Ging ff uit van een 50-50% verdeling..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:31 schreef Dirty_Harry het volgende:
[..]
gelukkig doen 2 van de 3 die jij opnoemt ook niet mee...
Katwijk tegen Quick Boys ofzo?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Staanplaats het volgende:
Overigens vind ik er ook gewoon geen tyfus aan om tegen die Belgen te voetballen elke week. Geef mij maar gewoon regio derby's en dergelijke. Waar nog gewoon gestreden wordt voor de eer van de streek.
Juist. FC Antwerp - Feyenoord, de havenderby.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:25 schreef Dirty_Harry het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk de strijd on de eer van de streek ook vervangen door de eer van het land. De strijd Nederland - Belgie is toch ook prima voor de motivatie(voor nederlands of belgische spelers tenminste..).
Het niveau van de top-competitie zal wel omhoog gaan ja, maar het niveau van de ploegen die achter blijven zal alleen nog maar verder dalen. Veel minder geld, veel mindere spelers, veel minder supporters voor die clubs. Gevolg is een enorme versmalling van de basis, wat ook funest kan zijn voor het uiteindelijke niveau van het Nederlandse voetbal.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Katwijk tegen Quick Boys ofzo?
Als ik voor mezelf praat geef ik geen ene reet om de eer van de streek. Het enige dat telt is kampioenschappen, Europees succes en winnen tegen Ajax, Feyenoord en AZ.
Aangezien die drie clubs bij een BeNe-liga er gewoon bij zitten en baggerwedstrijden als die tegen RBC, Sparta en NAC worden verwisseld voor wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge en Racing Genk waardoor het niveau van de competitie omhoog gaat, de aantrekkelijkheid van de competitie omhoog gaat, waardoor o.a. het sponsorgeld omhoog gaat en de clubs uit de BeNe-liga er allemaal op vooruit gaan lijkt het mij een prima plan om zo te proberen aan te haken bij de Europese top.
Door blijven modderen in een voorspelbare eredivisie waar we 4 van de 5 seizoenen kampioen worden is aardig, maar daar bereiken we ons langetermijndoel niet mee (richting Europese top gaan).
Ik ben voor dus.
Ruil Roda in voor NEC en je hebt de huidige top 10 van de eredivisie te pakken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Dirty_Harry het volgende:
Maar ik ben trouwens wel benieuwd naar welke nederlandse clubs in zo'n competitie zouden willen zien. Ik heb er wel eens vaker over zitten denken en ik zit aan deze clubs te denken:
psv, feijenoord, ajax, groningen, az, utrecht, heerenveen, twente, roda, vitesse....
Hoelang blijft zo'n BeNe-liga dan onvoorspelbaar, paar jaar daarna onstaan er ook grote verschillen. Clubs die nu CL spelen en dan niet meer haken op ten duur ook af. Europese top word je ook niet dmv van de BeNe-liga. Was het niet jullie oudvoorzitter die sprak over een eventuele toetreding naar Duitsland? Misschien maar lekker doen, joh..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Katwijk tegen Quick Boys ofzo?
Als ik voor mezelf praat geef ik geen ene reet om de eer van de streek. Het enige dat telt is kampioenschappen, Europees succes en winnen tegen Ajax, Feyenoord en AZ.
Aangezien die drie clubs bij een BeNe-liga er gewoon bij zitten en baggerwedstrijden als die tegen RBC, Sparta en NAC worden verwisseld voor wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge en Racing Genk waardoor het niveau van de competitie omhoog gaat, de aantrekkelijkheid van de competitie omhoog gaat, waardoor o.a. het sponsorgeld omhoog gaat en de clubs uit de BeNe-liga er allemaal op vooruit gaan lijkt het mij een prima plan om zo te proberen aan te haken bij de Europese top.
Door blijven modderen in een voorspelbare eredivisie waar we 4 van de 5 seizoenen kampioen worden is aardig, maar daar bereiken we ons langetermijndoel niet mee (richting Europese top gaan).
Ik ben voor dus.
Voor de geografische spreiding leek met Roda wat beter... De fans van NEC gaan maar naar het gelredome als ze voetbal willen zien...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Ruil Roda in voor NEC en je hebt de huidige top 10 van de eredivisie te pakken.
Ook 10 tegen 6 is voor België nog voordelig, want dan zal er zeker ook een extra CL plaats komen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ging ff uit van een 50-50% verdeling..
Verdeling 10 tegen 6 gaan die Belgen natuurlijk nooit akkoord mee..
Overigens buiten Anderlecht en Brugge geloof ik het wel in België en die hoop dan ook gewoon ooit is in Europa te treffen.
Oef! Ga dat eens in Nijmegen roepen. Ze rijden nog liever naar Luik dan.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:39 schreef Dirty_Harry het volgende:
[..]
Voor de geografische spreiding leek met Roda wat beter... De fans van NEC gaan maar naar het gelredome als ze voetbal willen zien...
Hij riep het!!!! *wijst snel naar zijn buurman*...quote:
Door nederlanders in te huren...?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Kunnen ze daar ook wat aan doen.
Meer tegenstand hoeft niet direct te betekenen dat de wedstrijden leuker worden om te zien. Genoeg topwedstrijden die het aanzien niet waard zijn.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:08 schreef Nywuob het volgende:
Ik zou het wel een goed plan vinden. Het is voor iedereen goed als het niveau van de competitie omhoog gaat. Als je naar het huidige niveau van de Eredivisie kijkt dan is dat vaak bedroevend.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Dirty_Harry het volgende:
[..]
Door nederlanders in te huren...?
quote:RIJSWIJK - Marco van Basten kan voorlopig op weinig steun rekenen voor zijn plan om de Nederlandse en Belgische competitie te laten fuseren. De voorzitters van de KNVB en KBVB reageerden vrijdag lauwtjes. "Het is een leuk idee, maar ook een utopie", sprak Henk Kesler, preses van de Nederlandse voetbalbond.
Zijn Belgische collega Jan Peeters was enigszins verbaasd dat de oude plannen (oud-PSV-voorzitter Harry van Raaij maakte zich jarenlang sterk voor een Benelux-competitie) weer van de plank werden gehaald. "Goh, hier is al jaren niet meer over gesproken", zei Peeters. "Destijds heeft de Nederlandse voetbalbond besloten dat idee niet door te zetten. Dus ik wacht eerst maar een telefoontje van de KNVB af, voordat ik hier op reageer. Nee, op voorhand afwijzen doe ik het ook niet."
Kesler maakte echter duidelijk dat zijn collega niet op een telefoontje hoeft te rekenen. De voorzitter van de KNVB omschreef het plan van de bondscoach als "niet reëel". Hij verwees naar de discussies die enkele jaren geleden plaatsvonden toen deze kwestie ook al speelde. "Er is een studie naar gedaan, maar het blijkt economisch oninteressant."
Van Basten zei in de vrijdageditie van NRC.Next dat hij met de fusie de kloof met de grote Europese voetballanden wil verkleinen. "Je kunt straks meer spelers behouden, je ontvangt meer geld uit tv-rechten", meende de bondscoach.
Niet haalbaar
Volgens Kesler is het financieel rendement echter niet zo groot: "Dat is uitermate beperkt", zei hij. "Laten we nu maar rustig de play-offs afwachten. Daar is bewust voor gekozen. Of ik verbaasd ben door de uitspraken van Van Basten? Nou, we leven in een vrij land en Marco mag uiteraard filosoferen over het voetbal. Maar dit plan is niet haalbaar."
"Studie naar gedaan"?quote:
zoiets als de Engelse League cup.....gewoon een extra cup.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Een gecombineerd bekertoernooi lijkt me wel een keer het proberen waard. Een gezamelijke competitie zie ik minder zitten. Daarvoor heb ik te weinig met de Belgische clubs. Het niveau zal ook niet direct beter worden.
Noem het voordeeltjes, dan ben ik het met je eens, want ik denk niet dat de voordelen groot zullen zijn. Denk ook eens aan de problemen die ermee gemoeid zijn, omdat je het over twee aparte staten hebt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:36 schreef Heero87 het volgende:
De televisierechten leveren veel meer op, er zal sowieso meer volk komen, er komen méér en grotere sponsors (een groot bedrijf wil sowieso meer betalen als zijn reclame in heel de Benelux getoond wordt dan wanneer dat enkel in Nederland gebeurt), de interesse vanuit het buitenland zal groeien,... Genoeg economische voordelen.
Een BeNe-liga zal echt niet voorkomen dat clubs na succesvol seizoen worden leeggekocht. Presetaties in Europa zullen voor Nederlandse clubs (en Belgische) altijd een momentopname en beperkt blijven tot incidenten.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:08 schreef Heero87 het volgende:
Het was natuurlijk te denken dat ze bij de bonden het idee zouden weglachen. Als BeNe-Ligavoorstander kan ik alleen maar hopen dat de play-offs in Nederland straks geweldig floppen en dat de Nederlandse clubs en de KNVB wél moeten zoeken naar een nieuwe oplossing. Hoe zit het met die play-offs, is er nog steeds sprake van boycots door de fans zoals bij het begin van dit seizoen?
Trouwens mensen: staar je alsjeblieft niet blind op die halve finales van PSV en AZ vorig seizoen. Dat zijn momentopnames. Langer als een jaar houd je zoiets nooit vol, zoals dit jaar dus aangetoond werd. Eerder maakten Anderlecht, Feyenoord en Ajax met hun succesvolle campagnes hetzelfde mee: eerst een fantastisch seizoen in Europa, het seizoen daarna waren ze waardeloos.
Ondertussen zijn de Russen, Roemenen en Oekraïners wél in aantocht. Een BeNe-Liga zal nooit ons terug op het niveau van Italië, Engeland of Spanje brengen. Die tijden zijn voorbij en gaan nooit terugkomen. Maar we moeten er wel voor zorgen dat we min of meer in hun spoor blijven en dat die Russen, Roemenen en Oekraïners ons niet genadeloos voorbijsteken.
Ik kan als Belg trouwens perfect leven met een verdeling in het voordeel van Nederland. België heeft tien miljoen inwoners, Nederland heeft er zestien miljoen. Het lijkt me dan vrij logisch dat Nederland méér teams krijgt, al lijkt 9-7 mij een eerlijkere verdeling.
Voor België lijken mij de volgende teams dan aangewezen: Club Brugge, Anderlecht, Standard, Racing Genk, AA Gent (eventueel in een fusie met Lokeren & Beveren), Charleroi (eventueel in een fusie met La Louvière, Moeskroen en Begen) en ten slotte een eventuele Antwerpse fusieclub.
Precies in de recettes zit de winst niet meer (veel NL'se stadions zitten al vol). En de tv gelden zullen niet ineens verdubbelen, evenals de sporsoring. Net of ABN of Fortis nu het dubbele gaan betalen omdat ze ook in België op tv komen. Overigens bij Fortis helemaal grappig, die zullen een keuze moeten maken tussen Anderlecht en Feijenoord.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Noem het voordeeltjes, dan ben ik het met je eens, want ik denk niet dat de voordelen groot zullen zijn. Denk ook eens aan de problemen die ermee gemoeid zijn, omdat je het over twee aparte staten hebt.
Wat betaald men in Belgie voor de uitzendrechten en wat betaald men in Nederland?
ik denk dat Talpa met het huidige bedrag lachend weer de rechten kan krijgen, daar hoeven ze echt niet meer voor te betalen.
Sponsors? zou kunnen, veel meer?
ik geloof het niet.
Meer volk?
Bij ajax zit toch altijd het stadion al voor 80-90% gevuld?
En komt er meer publiek af op Ajax - Zulte-Waregem?
Ik geloof er niets van. Die 2/3 toppers die je erbij krijgt zijn echt geen vetpot!
Het valt volgens mij allemaal wel mee met die economische voordelen.
Jaja iedereen krijgt 2.000 kaarten en vrij vervoer, het leven is een grote speeltuinquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:15 schreef PLAE@ het volgende:
Lijkt mij prachtig![]()
vooral buiten de wedstrijden om.
Maar dan geen combi's naar Belgie![]()
pcies daar begint het gezeik. Waarom denk je dat we in de jaren 70 goed konden meekomen?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:37 schreef Robar het volgende:
Zou de Uefa/Fifa niet beter een salarisplafond in kunnen stellen, niet dat ik de BeNeliga een slecht idee vind, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als het al wat oplost. Na verloop van tijd worden de verschillen toch weer groter. Het probleem zit hem in de exorbitant hoge salarissen, hoge transfersommen en de oneerlijke verdeling van bijvoorbeeld CL gelden. Het is toch vreemd dat een club als Real Madrid (bij wijze van spreken) meer kan verdienen aan de CL dan Ajax, wanneer Ajax de CL wint en Real Madrid in de eerste ronde wordt uitgeschakeld. (ok beetje overdreven, maar het zit wel zo in elkaar) Daarnaast is er ook het probleem met het onbeperkt op kunnen stellen en contracteren van buitenlanders. Het zou ook al een enorme verbetering betekenen als clubs niet meer dan een bepaald aantal buitenlanders mogen opstellen.
Het is allemaal een beetje doorgeslagen door de EU en door het Bosman arrest en dat is jammer, heel erg jammer.
Je kan niet lopen ontkennen dat Belgie & NL cultureel gezien zeer aanverwant zijn. We hebben historisch een gezamenlijk verleden en Vlaanderen spreekt dezelfde taal. Natuurlijk is het niet 1 op 1, maar wees nou eerlijk, is er ook niet een verschil met Friezen, Twentenaren, Limburgers en Hollanders?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Buiten de taal om zijn er niet zo gek veel overeenkomsten tussen Belgen en Nederlanders hoor..
Utopie om te denken dat je met een markt van 26 miljoen ineens wel een sterke partner wordt in Europa. Dan wordt je nog steeds leeggekocht. Buiten het feit dat de Belgische competitie momenteel helemaal overhoop lig, daar wil je toch niks mee te maken hebben.
De uitzendrechten gaan sowieso stijgen. Momenteel heb je in België Belgacom dat 36 miljoen euro betaalt en in Nederland Talpa/Tele2 dat 75 miljoen euro betaalt. Sowieso gaan we minstens opnieuw die bedragen krijgen, wat dus het totaal brengt op 111 miljoen. Gedeeld door zestien clubs geeft dat 7 miljoen euro, waar de clubs (er van uitgaande dat elke club evenveel krijgt, wat ook niet zo is) momenteel in België 2 miljoen en in Nederland 4 miljoen euro krijgen. Een serieus verschil, en dan houden we nog geen rekening met het feit dat de zenders sowieso bereid zullen zijn om meer geld op tafel te leggen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Noem het voordeeltjes, dan ben ik het met je eens, want ik denk niet dat de voordelen groot zullen zijn. Denk ook eens aan de problemen die ermee gemoeid zijn, omdat je het over twee aparte staten hebt.
Wat betaald men in Belgie voor de uitzendrechten en wat betaald men in Nederland?
ik denk dat Talpa met het huidige bedrag lachend weer de rechten kan krijgen, daar hoeven ze echt niet meer voor te betalen.
Sponsors? zou kunnen, veel meer?
ik geloof het niet.
Meer volk?
Bij ajax zit toch altijd het stadion al voor 80-90% gevuld?
En komt er meer publiek af op Ajax - Zulte-Waregem?
Ik geloof er niets van. Die 2/3 toppers die je erbij krijgt zijn echt geen vetpot!
Het valt volgens mij allemaal wel mee met die economische voordelen.
ja goed ik begrijp je wel, maar die hebben al genoeg brand-awareness toch. Maar inderdaad het zou kunnenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef Heero87 het volgende:
Een grote sponsor die voor beide markten interesse heeft? Die zijn er met hopen: Fortis, Coca Cola, Jupiler, Heineken, Maes, ING, McDonalds, Lipton Ice Tea, Philips,... Er zijn meer bedrijven die wél in beide landen actief zijn dan omgekeerd.
Het bierquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef Heero87 het volgende:
, Maes,
Toch belet het ze niet om zelfs nu al te sponsoren (Jupiler, Fortis, Coca Cola, ...) Moesten ze via een BeNe-Liga meteen héél de Benelux kunnen bereiken, dan zullen ze zeker niet aarzelen om méér op tafel te leggen.quote:ja goed ik begrijp je wel, maar die hebben al genoeg brand-awareness toch. Maar inderdaad het zou kunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |