Klopt deze of vorige week nog op tvquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:47 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Rita had al eerder aangegeven zich niet beschikbaar te stellen...
Maar dat is dan ook een klare zaak.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:37 schreef SjonLok het volgende:
Dit betekent dus dat veel mensen het niet zien zitten met Rutte als lijsttrekker.
Neuh dat niet beetje het standaard draaikonten binnen de VVD.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:55 schreef Tref het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dat ze nu overweegt om het toch te doen dan ?
quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:58 schreef Tikorev het volgende:
Verdonk, Wilders, Pastors....ik voel een meerderheid aankomen...![]()
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:01 schreef sigme het volgende:
Zeer interessant!
Zal boeiende strijd opleveren in de VVD. Ik denk dat ze populair genoeg is, zowel om een serieuze kandidaat te zijn voor het lijsttrekkerschap, als om een succesvolle stemmentrekker te zijn.
Ik denk dat ze de capaciteiten mist om een goede partijpolitica te zijn, dus dat ze uiteindelijk geen goede lijsttrekker zou blijken.
Ach, zolang Wouter Bos er een half jaar over doet om bekend te maken of hij MP wil worden, valt dat nog wel mee.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dat niet beetje het standaard draaikonten binnen de VVD.
Dat denk ik ook, maar vooral omdat controverse een leuk en interssant media-item is .... als mensen overal een uitgesproken mening hebben en deze graag uitten, komen ze veel in de media....quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Controversie doet het juist goed om stemmen te behalen (zie Fortuyn, maar ook Wouter Bos).
Waarom niet? Volgens mij is dit lang geen gelopen race hoor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:37 schreef SjonLok het volgende:
Dit betekent dus dat veel mensen het niet zien zitten met Rutte als lijsttrekker.
Je doet het nu voorkomen alsof het een misdaad is om je achter de lijsttrekker te scharen. Ik vind het van fatsoen getuigen om de, op dat moment, lijsttrekker Van aartsen niet in de wielen te rijden. En zoals ik al eerder aangaf: Wouter Bos heeft ons maar liefst een half jaar verveelt met al zijn persoonlijke overwegingen om zich al dan niet als MP beschikbaar te stellen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:11 schreef Sidekick het volgende:
Het wordt wel een leuke verkiezing zo, met al die rechtlijnige gemotiveerde kandidaten.
Rita Verdonk:
"Er is maar één lijsttrekker, en dat is Jozias van Aartsen", zo verklaarde VVD-minister Rita Verdonk vandaag tijdens een bezoek aan een asielzoekerscentrum. De politica zegt geen ambitie te hebben om de nieuwe lijsttrekker van de liberalen te worden.
Mark Rutte:
"Maar om lijsttrekker te worden, is een heel gevecht nodig. Nee, ik denk niet dat ik dat ervoor over heb. Als het erop aankomt, heb ik die machtsdrang niet", zegt Rutte in het interview.
Jelleke Veenendaal:
Veenendaal stelt zich beschikbaar omdat ze wil dat de VVD-ers een echte keuze krijgen: "Het is jammer dat zich niemand tegenkandidaat heeft gesteld tegenover Mark Rutte. Er moet iets te kiezen zijn." Echt een verschil tussen haar en de staatssecretaris is er echter niet, zo zegt ze: "Ik weet niet of ik me zozeer ga onderscheiden van Mark Rutte." Ook vindt ze het belangrijk dat een vrouw zich kandidaat stelt.
Liever grafkanker in het hoofd dan een varkenskop als de jouwe.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:26 schreef thabit het volgende:
Hoe kan zo'n racistische varkenskop nou populair zijn? Dat snap je toch niet. Of heeft heel Nederland soms grafkanker in het hoofd?
Volgens mij is de kans daarop juist kleiner als Rita het gaat doen. Ze zal eerder stemmen trekken die anders naar Wilders of Pastors zouden gaan, maar zal geen geen nieuwe stemmen voor rechts opleveren denk ik. Rutte zal wat dat betreft meer weg kunnen snoepen bij potentiele kiezers die ook minder rechtse partijen zouden kunnen kiezen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:58 schreef Tikorev het volgende:
Verdonk, Wilders, Pastors....ik voel een meerderheid aankomen...![]()
Rutte zal juist veel VVD-stemmers van de rechter vleugel naar Fortuynistische bewegingen jagen. Bij de PvdA valt voor de VVD op dit moment niets weg te snoepen en dat moeten ze ook niet willen. Ze moeten met een eigen (rechts) verhaal komen!quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Volgens mij is de kans daarop juist kleiner als Rita het gaat doen. Ze zal eerder stemmen trekken die anders naar Wilders of Pastors zouden gaan, maar zal geen geen nieuwe stemmen voor rechts opleveren denk ik. Rutte zal wat dat betreft meer weg kunnen snoepen bij potentiele kiezers die ook minder rechtse partijen zouden kunnen kiezen.
Dat zijn stemmers die al rechts stemmen. Of die nou op Wilders of op Verdonk stemmen maakt voor het verkrijgen van een meerderheid voor rechts zeer weinig uit. Dat bedoel ik. Het was een reactie op het idee dat al zowel Verdonk als Wilders meedoen er meer stemmers naar de rechtse partijen gaan, en dat betwijfel ik, juist omdat beiden hun mediabekendheid verkregen hebben omtrent hetzelfde issue.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:44 schreef Tref het volgende:
[..]
Rutte zal juist veel VVD-stemmers van de rechter vleugel naar Fortuynistische bewegingen jagen. Bij de PvdA valt voor de VVD op dit moment niets weg te snoepen en dat moeten ze ook niet willen. Ze moeten met een eigen (rechts) verhaal komen!
quote:Ook Rutte toonde zich verheugd dat er nu meer kandidaten zijn waaruit de VVD-achterban kan kiezen. Hij noemde Verdonk ‘een hele serieuze kandidaat’. Politiek-inhoudelijk zijn hij en Verdonk het overigens ‘volledig eens’, aldus Rutte. De opmerking van Weisglas dat hij ‘het broertje van Wouter Bos’ zou zijn, deed Rutte af als ‘onzin’. ‘Zowel qua stijl als politieke inhoud is er een groot verschil tussen mij en Bos’, aldus Rutte.
Ik den kdat beleid ook wel meespeelt. De lijsttrekker wordt immers door de leden gekozen en er is sprake van een duidelijke richtingenstrijd binnen de VVD.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:07 schreef slaveloos het volgende:
even een vraag, maakt de figurehead iets uit voor t beleid binnen de VVD, of is dit een spel van wie trekt de meeste kiezers?
De lijsttrekker is het gezicht en erg bepalend voor het beleid.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:07 schreef slaveloos het volgende:
even een vraag, maakt de figurehead iets uit voor t beleid binnen de VVD, of is dit een spel van wie trekt de meeste kiezers?
Kun je iets duidelijker zijn, ik kan hier echt geen chocola van maken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat zijn stemmers die al rechts stemmen. Of die nou op Wilders of op Verdonk stemmen maakt voor het verkrijgen van een meerderheid voor rechts zeer weinig uit. Dat bedoel ik. Het was een reactie op het idee dat al zowel Verdonk als Wilders meedoen er meer stemmers naar de rechtse partijen gaan, en dat betwijfel ik, juist omdat beiden hun mediabekendheid verkregen hebben omtrent hetzelfde issue.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |