Als je de papaver boeren niet compenseert dan zal je ze alleen maar naar de taliban jagen. Die doen namelijk net of ze het wel goed voor hebben met de boeren. De papaverboeren hard aanpakken lijkt me een begin van het jezelf zo moeilijk mogelijk makne daar.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef Schonedal het volgende:
Onze regering is tegen het aanpakken van de papaveraanplant in Afghanistan.
Het zou de opbouwmissie van ons leger bemoeilijken.
Is dit geen kortzichtigheid?
Alle verzet van bijvoorbeeld de taliban wordt gefinancierd door de drugsopbrengsten van juist deze papavers.
Is vernietiging van deze teelt en dan overgaan tot verbouw van voedsel niet het eerste begin van herstel van dit land?
Ja, precies, want Opium kunnen ze hier gewoon op de markt brengen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:28 schreef Meki het volgende:
Aach Nederland wilt graag vrede brengen in Afganistan
ze willen alleen drugs
wat is opiumquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, precies, want Opium kunnen ze hier gewoon op de markt brengen.
drugsquote:
Zeg Meki, krijg jij een extra hoge uitkering vanwege je zwakbegaafdheid?quote:
je bent wel op dreef he de laatste tijd?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:28 schreef Meki het volgende:
Aach Nederland wilt graag vrede brengen in Afganistan
ze willen alleen drugs
ze zijn er voor de Afghanen, wat heb jij liever dat ze in een klap geen geld meer binnenkrijgen en doelwit worden voor de Taliban (die alle boeren doodschieten die iets anders verbouwen) of dat dit gelijdelijk aan gebeurt met bescherming van Nederlandse troepen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:39 schreef Meki het volgende:
hoe door mee te werken met drugs vervoeren
komen ze voor vrede of voor drugs ?
ik spreek alleen de waarheidquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
je bent wel op dreef he de laatste tijd?
laten we afspraken dat je gewoon niet post in topics waar je de ballen verstand van hebt want het begint me nogal de keel uit te hangen eerlijk gezegd, ik snap dat er dan weinig topics overblijven waar je je gal kan spuwen maar in de feedback ben je altijd welkom
ze zijn ervoor Vrede niet voor drugsquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn er voor de Afghanen, wat heb jij liever dat ze in een klap geen geld meer binnenkrijgen en doelwit worden voor de Taliban (die alle boeren doodschieten die iets anders verbouwen) of dat dit gelijdelijk aan gebeurt met bescherming van Nederlandse troepen?
die mensen moeten ook gewoon eten, de wereld is nu eenmaal niet zo zwart/wit als jij hem graag ziet
Je mag met de volgende vlucht mee naar Afganistan hoor, geen probleem.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn ervoor Vrede niet voor drugs
want anders kunnen ze me mij wel helpen in plaats van Afganisan
Hoe ga je ze helpen? Ga je hun was doen terwijl zij papavers telen? Herstel melken natuurlijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
dan ga ik de afganen helpen en niet voor drugs komen
je kletst uit je nek over grote mensen zakenquote:
duh ... wat denk je dan, dat ze al die shit op hun vrachtwagens laden en mee naar huis nemen ofzo?quote:Nederlandse militairen komen voor vrede en niet voor drugs
Zij produceren opium, en die word weer doorverkocht, een van de weinige bronnen van inkomsten van de bevolking ben ik bang. En in sommige gebieden willen ze liever arabieren roosteren dan mee praten ben ik bang.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
nee een praatje maken en achter de terroristen aan
niet drugs smokkelen
de 'terroristen' dwingen de boeren drugs te telen, als ze dit niet doen krijgen ze een nekschotquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
nee een praatje maken en achter de terroristen aan
quote:niet drugs smokkelen
waarom zijn de militairen daar ?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kletst uit je nek over grote mensen zaken
[..]
duh ... wat denk je dan, dat ze al die shit op hun vrachtwagens laden en mee naar huis nemen ofzo?
dit is een bewuste keuze om niet meteen heel de regio in brand te steken maar gelijdelijk aan te werken
veiligheid en stabiliteit in de provinciequote:Op donderdag 30 maart 2006 22:49 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom zijn de militairen daar ?
om Afganen te helpen met drugs of Afganistan te weder opbouwen ?
Je kunt het ook roken in 'pure' vorm.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:33 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Zeg Meki, krijg jij een extra hoge uitkering vanwege je zwakbegaafdheid?
van opium maakt men heroine
Je wist dat vrijheids van meningsuiting op fok zijn grensen kent he?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:51 schreef Meki het volgende:
dat kan niet , want ik spreek de waarheid en bericht me op vrijheid van meningsuiting
Je kan er echter ook medicijnen van maken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:53 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je kunt het ook roken in 'pure' vorm.
http://www.erowid.org/chemicals/opium/opium.shtml
Klopt... morfine, codeine etc.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je kan er echter ook medicijnen van maken.
Valt het jouw ook niet op dat de meeste mensen die tegen ontwikkelingshulp zijn wel voor deze missie is om de mensen in afghanistan te helpen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn er voor de Afghanen, wat heb jij liever dat ze in een klap geen geld meer binnenkrijgen en doelwit worden voor de Taliban (die alle boeren doodschieten die iets anders verbouwen) of dat dit gelijdelijk aan gebeurt met bescherming van Nederlandse troepen?
die mensen moeten ook gewoon eten, de wereld is nu eenmaal niet zo zwart/wit als jij hem graag ziet
En de productie van heroine komt op zijn gat te liggen. de medice wereld heeft zat morfine. Tel uit je winst.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:10 schreef sp3c het volgende:
hoeveel opium heb je nodig voor die medicijnen??
kun je niet massaal Afghaans spul inkopen en er medicijnen van maken?
dan trek je geld weg bij de Taliban en kunnen die boeren gewoon (tijdelijk) verder met hun leven
ik vind het een uitstekende optie voor voorlopig, zo win je het vertrouwen van die gasten, het wordt vaker geopperd alleen niet door beleidsmakers, ik zal is een email sturen naar Jan Peter B. om te kijken hoe die erover denktquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En de productie van heroine komt op zijn gat te liggen. de medice wereld heeft zat morfine. Tel uit je winst.
Waarom gebeurt het eigenlijk niet. Ik heb het idee dat de VS een beetje een tunnelvissie hebben ontwikkeld met drugs. Ik denk niet dat er over valt te praten met ze.
Probeer hetquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het een uitstekende optie voor voorlopig, zo win je het vertrouwen van die gasten, het wordt vaker geopperd alleen niet door beleidsmakers, ik zal is een email sturen naar Jan Peter B. om te kijken hoe die erover denkt
Ja je krijgt vast een mail terug in de trand van 'ja dit is ''quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:28 schreef sp3c het volgende:
nou meestal krijg je er wel een reactie op hoor ... wel standaard van 'ja dit is niet ons beleid blabla bedankt voor de suggestie we zullen het beiken groetjes bla' en het zal ongetwijfeld niet tot JPB zelf komen maar ik ben niet naief genoeg om te geloven dat hij zelf beleid maakt
ik zal het morgen posten als ik nuchter genoeg ben om iets samen te stellen , en de evt reactie ook
quote:
9/11 is de directe aanleiding geweest om Afghanistan binnnen te vallen.. vandaar...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:52 schreef sp3c het volgende:
hoezo de oorlog in Afghanistan is niet gelegitimeerd en op welke leugens is deze gebaseerd???
en op wat willekeurige bomaanslagen na is het noorden van Afghanistan inmiddels vrij rustig, daar wordt druk aan wederopbouw gedaan door ISAF in Kabul kun je tegenwoordig zelfs met je mobiele telefoon naar huis bellen
Ik weet niet waar jij je onzin vandaan trekt maar de Taliban waren fel tegenstander van papaver en onder de Taliban was de productie dan ook lang niet zo groot als nu.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:41 schreef sp3c het volgende:
en doelwit worden voor de Taliban (die alle boeren doodschieten die iets anders verbouwen)
hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
Wie aan de papaver komt, krijgt ruzie met de CIA ...
Ik weet niet hoe het nou is maar voor de oorlog in afghanistan was het verzet tegen de taliban (de oppositie) de grootste leveranciers van opium over de hele wereld. En was de taliban voor een groot deel gestopt met de verbouw van papavers.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef Schonedal het volgende:
Alle verzet van bijvoorbeeld de taliban wordt gefinancierd door de drugsopbrengsten van juist deze papavers.
de CIA handelt in papaver/opium?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Nou ... drugshandel wordt gecontroleerd door de cia
Waarom moest de taliban terug van de macht gehaald worden terwijl ze ze eerst zelf in het zadel gezet hadden ?
Ze begonnen alles te vernietigen ...
Hij is leuk...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:49 schreef UncleScorp het volgende:
http://www.jesus-is-savio(...)fghan_drug_trade.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |