Je hebt het bericht ook gelezen?quote:Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat je één van de weinigen bent die die gore truukjes gaat missen.
Maar goed, sinds de FIFA/UEFA nog vastgeroester zitten dan een klinknagel in de Titanic zal er wel weer weinig gebeuren.
Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:01 schreef Suijk het volgende:
Nouja, dat het juist de UEFA was die dus die Litouwer heeft geschorst.
Mwah, het is ook niet zo dat een schwalbe een doodzonde is, iemand z'n knieschijf doormidden schoppen vind ik erger. 2 wedstrijden schorsing is dezelfde sanctie als een rode kaart. Prima wat mij betreft. Maar goed, geen idee of dit een precedent is of een uitzondering.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.
gewoon standaard geel op elke schwalbe leggen. bij twijfel even de beelden laten nakijken door de monitorscheids.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik vraag me af waarom er een schorsing volgt voor de schwalbe van Mikoliunas? Er zijn honderden schwalbes elk weekend, als je daar allemaal achteraf voor gaat schorsen is het einde toch zoek?
Die gaat echt nooit meer een penalty krijgen.quote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
Ik telde er al 3 in de samenvatting alleenquote:Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
Over Hofs hebben we ook niks meer gehoord, dus reken er maar niet opquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Stpan het volgende:
Dida uiteindelijk geschorst voor 1 wedstrijd in de CL.
Ik zag heel vluchtig de actie van Luis Suarez voorbij komen. Eerst maakte hij een schwalbe in de 16, en toen een NEC-er hem een duwtje in de rug gaf deed hij of hij op het hoofd was geslagen.
Ik hoor/lees niets over een onderzoek van de aanklager van de KNVB? Ik neem aan dat die dezelfde regelementen als de UEFA hebben en daarmee Suarez voor exact hetzelfde vergrijp als Dida kunnen schorsen.
Vind het sowieso belacheljik, die schorsing. UEFA gaat gewoon mee met de waan van het moment.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
De UEFA doet op het hoogtepunt van de media-aandacht altijd heel stoer met forse straffen, maar als de storm is gaan liggen worden heel veel straffen verlaagd in hoger beroep. Ook voor clubs waarvan de fans zich misdragen hebben. (behalve Feyenoordquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
Ik vind het verschil tussen iemand naaien in een eredivisiewedstrijd en een halve finale van het WK iets zwaarder tellen dan de manier van naaienquote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:16 schreef Stpan het volgende:
Wat een onzin MrSleep, alsof het niet bestraffen van Van der Sar 10 jaar terug ook maar enig invloed zou moeten hebben op het wel/niet bestraffen van die matennaaierij van Suarez.
Maar als je het toch wilt vergelijken: Van der Sar ing liggen na een 'beweging met het hoofd' van Ortega. Suarez probeert eerst een penalty te versieren, en doet bij een duwtje in de rug alsof hij zojuist met een hamer op het hoofd is geslagen.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:26 schreef Stpan het volgende:
De schwalbe zelf zat toch een behoorlijk verschil in.
Dat vind ik ook goede straffen. Zo vaak dingen simuleren, dat wanneer je echt een keer goed geraakt wordt niet meer kan opstaan, maar de scheids er dit keer ook geen behoefte aan hebt. Leer je het snel genoeg af.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:58 schreef CaliforniaJunkie het volgende:
tegen een goede schwalbe heb ik niks, wél als je net als Robben slechte blijft maken, zodat je gelijk 'nooit' meereen vrije trap/penalty mee krijgt.
in het ergste geval dat je net als afgelopen weekend dat een enkel breekt, en niemand het gelooft.![]()
Ik hoop dat ze daar gewoon naar toe gaan, dat ze schwalbes sowieso zwaarder gaan bestraffen. Veel of weinig media-aandacht.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Overigens vind ik de straf voor Dida (en die Letse speler) belachelijk. Waarom deze selectieve schorsingen? Omdat het uitgebreid in de krant staat? Schors dan elke schwalbekoning die door de scheids over het hoofd is gezien, of schors niemand. Ik haat deze willekeur.
quote:Marcelo Zalayeta, die tegen zijn oude club een overduidelijke 'Schwalbe' liet zien waar Bergonzi met open ogen instonk, kreeg voor dat theater twee wedstrijden schorsing.
en de schorsing is alweer ingetrokken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:11 schreef zjroentje het volgende:
Lol, die van Zalayeta is wel heel erg.
Omdat ie vastgehouden werd, kuch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Waarom wordt die schorsing ingetrokken?
Beetje laat maar: Lavezzi wordt getackled, maar de bal wordt eerst geraakt en legrottaglie gaat ook voor de bal. Onterecht pingel dus maar zeker geen schwalbe. Deze was voor de scheids vreselijk moeilijk te beoordelen, dunkt me.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
wsl vind DIGGER dit natuurlijk ronduit belachelijk!
Gadverdamme wat een vieze schwalbes.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze waren wel heel erg trouwens.
Beide schwalbes.
kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:57 schreef popolon het volgende:
Ik weet dat het in Italie een sport op zich is Digger maar dan nog hoef ik het niet goed te vinden.
Nou ja. Er is een verschil tussen door lucht geraakt worden, licht geraakt worden en doen alsof je dood gaat en onvoldoende geraakt worden voor een overtreding maar als een stervende zwaan neergaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat gaan bestraffen zou een stevige beperking worden voor aanvallers, die dan extra moeten gaan opletten als ze naar de bal gaan, dat ze niet toevallig ten val kunnen komen, anders hebben ze gelijk een paar wedstrijden ban aan hun broek.
Knappe jongen die met zoveel camera's en media-aandacht nog iets uit-het-zicht kan doen.quote:Bovendien zou het juist ook de mogelijkheden van verdedigers groter maken om die gemene 'uit-het-zicht' overtredinkjes te maken en lichte duwtjes en trekpartijen.
Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Daar is niets bij van uit balans zijn of geraakt worden. Hij loopt zelf door, hij laat zich daarna enorm vallen en de bal is al weggespeeld.
Ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?
Dan laat ik me in ieder geval niet op zo'n manier vallen en zoek ik al helemaal niet het rechterbeen van mijn tegenstander op. Dan sleur ik hem waarschijnlijk in mijn val mee.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?
Dan niet vallen is eerder een wonder.
Nee, dat zeg ik niet. Maar je kan op twee manieren naar de grond gaan. Je kan gewoon vallen omdat je uit balans raakt, weer opstaan en verder voetballen. Je kan ook naar licht uit balans raken door een duw, en naar beneden gaan alsof je een driedubbele beenbreuk hebt opgelopen.quote:Een situatie waar spitsen vooral moeten oppassen niet te vallen, omdat misschien wel iemand dat als 'schwalbe' zou kunnen opvatten, zou nóg dodelijker voor het voetbal zijn ...
dat zou vooral betekenen dat spitsen die voor de bal gaan eigenlijk vogelvrij verklaard worden...
zelfs gewoon natuurlijk gedrag, namelijk op vole snelheid rennen en pogen 'ertussendoor' te komen, kan al makeklijk met schorsing bestrafd worden
Nee, bepaaklde spelers krijgen niet zo vaak de overtreding mee omdat ze zelf te dom vallen en de scheidsrechters dat doorzien....quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een spits helpt zich er trouwens toch alleen maar mee. Spelers als Robben, Suarez zullen nu echt een been moeten breken voordat ze een penalty krijgen.
quote:Figo maanden uit de roulatie
Internazionale zal voorlopig geen beroep meer kunnen doen op Luis Figo. De Portugese dribbelaar hield aan de topper tegen Juventus (1-1) van zondag een gebroken kuitbeen over en zal waarschijnlijk maanden aan de kant staan. Klik hier! “De Portugese middenvelder heeft zijn kuitbeen gebroken”, meldt de officiële website van de Neroazzurri. “Figo zal dinsdag onder het mes gaan om de breuk te stabiliseren.” De lijstaanvoerder van de Serie A meldt niets over de tijdspanne van zijn absentie, maar voor een dergelijke kwetsuur staan maanden op het programma.
De voormalig speler van Barcelona en Real Madrid moest na een overtreding van Pavel Nedved na een uur spelen geblesseerd afhaken. De kans is aanwezig dat de 35-jarige oud-international, die aan zijn laatste seizoen bezig zou zijn, definitief een punt zet achter zijn loopbaan.
Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaatsquote:Op maandag 5 november 2007 18:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heel erg relevant ja.
Overig voetbalnieuws deeltje #7 of [Centraal] FC Internazionale deel 3 misschien iets betere topics om dit nieuws te delen?
Ik zag dit bericht en ik dacht bij Figo meteen aan schwalbequote:Op maandag 5 november 2007 19:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Nou ja, relevant. Het is wel vergezocht voor dit topic.
Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappenquote:Op maandag 5 november 2007 18:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaats![]()
Je bent vrij om het in een van de andere topics te plaatsen hoorquote:Op maandag 5 november 2007 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappen.
Jezus, wat een debielheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |