abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36588495
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:34 schreef LuukBes het volgende:
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)
quote:
Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.
quote:
maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2.
En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen.
Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest. En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.
pi_36590974
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:47 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)
[q]
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.
Alle bladeren zeker niet. Takken die meebewegen ja. Is echter ook maar weer afwachten hoe grootschalig dat dat is, want ik zag die gast in de trailer door vele struiiken/takken rennen, en slechts een enkele tak bewoog mee.
quote:
Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest.
Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.
quote:
En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.
4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.

RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT.

Dat betekent alleen totaal niet dat PC performance van die 7900GT representatief is voor de RSX, op alllerlei gebied gaat elke vergelijking hier voorlopig mank. Ten eerste omdat het grote verschil zit in de samenwerking die de RSX kan aangaan met de Cell. Die is uniek, en in combinatie met de FlexIO bus en het XDR/GDDR3 gebeuren opent het heel veel deuren. Cell kan ingezet worden in bepaalde gamescenes als tweede GPU met al zijn SPE's, uitermate geschikt hiervoor.

Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power.

Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren.

Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen. Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's.
  zondag 2 april 2006 @ 21:50:44 #78
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36591096
waarom weet je (of doe je alsof ) hier zoveel van LuukBes? Doe je zoiets voor je werk?
The line is a dot to you!
pi_36591355
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef kepler het volgende:
waarom weet je (of doe je alsof ) hier zoveel van LuukBes? Doe je zoiets voor je werk?
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?
PSN id: Puddled_nl
pi_36591387
quote:
Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.
Wat gek dat developers dan erkennen dat de physics capaciteiten van de Ageia PhysX kaarten die overstijgen van de Cell CPU?
quote:
4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.
Fillrate.
quote:
RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT.
Overeenkomsten?
De RSX is gewoon een G71 met extreem kleine aanpassingen in een PS3 gemikt.
quote:
Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power.
Vista lost deze problemen voor een erg groot deel op.
quote:
Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren.
DX10 wordt losgekoppeld van voorgaande versies, PCI-E is meer dan snel genoeg (zowel qua latencies als qua doorvoersnelheid). En de geheugencontroller zit bij AMD gewoon on-die hoor. Dus een moederbord heeft wat dat betreft al weer 0 impact op performance.
quote:
Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen.
Dat heet gevoelig zijn voor marketingpraat ipv real-world performance . In een hoop taken lopen gangbare PC CPU's (en niet 3 jaar oude P4 3GHz CPU's) rondjes om de Cell CPU die bij alles behalve single-precision floating point berekeningen zijn meerdere moet erkennen in andere CPU's.
quote:
Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's.
Wat gek dan dat developers blijkbaar absoluut geen moeite zeggen te hebben met porten naar de PC vanaf de PS3 en dat men o.a. bij nVidia al zegt dat de PC bij release van de PS3 al weer voorop loopt. Gek zeg.

Tja sorry, maar ik vind het gek dat al jouw uitspraken behoorlijk in gaan tegen wat industrie-mensen er over zeggen .
  zondag 2 april 2006 @ 21:57:29 #81
100496 H.Flick
Turn-based
pi_36591438
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:

[..]

Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen .
pi_36591576
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen .
Mooi ben ik niet de enigste die dat denkt
Beetje mij verwarren met computertalk tsss
PSN id: Puddled_nl
  zondag 2 april 2006 @ 22:04:12 #83
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36591691
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:

[..]

Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?
yup

ik heb ook geen zin om moeite te doen om het te begrijpen
The line is a dot to you!
pi_36594354
ik ben toch redelijk thuis in de computers, bits, bytes en FLOPS, maar ik ben de rode draad volledig kwijt.

Kunnen we het weer over spelletjes en die ubergeile Cell hebben?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36594444
Nou, vooruit, dan zal ik wel degene zijn die de discussie afkapt SD
Terug naar games

Lair
pi_36594555
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:19 schreef Retuobak het volgende:
Lair
*Eensch

Jezus wat ziet dat er goed uit zeg.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36594871
lair

idd, maarre, wat denken jullie ervan? Een tactical sqaudbased dingetje? Gebaseerd op de commands linksboven.....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36594939
Ja, zoiets moet haast wel, opzich wel een origineel concept
Spreekt me wel aan moet ik zeggen als het zoiets is
pi_36595173
Ik hoop dat je gewoon een draak bent en een hele hoop andere draken op mag eten.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36615735
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef Retuobak het volgende:
Dus de nieuwe GDC demo's enzo vond je niet waardig?
Niet echt. Maar dat komt vooral door de matige kwaliteit van de filmpjes.
pi_36615811
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet echt. Maar dat komt vooral door de matige kwaliteit van de filmpjes.
Je gebrek aan enthousiasme wordt nog een aanstekelijk
pi_36631953
voor de techies onder ons;



Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36631976
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;

[afbeelding]

Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
8 Channel Audio uit de RSX
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36631992
quote:
New Development Tool For PS3

SN Systems has announced a new tool called "Tuner" for PS3 game developers. The company, which is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc., specialises in software development tools.

"Tuner" is a profiling tool that helps developers discover bottlenecks and errors in the source code, allowing them to improve the code and save time.

Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems, stated, "Tuner has already been a major product, both on the PlayStation 2 and PSP,” Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems commented.

“It was a natural progression to develop it for PlayStation 3. This latest version has been tailored to the PlayStation 3’s threaded architecture which will really help developers take advantage of the new hardware.”

It has been suggested by many analysts that developing for the PS3 could be difficult, as it was with the PlayStation 2. The multi-cored architecture has never been used in games consoles, and “Tuner”, along with other middleware, should allow developers to seamlessly adjust to Sony’s next generation console.
bron: http://www.ps3land.com/news/article274.php

Klinkt goed, alles wat het ontwikkelen makkelijker maakt, eigenlijk wel
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36632010
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:12 schreef Tain het volgende:

[..]

8 Channel Audio uit de RSX
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36632035
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;

[afbeelding]

Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....
pi_36632063
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36632078
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:17 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:18:32 #99
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36632080
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen .
Beste reply OOIT.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36632203
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:14 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.
Ah
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')