quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Uit McCarthy kon ik helaas niets meer krijgen dan sexuele voorstellen.
Dit gedeelte over de vrije wil en de keuzes druist direct in tegen de predestinatieleer - maar daar gaan we het een andere keer over hebben, goed?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nee, je trekt het iets te radicaal door, die keuze van Augustinus gaat over overgave aan Jezus, niet over je eigen maakbaarheid. Anders had men ook niet zoveel problemen gehad met de gnostici.
Ik denk dat hij grapjes maakt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
Bekijk even z'n post history, dan snap je waarom.
Die kerel is volgens mij ernstig sexueel gefrustreerd.
Ik wacht overigens nog op jouw knieval.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]![]()
Bekijk even z'n post history, dan snap je waarom.
Die kerel is volgens mij ernstig sexueel gefrustreerd.
Ik twijfel eraan, hij blijft het erg lang volhouden.quote:
Voor de protestanten geldt dan ook sola scriptura, voor hen is Augustinus gewoon één van de velen die wat nuttige en minder nuttige dingen gezegd heeft. Overigens denk ik dat het verschil tussen goede werken en predestinatie vooral een kunstmatige is, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:56 schreef Floripas het volgende:
Dit gedeelte over de vrije wil en de keuzes druist direct in tegen de predestinatieleer -
Prima, jij begon erover.quote:maar daar gaan we het een andere keer over hebben, goed?
Neuh, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die confessies op internet doet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan, hij blijft het erg lang volhouden.
Of jij moet hem beter kennen dan mij
Goed, goed, maar je wil niet dat ik de dieptheosofische discussies die op het punt stonden van ontbranden in mijn nogal instinctieve brein geassocieerd worden met de zenuwflammatie nabij mijn kaakkopsbeentje. Wel?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Voor de protestanten geldt dan ook sola scriptura, voor hen is Augustinus gewoon één van de velen die wat nuttige en minder nuttige dingen gezegd heeft. Overigens denk ik dat het verschil tussen goede werken en predestinatie vooral een kunstmatige is, maar dat terzijde.
[..]
Prima, jij begon erover.![]()
Daarom zou ik inderdaad best tot een coalitie met jou kunnen komen. Ik voel voor een groot deel mee met HenriO; ook ik vind de overheid groot, log, verspillend, onder-de-maat-presterend, bevoogdend, instrinsiek kwaadaardig apparaat. Niettemin kies ik een andere oplossing dan hij, mijn oplossing sluit meer aan bij de jouwe.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat HenriOsewoudt vaak wél een hoop waardevolle inzichten aandraagt, alleen kan je dus een hoop er van ook nú al realiseren zonder een overheid te verkleinen, precies het omgekeerde verhaal als met de sociaaldemocraten dus.
Dan is het niet verzamelen van postzegels zeker ook een hobby?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:55 schreef Floripas het volgende:
Henri, zeggen: "We zijn van nu af aan vrij om ins Blaue hinein te gaan bouwen" is natuurlijk óók een blauwdruk
Ik maak voor niemand een knievalquote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wacht overigens nog op jouw knieval.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan is het niet verzamelen van postzegels zeker ook een hobby?
De stad der Zienden, dan José Saramago. Zijn Evangelie volgens Jezuc Christus was trouwens ook briljant.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef Reya het volgende:
Sigme, je had het laatst over een boek dat gaat over een democratie waarin een meerderheid blanco stemt. Wat was ook alweer de auteur/titel van dat boek?
Luister, empereur du barbe fleury, ik zal jouw Renout van Montalbaen zijn, jouw Marisilie, jouw Willem van Oringen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik maak voor niemand een knieval![]()
Jullie buigen maar voor mij
Aha, bedanktquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
De stad der Zienden, dan José Saramago. Zijn Evangelie volgens Jezuc Christus was trouwens ook briljant.
Nee, ik kijk wel uit, een sterk staaltje crisis management trouwens!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:03 schreef Floripas het volgende:
Goed, goed, maar je wil niet dat ik de dieptheoslofische discussies die op het punt stonden van ontbranden in mijn nogal instinctieve brein geassocieerd worden met de zenuwflammatie nabij mijn kaakkopsbeentje. Wel?
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:03 schreef sigme het volgende:
Daarom zou ik inderdaad best tot een coalitie met jou kunnen komen. Ik voel voor een groot deel mee met HenriO; ook ik vind de overheid groot, log, verspillend, onder-de-maat-presterend, bevoogdend, instrinsiek kwaadaardig apparaat. Niettemin kies ik een andere oplossing dan hij, mijn oplossing sluit meer aan bij de jouwe.
'Fides et ratio'quote:Als doe ik dat uit rechtlijnige technocratie en jij uit warmbloedig godsgeloof.
http://fotoboek.fok.nl/kareltje_de_grotequote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Luister, empereur du barbe fleury, ik zal jouw Renout van Montalbaen zijn, jouw Marisilie, jouw Willem van Oringen.
Ja, ik wilde kijken of hij een plaatje had van Karel de Grote waar ik een leuk grapje over kon maken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:15 schreef sigme het volgende:
[..]
http://fotoboek.fok.nl/kareltje_de_grote
Laatste Voyeur Floripas
Jaja, nu staat er Laatste Voyeur: sigme
quote:
quote:en ik kom morgenochtend weer online,
succes!quote:ik moet nog het één en ander doen
'trustequote:en ik ga vroeg naar bed, want ik ben wat oververmoeid,
Ja!quote:mail je me nog over de details?![]()
quote:Tot ziens!
![]()
Bron: Kirmiziquote:EU says concerned over clashes in SE Turkey
The European Union announced on Friday that it was "seriously" concerned over the recent clashes in the southeastern Turkish province of Diyarbakir which left four people dead.
A spokeswoman for the EU's Enlargement Commissioner Olli Rehn said on Friday that the commission was aware of the serious terrorist problem in the region. However, the spokeswoman underlined that the issue was a much wider problem than one of security.
Four people were killed during illegal pro-PKK demonstrations on Wednesday in the wake of the funerals of four PKK members in the southeastern Turkish province of Diyarbakir which were held on Tuesday. The PKK sympathizers attacked business premises, public buildings in the city, looting some of them during the mayhem.
48 of 51 protestors taken into custody following the illegal demonstrations in Diyarbakir were arrested by court order on Friday.
Turkish Interior Minister Abdulkadir Aksu, who arrived in the southeastern Turkish city of Diyarbakir on Friday to assess the situation, stated that the perpetrators and provocateurs behind the Diyarbakir clashes of recent days would be captured and brought before the courts.
The EU spokeswoman called on the Turkish authorities to address the lack of economic development and cultural rights in the southeast region.
In line with EU-reforms, police refrained from retaliating during the PKK provocations.
Police spokesman Ismail Cal�skan said on Friday that police had acted in line with the laws and the constitution in their interventions during recent illegal pro-PKK demonstrations in the southeastern Turkish province of Diyarbakir.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |