ja ook zoiets net of fabrikanten er dan op gaan zetten dat er gifstoffen inzitten.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:28 schreef du_ke het volgende:
Je snapt toch wel dat het aanbod en de kwaliteit van de tandpasta slecht is omdat de overheid bepaalde eisen stelt aan de inhoud van een tube?
Betamax wordt in de professionele tv/film wereld nog érg veel gebruiktquote:Op zondag 14 mei 2006 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En beide kampen hebben zulke financiele reserves dat ze het niet gaan opgeven.
(sony bv produceert nog steeds betamaxbanden)
Is dat een voor- of nadeel voor de consument? Die wil vaak gewoon op de goedkoopste / mooiste manier een filmpje kijken. Het is denk ik wat dat betreft juist gunstiger voor de consument dat één standaard overwint en daardoor juist dat type goedkoper wordt. Samsung wordt in dit geval gedwongen om 2 types spelers op de markt te brengen, maar het is toch echt aan de consument om uit te maken welk type de voorkeur heeft.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En over marktfalen.
het blue-ray vs hd-dvd gebeuren.
daar is de consument absoluut niet mee gebaat en daar gaat niets aan veranderen want samsung mag bv van beide kampen hun standaard niet in 1 apparaat duwen terwijl de consument daar het meeste gebaat mee is.
En beide kampen hebben zulke financiele reserves dat ze het niet gaan opgeven.
(sony bv produceert nog steeds betamaxbanden)
Sinds 2006 zeker?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
In de telecombranche werkt het niet enigzins goed maar volkomen vlekkeloos.
Ik weet wel eea over de Blu-Ray ontwikkeling, maar de ontwikkelkosten worden ook doorberekend aan de consumenten, evenals de reclamekosten ....quote:Op maandag 15 mei 2006 00:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat een voor- of nadeel voor de consument? Die wil vaak gewoon op de goedkoopste / mooiste manier een filmpje kijken. Het is denk ik wat dat betreft juist gunstiger voor de consument dat één standaard overwint en daardoor juist dat type goedkoper wordt. Samsung wordt in dit geval gedwongen om 2 types spelers op de markt te brengen, maar het is toch echt aan de consument om uit te maken welk type de voorkeur heeft.
klopt, maar reaiseer je ook dat de concurrentie tussen formaten domweg iets is waarmee flink veel winst geboekt wordt .... direkt een duidelijke standaard introduceren, is minder winstgevend.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:16 schreef Richie_Rich het volgende:
Recentelijk had je natuurlijk de dvd-/+R(W)) formaten. Bijna alle apparaten kunnen nu met beide overweg
het probleem is is dat geen van de standaarden gaat overwinnen daarvoor zijn de belangen te groot.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat een voor- of nadeel voor de consument? Die wil vaak gewoon op de goedkoopste / mooiste manier een filmpje kijken. Het is denk ik wat dat betreft juist gunstiger voor de consument dat één standaard overwint en daardoor juist dat type goedkoper wordt. Samsung wordt in dit geval gedwongen om 2 types spelers op de markt te brengen, maar het is toch echt aan de consument om uit te maken welk type de voorkeur heeft.
Door je tunnelvisie richting vrije markt-denken mis je mijn punt. Want het is inderdaad overheidsingrijpen, met als gevolg dat een écht vrije markt dus eigenlijk helemaal niet bestaat.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Uiteraard, wou je beweren van niet?![]()
HenriO is for arguments sake een anarcho-kapitalist. Al even kansloos als anarcho-communisten.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:11 schreef dawg het volgende:
Door je tunnelvisie richting vrije markt-denken mis je mijn punt. Want het is inderdaad overheidsingrijpen, met als gevolg dat een écht vrije markt dus eigenlijk helemaal niet bestaat.
Verder vind ik deze discussie eerlijk gezegd weinig zinvol. Al heel vaak gevoerd, met zowel voordelen als nadelen voor de vrije markt danwel overheidsgereguleerd.
Dus als ik zeg dat markten vrijer moeten worden en de overheid minder moet ingrijpen zeg jij "dat kan helemaal niet want de markt is niet vrij omdat de overheid ingrijpt"?quote:Op maandag 15 mei 2006 15:11 schreef dawg het volgende:
Door je tunnelvisie richting vrije markt-denken mis je mijn punt. Want het is inderdaad overheidsingrijpen, met als gevolg dat een écht vrije markt dus eigenlijk helemaal niet bestaat.
Ik vind de discussie zéér zinvol. Ik vind de discussie over een grote versus een kleine overheid zelfs een van de weinige écht zinvolle politieke discussies. Teveel mensen zijn gewoonweg stekeblind geworden voor het vaststaande feit dat een grote overheid ook wel 'ns zeer négatieve gevolgen zou kunnen hebben. Het is echt ongelooflijk hoeveel kwaad en ellende er aan (grote) bedrijven wordt toegedicht (die niets anders doen dan centjes verdienen en andere mensen in staat stellen dat ook te doen) en hoe weinig aan de overheid (die mensen onder dwang geld afneemt en dat volslagen inefficiënt en onverantwoordelijk weer uitgeeft, na eerst zichzelf een vette beloning uit de opbrengst te hebben toebedeeld uiteraard). Het probleem van die blinde vlek, en van dat heilige geloof in de zegeningen van een grote overheid, is dat de overheid dus alleen maar groter wordt en de groep mensen die van haar afhankelijk is rechtevenredig meegroeit. Met alle kwalijke gevolgen voor de economie vandien. Het zijn juist de mensen waar een overheid voor zegt op te komen die daar het eerst en het hardst de dupe van zijn en dat is ronduit schandalig. Die boodschap zal ik hier en elders blijven uitdragen. Maar je bent natuurlijk geheel vrij om er niet op te reageren.quote:Verder vind ik deze discussie eerlijk gezegd weinig zinvol. Al heel vaak gevoerd, met zowel voordelen als nadelen voor de vrije markt danwel overheidsgereguleerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |