Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...quote:"Naar aanleiding van uw brief hebben wij vandaag contact opgenomen met Continuon. Zij zijn de netbeheerder in Almere voor de elektriciteit- en gasaansluitingen. Zij zijn daarom op de hoogte van iedere levering in het netgebied. Echter hebben zij aangegeven dat er geen gasaansluiting is op uw adres en dat er daarom ook geen gas geleverd wordt of kan worden"
Dat is ook zo. Zonder consequenties. Zonder dat ik ongemerkt een steeds grotere schuld krijg...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Sinds ik van gasleverancier ben veranderd - ik denk rond september/oktober. Wel al gebeld, maar was volgens hun een heel normaal bedrag wat we betaalden. Later realiseerde ik me dat dat een normaal bedrag voor alleen elektriciteit was - ik dacht dat we wel een naheffing zouden krijgen indertijd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:48 schreef PICHT het volgende:
Hoe lang is dit al gaande?
Mijn vader (of een kennis van hem ofzo) heeft een keer inderdaad met meternummers keihard moeten proberen die mensen daar te overtuigen dat ie toch echt een meter had... dat wordt dus denk ik ook mijn lotquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:50 schreef Xanthe het volgende:
Je hebt wel een meter neem ik aan? Als je zelf contact opneemt met Continuon met de vraag op welk adres (jouw) meternummer in gebruik is? (Nummer staat op de meter zelf).
Zoiets raars heb ik overigens nog nooit gehoord hoor....
Ja, behalve dat Continuon alleen het netwerk beheerd en mij dus niet het gas geeft. RWE is mijn leverancier (althans, ik heb ze twee keer de opdracht gegeven om dat te worden maar ze hebben een of ander nummer niet wat mijn gasaansluiting zou aanduiden) dus ik weet ook niet zo goed bij wie ik nou moet aankloppen...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:56 schreef Sputnik het volgende:
Continuon opbellen en vragen of ze even een controleur langs willen sturen.
De broer van mijn vriendin heeft hetzelfde met UPC.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:09 schreef Aventura het volgende:
Who cares. Ik heb een soortgelijk iets met UPC. Ik heb al 1,5 jaar een gratis 8mbit verbinding.
Ik betaal alleen voor tv en telefoon. Heb ze al talloze malen gebeld hierover, maar er geeurt nooit iets. Ik doe er niks meer aan verder.
Dat zal, wettelijk gezien, vrees ik, toch geen stand houden...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:15 schreef Roolio het volgende:
Je hebt nu wel voldoende geprobeerd om te betalen. Als je gewoon alle papieren als bewijs houd kunnen ze je niks maken als ze eindelijk doorhebben dat je wel moet betalen.
Ja dat is inderdaad een tijdelijke optie...quote:Ik zou wat je normaal kwijt zou zijn aan de gasrekening wel voor de zekerheid op een aparte rekening storten, zodat je het geld wel hebt als je uiteindelijk moet betalen.
lol dit had ik met enecoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:28 schreef haarb0l het volgende:
Heb een brief geschreven naar RWE (gas) omdat ik wel gas afneem maar nooit een rekening ontvang. Dit was het antwoord:
[..]
Bijzonder, aangezien ik een cv-ketel heb op gas en kook op een gasfornuis...
MAG ik soms niet betalen ofzo?![]()
Maar even serieus - hoe kan ik het tot hun botte kop laten doordringen?!
Mag dat in termijnen? Ik hoorde van iemand namelijk dat dat in een keer moet en dat wordt toch een beetje problematisch dan...quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:34 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
lol dit had ik met eneco
ze konde me niet vinden en waren te lui om even langs te komen
ben toen maar naar nuon gegaan en hebben alles geregelt voor me
(dit duurde onegeveer 6maanden bij elkaar)
Helaas kan je dus wel alles gaan betalen met terug werkende kracht
Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:47 schreef Beach het volgende:
Wat je normaal moet betalen per maand op spaarrekening zetten -> je hebt het bedrag als je het uiteindelijk moet betalen -> je hebt rente erbij
Je hebt toch een gasmeter? Moet je de stand beetje in de gaten houden en dat berekenen met de gasprijs.quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:57 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Wat is een normaal bedrag? Ik heb dit toen we er kwamen wonen meteen veranderd...
Driekamer woning met drie verdiepingen, begane grond op eerste verdieping... een soort ruwe schatting?
Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:39 schreef densmee het volgende:
waar maak je je druk om je hebt gratis gas
Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:47 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Vroeg of laat komen ze er achter en dan mag je alsnog betalen. Of het een fout is van hun of niet, je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Ik zou gewoon geld op zij zetten zodat je niet over bijvoorbeeld een jaar in de geldproblemen komt omdat je het geld allemaal al hebt opgemaakt en ineens voor 1,5 jaar gas moet betalen.
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:17 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels langsgeweest om te komen kijken naar die meter en gelijk de standen op te nemen. Dat was een aardige mevrouw van Nuon, die gebeld heeft met Nuon en zei dat ons contract in oktober bij Nuon ontbonden is. Vanaf die tijd heb ik dus geen gas meer van Nuon.
Maar RWE zegt dat ze me nooit hebben kunnen aanmelden voor gas... als het niet bij Nuon vandaan komt en niet bij RWE - moet ik dan betalen aan ContiNuon ofzo? Ik snap er echt geen hout van.
Nog iemand in de energiesectorquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.
Ooh.. een helpdeskmuts kan niets met E10/E16/APERAK... ze werken met ECH, dus zien ze alleen standaardgegevens.. vraag maar direct door naar iemand van de 2e lijns of zo.
jahquote:
Jeps, extra info is nooit weg. Hopelijk hebben ze die echter al, anders heeft RWE nooit een switch ingediendquote:je zou even je eancode kunnen opzoeken op http://www.energieclearinghouse.com/ech.html
misschien dat ze wat hebben aan de eancode die specifiek is voor jou woning.
Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)quote:Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem
bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.
Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.
Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)quote:Op woensdag 19 april 2006 11:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, een foute switch.. echt lekker is dat. Oxxio zijn klootzakken.. Je moet Nuon ervan overtuigen dat er geen contract (meer) is.. of je gewoon dom houden en je opnieuw aanmelden bij Nuon. Niet vermelden dat je al een contract hebt. Er is namelijk nog altijd geen officieel contract controle protocol (CCP)
Holy.... Fuck.... zou het...? Heb ik sinds oktober deze signature...?quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:20 schreef Bloody_Hell het volgende:
haarbol kijk je ook lost?
Nuon heeft mij verzekerd dat ik in oktober ben uitgeschreven als klant. Ze heeft zelfs nog nagebeld met iemand op kantoor die haar dat vertelde.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. dat probleem zag ik al aankomen. RWE zal even moeten nabellen met de Nuon om dit te corrigeren. Als RWE toentertijd een geldig switchbericht ingestuurd heeft (en daarop een E10/E16/positieve APERAK ontvangen heeft, technische details), dan ben je klant geweest sindsdien, anders is het Nuon.
Oxxio dient een terug switch verzoek in te dienen via het ECH. (electronic clearing house)quote:Op woensdag 19 april 2006 10:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
LOL.. ik heb een soortgelijk probleem
bij mij : Ik had gas van Nuon, maar kreeg plots geen rekeningen meer.. Nagevraagd, en het bleek dat ik een aanvraag zou hebben gedaan voor gas van Oxxio. Ik : WTF? Maar goed, een paar keer rondgebeld, en het bleek dat een vroegere bewoner (>3 jaar geleden!) bij zijn nieuwe adres een aanvraag had gedaan voor gas van Oxxio. Nu claimt Oxxio, dat deze persoon staat ingeschreven op mijn adres, maar dat klopt iig niet, dat heb ik gecontroleerd toen ik mijzelf inschreef bij de gemeente.
Maar goed, Oxxio heeft het contract dus weer stopgezet, en ik heb aan Nuon gevraagd weer normaal gas te krijgen. Maar dit kan niet, want volgens Nuon heb ik een contract bij Oxxio, en volgens Oxxio heb ik nu een contract met Nuon.
Op dit moment betaal ik dus niks, ben het zat om te lopen bellen/schrijven.. dus ik zet het geld gewoon elke maand op mn spaarrekening..
Dat was juist het probleem - ik heb geen EAN adres.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef dewaal het volgende:
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas.
Pas daar maar mee op, want je zult ooit aan iemand moeten betalen.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:31 schreef WVL_KsZeN het volgende:
[..]
mwa.. ik doe er niks meer aan, ik blijf niet bezig zeg.. krijg vanzelf wel een keer de rekening. (of niet natuurlijk)
ik zit bij UnitedConsumers (met Cogas als Leverancier), jij?quote:Op woensdag 19 april 2006 16:32 schreef staticdata het volgende:
indahnesia.com bij welk energiebedrijf ben je werkzaam?
haha... iemand liegt er in ieder gevalquote:Op woensdag 19 april 2006 16:52 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Nuon heeft mij verzekerd dat ik in oktober ben uitgeschreven als klant. Ze heeft zelfs nog nagebeld met iemand op kantoor die haar dat vertelde.
RWE heeft mij schriftelijk laten weten dat de aanvraag niet heeft kunnen plaatsvinden door het ontbreken van dit EAN nummer. Zij mogen gaan rondbellen, ik ga echt geen moeite doen om die achterstallige kosten te betalen - wel om te zorgen dat deze achterstallige kosten niet oplopen, puur uit eigenbelang.
Hou er rekening mee dat de consumenten-versie van het codeboek niet actueel is en nogal wat EANs mist, waaronder veel nieuwbouw van na 2004. De leveranciers-database is nauwkeuriger.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:34 schreef dewaal het volgende:
Via het Energy Clearinghouse kan je het EAN adres van je aansluitings nummer opvragen van gas. Hierna kan je er mee naar continion / NRE dat de switch niet correct is uitgevoerd.
ECH = Energie Clearing Housequote:Op woensdag 19 april 2006 18:36 schreef dewaal het volgende:
[..]
Oxxio dient een terug switch verzoek in te dienen via het ECH. (electronic clearing house)
ja ik weet het gebruik het dagelijksquote:Op woensdag 19 april 2006 21:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ECH = Energie Clearing House
bijzaak verder, maar da's duidelijk
Je zal dan even moeten kijken bij leveranciers switches als je toch voor hem of haar aan de gang gaat.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat de consumenten-versie van het codeboek niet actueel is en nogal wat EANs mist, waaronder veel nieuwbouw van na 2004. De leveranciers-database is nauwkeuriger.
Ik wil alleen even kijken of ik een EAN kan vinden, de rest kannie zelf dan wel uitvechten met z'n twee 'niet-leveranciers'quote:Op woensdag 19 april 2006 22:13 schreef dewaal het volgende:
[..]
Je zal dan even moeten kijken bij leveranciers switches als je toch voor hem of haar aan de gang gaat.
o.a. de grootverbruikersquote:Op donderdag 20 april 2006 08:33 schreef staticdata het volgende:
Ik zit bij Eneco B2B (de zakelijke klanten van eneco)
wel mooi om te zien idd.. 500.000 kWh per maand of zoquote:Op donderdag 20 april 2006 08:49 schreef staticdata het volgende:
inderdaad, wat wij met z'n 2e in een jaar verbruiken gooien sommige er in een paar uur doorheen
Ik mail je op het adres in je profiel ... jeroen@ ....quote:Op woensdag 19 april 2006 21:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha... iemand liegt er in ieder gevalAls je wil kan ik morgen wel even kijken in de EANcode database die energiebedrijven hebben, misschien staat je EANcode daar wel in, dan moet je me alleen even je postcode/huisnummer mailen of zo.
Geef je postcode is. Ik heb proffesionele contacten met ContiNuon. Kan zo het ARi in.quote:Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Dat was juist het probleem - ik heb geen EAN adres.
wat is je e-mail?quote:Op donderdag 20 april 2006 16:07 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Geef je postcode is. Ik heb proffesionele contacten met ContiNuon. Kan zo het ARi in.
Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:18 schreef Dethroned het volgende:
[je email adres]
wat is jouw emailadres dan ? Want ik krijg geen foutmelding.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:22 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.
Van Indahnesia.com heb ik echter al gehoord dat inderdaad mijn EAN nummer ontbreekt, de rest van mijn huizenblok heeft deze wel - wat ContiNuon mij in principe ook liet weten... de vraag aan wie ik moet betalen blijft dus onbeantwoord...
Ik heb de vorige eigenaar nooit gezien.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:11 schreef Rewimo het volgende:
Maar je hebt wel een meter. Heb je ook de meterstanden van toen jij in het huis kwam wonen? Want die zijn nu héél belangrijk geworden! Je zou anders op kunnen draaien voor heel wat meer kubieke meters dan je werkelijk hebt verbruikt. Heb je enig idee of de vorige eigenaar inderdaad nooit gasrekeningen heeft gekregen?
eh ..... verdere info handel ik met jou rechtstreeks af. Niet via een openbaar forum svpquote:Op donderdag 20 april 2006 16:55 schreef haarb0l het volgende:
Ik post de punten even:
<edit>
Het is wel een enoooorme soap hoor![]()
De punten in m'n post zijn weg ge-edit, in je quote zul je dat zelf moeten doenquote:Op donderdag 20 april 2006 19:40 schreef Dethroned het volgende:
[..]
eh ..... verdere info handel ik met jou rechtstreeks af. Niet via een openbaar forum svp![]()
Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:41 schreef Sovereign het volgende:
Een gasaansluiting kwijt? Client van me is twee jaar geleden buitenshuis afgesloten van gas, maar wordt elke maand nog gewoon gefactureerd voor voorschotten omdat volgens het bedrijf er wel degelijk gas wordt geleverd.Dagvaarding heb ik vandaag de deur uit gedaan, moet maar eens afgelopen zijn met die onzin.
Mensen bij dat energiebedrijf kunnen niet eens normaal communiceren.
![]()
Negeren is in zo'n geval juist NIET slim. Je krijgt op den duur vanzelf een deurwaarder in je nek en dan mag JIJ gaan bewijzen dat ze fout zitten. Beroerde met deze organisaties is dat ze vaak lak hebben aan de gewone consument. Die vinden ze maar lastig en enkel goed genoeg om facturen te sturen. De computer zegt het meneer en dus klopt hetquote:Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
Moet je eens doen, weet je zeker dat ze je meter komen weghalen wegens fraude of zo. Die bedrijven zijn vaak gewoon té groot om goed te kunnen functioneren. Met bijna 15 miljoen aansluitingen (of inmiddels wel meer) gaat er wel eens wat fout natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
zo blijven we bezigquote:Op donderdag 20 april 2006 16:22 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Je mailbox is unavailable, m'n mail bounced.
Van Indahnesia.com heb ik echter al gehoord dat inderdaad mijn EAN nummer ontbreekt, de rest van mijn huizenblok heeft deze wel - wat ContiNuon mij in principe ook liet weten... de vraag aan wie ik moet betalen blijft dus onbeantwoord...
Omdat het mijn client is en deze mij daarom vraagt, en ze hem op straffe van het niet betalen van de gasvoorschotten ook de elektriciteit willen afsluiten wellicht?quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:24 schreef Dethroned het volgende:
Vreemd dat jij een dagvaarding de deur uit doet. Als je nota's krijgt van een energieleverancier die je niet leert moet je het geowon negeren. Wat kan jou dat nou boeie.
HERA?quote:Op donderdag 20 april 2006 08:33 schreef staticdata het volgende:
Ik zit bij Eneco B2B (de zakelijke klanten van eneco)
En zoiets simpels valt het energiebedrijf dus niet duidelijk te maken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Het is vreemd dat de nota's nog blijven komen, behalve dan die voor vastrecht. De meter hangt er immers nog, ook al is er in de straat afgesloten. Maar voorschotten voor verbruik zijn tamelijk nutteloos als je afgesloten bent.
werk zelf niet met hera of wat dan ook weet wat het is. Hera word volgens mij alleen nog bij netbeheer gebruikt.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
tvp, altijd leuk die energieleveranciersoaps
[..]
HERA?
Ik zat tot januari bij de I-factory in Rotterdam, Oracle ontwikkelaar van Logicacmg dusquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:34 schreef staticdata het volgende:
[..]
werk zelf niet met hera of wat dan ook weet wat het is. Hera word volgens mij alleen nog bij netbeheer gebruikt.
Bij wie ben jij oracle ontwikkelaar? Eneco i-factoryf? Logicacmg,Cap gemini?
Wat doe jij en waar?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:49 schreef staticdata het volgende:
Aha, nou dan zijn we collega's van elkaar ik werk ook bij LCMG
Hm, dat van die voorschotten is vreemd. Ik kan me herinneren dat wij die wel terugzetten als iemand langdurig afgesloten was (heb 5 jaar op Incasso gewerkt). Het was overigens wel zo dat er op zijn minst geregeld een deel van de achterstand voldaan moest worden om niet verder te gaan met afsluiten. Een betalingsregeling was wel mogelijk, maar aansluiten gebeurde pas als alle nota's en kosten voldaan waren. Als iemand helemaal niks meer betaalde werd ook gas/elektra afgesloten (de energievorm die nog niet afgesloten was, zeg maar). Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen. Of de mensen waren zó geschrokken dat ze toch ineens geld hadden om de achterstand te voldoenquote:Op vrijdag 21 april 2006 11:49 schreef Sovereign het volgende:
En zoiets simpels valt het energiebedrijf dus niet duidelijk te maken.Zelfs als jurist word je onbeschoft aan de telefoon behandeld als je namens je cliente belt, en brieven worden niet beantwoord. Dan is voor de rechter slepen de enige resterende mogelijkheid.
![]()
Overigens maken de algemene gasvoorwaarden geen onderscheid tussen vastrecht e.d.; of je bent voorschotten verschuldigd, of je bent dat helemaal niet.
In ieder geval is het een belachelijke situatie, zeker omdat dit soort bedrijven zonder meer met verdere afsluiting dreigen en totaal niet gevoelig zijn voor wat voor argumenten dan ook.
Behoorlijk irritant is dat, jij als bedrijf tijden wachten op je centen. Na een paar jaar worden ze eruit gezet, wordt er wéér niet betaald.. ect ect.quote:Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen.
Ja, je hebt mensen die er keer op keer een zootje van maken. Maar vaak kregen wij het openstaande bedrag ineens binnen en betaalden de mensen de schuld af aan de Soos of de GKB.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:12 schreef indahnesia.com het volgende:
Behoorlijk irritant is dat, jij als bedrijf tijden wachten op je centen. Na een paar jaar worden ze eruit gezet, wordt er wéér niet betaald.. ect ect.
ik heb in eerste instantie het proces voor windallocatie gestructureerd, daarna gas data analyse. nu ben ik momenteeel bezig met het onderzoeken naar nieuwe rapportages die nodig zijn op de afdeling. En zo nog een paar bijzakenquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat doe jij en waar?
Ben wel nieuwsgierig.
Als jij aannemelijk kan maken dat jij van jouw kant uit je best hebt gedaan aan te geven hoe het wèl zit en je betaling aangeboden hebt, dan zit je goed volgens mij.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:46 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Zonder consequenties. Zonder dat ik ongemerkt een steeds grotere schuld krijg...![]()
Tja.. gelukkig maar.. maar de einde levering is een redelijk machtig wapenquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, je hebt mensen die er keer op keer een zootje van maken. Maar vaak kregen wij het openstaande bedrag ineens binnen en betaalden de mensen de schuld af aan de Soos of de GKB.
Geachte heer rechter, ik verwijs u naar het gasaansluiting kwijt topic op fok. I rest my case.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als jij aannemelijk kan maken dat jij van jouw kant uit je best hebt gedaan aan te geven hoe het wèl zit en je betaling aangeboden hebt, dan zit je goed volgens mij.
Het amusante is dus dat mijn client volledig bij is bij de oude voorschotten (zowel gas voor afsluiting als elektriciteit) alsmede alle recente elektravoorschotten, de meterstand na afsluiting van gas heeft doorgegeven, maar nog wil men de facturering na 2 jaar voor gas niet stopzetten. Er is dus eigenlijk geen achterstand, maar het energiebedrijf ziet de in rekening gebrachte gasvoorschotten na afsluiting wel als zodanig! Volstrekt onredelijk wat mij betreft en ook in strijd met wat in de algemene voorwaarden is afgesproken. Ik ben dan ook benieuwd hoe de procedure zich zal ontwikkelen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hm, dat van die voorschotten is vreemd. Ik kan me herinneren dat wij die wel terugzetten als iemand langdurig afgesloten was (heb 5 jaar op Incasso gewerkt). Het was overigens wel zo dat er op zijn minst geregeld een deel van de achterstand voldaan moest worden om niet verder te gaan met afsluiten. Een betalingsregeling was wel mogelijk, maar aansluiten gebeurde pas als alle nota's en kosten voldaan waren. Als iemand helemaal niks meer betaalde werd ook gas/elektra afgesloten (de energievorm die nog niet afgesloten was, zeg maar). Maar dat gebeurde eigenlijk maar zelden omdat vaak de Sociale Dienst of de Kredietbank erin sprongen. Of de mensen waren zó geschrokken dat ze toch ineens geld hadden om de achterstand te voldoen
Volledig, dus netbeheer en levering. Zeg nu zelf, dat is toch belachelijk als ze je dwingen deze voorschotten door te betalen over een periode van meer dan 2 jaar na afsluiting?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:34 schreef dewaal het volgende:
zijn het voorschotten van netbeheer of van levering. Voor netbeheer kan kloppen aangezien je nog steeds een meter in huis hebt en dus meterhuur betaald.
Dat wordt een snelle zittingquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:48 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Geachte heer rechter, ik verwijs u naar het gasaansluiting kwijt topic op fok. I rest my case.![]()
Op je factuur staat dus zowel netwerk en leveringquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:59 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Volledig, dus netbeheer en levering. Zeg nu zelf, dat is toch belachelijk als ze je dwingen deze voorschotten door te betalen over een periode van meer dan 2 jaar na afsluiting?
(Overigens differentieren de consumentengasvoorwaarden niet naar netbeheer of levering waar het de betaling van gasvoorschotten betreft. Een lezing van de gasvoorwaarden levert dan ook de conclusie op dat als niet geleverd wordt, je geen enkel voorschot bent verschuldigd.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |