abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36529423
Een heikel punt bij de BeNe-Liga is de de verdeling van de Europese tickets én de degradatie. Eigenlijk is daar een vrij simpele oplossing voor: na de competitie houden we landelijke play-offs.

Momenteel hebben we in België 3 Europese tickets via de competitie en in Nederland 5. Die blijven gewoon behouden en blijven ook sowieso voorbehouden voor teams van die landen. De Uefa-coëfficient blijft dus eigenlijk gewoon gescheiden.

Bij afloop van de BeNe-Liga (met negen Nederlanders en zeven Belgen) gaat de kampioen sowieso lopen met één Champions League - ticket van zijn land. De vijftien overblijvende teams gaan in landelijke play-offs strijden om de resterende tickets. De zes best geklasseerde Nederlandse teams strijden om hun Europese tickets, de vier best geklasseerde Belgische teams vechten dan weer op hun Europese tickets. De drie slechts geklasseerde Nederlandse teams vechten dan weer om de degradatie, de drie slechts geklasseerde Belgische teams doen hetzelfde. Eventueel kan in die degradatieplay-off ook de kampioen van de tweede afdeling betrokken worden.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:18 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36529730
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:36 schreef Heero87 het volgende:
Bij afloop van de BeNe-Liga (met negen Nederlanders en zeven Belgen) gaat de kampioen sowieso lopen met één Champions League - ticket van zijn land. De vijftien overblijvende teams gaan in landelijke play-offs strijden om de resterende tickets. De zes best geklasseerde Nederlandse teams strijden om hun Europese tickets, de vier best geklasseerde Belgische teams vechten dan weer op hun Europese tickets. De drie slechts geklasseerde Nederlandse teams vechten dan weer om de degradatie, de drie slechts geklasseerde Belgische teams doen hetzelfde. Eventueel kan in die degradatieplay-off ook de kampioen van de tweede afdeling betrokken worden.
Heeft het op deze manier nog wel zin om nog een gezamenlijke Liga te beginnen? Je krijgt dan twee competities binnen een competitie, waarbij de deelnemers vooral letten op de teams van hun eigen land.
En het kan met dit systeem zomaar voorkomen dat team A hoger eindigt dan team B, maar dat toch team A tegen degradatie moet gaan strijden en team B voor Eropees voetbal mag gaan play-offen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:57:06 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36529950
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:40 schreef 9christensen het volgende:
nee, ik ga liever naar breda uit dan naar gent uit
Dat maakt ja niks uit. Maai wark.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:11:55 #208
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36530253
quote:
Een heikel punt bij de BeNe-Liga is de de verdeling van de Europese tickets én de degradatie. Eigenlijk is daar een vrij simpele oplossing voor: na de competitie houden we landelijke play-offs.

Momenteel hebben we in België 3 Europese tickets via de competitie en in Nederland 5. Die blijven gewoon behouden en blijven ook sowieso voorbehouden voor teams van die landen. De Uefa-coëfficient blijft dus eigenlijk gewoon gescheiden.

Twee UEFA-coëfficienten in één competitie slaat natuurlijk nergens op. Een competitie = '1 sterkte' = 1 coëfficient.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:16:19 #209
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_36530337
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

tuulk wa. opdaampn met die belgen
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_36530407
Zo'n gezamelijke competitie lijkt me niets. om de beker samen met België te doen lijkt me wel geweldig.
Цой жив
pi_36531037
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:10 schreef Heero87 het volgende:
Een korte poll op hln.be laat wel duidelijk blijken dat de Belgen enthousiast zijn:

Een Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie:
goed idee
86,2% (1093)
slecht idee
12,46% (158)
geen mening
1,34% (17)
totaal aantal stemmen: 1268
Tuurlijk voor België een stuk hoger niveau.

Alleen zou NL er dan niet op achteruit gaan ?
Brugge, Genk en Anderlecht wel eens leuk maar de rest
pi_36531145
quote:

Weer play-offs... dan ben ik zeker tegenstander.
Play-offs vind ik gewoon niet bij een competitie horen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:03:55 #213
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36531500
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:45 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Tuurlijk voor België een stuk hoger niveau.

Alleen zou NL er dan niet op achteruit gaan ?
Brugge, Genk en Anderlecht wel eens leuk maar de rest
Meerderheid van 20.000 VI-bezoekers vindt het ook een goed plan
pi_36531562
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Meerderheid van 20.000 VI-bezoekers vindt het ook een goed plan
6 Belgische clubs is nog te veel

Heb je dat niveau eens gezien... dan nog liever NAC en Willem II
Genk is ook niet meer wat het is geweest.

Alleen Brugge en Anderlecht zou een verbetering zijn voor de subtop.
pi_36532527
Volgens mij onderschat je de Belgische top en subtop the_legend_killer. Belgische clubs hebben in het verleden in de onderlinge confrontaties al vaak bewezen dat ze niet moeten onderdoen voor de Nederlandse top imo, alleen is het duidelijk zo dat ze voor de rest bitter weinig presteren Europees.
quote:
PSV-voorzitter Rob Westerhof zou het een goede zaak vinden om de Nederlandse en Belgische bekercompetitie samen te voegen. Hij reageert hiermee op de plannen van bondscoach Marco van Basten, die pleit voor een Nederlands/Belgische competitie. Westerhof staat niet afwijzend tegen dit initiatief, maar denkt dat het beter is om te beginnen met de beide bekercompetities. Dan kan bekeken worden hoe de bonden en het voetbalpubliek in beide landen met de nieuwe situatie omgaan.
Lijkt me een goed idee als een opstap naar een echte competitie, maar op zich is het niet meer dan een verzachtende pleister op de wonde.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:50:40 #216
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36532719
ach tis toch helemaal niks. Moeten we zeker trots zijn dat Anderlecht uit onze sterke BeNe-Liga 0 punten haalt uit 6 wedstrijden in de Champions League en een nieuwe record verliespartijen zet. Flikker toch op man met die hele Liga.

Gezamenlijk bekertoernooi is wel een optie! Dan beperk je de afhankelijkheid die we krijgen van die suffe belgen.

edit: ze hebben alleen van betis gewonnen, maar jullie snappen wel waar ik op doel he
pi_36532757
Onderlinge club resultaten is slecht voor NL Europees, maar ons niveau algemeen en in de competitie ligt toch een stuk hoger dan in België.

Schotland vind ik een stuk leuker dan België qua voetbal.
Ik vind alleen Genk een leuke club ( ben daar ook in stadion geweest ), maar die stellen mij wel vaak teleur en die staan nu 6de.
pi_36532833
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:50 schreef ASroma het volgende:
ach tis toch helemaal niks. Moeten we zeker trots zijn dat Anderlecht uit onze sterke BeNe-Liga 0 punten haalt uit 6 wedstrijden in de Champions League en een nieuwe record verliespartijen zet. Flikker toch op man met die hele Liga.

Gezamenlijk bekertoernooi is wel een optie! Dan beperk je de afhankelijkheid die we krijgen van die suffe belgen.
Beker kunnen wij proberen zolang wij maar niks van UEFA CUP ticket hoeven af te staan.
pi_36533153
Hoe kunnen die belgen daar voor zijn? Ik zie een Belgische club nooit in de top 3 eindigen en die verdeling is ook belachelijk,12 nederlandse en 4 belgische clubs lijkt me realistischer als je die halflege bouwvallen bij die belgische dorpsclubs ziet.
Zulte Waregem,een semi amateurclubje eindigt daar in de top 5.
Ik denk dat ze er snel van terug zouden komen.
pi_36533376
Denk dat Ajax/PSV/Feyenoord - Willem II meer bezoekers zal trekken dan zo'n Zulre Waregem
Daar wordt niemand warm van
  vrijdag 31 maart 2006 @ 20:24:57 #221
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36533647
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:54 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Beker kunnen wij proberen zolang wij maar niks van UEFA CUP ticket hoeven af te staan.
Het zou bijvoorbeeld zo zijn, dat je tot de kwartfinales in je eigen land de wedstrijden afwerkt, en vanaf de kwartfinales een gemengde beker met 8 Nederlandse teams en 8 Belgische teams. Mooie vrije loting! geen potten met A-teams B-teams whatever...gewoon helemaal vrij iedereen kan tegen iedereen uitkomen. Mooi aangekleede show eromheen (bijvoorbeeld met een vrouw die flauwvalt ) zijn de sponsors ook weer tevreden enzo

Beste Nederlandse club krijgt Uefa. (stel dat PSV kampioen wordt maar ook de beste nederlandse vertegenwoordiger in de cup, dan krijgt de tweede beste NL-club hem enzovoort)
Beste Belgische club krijgt Uefa.

Waarom dan een belgische-nederlandse cup als er toch niets veranderd qua uefa-plaatsen?
-Prestige
-nieuwe tegenstanders
-mogelijke toppers als Anderlecht-PSV etc. etc.
-hoger prijsgeld
-meer aandacht (beker voetbal zoals we dat kennen in Duitsland/Engeland, uitverkochte stadiums etc.)
-meer swing aan de bekertoernooien in zowel belgie als Nederland, want kom op wat stelt een gatorade cup nou voor? de naam alleen als is om te huilen
Om het jaar wordt de finale in Belgie gespeeld (brussel bijvoorbeeld) en het andere jaar in de Kuip zoals we dat nu kennen. Dit lijkt me een reeele mogelijkheid, zonder complexe competitie opzetten met degradatie playoffs etc. en zonder clubs in verlegenheid te brengen.

Be-Ne liga nogmaals NOOIT aan beginnen!

[ Bericht 9% gewijzigd door ASroma op 31-03-2006 20:36:15 ]
pi_36533659
Sowieso wordt er buiten een potje tegen Anderlecht, Club Brugge en Standard denk ik niemand warm voor een duel met Belgen hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36533964
quote:
Onderlinge club resultaten is slecht voor NL Europees, maar ons niveau algemeen en in de competitie ligt toch een stuk hoger dan in België.
Akkoord, maar het feit dat Belgische clubs vaak de onderlinge duels winnen getuigt er toch van dat ze wel zouden meekunnen in éénzelfde competitie en heus niet kansloos zijn voor de titel.
pi_36534214
Denk dat Europees vaker de onderschatting te groot is geweest.

In de competitie is alles een ander verhaal.
pi_36534271
Lulkoek. Je kan één keer onderschatten, maar geen twee keer.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat bijvoorbeeld het huidige Ajax het in zo'n competitie beter zou doen dan het huidige Anderlecht.
pi_36534400
Anderlecht zou er zeker niet op uitlopen.

4de plek voor ze met AZ , Feyenoord en PSV voor zich
pi_36534464
Daar ben ik écht niet zo zeker van, integendeel. Volgens mij heb je met Club Brugge en Anderlecht er gewoon twee volwaardigen titelkandidaten bij. Maar goed, dat kunnen we enkel zien als we die BeNe-Liga effectief invoeren.

.
pi_36534650
Ik hoop het niet.

Misschien 4 clubs uit België zijn leuk, maar de rest absoluut niet !
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:33:58 #229
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36535636
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

En niet meer naar Groningen dan? Dat zou toch een ramp zijn?!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:41:46 #230
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36535898
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:59 schreef the_legend_killer het volgende:

Misschien 4 clubs uit België zijn leuk, maar de rest absoluut niet !
Er zijn dan ook maar 4 clubs in België met een beetje aanhang, Club, Standard, Anderlecht en Genk. De rest zit qua supporters-aantallen ( en het zou me niets verbazen zelfs begrotingen, maar die heb ik niet bij de hand ) op RBC, Heracles, ADO niveau. Waarom buiten de grote clubs er ook maar iets aan spanning toegevoegd kan worden zie ik dan ook niet.

God, zelfs SVZW in Nederland trekt nog meer bezoekers dan de club in België.
pi_36536288
Antwerpen en Charleroi hebben best potentie om op niveau van Club Brugge, Anderlecht te komen qua supportersaantallen, zeker als men een BeNe-Liga invoert.

Nieuwe stadions is trouwens voor de Belgische club de eerste voorwaarde bij een toetreding tot de BeNe-Liga. Het zou ook zonde zijn voor clubs als Club Brugge en Anderlecht om in zo'n geval geen nieuw stadion te bouwen want met een BeNe-Liga zouden ze véél meer supporters kunnen lokken dan de huidige 25.000.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:59:50 #232
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36536523
Nou ja, de bakstenen kunnen gelukkig mooi blijven liggen in België. De KNVB heeft het idee van v Basten ondertussen al weer afgeschoten.
pi_36536575
Had niets anders verwacht. Ze zullen het zich iig serieus beklagen binnen dit en drie jaar.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:05:27 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36536690
Je zal het wel weten. Over drie jaar, wanneer je omsingeld wordt door Russen, Roemenen, Bulgarijen en andere Joegoslaven.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:16:13 #236
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36536911
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:05 schreef pfaf het volgende:
Whehe. Gelukkig zullen we het nooit weten.
Zeg nooit nooit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_36537045
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:08 schreef Heero87 het volgende:
Je zal het wel weten. Over drie jaar, wanneer je omsingeld wordt door Russen, Roemenen, Bulgarijen en andere Joegoslaven.
Nederland zal zich redden
pi_36537322
Tenzij de broer van Abramovic de weg naar Nederland vindt, kan je het schudden vrees ik...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:36:49 #239
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36537480
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:08 schreef Heero87 het volgende:
ach als hun meer clubs in europees verband krijgen (coefficient delen door meer clubs red.)scoren ze net zo slecht als ons hoor. Hoeft je echt niet zo veel zorgen te maken. Die roemenen hebben een eenmalige uitschieter. Joegoslaven ? waar? Bulgarije? levksi zeker? ppff das incidenteel.
Om de russen mag je je zorgen maken , omdat die gekke oliebaronnen nog wel eens voetbal als hobby zien.

Het is wel duidelijk dat San-marco's gevoel voor drama velen doet zwichten voor een BeNe-liga

Beetje de rommel van de belgen opruimen
pi_36537538
De Russen lukt het ook niet echt en daar kunnen ze wel grote namen aantrekken
pi_36537543
Ben je daar zo zeker van, incidenteel? Ik vrees (en ik hoop dat ik ongelijk krijg) dat je nog ernstig gaat verschieten dan de komende jaren. Het Oostblok is dé toekomst van het Europese voetbal. Als we niet opletten, nemen ze jaren voorsprong op België én Nederland.
pi_36537600
Als de jeugd zo door blijft ontwikkelen dan zie ik geen problemen.

De jeugd is altijd de bron van NL geweest.. 20 jaar terug gingen ze ook al naar het buitenland maar kwam er gewoon een goede speler voor in de plaats.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 22:43:29 #243
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36537650
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:39 schreef Heero87 het volgende:
Ben je daar zo zeker van, incidenteel? Ik vrees (en ik hoop dat ik ongelijk krijg) dat je nog ernstig gaat verschieten dan de komende jaren. Het Oostblok is dé toekomst van het Europese voetbal. Als we niet opletten, nemen ze jaren voorsprong op België én Nederland.
geef eens 3 argumenten waarom landen als Roemenie, Bulgarije, Joegoslavie ons voorbij zullen streven? Nederland met een van de beste jeugdopleiding in de wereld, Nederland met de beste vakmanslui in de wereld, Nederland met relatief constant presteren op Europees niveau met uitschieters naar boven. Het enige probleem dat we hebben is dat we goeie spelers niet kunnen behouden puur door geld gebrek, daar zullen die Oostblok landen ook tegen aanlopen.
Ok Rusland en Oekraine zou kunnen, maar das ook nog maar te bezien.
pi_36537863
Omdat het Oostblok dé toekomst is. Omdat in het Oostblok een schat aan jeugd én geld zit.

Oekraïne en Servië-Montenegro plaatsen zich plots met sprekend gemak voor het WK. CSKA Moskou wint de Uefa-beker, Levski Sofia, Zenit Sint-Petersburg, Steaua en Rapid kwalificeren zich voor de kwartfinale, terwijl ze niet eens een makkelijk parcours hadden. De jeugd van die landen doet het op de jeugd-WK's en EK's ook uitstekend tegenwoordig en plaatst zich zelfs voor finales. Dat is allemaal écht geen toeval meer.

En als je dan de coëfficientenlijst van de Uefa bekijkt... Rusland en Roemenië staan daar nu al rond de tiende positie (twee jaar terug stonden ze niet eens in de top twintig) en hebben de komende drie jaar amper punten te verdedigen. Zelfs als Nederland op het huidige niveau blijft, dreigen ze nog voorbijgestoken te worde binnen dit en drie jaar.
pi_36537995
Goed jaar voor die landen niet meer en minder
pi_36538028
We will see.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:06:10 #247
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36538191
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:52 schreef Heero87 het volgende:
Omdat het Oostblok dé toekomst is. Omdat in het Oostblok een schat aan jeugd én geld zit.

Oekraïne en Servië-Montenegro plaatsen zich plots met sprekend gemak voor het WK. CSKA Moskou wint de Uefa-beker, Levski Sofia, Zenit Sint-Petersburg, Steaua en Rapid kwalificeren zich voor de kwartfinale, terwijl ze niet eens een makkelijk parcours hadden. De jeugd van die landen doet het op de jeugd-WK's en EK's ook uitstekend tegenwoordig en plaatst zich zelfs voor finales. Dat is allemaal écht geen toeval meer.

En als je dan de coëfficientenlijst van de Uefa bekijkt... Rusland en Roemenië staan daar nu al rond de tiende positie (twee jaar terug stonden ze niet eens in de top twintig) en hebben de komende drie jaar amper punten te verdedigen. Zelfs als Nederland op het huidige niveau blijft, dreigen ze nog voorbijgestoken te worde binnen dit en drie jaar.
Ons Nederlands elftal en jeugd elftal presteren ook al jaren goed op toernooien. Echt als ze daadwerkelijk zulke goeie talenten hebben zullen die binnen no-time in Italie-Spanje-Engeland voetballen, de droom van elk jochie daar. Of er geld zit ben ik niet echt van overtuigt (Rusland-Oekraine daargelaten) Voetballerij wordt daaro voornamelijk overheerst door maffiosi. Voetbal is daar alles, er word inderdaad veel geld ingepompt maar de uitkomst is wat dat betreft zeer terleurstellend.
En die coefficienten-lijst is geflatteerd. Als Ajax-PSV als enige mee zouden doen in het Europese toernooi zouden we ook een belachelijk hoge score hebben zoals Roemenie nu. Maar echt meer dan Steau en Rapid hebben ze niet te bieden. Zulke competities hebben 1-2 grote clubs die incidenteel in Europa goed presteren. De rest wat daarna komt is rkc niveau. (rusland daargelaten) Echt het enige waar we voor moeten vrezen zijn de Russen, maar die hebben al vaker bewezen dat ze dingen makkelijk verkloten. Griekenland en Turkeije leken ook op te komen, maar die zijn ook gestagneerd in hun vorderingen.

Ik ben en blijf sceptisch, maar goed de tijd zal het leren.
pi_36538278
Spelers uit die landen komen net zo goed eerder naar NL !
pi_36538302
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:06 schreef ASroma het volgende:

[..]
En die coefficienten-lijst is geflatteerd. Als Ajax-PSV als enige mee zouden doen in het Europese toernooi zouden we ook een belachelijk hoge score hebben zoals Roemenie nu. Maar echt meer dan Steau en Rapid hebben ze niet te bieden. Zulke competities hebben 1-2 grote clubs die incidenteel in Europa goed presteren. De rest wat daarna komt is rkc niveau. (rusland daargelaten)
Beetje rare conclusie... eerst zeg je dat enkel Ajax en PSV op hoog niveau presteren, daarna zeg je dat Roemenië maar twee clubs heeft en daardoor nooit ver zal komen?
pi_36538313
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:10 schreef the_legend_killer het volgende:
Spelers uit die landen komen net zo goed eerder naar NL !
Nú nog wel.
pi_36538330
dalijk ook.

Westen zal altijd voordeliger blijven.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:15:58 #252
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36538411
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:11 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Beetje rare conclusie... eerst zeg je dat enkel Ajax en PSV op hoog niveau presteren, daarna zeg je dat Roemenië maar twee clubs heeft en daardoor nooit ver zal komen?
Ik probeer te zeggen dat het heel geflatteerd is, als Roemenie met 6 clubs zou spelen zal de coefficient logischerwijs veel lager zijn. En op het niveau van Nederland zitten en wellicht lager omdat ze maar 2 wellicht goeie clubs hebben. Daar waar wij Feijenoord, AZ minder mate heerenveen hebben.
pi_36538451
Roda doet het ook altijd goed Europees !

Beter dan een Utrecht
pi_36538486
Eens de top vertrokken is, volgt de rest automatisch. Als je als topclub goet presteert in Europa, profiteert de rest van je competitie daar automatisch mee van.

Maar goed, we gaan er toch niet uitgeraken, laten we afwachten en ondertussen in dit topic verder praten over de BeNe-Liga.
pi_36538537
Maar wat vinden jullie de Belgen hiervan ?

Voor jullie is dit natuurlijk wel een stuk voordeliger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')