abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36520408

[ Bericht 100% gewijzigd door linda22222 op 31-03-2006 12:32:21 (Verkeerde inlognaam) ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:32:13 #155
55651 JaWi
Shalom.
pi_36520422
Ajax - Brugge .
slettebak [@] gmail.com
pi_36520460
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:31 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

gelukkig doen 2 van de 3 die jij opnoemt ook niet mee...
Ging ff uit van een 50-50% verdeling..

Verdeling 10 tegen 6 gaan die Belgen natuurlijk nooit akkoord mee..
Overigens buiten Anderlecht en Brugge geloof ik het wel in België en die hoop dan ook gewoon ooit is in Europa te treffen.
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:33:39 #157
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_36520476
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:18 schreef Staanplaats het volgende:
Overigens vind ik er ook gewoon geen tyfus aan om tegen die Belgen te voetballen elke week. Geef mij maar gewoon regio derby's en dergelijke. Waar nog gewoon gestreden wordt voor de eer van de streek.
Katwijk tegen Quick Boys ofzo?

Als ik voor mezelf praat geef ik geen ene reet om de eer van de streek. Het enige dat telt is kampioenschappen, Europees succes en winnen tegen Ajax, Feyenoord en AZ.
Aangezien die drie clubs bij een BeNe-liga er gewoon bij zitten en baggerwedstrijden als die tegen RBC, Sparta en NAC worden verwisseld voor wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge en Racing Genk waardoor het niveau van de competitie omhoog gaat, de aantrekkelijkheid van de competitie omhoog gaat, waardoor o.a. het sponsorgeld omhoog gaat en de clubs uit de BeNe-liga er allemaal op vooruit gaan lijkt het mij een prima plan om zo te proberen aan te haken bij de Europese top.
Door blijven modderen in een voorspelbare eredivisie waar we 4 van de 5 seizoenen kampioen worden is aardig, maar daar bereiken we ons langetermijndoel niet mee (richting Europese top gaan).

Ik ben voor dus.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:33:46 #158
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36520479
Maar ik ben trouwens wel benieuwd naar welke nederlandse clubs in zo'n competitie zouden willen zien. Ik heb er wel eens vaker over zitten denken en ik zit aan deze clubs te denken:
psv, feijenoord, ajax, groningen, az, utrecht, heerenveen, twente, roda, vitesse....
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 12:36:13 #159
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36520543
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:25 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk de strijd on de eer van de streek ook vervangen door de eer van het land. De strijd Nederland - Belgie is toch ook prima voor de motivatie(voor nederlands of belgische spelers tenminste.. ).
Juist. FC Antwerp - Feyenoord, de havenderby.

En derby's als NEC - Vitesse en Groningen - Heerenveen zouden gewoon nog plaatsvinden, omdat deze clubs ook mee zouden gaan naar de hoogste divisie (tenminste: wel bij de huidige stand en een 10-6 verhouding).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:36:41 #160
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36520559
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf praat geef ik geen ene reet om de eer van de streek. Het enige dat telt is kampioenschappen, Europees succes en winnen tegen Ajax, Feyenoord en AZ.
Aangezien die drie clubs bij een BeNe-liga er gewoon bij zitten en baggerwedstrijden als die tegen RBC, Sparta en NAC worden verwisseld voor wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge en Racing Genk waardoor het niveau van de competitie omhoog gaat, de aantrekkelijkheid van de competitie omhoog gaat, waardoor o.a. het sponsorgeld omhoog gaat en de clubs uit de BeNe-liga er allemaal op vooruit gaan lijkt het mij een prima plan om zo te proberen aan te haken bij de Europese top.
Door blijven modderen in een voorspelbare eredivisie waar we 4 van de 5 seizoenen kampioen worden is aardig, maar daar bereiken we ons langetermijndoel niet mee (richting Europese top gaan).

Ik ben voor dus.
Het niveau van de top-competitie zal wel omhoog gaan ja, maar het niveau van de ploegen die achter blijven zal alleen nog maar verder dalen. Veel minder geld, veel mindere spelers, veel minder supporters voor die clubs. Gevolg is een enorme versmalling van de basis, wat ook funest kan zijn voor het uiteindelijke niveau van het Nederlandse voetbal.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 12:37:33 #161
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36520580
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Dirty_Harry het volgende:
Maar ik ben trouwens wel benieuwd naar welke nederlandse clubs in zo'n competitie zouden willen zien. Ik heb er wel eens vaker over zitten denken en ik zit aan deze clubs te denken:
psv, feijenoord, ajax, groningen, az, utrecht, heerenveen, twente, roda, vitesse....
Ruil Roda in voor NEC en je hebt de huidige top 10 van de eredivisie te pakken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:38:47 #162
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36520608
Zolang twente maar in de eerste zit. Vind ik alles goed.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_36520609
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik ben voor dus.
Hoelang blijft zo'n BeNe-liga dan onvoorspelbaar, paar jaar daarna onstaan er ook grote verschillen. Clubs die nu CL spelen en dan niet meer haken op ten duur ook af. Europese top word je ook niet dmv van de BeNe-liga. Was het niet jullie oudvoorzitter die sprak over een eventuele toetreding naar Duitsland? Misschien maar lekker doen, joh..

Katwijk - Quick boys, dat leeft ja! Net als Spakenburg - Ijsselmeervolgels, of toen paar jaar geleden toen er in de naccompetite 3 (?) clubs uit het oosten tegen elkaar moesten. Toen zaten de tribunes ook vol.
pi_36520633
"Hoeveel teams mee zouden moeten doen? Ik zou beginnen met zestien clubs. Tien uit Nederland en zes uit België lijkt mij een eerlijke verdeling, gezien het feit dat Nederland meer inwoners heeft."

En in NL is het voetbal beter
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:39:54 #165
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36520642
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Ruil Roda in voor NEC en je hebt de huidige top 10 van de eredivisie te pakken.
Voor de geografische spreiding leek met Roda wat beter... De fans van NEC gaan maar naar het gelredome als ze voetbal willen zien...
But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
pi_36520667
Zelf heb ik gewoon eigen nationale competitie
pi_36520717
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:33 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ging ff uit van een 50-50% verdeling..

Verdeling 10 tegen 6 gaan die Belgen natuurlijk nooit akkoord mee..
Overigens buiten Anderlecht en Brugge geloof ik het wel in België en die hoop dan ook gewoon ooit is in Europa te treffen.
Ook 10 tegen 6 is voor België nog voordelig, want dan zal er zeker ook een extra CL plaats komen.
Ook al verdelen ze het 50-50% na 1 of 2 jaar is NL is de meerderheid, want niveau is toch stukken beter.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 12:57:44 #168
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36521137
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:39 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Voor de geografische spreiding leek met Roda wat beter... De fans van NEC gaan maar naar het gelredome als ze voetbal willen zien...
Oef! Ga dat eens in Nijmegen roepen. Ze rijden nog liever naar Luik dan.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:58:57 #169
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36521174
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:57 schreef Gert het volgende:

[..]

Oef! Ga dat eens in Nijmegen roepen.
Hij riep het!!!! *wijst snel naar zijn buurman*...
pi_36521334
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:32 schreef JaWi het volgende:
Ajax - Brugge .
Van mij mag het plan door gaan
pi_36521378
Ik zou het wel een goed plan vinden. Het is voor iedereen goed als het niveau van de competitie omhoog gaat. Als je naar het huidige niveau van de Eredivisie kijkt dan is dat vaak bedroevend.
pi_36521626
Maar hoeveel buitenlanders spelen eigenlijk in Belgische competitie ?
Zag vorig jaar wat statistieken en meer dan 50% was buitenlander

Kunnen ze daar ook wat aan doen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:17:47 #173
18641 Dirty_Harry
Make my day....,
pi_36521652
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:16 schreef the_legend_killer het volgende:

Kunnen ze daar ook wat aan doen.
Door nederlanders in te huren...?
pi_36521742
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:08 schreef Nywuob het volgende:
Ik zou het wel een goed plan vinden. Het is voor iedereen goed als het niveau van de competitie omhoog gaat. Als je naar het huidige niveau van de Eredivisie kijkt dan is dat vaak bedroevend.
Meer tegenstand hoeft niet direct te betekenen dat de wedstrijden leuker worden om te zien. Genoeg topwedstrijden die het aanzien niet waard zijn.
pi_36521744
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Dirty_Harry het volgende:

[..]

Door nederlanders in te huren...?

Nee maar niveau zal omhoog gaan dus zullen de jeugdspelers die in het eerste komen misschien wat meer en beter leren dus kunnen ze wel bij de top aanhaken.

Beter voor België ook.

vrijdag 31 maart 2006 @ 13:38:18 #176
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36522260
quote:
RIJSWIJK - Marco van Basten kan voorlopig op weinig steun rekenen voor zijn plan om de Nederlandse en Belgische competitie te laten fuseren. De voorzitters van de KNVB en KBVB reageerden vrijdag lauwtjes. "Het is een leuk idee, maar ook een utopie", sprak Henk Kesler, preses van de Nederlandse voetbalbond.

Zijn Belgische collega Jan Peeters was enigszins verbaasd dat de oude plannen (oud-PSV-voorzitter Harry van Raaij maakte zich jarenlang sterk voor een Benelux-competitie) weer van de plank werden gehaald. "Goh, hier is al jaren niet meer over gesproken", zei Peeters. "Destijds heeft de Nederlandse voetbalbond besloten dat idee niet door te zetten. Dus ik wacht eerst maar een telefoontje van de KNVB af, voordat ik hier op reageer. Nee, op voorhand afwijzen doe ik het ook niet."

Kesler maakte echter duidelijk dat zijn collega niet op een telefoontje hoeft te rekenen. De voorzitter van de KNVB omschreef het plan van de bondscoach als "niet reëel". Hij verwees naar de discussies die enkele jaren geleden plaatsvonden toen deze kwestie ook al speelde. "Er is een studie naar gedaan, maar het blijkt economisch oninteressant."

Van Basten zei in de vrijdageditie van NRC.Next dat hij met de fusie de kloof met de grote Europese voetballanden wil verkleinen. "Je kunt straks meer spelers behouden, je ontvangt meer geld uit tv-rechten", meende de bondscoach.

Niet haalbaar

Volgens Kesler is het financieel rendement echter niet zo groot: "Dat is uitermate beperkt", zei hij. "Laten we nu maar rustig de play-offs afwachten. Daar is bewust voor gekozen. Of ik verbaasd ben door de uitspraken van Van Basten? Nou, we leven in een vrij land en Marco mag uiteraard filosoferen over het voetbal. Maar dit plan is niet haalbaar."
pi_36523186
Het was natuurlijk te denken dat ze bij de bonden het idee zouden weglachen. Als BeNe-Ligavoorstander kan ik alleen maar hopen dat de play-offs in Nederland straks geweldig floppen en dat de Nederlandse clubs en de KNVB wél moeten zoeken naar een nieuwe oplossing. Hoe zit het met die play-offs, is er nog steeds sprake van boycots door de fans zoals bij het begin van dit seizoen?

Trouwens mensen: staar je alsjeblieft niet blind op die halve finales van PSV en AZ vorig seizoen. Dat zijn momentopnames. Langer als een jaar houd je zoiets nooit vol, zoals dit jaar dus aangetoond werd. Eerder maakten Anderlecht, Feyenoord en Ajax met hun succesvolle campagnes hetzelfde mee: eerst een fantastisch seizoen in Europa, het seizoen daarna waren ze waardeloos.

Ondertussen zijn de Russen, Roemenen en Oekraïners wél in aantocht. Een BeNe-Liga zal nooit ons terug op het niveau van Italië, Engeland of Spanje brengen. Die tijden zijn voorbij en gaan nooit terugkomen. Maar we moeten er wel voor zorgen dat we min of meer in hun spoor blijven en dat die Russen, Roemenen en Oekraïners ons niet genadeloos voorbijsteken.

Ik kan als Belg trouwens perfect leven met een verdeling in het voordeel van Nederland. België heeft tien miljoen inwoners, Nederland heeft er zestien miljoen. Het lijkt me dan vrij logisch dat Nederland méér teams krijgt, al lijkt 9-7 mij een eerlijkere verdeling.

Voor België lijken mij de volgende teams dan aangewezen: Club Brugge, Anderlecht, Standard, Racing Genk, AA Gent (eventueel in een fusie met Lokeren & Beveren), Charleroi (eventueel in een fusie met La Louvière, Moeskroen en Begen) en ten slotte een eventuele Antwerpse fusieclub.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heero87 op 31-03-2006 14:19:06 ]
pi_36523246
Een korte poll op hln.be laat wel duidelijk blijken dat de Belgen enthousiast zijn:

Een Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie:
goed idee
86,2% (1093)
slecht idee
12,46% (158)
geen mening
1,34% (17)
totaal aantal stemmen: 1268
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:15:44 #179
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36523398
Lijkt mij prachtig

vooral buiten de wedstrijden om.

Maar dan geen combi's naar Belgie
pi_36523456
Een gecombineerd bekertoernooi lijkt me wel een keer het proberen waard. Een gezamelijke competitie zie ik minder zitten. Daarvoor heb ik te weinig met de Belgische clubs. Het niveau zal ook niet direct beter worden.
That's all folks!
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 14:19:39 #181
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36523514
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]
"Studie naar gedaan"?
Volgens mij is het juist nog niét fatsoenlijk onderzocht.
Waarom zitten er altijd van die behoudende oude mannen in de bonsdbesturen?Ze blijven natuurlijk liever baas over eigen speeltuin. Verandering is eng.
pi_36523557
Ze moeten eens een grote bom laten ontploffen daar in Zeist...
pi_36523592
Wie die studie heeft gedaan, vraag ik me ook wel af. Het economische aspect is eigenlijk gewoon hét grootste argument voor de Beneliga. .
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:23:07 #184
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36523628
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:17 schreef -Vaduz- het volgende:
Een gecombineerd bekertoernooi lijkt me wel een keer het proberen waard. Een gezamelijke competitie zie ik minder zitten. Daarvoor heb ik te weinig met de Belgische clubs. Het niveau zal ook niet direct beter worden.
zoiets als de Engelse League cup.....gewoon een extra cup.

Lijkt mij inderdaad ook wel een keer het proberen waard
pi_36523913
Wat zal het dan opleveren?
Bij Ajax zit het stadion bijna altijd al voor 80 - 90% gevuld.
Veel meer inkomsten vallen daar niet te behalen.

En hoe zit het met de uitzendrechten, zullen die zo verschrikkelijk veel meer waard worden?
Zullen er meer mensen naar een wedstrijd kijken?

Ik geloof niet dat de winst zo groot is dat we daar echt wakker van moeten liggen.
Het enige voordeel is het sportieve aspect, maar ook dat zal minder worden wanener de competitie "stabiliseert".

Het lijkt me hartstikke leuk, maar ik zie geen voordelen naast het sportieve aspect (de eerste paar jaar).
pi_36524004
De televisierechten leveren veel meer op, er zal sowieso meer volk komen, er komen méér en grotere sponsors (een groot bedrijf wil sowieso meer betalen als zijn reclame in heel de Benelux getoond wordt dan wanneer dat enkel in Nederland gebeurt), de interesse vanuit het buitenland zal groeien,... Genoeg economische voordelen.
pi_36524337
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:36 schreef Heero87 het volgende:
De televisierechten leveren veel meer op, er zal sowieso meer volk komen, er komen méér en grotere sponsors (een groot bedrijf wil sowieso meer betalen als zijn reclame in heel de Benelux getoond wordt dan wanneer dat enkel in Nederland gebeurt), de interesse vanuit het buitenland zal groeien,... Genoeg economische voordelen.
Noem het voordeeltjes, dan ben ik het met je eens, want ik denk niet dat de voordelen groot zullen zijn. Denk ook eens aan de problemen die ermee gemoeid zijn, omdat je het over twee aparte staten hebt.

Wat betaald men in Belgie voor de uitzendrechten en wat betaald men in Nederland?
ik denk dat Talpa met het huidige bedrag lachend weer de rechten kan krijgen, daar hoeven ze echt niet meer voor te betalen.

Sponsors? zou kunnen, veel meer?
ik geloof het niet.

Meer volk?

Bij ajax zit toch altijd het stadion al voor 80-90% gevuld?
En komt er meer publiek af op Ajax - Zulte-Waregem?
Ik geloof er niets van. Die 2/3 toppers die je erbij krijgt zijn echt geen vetpot!

Het valt volgens mij allemaal wel mee met die economische voordelen.
pi_36524433
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:08 schreef Heero87 het volgende:
Het was natuurlijk te denken dat ze bij de bonden het idee zouden weglachen. Als BeNe-Ligavoorstander kan ik alleen maar hopen dat de play-offs in Nederland straks geweldig floppen en dat de Nederlandse clubs en de KNVB wél moeten zoeken naar een nieuwe oplossing. Hoe zit het met die play-offs, is er nog steeds sprake van boycots door de fans zoals bij het begin van dit seizoen?

Trouwens mensen: staar je alsjeblieft niet blind op die halve finales van PSV en AZ vorig seizoen. Dat zijn momentopnames. Langer als een jaar houd je zoiets nooit vol, zoals dit jaar dus aangetoond werd. Eerder maakten Anderlecht, Feyenoord en Ajax met hun succesvolle campagnes hetzelfde mee: eerst een fantastisch seizoen in Europa, het seizoen daarna waren ze waardeloos.

Ondertussen zijn de Russen, Roemenen en Oekraïners wél in aantocht. Een BeNe-Liga zal nooit ons terug op het niveau van Italië, Engeland of Spanje brengen. Die tijden zijn voorbij en gaan nooit terugkomen. Maar we moeten er wel voor zorgen dat we min of meer in hun spoor blijven en dat die Russen, Roemenen en Oekraïners ons niet genadeloos voorbijsteken.

Ik kan als Belg trouwens perfect leven met een verdeling in het voordeel van Nederland. België heeft tien miljoen inwoners, Nederland heeft er zestien miljoen. Het lijkt me dan vrij logisch dat Nederland méér teams krijgt, al lijkt 9-7 mij een eerlijkere verdeling.

Voor België lijken mij de volgende teams dan aangewezen: Club Brugge, Anderlecht, Standard, Racing Genk, AA Gent (eventueel in een fusie met Lokeren & Beveren), Charleroi (eventueel in een fusie met La Louvière, Moeskroen en Begen) en ten slotte een eventuele Antwerpse fusieclub.
Een BeNe-liga zal echt niet voorkomen dat clubs na succesvol seizoen worden leeggekocht. Presetaties in Europa zullen voor Nederlandse clubs (en Belgische) altijd een momentopname en beperkt blijven tot incidenten.

En je fusie verhaal, das theoretisch zo makkelijk gezegd. Maar ga jij ze in Antwerpen vertellen dat ze gewoon gezellig samen op de tribune gaan plaatsnemen. Kijk in de theorie klinkt het allemaal zo makkelijk en mooi. Maar voetbal is juist een sport met tradities, onderbuik gevoelens en dergelijk, veel ingewikkelder.
pi_36524504
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:47 schreef Robar het volgende:

[..]

Noem het voordeeltjes, dan ben ik het met je eens, want ik denk niet dat de voordelen groot zullen zijn. Denk ook eens aan de problemen die ermee gemoeid zijn, omdat je het over twee aparte staten hebt.

Wat betaald men in Belgie voor de uitzendrechten en wat betaald men in Nederland?
ik denk dat Talpa met het huidige bedrag lachend weer de rechten kan krijgen, daar hoeven ze echt niet meer voor te betalen.

ik geloof het niet.

Meer volk?

Ik geloof er niets van. Die 2/3 toppers die je erbij krijgt zijn echt geen vetpot!

Precies in de recettes zit de winst niet meer (veel NL'se stadions zitten al vol). En de tv gelden zullen niet ineens verdubbelen, evenals de sporsoring. Net of ABN of Fortis nu het dubbele gaan betalen omdat ze ook in België op tv komen. Overigens bij Fortis helemaal grappig, die zullen een keuze moeten maken tussen Anderlecht en Feijenoord.
pi_36524577
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:15 schreef PLAE@ het volgende:

Lijkt mij prachtig

vooral buiten de wedstrijden om.

Maar dan geen combi's naar Belgie
Jaja iedereen krijgt 2.000 kaarten en vrij vervoer, het leven is een grote speeltuin
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:27:45 #191
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36525461
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:37 schreef Robar het volgende:
Zou de Uefa/Fifa niet beter een salarisplafond in kunnen stellen, niet dat ik de BeNeliga een slecht idee vind, maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als het al wat oplost. Na verloop van tijd worden de verschillen toch weer groter. Het probleem zit hem in de exorbitant hoge salarissen, hoge transfersommen en de oneerlijke verdeling van bijvoorbeeld CL gelden. Het is toch vreemd dat een club als Real Madrid (bij wijze van spreken) meer kan verdienen aan de CL dan Ajax, wanneer Ajax de CL wint en Real Madrid in de eerste ronde wordt uitgeschakeld. (ok beetje overdreven, maar het zit wel zo in elkaar) Daarnaast is er ook het probleem met het onbeperkt op kunnen stellen en contracteren van buitenlanders. Het zou ook al een enorme verbetering betekenen als clubs niet meer dan een bepaald aantal buitenlanders mogen opstellen.

Het is allemaal een beetje doorgeslagen door de EU en door het Bosman arrest en dat is jammer, heel erg jammer.
pcies daar begint het gezeik. Waarom denk je dat we in de jaren 70 goed konden meekomen?
Het moderne voetbal draait alleen om geld geld geld. Kleine voetballanden kunnen dat niet overbruggen. Het is allemaal oneerlijk verdeelt, daar waar de meeste nederlandse clubs een gezonde financiele situatie, is het in Zuid-Europa een zooitje, toch wordt er vrij weinig aangedaan.

NEE tegen het moderne voetbal! Tijd voor limieten en eerlijke verdelingen. De hele voetballerij is vergiftigd met commercie die de spuigaten uitloopt.

een bene-liga klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk maar is een tijdelijke oplossingen. Maar idd begin eerst met een gemengde cup-competitie, vanaf de 8ste finales stromen de belgische en nederlandse teams samen tot 1 cup bijvoorbeeld.
pi_36525592
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Buiten de taal om zijn er niet zo gek veel overeenkomsten tussen Belgen en Nederlanders hoor..

Utopie om te denken dat je met een markt van 26 miljoen ineens wel een sterke partner wordt in Europa. Dan wordt je nog steeds leeggekocht. Buiten het feit dat de Belgische competitie momenteel helemaal overhoop lig, daar wil je toch niks mee te maken hebben.
Je kan niet lopen ontkennen dat Belgie & NL cultureel gezien zeer aanverwant zijn. We hebben historisch een gezamenlijk verleden en Vlaanderen spreekt dezelfde taal. Natuurlijk is het niet 1 op 1, maar wees nou eerlijk, is er ook niet een verschil met Friezen, Twentenaren, Limburgers en Hollanders?
Waarom denk je dat we al decennia een BENELUX hebben? We hebben veel gemeen met elkaar, zeker als je het vergelijkt met andere landen in Europa. Ergens zie ik Belgie nog steeds als een stukje Nederland

Wat je met die grotere markt WEL krijgt is:

- langere periode van NLers en Belgen spelend bij een nationale ploeg (drempel wordt hoger kwa afkoopsommen).
- stimulans van (met name) Belgisch (en NLs) voetbal waardoor we gezamenlijk erop vooruit gaan
- meer geld resulteert in meer inkoopkracht (iig 1of2 spelers meer)
- samenwerking hooligonisme
- grotere clubs waardoor jonge buitenlandse topspelers in spe het interessanter gaan vinden in deze competitie uit te komen
- stimulans economie Belgie & NL doordat band hechter wordt (geloof ik echt in)
- samenwerking bonden waardoor meer machtspositie komt te liggen tov FIFA en EU

En zo zijn er wel meer dingen, leegloop voorkom je er niet mee, maar je kan t wel uitstellen met een jaar of 2 & die Belgische competitie ligt juist onderhoop doordat ze net een factor te klein zijn en voor NL kan dit ook in het verschiet liggen als er niet snel verandering in komt.

Zoals Henk Westbroek zong: BELGIE!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:08:32 #193
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36526645
de meeste inkomsten worden gehaald uit de CL. Als je de twee gemiddelde neemt van nl en bel kom je op zo'n +-35.000 punten uit dit betekent plaats 7 (de huidige Nederlanse positie) op de ranking goed voor 1 CL 1 CLQ 4x uefa cup. Belachelijk dat we als een Nederland dat willen delen met Belgie. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat Anderlecht met de vast CL plek ervan doorgaat.

en kom op zeg.... frutos in de arena

Het niveau in belgie is gewoon bedroevend en daarbij komen ook nog al die schandalen. Nee daar willen sponsoren wel in inversteren, die naam is gewoon vergiftigd. En zolang het moderne voetbal de overhand heeft zullen we blijven sukkelen. Men moet gewoon tevreden zijn met wat we hebben. De uefa cup kunnen we bijvoorbeeld best elk jaar winnen. Tja de CL is gewoon een stapje te hoog en dat is ook helemaal niet erg. Incidentele successen in de CL (zie PSV vorig jaar) zijn gewoon tof, maar echt niet structureel haalbaar ook niet met Be-Ne competitie. En Nederland zit best in de lift hoor. Veel nieuwe stadions (groningen, den haag, alkmaar, 2de ring enschede). Er is zeker nog potentie in de markt in Nederland. Wat vooral meespeelt is alle regeltjes vanuit zeist, combi's etc. Dat schikt mensen af.
En natuurlijk is dat weer veroorzaakt door de hooligans uit de jaren 80-90. Er is in Nederland zoveel potentie met een beetje herstructuur.... echt een BE-NE-liga helpt echt niet. Pak eerst vanuit de eigen competitie de problemen aan. En dan praat ik niet over play-offs (tuurlijk men probeert wat en wellicht blijkt het wel een succes te zijn).
Het draait er allemaal om zoveel mogelijk fans naar het stadion te krijgen en zoveel mogelijk mensen voor de tv tijdens live-wedstrijden (Moderne voetbal , maar ja wil je succes dan moet je daar in mee) Als er meer aandacht is voor voetbal, komt het geld vanzelf, sponsoren etc. En wellicht hebben clubs dan meer te investeren in kwaliteit (spelers behouden, nieuwe goeie spelers halen) En kun je op die manier bouwen op een stukje kwaliteit om vervolgens een stapje hoger te gaan, en te vechten voor de ranking, 5-6-7 portugal etc. Vanuit zo'n uithoek kun je denk ik meer bereiken dan de BE-NE liga, het is meer een paniekreactie omdat we het gevoel hebben niet bij te kunnen benen.

We moeten uitgaan van onze eigen kracht, Nederland is als klein landje een topland in het voetbal. We weten hoe we moeten opleiden etc. Daar hebben we belgie echt niet voor nodig. We hebben genoeg kennis, kwaliteit in huis om er wat van te maken. Alleen is er een Zeist een bewind dat weinig innovatief is heb ik het gevoel. Het lijkt wel of ze het voor de supporters zo moeilijk mogelijk willen maken en natuurlijk word dat voor een groot deel in de hand gewerkt door de politiek.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:40:20 #194
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_36527810
nee, ik ga liever naar breda uit dan naar gent uit
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_36528252
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:47 schreef Robar het volgende:

[..]

ik geloof het niet.

Meer volk?

De uitzendrechten gaan sowieso stijgen. Momenteel heb je in België Belgacom dat 36 miljoen euro betaalt en in Nederland Talpa/Tele2 dat 75 miljoen euro betaalt. Sowieso gaan we minstens opnieuw die bedragen krijgen, wat dus het totaal brengt op 111 miljoen. Gedeeld door zestien clubs geeft dat 7 miljoen euro, waar de clubs (er van uitgaande dat elke club evenveel krijgt, wat ook niet zo is) momenteel in België 2 miljoen en in Nederland 4 miljoen euro krijgen. Een serieus verschil, en dan houden we nog geen rekening met het feit dat de zenders sowieso bereid zullen zijn om meer geld op tafel te leggen.

En reken maar dat sponsors meer zullen neerleggen. Het gaat hier voor Nederland om een markt van tien miljoen inwoners die erbij komt he, dat is een stijging met meer dan de helft. Nogal logisch dat de sponsors ook meer geld gaan neerleggen voor die schaalvergroting. Nu betalen sponsors immers ook al hogere bedragen voor bijvoorbeeld shirtsponsoring bij Europese wedstrijden.

Wie spreekt er van Zulte Waregem? Als we uitgaan van zes-zeven Belgische clubs, dan krijg je enkel clubs als Club Brugge en Anderlecht, en normaal gezien géén Zulte Waregem. En je kan je toch voorstellen dat een Club Brugge meer bezoekers lokt dan pakweg Heracles (met alle respect...)
pi_36528324
Doen joh, een grote teringzooi en elk weekend 2 tegen 2 vechten...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:58:38 #197
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36528454
noem eens een grote sponsor die zowel voor de Nederlandse markt als de Belgische markt interesse heeft. Holland casino dacht et niet! Jupiler voor dat schamele bedragje lopen we echt niet warm......

deze ideeen zijn pure paniek om niks.
pi_36528603
Een grote sponsor die voor beide markten interesse heeft? Die zijn er met hopen: Fortis, Coca Cola, Jupiler, Heineken, Maes, ING, McDonalds, Lipton Ice Tea, Philips,... Er zijn meer bedrijven die wél in beide landen actief zijn dan omgekeerd.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:10:13 #199
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36528743
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef Heero87 het volgende:
Een grote sponsor die voor beide markten interesse heeft? Die zijn er met hopen: Fortis, Coca Cola, Jupiler, Heineken, Maes, ING, McDonalds, Lipton Ice Tea, Philips,... Er zijn meer bedrijven die wél in beide landen actief zijn dan omgekeerd.
ja goed ik begrijp je wel, maar die hebben al genoeg brand-awareness toch. Maar inderdaad het zou kunnen
pi_36528775
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:04 schreef Heero87 het volgende:
, Maes,
Het bier
Voor, zeker wat betreft het bekertoernooi. Lekker ff proefdraaien daarmee, kan toch alleen maar vooruit gaan
pi_36528784
quote:
ja goed ik begrijp je wel, maar die hebben al genoeg brand-awareness toch. Maar inderdaad het zou kunnen
Toch belet het ze niet om zelfs nu al te sponsoren (Jupiler, Fortis, Coca Cola, ...) Moesten ze via een BeNe-Liga meteen héél de Benelux kunnen bereiken, dan zullen ze zeker niet aarzelen om méér op tafel te leggen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:15:10 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36528882
Goed plan, zeker om de competitie wat aantrekkelijker te maken. Commercieel gezien en ook voor het buitenland.

De Nederlandse competitie heeft geen uitstraling en is vrij saai in vergelijking met andere.

Dit zou een goed alternatief zijn om de boel eens wat nieuw leven in te blazen.

Je vergroot je publiek, meer inkomsten, meer geld, leukere teams, grotere spelers.

[ Bericht 20% gewijzigd door popolon op 31-03-2006 17:28:04 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36529018
Er zijn echt wel genoeg grote bedrijven. Nu wordt er ook vooral door Nederlandse multinationals gesponsord (abn, philips, fortis etc) terwijl buitenlandse sponsors die hier ook opereren nog wegblijven (zoals bv fly emirates en samsung opel die in een ander land dan hun thuisland sponsoren) Misschien dat die dan ook meer komen.
AFC Ajax
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:24:17 #204
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36529120
Echt drie keer niks, dit plan. Het Belgische voetbal is om van te huilen, op die paar clubs na. En dan nog al die stadions die overal reclame plakken waar een plekje vrij is. Zum kotsen.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')