Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)quote:Op zondag 2 april 2006 20:34 schreef LuukBes het volgende:
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.quote:Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.
Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest. En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.quote:maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2.
En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen.
Alle bladeren zeker niet. Takken die meebewegen ja. Is echter ook maar weer afwachten hoe grootschalig dat dat is, want ik zag die gast in de trailer door vele struiiken/takken rennen, en slechts een enkele tak bewoog mee.quote:Op zondag 2 april 2006 20:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)
[q]
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.
Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.quote:Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest.
4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.quote:En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef kepler het volgende:
waarom weet je (of doe je alsof![]()
) hier zoveel van LuukBes? Doe je zoiets voor je werk?
Wat gek dat developers dan erkennen dat de physics capaciteiten van de Ageia PhysX kaarten die overstijgen van de Cell CPU?quote:Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.
Fillrate.quote:4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.
Overeenkomsten?quote:RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT.
Vista lost deze problemen voor een erg groot deel op.quote:Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power.
DX10 wordt losgekoppeld van voorgaande versies, PCI-E is meer dan snel genoeg (zowel qua latencies als qua doorvoersnelheid). En de geheugencontroller zit bij AMD gewoon on-die hoor. Dus een moederbord heeft wat dat betreft al weer 0 impact op performance.quote:Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren.
Dat heet gevoelig zijn voor marketingpraat ipv real-world performancequote:Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen.
Wat gek dan dat developers blijkbaar absoluut geen moeite zeggen te hebben met porten naar de PC vanaf de PS3 en dat men o.a. bij nVidia al zegt dat de PC bij release van de PS3 al weer voorop loopt. Gek zeg.quote:Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's.
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelenquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
Mooi ben ik niet de enigste die dat denktquote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
yupquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
*Eenschquote:
Niet echt.quote:Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef Retuobak het volgende:
Dus de nieuwe GDC demo's enzo vond je niet waardig?
Je gebrek aan enthousiasme wordt nog een aanstekelijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet echt.Maar dat komt vooral door de matige kwaliteit van de filmpjes.
8 Channel Audio uit de RSXquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
bron: http://www.ps3land.com/news/article274.phpquote:New Development Tool For PS3
SN Systems has announced a new tool called "Tuner" for PS3 game developers. The company, which is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc., specialises in software development tools.
"Tuner" is a profiling tool that helps developers discover bottlenecks and errors in the source code, allowing them to improve the code and save time.
Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems, stated, "Tuner has already been a major product, both on the PlayStation 2 and PSP,” Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems commented.
“It was a natural progression to develop it for PlayStation 3. This latest version has been tailored to the PlayStation 3’s threaded architecture which will really help developers take advantage of the new hardware.”
It has been suggested by many analysts that developing for the PS3 could be difficult, as it was with the PlayStation 2. The multi-cored architecture has never been used in games consoles, and “Tuner”, along with other middleware, should allow developers to seamlessly adjust to Sony’s next generation console.
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.quote:
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.quote:
Beste reply OOIT.quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
Ahquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |