abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36524654
Wie aan de papaver komt, krijgt ruzie met de CIA ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_36525318
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
Wie aan de papaver komt, krijgt ruzie met de CIA ...
hoe bedoel je dat?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36525400
Nou ... drugshandel wordt gecontroleerd door de cia
Waarom moest de taliban terug van de macht gehaald worden terwijl ze ze eerst zelf in het zadel gezet hadden ?
Ze begonnen alles te vernietigen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:41:33 #54
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_36525919
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef Schonedal het volgende:

Alle verzet van bijvoorbeeld de taliban wordt gefinancierd door de drugsopbrengsten van juist deze papavers.
Ik weet niet hoe het nou is maar voor de oorlog in afghanistan was het verzet tegen de taliban (de oppositie) de grootste leveranciers van opium over de hele wereld. En was de taliban voor een groot deel gestopt met de verbouw van papavers.
pi_36526036
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Nou ... drugshandel wordt gecontroleerd door de cia
Waarom moest de taliban terug van de macht gehaald worden terwijl ze ze eerst zelf in het zadel gezet hadden ?
Ze begonnen alles te vernietigen ...
de CIA handelt in papaver/opium?

doe is linkje of bron, klinkt interessant ik ben altijd wel in voor een komplottheorie tegen amerika.
Alhoewel ik deze wel erg sterk vind hoor.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36526164
't is natuurlijk geen cnn hé

heb hier maar snel iets opgezocht (zit op 't werk)
http://www.jesus-is-savio(...)fghan_drug_trade.htm

google anders zelf ook maar es
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:53:13 #57
73259 Monus
ĄViva Espaņa, coņo!
pi_36526281
quote:
Hij is leuk...
pi_36526302
ik wist dat ik reactie hierop ging krijgen

je hebt gelijk hoor
pi_36536894
Er is een grote en toenemende vraag naar papaver om er morfine,codeine ed van te maken maar de teelt moet dan gereguleerd plaatsvinden wat in Afg. waarschijnlijk erg moeilijk zal zijn.
De taliban heeft trouwens op een bepaald moment de papaverteelt effectiver weten te bestrijden dan wie dan ook daarvoor.Ik heb wel mijn twijfels over hun bedoelingen destijds want prijsopdrijving voor smokkelwaren is natuurlijk erg interessant en wie weet hadden ze nog wat pakhuizen vol liggen om mee te speculeren.
Maar dat alles terzijde, drugs moeten gewoon volledig gelegaliseerd worden want:
a) het is overal te koop (waarbij restrictief beleid volstrekt niet beter werkt dan soepeler beleid(bv VS tov Nl))
b) een heel groot gedeelte van de criminaliteit is drugverwant
c) terrorisme wordt ook voor een groot gedeelte gefinancierd met drugshandel.
Het is op dit moment denk volstrekt contraproduktief om de papavervelden plat te branden daarmee jaag je de bevolking juist in de handen van de taliban, je neemt hun enige bron van inkomsten weg en zet daar dan waarschijnlijk tegenover dat je ze gaat steunen met voedselhulp ed.Nou denk ik dat de meeste Afghanen (terecht) wantrouwend kijken naar buitenlanders (trouwens waarschijnlijk naar iedereen) en er dus niet op zitten te wachten afhankelijk gemaakt te worden van diezelfde buitenlanders.

Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_36536968
Met dit topic te starten heb ik natuurlijk niet bedoeld dat ik wel weet hoe de rotzooi in de wereld op te ruimen.
We moeten echter wel beseffen dat we met onze inzet in Afghanistan een lange weg te gaan hebben, de papaverteelt is maar een onderdeel van de totale problematiek.
De Russen zijn er al uitgebonjourd en als we het niet goed aanpakken dan zijn de Amerikanen met ons erbij aan de beurt.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:21:57 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36537054
mjah de Taliban denkt 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'
in dit geval de papaverteelt dus, ze weten dat dit een reuze obstakel is voor het bewind van Karzai en ze kunnen er hun privelegertjes mee financieren (voor de 'goede zaak' kunnen ze allang geen mensen meer vinden) ik denk ook dat nu massaal platbranden van die velden averechts zal werken maar waarom zouden we het niet opkopen?

waarom moet het gereguleerd worden?
een speciale manier van Papaver kweken ofzo mbt de kwaliteit van het product?

anders kopen we het op en verbranden we het meteen, voorlopig is er nog geen alternatief voorhanden en de militairen van verschillende landen krijgen flinke geldbedragen mee voor dit soort projecten, zo houd je het geld en de oogst iig uit handen van de vijand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_36537132
Ach we zouden wellicht kunnen beginnen met een plan waarbij elke (kleine) boer een klein beetje papaver kan verkopen aan de coalitie (voor een betere prijs) waarbij gecontroleerd moet worden of hij niet meer verbouwd (lastig inderdaad) en op de rest van zijn veld andere gewassen verbouwd (coca/marihuana/paddo's/peyote) zodat er een switch gestimuleerd wordt.Zoals ik al zei neemt de vraag naar papaver voor medicinale bestemming voorlopig nog toe.
Maar ja dat lukt natuurlijk nooit met de Amerikanen erbij.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:28:20 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36537240
je moet niet de fout maken de Amerikaanse aanwezigheid in Irak te vergelijken met die in Afganistan, in Afghanistan hebben we het voornamelijk over beroepsmilitairen ... men gaat wat doordachter te werk, ze gaan niet ineens beginnen napalm te sproeien oid
pi_36537519
Nee ik bedoel gereguleerde papaverteelt ism Amerikanen en dan al helemaal als Nederland het voor zou stellen.
Over dat gereguleerd, ik denk dat men vooral goed wil zien hoeveel er geproduceerd wordt om illegale handel te voorkomen.
Hier meer info

http://www.clingendael.nl/cdsp/publications/?id=5972

Daar staat trouwens in dat in een aantal landen projekten lopen in samenspraak met het Amerikaanse congres (Er is kennelijk toch nog hoop.)

[ Bericht 8% gewijzigd door Vandeplato op 31-03-2006 22:52:13 ]
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 22:41:49 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36537605
thnx for the info

ik heb Balkenende, Bot en Kamp gemailed over de kwestie, evt reacties volgen

nu ga ik naar de kroeg
pi_36537660
Skol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')