precies de reden dat ik toch vaak neit op CU stem.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:59 schreef MrBean het volgende:
Stel: Je hebt niet extreem veel op met het milieu en progressief klinkt wel leuk, maar of het echt nodig is ...
Ook heb je je hart op de linkerplek
dat is waar! Rouvoet is een KONINGquote:en hou je liever van de wat rustigere integere politici dan de druktemakers die zoveel in de media rondhupsen.
een overweging waard!quote:Waarom dan niet stemmen op Christenunie?
dat is de SGPquote:Pardon!?
En dan Staphorst-denkbeelden aan de macht?! NO WAY!
niks belachelijks aan, heel erg nodig zelfs....quote:Ik denk dat dat wel mee valt.
Belachelijke plannen, zoals het terugdraaien van het homohuwelijk, het serieus nemen van de ID-theorie of strenger optreden tegen softdrugs, zullen in geen miljoen jaar doorgevoerd worden. Daar krijgen ze nooit een kamermeerderheid voor in dit land, dus daar hoef je niet bang voor te wezen.
quote:Dus:
Kies slim, kies Christenunie!
Heb je het verkiezingsprogramma van de gemiddelde politieke partij wel eens gelezen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:31 schreef cerror het volgende:
Ik stem niet op een partij dat zijn roots uit een opgeblazen sprookje haalt.
Waarom niet?quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:34 schreef Sidekick het volgende:
Het communisme wordt in miljoenen jaren ook niet doorgevoerd, toch zal ik nooit stemmen op de NCPN.
ik ook. de CU heeft een zeer intellectuele achterban dus over de kwaliteit maak ik me geen zorgen!quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zou ze wel eens in de regering willen zien.
En wanneer wordt het te eng? Als ze ineens 30 zetels hebben omdat mensen jouw idee volgen? Zomaar stoppen met stemmen gaat dan niet op natuurlijk. Je kunt moeilijk zeggen van 'goh, dit was niet helemaal de bedoeling, kunnen we het nog een keer overdoen?'quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:41 schreef MrBean het volgende:
[..]
Waarom niet?
Gewoon ophouden met stemmen wanneer het te eng wordt..
het lijkt me sowieso eens mooi om met je van gedachte te wisselen. volgende week, navigator feestje? (vraag maar wie pmb op ons forum is, dat weten ze wel!)quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb er bij de vorige verkiezingen op gestemd maar mijn stem gaat de volgende keer naar het CDA. Ik vind ze net als pmb_rug net een beetje te links geworden, maar voor de rest een prima partij.
Ook redelijk wat CU hoor (de Burgermeester b.v.) maar de SGP is de grootste idd.quote:
Het grootste deel van de achterban zijn gewoon eenvoudige gereformeerde lieden (en al die afsplitsingen). Zeker niet hoger opgeleid dan b.v. CDA of PvdA.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:44 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik ook. de CU heeft een zeer intellectuele achterban dus over de kwaliteit maak ik me geen zorgen!
Ze nemen ook negers op in hun geledingenquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
En warom zou de Christen Unie eigenlijk te links zijn?
Nederlands Dagblad lezers ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef du_ke het volgende:
Het grootste deel van de achterban zijn gewoon eenvoudige gereformeerde lieden (en al die afsplitsingen). Zeker niet hoger opgeleid dan b.v. CDA of PvdA.
ik ga geen andere goede politici voorzeggen. Dat is te makkelijk...quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:25 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zal de CU zeer zeker overwegen bij de volgende verkiezingen, ook al ben ik niet Christelijk. Het is de enige partij die redelijk op 1 lijn zit met mijn eigen ideeen. En Rouvoet is natuurlijk een prima politicus.![]()
En dat ze tegen dingen als abortus en homohuwelijk zijn is voor mij ook niet echt een groot bezwaar, genoeg partijen die daar wel voor zijn die zullen voorkomen dat het eventueel weer verboden wordt.![]()
Als de CU rechts is, dan is de VVD linksquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:11 schreef tudoros het volgende:
Mag ik even iets aanstippen - iets dat Rouvoet bij Andries Knevel ook benadrukte - dat CU totaal niet links is?
Genuanceerder gezegd (volgens de woorden van Rouvoet): Ze stemmen vaak mee met de linkse partijen!
Een ware conservatief haalt zijn standpunten uit de traditie en dan is CU eerder rechts dan links, want de traditie is nu eenmaal belangrijk in de ogen van de gemiddelde CU'er.
Een goede krant hoor, mooie genuanceerde commentaren ook.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:19 schreef speknek het volgende:
Nederlands Dagblad lezers ja.
Grapjas...quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef du_ke het volgende:
Ze nemen ook negers op in hun geledingen.
Hoho, dat is te kort door de bocht, ik heb die uitzending van NOVA ook gezien en ze veroordeelde dat wel degelijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:20 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij zit de CU redelijk aan de rechterkant. Wat mij betreft hebben ze hun naam in te grabbel gegooid door voor de Afghanistanmissie te pleiten en dan ook nog eens te weigeren de doodstraf voor die bekeerde Afghaanse christen te veroordelen.
Ja, Pauw zei als afsluiter zelfs iets als: laten we hopen voor uw toekomst dat ik niet nog een keer hoef uit te nodigenquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hoho, dat is te kort door de bocht, ik heb die uitzending van NOVA ook gezien en ze veroordeelde dat wel degelijk.
Tsja, het staat net iets boven de Telegraaf, is zo ongeveer het positiefste wat ik kan zeggen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Een goede krant hoor, mooie genuanceerde commentaren ook.
Waarom zijn ze dan te links? Of komt dat door die Huzinga die het beleid van Verdonk tot op het bot fileerde?quote:
Ik lees altijd de Economie in De Telegraaf en die is zo slecht niet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Tsja, het staat net iets boven de Telegraaf, is zo ongeveer het positiefste wat ik kan zeggen.
Kom op, het staat je niet aan aan om dat het een Christelijke krant is, maar net boven de Telegraaf? Het ND is allesbehalve plat, genuanceerd en ook nog eens weinig plaatjes en sport.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:31 schreef speknek het volgende:
Tsja, het staat net iets boven de Telegraaf, is zo ongeveer het positiefste wat ik kan zeggen.
Ja, daar probeer ik ook achter te komen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:33 schreef du_ke het volgende:
Waarom zijn ze dan te links?
En terecht, maar dat maakt de Christenunie nog niet links.quote:Of komt dat door die Huzinga die het beleid van Verdonk tot op het bot fileerde?
Strikte objectiviteit is onmogelijk, zowel in de wetenschap als in de journalistiek, het is wat mij betreft ook onwenselijk, aangezien oordelen toch subjectief zijn, gaat het er meer om hoe je daar mee omgaat. Een krant als de Christian Science Monitor bijvoorbeeld wordt ook door vriend en vijand geprezen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:53 schreef speknek het volgende:
Als ze een Christelijke krant is, is ze per definitie al niet objectief, of wel soms?
Maak het eens wat meer concreet?quote:Daarbij is het schrijfniveau ook niet je van het.
Zegt de man die constant in de verdediging gaat voor de moslims.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:21 schreef SCH het volgende:
Waarom zou op een partij stemmen die mijn geaardheid afwijst?
Wat de wetenschap hiermee te maken heeft weet ik niet. Maar als je dat onderkent wil het nog niet zeggen dat je daarom niet moet streven naar objectiviteit, iets wat een krant vanuit een bepaald profiel duidelijk niet doet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Strikte objectiviteit is onmogelijk, zowel in de wetenschap als in de journalistiek, het is wat mij betreft ook onwenselijk, aangezien oordelen toch subjectief zijn, gaat het er meer om hoe je daar mee omgaat. Een krant als de Christian Science Monitor bijvoorbeeld wordt ook door vriend en vijand geprezen.
Nee dat is een subjectief waardeoordeel. Ik zou het kunnen vergelijken met de NRC en moeilijke woorden gaan turven, maar mij komt de kwaliteit duidelijk minder over.quote:Maak het eens wat meer concreet?
Onjuist maar wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Zegt de man die constant in de verdediging gaat voor de moslims.
Dat is wat te kort door de bocht, elke krant handelt vanuit een bepaald profiel, ook het NRC b.v. heeft een redelijk gedetailleert vastgelegd profiel. Misschien is dat juist wel een teken van objectiviteit, dat je goed zichtbaar het verschil tussen feiten en interpretatie in beeld brengt, beter dan het veinsen van neutraliteit lijkt me.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:28 schreef speknek het volgende:
Wat de wetenschap hiermee te maken heeft weet ik niet. Maar als je dat onderkent wil het nog niet zeggen dat je daarom niet moet streven naar objectiviteit, iets wat een krant vanuit een bepaald profiel duidelijk niet doet.
Als de hoeveelheid moeilijke woorden per zin een criterium is voor kwaliteit, dan wel ja.quote:Nee dat is een subjectief waardeoordeel. Ik zou het kunnen vergelijken met de NRC en moeilijke woorden gaan turven, maar mij komt de kwaliteit duidelijk minder over.
Ja, dit is inderdaad een minpunt, maar gelukkig is er in die kringen ook veel discussie over.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:21 schreef SCH het volgende:
Waarom zou op een partij stemmen die mijn geaardheid afwijst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |