abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53332332
Het is niet voor niets een Duits woord.
pi_53332847
Dive vind ik ook wel een mooi woord.

Ik denk dat je een schwalbe gaat missen bij een verbod + strenge straffen.
That's all folks!
  donderdag 20 september 2007 @ 17:50:26 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53332981
Ik denk dat je één van de weinigen bent die die gore truukjes gaat missen.

Maar goed, sinds de FIFA/UEFA nog vastgeroester zitten dan een klinknagel in de Titanic zal er wel weer weinig gebeuren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53333204
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat je één van de weinigen bent die die gore truukjes gaat missen.

Maar goed, sinds de FIFA/UEFA nog vastgeroester zitten dan een klinknagel in de Titanic zal er wel weer weinig gebeuren.
Je hebt het bericht ook gelezen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 20 september 2007 @ 18:00:24 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53333252
Ja, ik heb begrepen dat bijv. het Schotse initiatief al weer van tafel was.

Of er moeten nieuwe ontwikkelingen zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53333275
Nouja, dat het juist de UEFA was die dus die Litouwer heeft geschorst.
Klik dan als je durft
  donderdag 20 september 2007 @ 18:02:20 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53333307
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:01 schreef Suijk het volgende:
Nouja, dat het juist de UEFA was die dus die Litouwer heeft geschorst.
Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.
pi_53333373
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Zie mijn reply op dat bericht, twee wedstrijden is kinderspel.
Mwah, het is ook niet zo dat een schwalbe een doodzonde is, iemand z'n knieschijf doormidden schoppen vind ik erger. 2 wedstrijden schorsing is dezelfde sanctie als een rode kaart. Prima wat mij betreft. Maar goed, geen idee of dit een precedent is of een uitzondering.
Klik dan als je durft
  donderdag 20 september 2007 @ 18:06:50 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53333428
Tja ik heb dus meer het idee dat deze 'straf' voortkomt uit de commotie die in Schotland is ontstaan.
pi_53339270
'Wat een onzin.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 20 september 2007 @ 22:56:02 #86
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_53342585
Een van de dingen die het voetbal zo mooi maken.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_53350969
Ik vraag me af waarom er een schorsing volgt voor de schwalbe van Mikoliunas? Er zijn honderden schwalbes elk weekend, als je daar allemaal achteraf voor gaat schorsen is het einde toch zoek?
pi_53351054
kutmachlas
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:13:57 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53351186
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:05 schreef MaxPower het volgende:
Ik vraag me af waarom er een schorsing volgt voor de schwalbe van Mikoliunas? Er zijn honderden schwalbes elk weekend, als je daar allemaal achteraf voor gaat schorsen is het einde toch zoek?
gewoon standaard geel op elke schwalbe leggen. bij twijfel even de beelden laten nakijken door de monitorscheids.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53424225
Keihardhard straffen en jongens als Suarez, Robben, Farfan enzo (de bekende ik duik 4x per wedstrijd) paar weken aan de kant houden!!
pi_53603122
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
pi_53603304
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
We hebben er een nieuwe kroonprins bij in Nederland en hij speelt bij Excelsior.
Die gaat echt nooit meer een penalty krijgen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_53603647
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:37 schreef sjimz het volgende:
Ik telde er al 3 in de samenvatting alleen
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zondag 30 september 2007 @ 23:14:00 #94
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53604133
Tsja, wat koop ik ervoor.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:39:52 #95
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53682234
Dida had de meest slechte schwalbe ooit
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53684233
Dida is de smerigste van allemaal als hij inderdaad voor elkaar krijgt dat Celtic z'n punten verliest en zonder publiek moet spelen komende wedstrijden
pi_53684364
Tja, die supporter hoort niet op het veld te komen. Period. De volgende keer doet hij wel echt wat.
pi_53684860
Dida
pi_53688195
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 05:30 schreef sjimz het volgende:
Dida
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:17:08 #100
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53688313
Dida moet ook gewoon geschorst worden, dit is spelbederf, matennaaierij etc.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:47:46 #101
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_53709332
kijk tijdrekken kan je oplossen door een klok in het stadion van 0 tot 90 minuten te laten lopen en de bediening bij de scheids te leggen. gewoon soort horloge aan zn arm waarmee hij de tijd kan stilzetten en een doelpunt erbij kan doen. simpel toch?
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:05:20 #102
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53709729
Mijn fietsband is van het merk Schwälbe.

Anyway, het is totaal onsportief gedrag wat de eerlijkheid uit het spel haalt.
Geel is zeker op zn plaats en mogenlijk later 1 wedstrijd schorsen vind ik een goed plan.

Fair Play is Fair Play en niet Fair Play EN Schwälbe.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:08:04 #103
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54113584
Dida uiteindelijk geschorst voor 1 wedstrijd in de CL.

Ik zag heel vluchtig de actie van Luis Suarez voorbij komen. Eerst maakte hij een schwalbe in de 16, en toen een NEC-er hem een duwtje in de rug gaf deed hij of hij op het hoofd was geslagen.

Ik hoor/lees niets over een onderzoek van de aanklager van de KNVB? Ik neem aan dat die dezelfde regelementen als de UEFA hebben en daarmee Suarez voor exact hetzelfde vergrijp als Dida kunnen schorsen.
pi_54116770
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_54123451
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:08 schreef Stpan het volgende:
Dida uiteindelijk geschorst voor 1 wedstrijd in de CL.

Ik zag heel vluchtig de actie van Luis Suarez voorbij komen. Eerst maakte hij een schwalbe in de 16, en toen een NEC-er hem een duwtje in de rug gaf deed hij of hij op het hoofd was geslagen.

Ik hoor/lees niets over een onderzoek van de aanklager van de KNVB? Ik neem aan dat die dezelfde regelementen als de UEFA hebben en daarmee Suarez voor exact hetzelfde vergrijp als Dida kunnen schorsen.
Over Hofs hebben we ook niks meer gehoord, dus reken er maar niet op

Misschien dat onze eigen Edwin van der Sar nog met terugwerkende kracht kan worden bestraft wegens zijn schandalige theater in nogwel de halve finale van het WK'98(!) toen hij Ortega naaide met een rode kaart
pi_54126057
Halve finale? Suarez maakt het ook wel iets bonter dan Hofs he
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:16:10 #107
73305 Stpan
pi_54128109
Wat een onzin MrSleep, alsof het niet bestraffen van Van der Sar 10 jaar terug ook maar enig invloed zou moeten hebben op het wel/niet bestraffen van die matennaaierij van Suarez.

Maar als je het toch wilt vergelijken: Van der Sar ging liggen na een 'beweging met het hoofd' van Ortega. Suarez probeert eerst een penalty te versieren, en doet bij een duwtje in de rug alsof hij zojuist met een hamer op het hoofd is geslagen.
pi_54130037
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik dacht: Mooi, die Uefa doet er wat aan. Maar nu brengen ze het toch weer terug naar 1 wedstrijd. Zonde.
Vind het sowieso belacheljik, die schorsing. UEFA gaat gewoon mee met de waan van het moment.

Vorig jaar bijvoorbeeld heb ik ze niet gehoord na de schwalbe van Gilardino uit bij Celtic ...
pi_54130287
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
De UEFA doet op het hoogtepunt van de media-aandacht altijd heel stoer met forse straffen, maar als de storm is gaan liggen worden heel veel straffen verlaagd in hoger beroep. Ook voor clubs waarvan de fans zich misdragen hebben. (behalve Feyenoord ).

Overigens vind ik de straf voor Dida (en die Letse speler) belachelijk. Waarom deze selectieve schorsingen? Omdat het uitgebreid in de krant staat? Schors dan elke schwalbekoning die door de scheids over het hoofd is gezien, of schors niemand. Ik haat deze willekeur.
pi_54130934
Het zijn de slechte schwalbes waaraan de eigenlijke hekel bestaat..

De Dida's, de Arjen Robben's.. van die overdreven stervende zwanen die hun gebrek aan talent voor een schwalbe maskeren met een overmaat aan 'over-acting' die vooral pijnlijk is voor de toeschouwers en minder voor de speler zelf.

Een goede nette en vooral slimme schwalbe... daarop is niks tegen vooral omdat het voor veel spitsen ook een zelfverdedigingstrucje kan zijn tegen handtastelijke verdedigers:
wat laten we eerlijk zijn, de verdedigers zelf zijn ook geen lieverdjes en die gebruiken ook volop de randjes van de regels, die de scheidsrechter niet ziet (of hoort).

Overigens vind ik het vreemd dat veel nederlanders altijd zo 'principieel' menen 'dat ze niet willen winnen dankzij een schwalbe'... imho hangt dat een beetje samen met de neiging van nederlanders om het vaak 'net niet' te halen; tweede te worden, meestal achter een team dat wél bereid _alles_ te doen voor de overwinning (goed voorbeeld zijn daarin de duitsers, die gaan er altijd voor en geven ook alles voor de overwinning, omdat de tweede plek voor hen niks is, zelf al kunnen ze bogen op die 'heel netjes en eerlijk bereikt te hebben')

De enige daadwerkelijke winst van nederland, tijdens het EK in 1988, kwam ook tot stand na een uiterst omstreden penalty, nadat van Basten tegen Kohler zich makkelijk liet vallen, nadat Kohler eventjes op zn hak was gaan staan.
http://www.youtube.com/watch?v=m68ASDvCIak (rond 7 minuten) Van basten was natuurlijk wel gewoon een goed, deed niet 'dramatisch' en speelde geen 'stervende zwaan' maar liet zich gewoon ook na een zeer kleine overtreding snel naar de grond vallen, zonder veel theater, het voorbeeld van en 'schwalbe' zoals die het meest efficient en weinig opvallend uitgevoerd moet worden...
dat maakt de winst van NL echter geenszins 'ongeldig', integendeel. het beste team is ook het team dat gebruik weet te maken van de mazen in de regeltjes en dingen die de scheidsrechter niet ziet (en boy, tegen duitsland zag de scheids een verdomde hoop niet, had hij alles gezien waren er misschien meer gele kaarten gegeven dan tegen Portugal in 2006)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54132849
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:16 schreef Stpan het volgende:
Wat een onzin MrSleep, alsof het niet bestraffen van Van der Sar 10 jaar terug ook maar enig invloed zou moeten hebben op het wel/niet bestraffen van die matennaaierij van Suarez.

Maar als je het toch wilt vergelijken: Van der Sar ing liggen na een 'beweging met het hoofd' van Ortega. Suarez probeert eerst een penalty te versieren, en doet bij een duwtje in de rug alsof hij zojuist met een hamer op het hoofd is geslagen.
Ik vind het verschil tussen iemand naaien in een eredivisiewedstrijd en een halve finale van het WK iets zwaarder tellen dan de manier van naaien
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:26:22 #112
73305 Stpan
pi_54133434
De schwalbe zelf zat toch een behoorlijk verschil in. Ortega wil zogenaamd perongeluk express Van der Sar raken, die voor de zekerheid maar gaat liggen en doet alsof hij hard geraakt is op z'n kin door het hoofd van Ortega, terwijl het in werkelijkheid net wel/niet raak was.

Suarez krijgt een duwtje in de rug en doet alsof hij voor z'n hoofd geslagen is. Dat is niet het overdrijven van een feit, maar een actie van je tegenstander simuleren die nooit heeft plaats gevonden.

Overdrijven vs. simuleren lijkt mij heel wat anders.
pi_54133600
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:26 schreef Stpan het volgende:
De schwalbe zelf zat toch een behoorlijk verschil in.
jaja hoor ... zo kun je dus altijd wel met excuses en uitvluchten komen....
het komt er dus op neer dat je enkel de schwalbes van de tegenpartij wilt verbieden of keihard bestraffen, valt een speler van je eigen team, is het natuurlijk altijd 'net wat anders' ... dubbele moraal van-heb-ik-jou-daar
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:40:24 #114
73305 Stpan
pi_54135064
?

Ik zeg dat als de UEFA klaarblijkelijk achteraf schwalbes gaat bestraffen die van Suarez een hele mooie is om namens de KNVB mee te beginnen.

Ik beschrijf volgens mij duidelijk het technische verschil tussen de schwalbe van Van der Sar en die van Suarez, maar geef nergens aan die van Van der Sar goed te keuren noch bagataliseer ik die.
Zoals jij het verschil in jouw betoog aangeeft tussen over-acting en dramatisch doen en snel liggen bij enig contact maak ik een onderscheid in schwalbes en schwalbes.

Waar jouw beschuldiging van dubbele moraal vandaan komt is me dan ook geheel onduidelijk. Of mag ik de ene schwalbe niet een hoger matennaaier gehalte vinden hebben dan de ander, alleen maar omdat iemand in de topic met een Oranje speler op de proppen kwam?
pi_54138090
tegen een goede schwalbe heb ik niks, wél als je net als Robben slechte blijft maken, zodat je gelijk 'nooit' meereen vrije trap/penalty mee krijgt.
in het ergste geval dat je net als afgelopen weekend dat een enkel breekt, en niemand het gelooft.
Listen to the Music.
pi_54154708
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:58 schreef CaliforniaJunkie het volgende:
tegen een goede schwalbe heb ik niks, wél als je net als Robben slechte blijft maken, zodat je gelijk 'nooit' meereen vrije trap/penalty mee krijgt.
in het ergste geval dat je net als afgelopen weekend dat een enkel breekt, en niemand het gelooft.
Dat vind ik ook goede straffen. Zo vaak dingen simuleren, dat wanneer je echt een keer goed geraakt wordt niet meer kan opstaan, maar de scheids er dit keer ook geen behoefte aan hebt. Leer je het snel genoeg af.
pi_54156370
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Overigens vind ik de straf voor Dida (en die Letse speler) belachelijk. Waarom deze selectieve schorsingen? Omdat het uitgebreid in de krant staat? Schors dan elke schwalbekoning die door de scheids over het hoofd is gezien, of schors niemand. Ik haat deze willekeur.
Ik hoop dat ze daar gewoon naar toe gaan, dat ze schwalbes sowieso zwaarder gaan bestraffen. Veel of weinig media-aandacht.
pi_54250602
quote:
Marcelo Zalayeta, die tegen zijn oude club een overduidelijke 'Schwalbe' liet zien waar Bergonzi met open ogen instonk, kreeg voor dat theater twee wedstrijden schorsing.
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:24:27 #119
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54253695
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
wsl vind DIGGER dit natuurlijk ronduit belachelijk!
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54263105
Ze waren wel heel erg trouwens .

Beide schwalbes.
pi_54263301
Lol, die van Zalayeta is wel heel erg.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:36:30 #122
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54271185
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:11 schreef zjroentje het volgende:
Lol, die van Zalayeta is wel heel erg.
en de schorsing is alweer ingetrokken.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54271543
Het Calciopoli topic maar weer omhoog schoppen?
pi_54271585
Bij die van Zalayeta snap ik niet dat de grensrechter niet ingrijpt, deze is echt smerig.
pi_54271672
Die laatste, dan heb je toch ook een dramatische scheidsrechter en grensrechter.
Waarom wordt die schorsing ingetrokken?
Die eerste zet ook extra af om hoger te springen ofzo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:00:03 #126
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54271809
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 21:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:

Waarom wordt die schorsing ingetrokken?
Omdat ie vastgehouden werd, kuch.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54274165
Wat een farce. !!
pi_54279368
Zodra je toe gaat staan dat met televisiebeelden achteraf urenlang valpartijen geanalyseerd gaan worden ontkom je niet meer aan hardstikke subjectieve oordelen....

Feit is domweg dat er bij het voetbal veel 'kleine overtredingen' gemaakt worden.. het is dan ook een contactsport.
Dus spelers die lichtjes vastgehouden worden, duwtjes ontvangen, een tackle op de bal waarbij de aanvaller ook een lichte tik ontvangt als hij niet snel genoeg opspringt...

Of iets een overtreding is, ligt er vaak aan of een aanvaller zich laat vallen ... Een Aanvaller die zich nooit laat vallen, wordt domweg binnen anderhalf jaar helemaal verrot geschopt en moet zn carriere beeindigen.
Daarom zie je ook dat juist technische spelers zich de schwalbe aangewennen als 'beveiliging'.

Zonder Robben een uitvlucht te willen geven, voor gedrag dat bij hem doorgeslagen en lacherlijk is: Maar dat heeft die gast niet uit vrije wil aangeleerd, voor een deel is die 'stervende zwaan' voor iemand als Robben ook noodzakelijk om te overleven en niet binnen twee seizoenen zn voetbalcarriere te moeten beeindigen, of van iedere 6 maanden twee maanden geblesseeerd te zijn.

Wat de UEFA nu mogelijk gaat doen met een heel 'televisiebeelden-bekijkbeleid' zou erg dom zijn, omdat het feitelijk een vorm van 'achteraf-beleid' en 'symptoombestrijding is, dat niks doet aan het daadwerkelijke probleem, namelijk dat veel scheidsrechters niet mer opkunnen tegen juist de 'kleine overtredingen' en de snelheid van het spel; en de spelers zo hun eigen 'verdedigingsmechanismes' ontwikkelen, ook door het verzaken van scheidsrechters, die nu eenmaal geen supermensen zijn, en met de huidige snelheid alle hoeken van het veld foutloos in de gaten hebben.
pi_54279787
Als je in Italie achteraf schalbes gaat bestraffen heb je na een week of 3 niet genoeg spelers meer over om de wedstrijden te spelen.
pi_54281861
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

wsl vind DIGGER dit natuurlijk ronduit belachelijk!
Beetje laat maar: Lavezzi wordt getackled, maar de bal wordt eerst geraakt en legrottaglie gaat ook voor de bal. Onterecht pingel dus maar zeker geen schwalbe. Deze was voor de scheids vreselijk moeilijk te beoordelen, dunkt me.

Die van Zalayeta: Hij werd vastgehouden, lichtjes met de knie geraakt en moest sowieso iets doen om niet Buffon vol te raken. Enige wat je hem kan verwijten is dat ie niet aangaf dat de scheids mis zat. maar een schwalbe? Neuh.

Gisteren lieten de trainers van alle grote clubs zich heel duidelijk uit tegen de schorsing van Zalayeta, omdat ze vonden dat het een gevaarlijk precedent zou scheppen. Dat een speler wel even door zou lopen op de keeper bijvoorbeeld. Of dat te makkelijk op basis van enkele beelden conclusies getrokken worden, terwijl later meer beeldmateriaal opdook wat aangaf dat legrottaglie wel een overtreding maakte. En niet in elk stadion staan evenveel camera's en dus kan er nooit consequent beoordeeld worden, tenzij de zaak 200% duidelijk is (Adriano tegen Roma vorig jaar)
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:44:23 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282044
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze waren wel heel erg trouwens .

Beide schwalbes.
Gadverdamme wat een vieze schwalbes.

Die tweede, raak dan de keeper tenminste, enge duikelaar.

Deze is ook erg. Zou gewoon rood moeten zijn zoiets.
pi_54282229
Waarom zou hij zijn oud ploeggenoot moeten blesseren?

Dit is pas een erge Schwalbe: http://www.youtube.com/watch?v=NlhMzZsEvjU
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:57:13 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282271
Ik weet dat het in Italie een sport op zich is Digger maar dan nog hoef ik het niet goed te vinden.
pi_54282471
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:57 schreef popolon het volgende:
Ik weet dat het in Italie een sport op zich is Digger maar dan nog hoef ik het niet goed te vinden.
kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?

Ik geef DIGGER absoluut gelijk, het zijn valpartijen die ik ook niet direkt als penalties zou beoordelen maar totale onzin om te beweren dat de spelers fout zijn als ze niet extra moeite doen om te blijven staan en bv ook geen moeite meer mogen doen naar een bal te gaan, wat stel je voor dat je dan wel eens ten val komt...?

Ook een hoop absoluut terechte penatlies komen tot stand doordat een aanvaller kennelijk niet de moeite doet zich staande te houden .. bv nadat hij uit zn evenwicht gebracht is door een overtreding, maar best wel eventjes een extra stapje kan doen om dat evenwicht weer te herpakken...
(Beroemd voorbeeld de tap op de hak van van Basten door Jürgen Kohler bij Nederland-Duitsland in 1988: daarvan 'val' je ook niet zomaar.. maar heel terecht datde aanvaller het daar deed, het was nl. wel een overtreding.)

de strafschop is echter terecht als de overtreding zwaar genoeg is, maar zou meestal nooit gegeven worden als de aanvaller heel moedig alles doet om te blijven staan ...
iedere aanvaller laat zich dan ook makkelijk uit evenwicht brengen en iedere aanvaller geeft meestal alles enkel om naar de bal te gaan, wat ook kan leiden tot een valpartij.

Dat gaan bestraffen zou een stevige beperking worden voor aanvallers, die dan extra moeten gaan opletten als ze naar de bal gaan, dat ze niet toevallig ten val kunnen komen, anders hebben ze gelijk een paar wedstrijden ban aan hun broek.
Bovendien zou het juist ook de mogelijkheden van verdedigers groter maken om die gemene 'uit-het-zicht' overtredinkjes te maken en lichte duwtjes en trekpartijen.
pi_54282599
Nou ja, bij die eerste wordt de bal echt overduidelijk gespeeld en loopt ie zelf door tegen het rechterbeen van zijn tegenstander om daarna prachtig door de lucht de duikelen met de intentie om er een penalty voor te krijgen. Daar is niets bij van uit balans zijn of geraakt worden. Hij loopt zelf door, hij laat zich daarna enorm vallen en de bal is al weggespeeld.

Dat is echt het uitlokken van een overtreding en het overdrijven ervan, met de intentie een penalty te krijgen dus een schwalbe.

De tweede is niet een echte schwalbe. Hij krijgt een klein zetje, maar springt ook wel weer heel erg overdreven de lucht in. Het is totaal geen overtreding voor een penalty, om nou te zeggen dat hij echt een valpartij uitlokt.. Het was eerlijker geweest wanneer hij had aangegeven dat het uit ontwijking was dat hij zo dook, maar welke voetballer gaat nu zo eerlijk zijn in zo'n wedstrijd.
pi_54282667
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat gaan bestraffen zou een stevige beperking worden voor aanvallers, die dan extra moeten gaan opletten als ze naar de bal gaan, dat ze niet toevallig ten val kunnen komen, anders hebben ze gelijk een paar wedstrijden ban aan hun broek.
Nou ja. Er is een verschil tussen door lucht geraakt worden, licht geraakt worden en doen alsof je dood gaat en onvoldoende geraakt worden voor een overtreding maar als een stervende zwaan neergaan.

De eerste moet echt duidelijk bestraft worden, dat gaat nergens over. De tweede mag wat mij betreft ook wel. Zoals Suarez laatst. Die wordt op zijn rug getikt en grijpt naar zijn hoofd alsof ie twee blauwe ogen heeft gekregen en nooit meer op kan staan. Dat is je tegenstander gewoon een kaart en schorsing aannaaien en dat mag echt wel bestraft worden ipv beloond worden.

De derde hangt er van af. Waarschuwingen prima, ze moeten het wel afleren.
quote:
Bovendien zou het juist ook de mogelijkheden van verdedigers groter maken om die gemene 'uit-het-zicht' overtredinkjes te maken en lichte duwtjes en trekpartijen.
Knappe jongen die met zoveel camera's en media-aandacht nog iets uit-het-zicht kan doen.
pi_54282779
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:

Daar is niets bij van uit balans zijn of geraakt worden. Hij loopt zelf door, hij laat zich daarna enorm vallen en de bal is al weggespeeld.
Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?
Dan niet vallen is eerder een wonder.

Een situatie waar spitsen vooral moeten oppassen niet te vallen, omdat misschien wel iemand dat als 'schwalbe' zou kunnen opvatten, zou nóg dodelijker voor het voetbal zijn ...

dat zou vooral betekenen dat spitsen die voor de bal gaan eigenlijk vogelvrij verklaard worden...
zelfs gewoon natuurlijk gedrag, namelijk op vole snelheid rennen en pogen 'ertussendoor' te komen, kan al makeklijk met schorsing bestrafd worden
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:31:36 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54282784
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kennelijk is het voor jou belangrijk dat dat in Italie is gebeurd ... zou je het dan ook schwalbes hebben gevonden als ze in een ander land waren gebeurd...?
Ja.
pi_54282920
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ben je wel eens op vole snelheid naar een bal gerend, tussen een paar anderen?
Dan niet vallen is eerder een wonder.
Dan laat ik me in ieder geval niet op zo'n manier vallen en zoek ik al helemaal niet het rechterbeen van mijn tegenstander op. Dan sleur ik hem waarschijnlijk in mijn val mee.
quote:
Een situatie waar spitsen vooral moeten oppassen niet te vallen, omdat misschien wel iemand dat als 'schwalbe' zou kunnen opvatten, zou nóg dodelijker voor het voetbal zijn ...

dat zou vooral betekenen dat spitsen die voor de bal gaan eigenlijk vogelvrij verklaard worden...
zelfs gewoon natuurlijk gedrag, namelijk op vole snelheid rennen en pogen 'ertussendoor' te komen, kan al makeklijk met schorsing bestrafd worden
Nee, dat zeg ik niet. Maar je kan op twee manieren naar de grond gaan. Je kan gewoon vallen omdat je uit balans raakt, weer opstaan en verder voetballen. Je kan ook naar licht uit balans raken door een duw, en naar beneden gaan alsof je een driedubbele beenbreuk hebt opgelopen.

En dat is het verschil.

Een spits helpt zich er trouwens toch alleen maar mee. Spelers als Robben, Suarez zullen nu echt een been moeten breken voordat ze een penalty krijgen.
pi_54283471
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

Een spits helpt zich er trouwens toch alleen maar mee. Spelers als Robben, Suarez zullen nu echt een been moeten breken voordat ze een penalty krijgen.
Nee, bepaaklde spelers krijgen niet zo vaak de overtreding mee omdat ze zelf te dom vallen en de scheidsrechters dat doorzien....

het hele eprobleem hier over vermeende 'schwalbes' heeft daar weinig mee te maken als de scheid shet gelijk al doorziet..

het probleem ontstaat echter als de scheidsrechters kennelijk het niet goed zien... en dàár zou nu juist ook de oplossing moeten liggen... namelijk bij beter functioneren van de scheidsrechters en betere ondersteuning op het veld...

'achteraf-beleid' is enkel symptoombestrijding en 'subjectief willekeursbeleid' ... waar de UEFA bij die twee penalties een goed voorbeeld geeft.. maar dat ligt ook omdat dat al inherent is aan het idee dat het 'nut' zou hebben achteraf aan de hand van videobeelden veel straffen uit te gaan delen en te denken dat er dan altijd wel een 'foutloos' oordeel mogelijk zou zijn.
dat is echter onzin, omdat bij ellenlange vertraagde herhaling het makkelijk kan lijken alsof een valpartij bewust was, terwijl dat allerminst het geval was...
Bovendien bestaat er heus geen keiharde 'grens' tussen een valpartij die 'in het heetst van de strijd' ontstaat door een spits die vol voor de bal gaat en op volle snelheid poogt erlangs te gaan... en een overduidelijke schwalbe
pi_54288858
Dit blijft trouwens de ergste soort: http://www.youtube.com/watch?v=8W00d3yJKl4

Amoruso vroeger kon er ook wat van, merkwaardig genoeg juist in z'n Dortmund tijd, na de Serie A.
pi_54386038
Figo heeft waarschijnlijk zijn laatste schwalbe gemaakt.
quote:
Figo maanden uit de roulatie

Internazionale zal voorlopig geen beroep meer kunnen doen op Luis Figo. De Portugese dribbelaar hield aan de topper tegen Juventus (1-1) van zondag een gebroken kuitbeen over en zal waarschijnlijk maanden aan de kant staan. Klik hier! “De Portugese middenvelder heeft zijn kuitbeen gebroken”, meldt de officiële website van de Neroazzurri. “Figo zal dinsdag onder het mes gaan om de breuk te stabiliseren.” De lijstaanvoerder van de Serie A meldt niets over de tijdspanne van zijn absentie, maar voor een dergelijke kwetsuur staan maanden op het programma.

De voormalig speler van Barcelona en Real Madrid moest na een overtreding van Pavel Nedved na een uur spelen geblesseerd afhaken. De kans is aanwezig dat de 35-jarige oud-international, die aan zijn laatste seizoen bezig zou zijn, definitief een punt zet achter zijn loopbaan.
pi_54386283
Heel erg relevant ja.

Overig voetbalnieuws deeltje #7 of [Centraal] FC Internazionale deel 3 misschien iets betere topics om dit nieuws te delen?
pi_54386330
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Heel erg relevant ja.

Overig voetbalnieuws deeltje #7 of [Centraal] FC Internazionale deel 3 misschien iets betere topics om dit nieuws te delen?
Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaats
pi_54386560
Nou ja, relevant. Het is wel vergezocht voor dit topic.
That's all folks!
pi_54386581
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Nou ja, relevant. Het is wel vergezocht voor dit topic.
Ik zag dit bericht en ik dacht bij Figo meteen aan schwalbe
pi_54386590
quote:
Op maandag 5 november 2007 18:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Figo en schwalbe is wel degelijk relevant, vandaar dat ik het hier ook plaats
Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappen .

Jezus, wat een debielheid .
pi_54386607
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Dan kunnen we de Suarez, Robben, Cristiano Ronaldo-topics wel schrappen .

Jezus, wat een debielheid .
Je bent vrij om het in een van de andere topics te plaatsen hoor
pi_54527352

Ik zeg vanaf zijn knieën er afhakken.
pi_54527394
Wel een knap uitgevoerde, goede timing.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')