abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36528784
quote:
ja goed ik begrijp je wel, maar die hebben al genoeg brand-awareness toch. Maar inderdaad het zou kunnen
Toch belet het ze niet om zelfs nu al te sponsoren (Jupiler, Fortis, Coca Cola, ...) Moesten ze via een BeNe-Liga meteen héél de Benelux kunnen bereiken, dan zullen ze zeker niet aarzelen om méér op tafel te leggen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:15:10 #202
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36528882
Goed plan, zeker om de competitie wat aantrekkelijker te maken. Commercieel gezien en ook voor het buitenland.

De Nederlandse competitie heeft geen uitstraling en is vrij saai in vergelijking met andere.

Dit zou een goed alternatief zijn om de boel eens wat nieuw leven in te blazen.

Je vergroot je publiek, meer inkomsten, meer geld, leukere teams, grotere spelers.

[ Bericht 20% gewijzigd door popolon op 31-03-2006 17:28:04 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36529018
Er zijn echt wel genoeg grote bedrijven. Nu wordt er ook vooral door Nederlandse multinationals gesponsord (abn, philips, fortis etc) terwijl buitenlandse sponsors die hier ook opereren nog wegblijven (zoals bv fly emirates en samsung opel die in een ander land dan hun thuisland sponsoren) Misschien dat die dan ook meer komen.
AFC Ajax
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:24:17 #204
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36529120
Echt drie keer niks, dit plan. Het Belgische voetbal is om van te huilen, op die paar clubs na. En dan nog al die stadions die overal reclame plakken waar een plekje vrij is. Zum kotsen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36529423
Een heikel punt bij de BeNe-Liga is de de verdeling van de Europese tickets én de degradatie. Eigenlijk is daar een vrij simpele oplossing voor: na de competitie houden we landelijke play-offs.

Momenteel hebben we in België 3 Europese tickets via de competitie en in Nederland 5. Die blijven gewoon behouden en blijven ook sowieso voorbehouden voor teams van die landen. De Uefa-coëfficient blijft dus eigenlijk gewoon gescheiden.

Bij afloop van de BeNe-Liga (met negen Nederlanders en zeven Belgen) gaat de kampioen sowieso lopen met één Champions League - ticket van zijn land. De vijftien overblijvende teams gaan in landelijke play-offs strijden om de resterende tickets. De zes best geklasseerde Nederlandse teams strijden om hun Europese tickets, de vier best geklasseerde Belgische teams vechten dan weer op hun Europese tickets. De drie slechts geklasseerde Nederlandse teams vechten dan weer om de degradatie, de drie slechts geklasseerde Belgische teams doen hetzelfde. Eventueel kan in die degradatieplay-off ook de kampioen van de tweede afdeling betrokken worden.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:18 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36529730
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:36 schreef Heero87 het volgende:
Bij afloop van de BeNe-Liga (met negen Nederlanders en zeven Belgen) gaat de kampioen sowieso lopen met één Champions League - ticket van zijn land. De vijftien overblijvende teams gaan in landelijke play-offs strijden om de resterende tickets. De zes best geklasseerde Nederlandse teams strijden om hun Europese tickets, de vier best geklasseerde Belgische teams vechten dan weer op hun Europese tickets. De drie slechts geklasseerde Nederlandse teams vechten dan weer om de degradatie, de drie slechts geklasseerde Belgische teams doen hetzelfde. Eventueel kan in die degradatieplay-off ook de kampioen van de tweede afdeling betrokken worden.
Heeft het op deze manier nog wel zin om nog een gezamenlijke Liga te beginnen? Je krijgt dan twee competities binnen een competitie, waarbij de deelnemers vooral letten op de teams van hun eigen land.
En het kan met dit systeem zomaar voorkomen dat team A hoger eindigt dan team B, maar dat toch team A tegen degradatie moet gaan strijden en team B voor Eropees voetbal mag gaan play-offen.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:57:06 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_36529950
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:40 schreef 9christensen het volgende:
nee, ik ga liever naar breda uit dan naar gent uit
Dat maakt ja niks uit. Maai wark.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:11:55 #208
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36530253
quote:
Een heikel punt bij de BeNe-Liga is de de verdeling van de Europese tickets én de degradatie. Eigenlijk is daar een vrij simpele oplossing voor: na de competitie houden we landelijke play-offs.

Momenteel hebben we in België 3 Europese tickets via de competitie en in Nederland 5. Die blijven gewoon behouden en blijven ook sowieso voorbehouden voor teams van die landen. De Uefa-coëfficient blijft dus eigenlijk gewoon gescheiden.

Twee UEFA-coëfficienten in één competitie slaat natuurlijk nergens op. Een competitie = '1 sterkte' = 1 coëfficient.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:16:19 #209
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_36530337
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 17:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat maakt ja niks uit. Maai wark.
tuulk wa. opdaampn met die belgen
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_36530407
Zo'n gezamelijke competitie lijkt me niets. om de beker samen met België te doen lijkt me wel geweldig.
Цой жив
pi_36531037
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:10 schreef Heero87 het volgende:
Een korte poll op hln.be laat wel duidelijk blijken dat de Belgen enthousiast zijn:

Een Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie:
goed idee
86,2% (1093)
slecht idee
12,46% (158)
geen mening
1,34% (17)
totaal aantal stemmen: 1268
Tuurlijk voor België een stuk hoger niveau.

Alleen zou NL er dan niet op achteruit gaan ?
Brugge, Genk en Anderlecht wel eens leuk maar de rest
pi_36531145
quote:

Weer play-offs... dan ben ik zeker tegenstander.
Play-offs vind ik gewoon niet bij een competitie horen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:03:55 #213
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36531500
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:45 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Tuurlijk voor België een stuk hoger niveau.

Alleen zou NL er dan niet op achteruit gaan ?
Brugge, Genk en Anderlecht wel eens leuk maar de rest
Meerderheid van 20.000 VI-bezoekers vindt het ook een goed plan
pi_36531562
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Meerderheid van 20.000 VI-bezoekers vindt het ook een goed plan
6 Belgische clubs is nog te veel

Heb je dat niveau eens gezien... dan nog liever NAC en Willem II
Genk is ook niet meer wat het is geweest.

Alleen Brugge en Anderlecht zou een verbetering zijn voor de subtop.
pi_36532527
Volgens mij onderschat je de Belgische top en subtop the_legend_killer. Belgische clubs hebben in het verleden in de onderlinge confrontaties al vaak bewezen dat ze niet moeten onderdoen voor de Nederlandse top imo, alleen is het duidelijk zo dat ze voor de rest bitter weinig presteren Europees.
quote:
PSV-voorzitter Rob Westerhof zou het een goede zaak vinden om de Nederlandse en Belgische bekercompetitie samen te voegen. Hij reageert hiermee op de plannen van bondscoach Marco van Basten, die pleit voor een Nederlands/Belgische competitie. Westerhof staat niet afwijzend tegen dit initiatief, maar denkt dat het beter is om te beginnen met de beide bekercompetities. Dan kan bekeken worden hoe de bonden en het voetbalpubliek in beide landen met de nieuwe situatie omgaan.
Lijkt me een goed idee als een opstap naar een echte competitie, maar op zich is het niet meer dan een verzachtende pleister op de wonde.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:50:40 #216
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36532719
ach tis toch helemaal niks. Moeten we zeker trots zijn dat Anderlecht uit onze sterke BeNe-Liga 0 punten haalt uit 6 wedstrijden in de Champions League en een nieuwe record verliespartijen zet. Flikker toch op man met die hele Liga.

Gezamenlijk bekertoernooi is wel een optie! Dan beperk je de afhankelijkheid die we krijgen van die suffe belgen.

edit: ze hebben alleen van betis gewonnen, maar jullie snappen wel waar ik op doel he
pi_36532757
Onderlinge club resultaten is slecht voor NL Europees, maar ons niveau algemeen en in de competitie ligt toch een stuk hoger dan in België.

Schotland vind ik een stuk leuker dan België qua voetbal.
Ik vind alleen Genk een leuke club ( ben daar ook in stadion geweest ), maar die stellen mij wel vaak teleur en die staan nu 6de.
pi_36532833
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:50 schreef ASroma het volgende:
ach tis toch helemaal niks. Moeten we zeker trots zijn dat Anderlecht uit onze sterke BeNe-Liga 0 punten haalt uit 6 wedstrijden in de Champions League en een nieuwe record verliespartijen zet. Flikker toch op man met die hele Liga.

Gezamenlijk bekertoernooi is wel een optie! Dan beperk je de afhankelijkheid die we krijgen van die suffe belgen.
Beker kunnen wij proberen zolang wij maar niks van UEFA CUP ticket hoeven af te staan.
pi_36533153
Hoe kunnen die belgen daar voor zijn? Ik zie een Belgische club nooit in de top 3 eindigen en die verdeling is ook belachelijk,12 nederlandse en 4 belgische clubs lijkt me realistischer als je die halflege bouwvallen bij die belgische dorpsclubs ziet.
Zulte Waregem,een semi amateurclubje eindigt daar in de top 5.
Ik denk dat ze er snel van terug zouden komen.
pi_36533376
Denk dat Ajax/PSV/Feyenoord - Willem II meer bezoekers zal trekken dan zo'n Zulre Waregem
Daar wordt niemand warm van
  vrijdag 31 maart 2006 @ 20:24:57 #221
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36533647
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:54 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Beker kunnen wij proberen zolang wij maar niks van UEFA CUP ticket hoeven af te staan.
Het zou bijvoorbeeld zo zijn, dat je tot de kwartfinales in je eigen land de wedstrijden afwerkt, en vanaf de kwartfinales een gemengde beker met 8 Nederlandse teams en 8 Belgische teams. Mooie vrije loting! geen potten met A-teams B-teams whatever...gewoon helemaal vrij iedereen kan tegen iedereen uitkomen. Mooi aangekleede show eromheen (bijvoorbeeld met een vrouw die flauwvalt ) zijn de sponsors ook weer tevreden enzo

Beste Nederlandse club krijgt Uefa. (stel dat PSV kampioen wordt maar ook de beste nederlandse vertegenwoordiger in de cup, dan krijgt de tweede beste NL-club hem enzovoort)
Beste Belgische club krijgt Uefa.

Waarom dan een belgische-nederlandse cup als er toch niets veranderd qua uefa-plaatsen?
-Prestige
-nieuwe tegenstanders
-mogelijke toppers als Anderlecht-PSV etc. etc.
-hoger prijsgeld
-meer aandacht (beker voetbal zoals we dat kennen in Duitsland/Engeland, uitverkochte stadiums etc.)
-meer swing aan de bekertoernooien in zowel belgie als Nederland, want kom op wat stelt een gatorade cup nou voor? de naam alleen als is om te huilen
Om het jaar wordt de finale in Belgie gespeeld (brussel bijvoorbeeld) en het andere jaar in de Kuip zoals we dat nu kennen. Dit lijkt me een reeele mogelijkheid, zonder complexe competitie opzetten met degradatie playoffs etc. en zonder clubs in verlegenheid te brengen.

Be-Ne liga nogmaals NOOIT aan beginnen!

[ Bericht 9% gewijzigd door ASroma op 31-03-2006 20:36:15 ]
pi_36533659
Sowieso wordt er buiten een potje tegen Anderlecht, Club Brugge en Standard denk ik niemand warm voor een duel met Belgen hoor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36533964
quote:
Onderlinge club resultaten is slecht voor NL Europees, maar ons niveau algemeen en in de competitie ligt toch een stuk hoger dan in België.
Akkoord, maar het feit dat Belgische clubs vaak de onderlinge duels winnen getuigt er toch van dat ze wel zouden meekunnen in éénzelfde competitie en heus niet kansloos zijn voor de titel.
pi_36534214
Denk dat Europees vaker de onderschatting te groot is geweest.

In de competitie is alles een ander verhaal.
pi_36534271
Lulkoek. Je kan één keer onderschatten, maar geen twee keer.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat bijvoorbeeld het huidige Ajax het in zo'n competitie beter zou doen dan het huidige Anderlecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')