met Continuon met de vraag op welk adres (jouw) meternummer in gebruik is? (Nummer staat op de meter zelf).
Zoiets raars heb ik overigens nog nooit gehoord hoor....
Ja, behalve dat Continuon alleen het netwerk beheerd en mij dus niet het gas geeft. RWE is mijn leverancier (althans, ik heb ze twee keer de opdracht gegeven om dat te worden maar ze hebben een of ander nummer niet wat mijn gasaansluiting zou aanduiden) dus ik weet ook niet zo goed bij wie ik nou moet aankloppen...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Sputnik het volgende:
Continuon opbellen en vragen of ze even een controleur langs willen sturen.
De broer van mijn vriendin heeft hetzelfde met UPC.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:09 schreef Aventura het volgende:
Who cares. Ik heb een soortgelijk iets met UPC. Ik heb al 1,5 jaar een gratis 8mbit verbinding.
Ik betaal alleen voor tv en telefoon. Heb ze al talloze malen gebeld hierover, maar er geeurt nooit iets. Ik doe er niks meer aan verder.
Dat zal, wettelijk gezien, vrees ik, toch geen stand houden...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef Roolio het volgende:
Je hebt nu wel voldoende geprobeerd om te betalen. Als je gewoon alle papieren als bewijs houd kunnen ze je niks maken als ze eindelijk doorhebben dat je wel moet betalen.
Ja dat is inderdaad een tijdelijke optie...quote:Ik zou wat je normaal kwijt zou zijn aan de gasrekening wel voor de zekerheid op een aparte rekening storten, zodat je het geld wel hebt als je uiteindelijk moet betalen.
lol dit had ik met enecoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:28 schreef haarb0l het volgende:
Heb een brief geschreven naar RWE (gas) omdat ik wel gas afneem maar nooit een rekening ontvang. Dit was het antwoord:
[..]
Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...
MAG ik soms niet betalen ofzo?![]()
Maar even serieus - hoe kan ik het tot hun botte kop laten doordringen?!
Mag dat in termijnen? Ik hoorde van iemand namelijk dat dat in een keer moet en dat wordt toch een beetje problematisch dan...quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
lol dit had ik met eneco
ze konde me niet vinden en waren te lui om even langs te komen
ben toen maar naar nuon gegaan en hebben alles geregelt voor me
(dit duurde onegeveer 6maanden bij elkaar)
Helaas kan je dus wel alles gaan betalen met terug werkende kracht
Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:47 schreef Beach het volgende:
Wat je normaal moet betalen per maand op spaarrekening zetten -> je hebt het bedrag als je het uiteindelijk moet betalen -> je hebt rente erbij
Je hebt toch een gasmeter? Moet je de stand beetje in de gaten houden en dat berekenen met de gasprijs.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:57 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...
Driekamer woning met drie verdiepingen, begane grond op eerste verdieping... een soort ruwe schatting?
Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:47 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:17 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.
Maar RWE zegt dat ze me nooit hebben kunnen aanmelden voor gas... als het niet bij Nuon vandaan komt en niet bij RWE - moet ik dan betalen aan ContiNuon ofzo? Ik snap er echt geen hout van.
Nog iemand in de energiesectorquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.
Ooh.. een helpdeskmuts kan niets met E10/E16/APERAK... ze werken met ECH, dus zien ze alleen standaardgegevens.. vraag maar direct door naar iemand van de 2e lijns of zo.
jahquote:
Jeps, extra info is nooit weg. Hopelijk hebben ze die echter al, anders heeft RWE nooit een switch ingediendquote:je zou even je eancode kunnen opzoeken op http://www.energieclearinghouse.com/ech.html
misschien dat ze wat hebben aan de eancode die specifiek is voor jou woning.
Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)quote:Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem
bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.
Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.
Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)quote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)
Holy.... Fuck.... zou het...? Heb ik sinds oktober deze signature...?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:20 schreef Bloody_Hell het volgende:
haarbol kijk je ook lost?
Nuon heeft mij verzekerd dat ik in oktober ben uitgeschreven als klant. Ze heeft zelfs nog nagebeld met iemand op kantoor die haar dat vertelde.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.
Oxxio dient een terug switch verzoek in te dienen via het ECH. (electronic clearing house)quote:Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem
bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.
Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.
Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
Dat was juist het probleem - ik heb geen EAN adres.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef dewaal het volgende:
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas.
Pas daar maar mee op, want je zult ooit aan iemand moeten betalen.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:31 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |