abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:55:57 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36460812
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:01:52 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_36461033
beter dan wat?
pi_36461181
Goede titel!
pi_36461193
Kwam Theo vaak in Holly, zei iemand in het vorige topic?
pi_36461521
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:01 schreef DeTolk het volgende:
beter dan wat?
Volgend jaar beter dan iedereen. Landskampioen. Kuijt gaat niet weg en volgend jaar lukt het gewoon.
Kutkloon.
pi_36461561
Dit zijn volgens mij alle of in elk geval de meeste aankopen van Baan uit Nederland

1,0 Paauwe 226-25
1,0 Bosschaart 50-0
0,0 Castelen 49-18
0,0 De Nooyer 22-0
0,5 Kolk 0-0
1,0 Kuijt 98-68
3,0 Lurling 57-8
0,5 Otten 0-0
1,0 Schreuder 26-0
0,5 Van den Berg 25-1
0,0 Van Haaren 14-0
3,0 Zoetebier 116-0
0,0 Van Wonderen 203-5
0,0 Lodewijks 73-0
0,0 Aerts 7-0
0,5 De Graef 2-0
0,0 Bosvelt 177-33
2,0 Van Hooydonk 61-52 (Weer bij Feyenoord)
0,0 De Haan 77-0
0,0 L'Ami 3-0
3,0 Van Gastel 121-25
0,0 De Visser 47-2
0,0 Jochemsen 23-0
3,0 Konterman 65-4
0,0 Babos 0-0
0,0 Bombarda 20-4
2,0 Rzasa 90-1
1,5 Collen 9-0
3,0 Tomasson 92-55
0,5 Korneev 79-19
0,0 Samardzic 12-2

Van al zijn aankopen die hij in Nederland gedaan heeft gaat waarschijnlijk alleen Kuyt flink geld opleveren maar slaagde hij er toch in om voor weinig geld goede spelers zoals Van Gastel, Konterman, Van Wonderen, Pi-Air, Bosvelt en dergelijke te halen.

Was Baan achteraf gezien een goede of een slechte TD?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36461712
Volgend jaar Kampioen
En 2008 ook
pi_36461743
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:22 schreef renz0r het volgende:
Volgend jaar Kampioen
En 2008 ook
Idd

En dit jaar nog de UEFA in en een 'the sequel' beleven. Liever dat dan de championsleague in en eerst die klotepool door, wat jullie?

Wat zouden jullie trouwens geven aan een speler als je een interview met hem had? Bloemen is voor wijven, chocolade eten die gasten niet... iemand een goede tip?
Kutkloon.
pi_36461782
Boekenbon
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36461808
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Boekenbon
. Even serieus man.
Kutkloon.
pi_36461870
Dan kunnen ze de ontvoering van Heineken kopen

Maar met boeken of platenbon kan je altijd wel iets
pi_36462081
quote:
Wij zouden nu heel makkelijk de missers van Rob kunnen opsommen en wereldkundig kunnen maken hoe hij beschermd is omdat Leo Beenhakker al niet met hem door één deur kon, maar er moet er één de wijste zijn. Dat is de club. Maar als men weet – dit als voorbeeld voor de onwaarheden die nu worden verteld - dat Rob halverwege de tijd van Van Marwijk met Dick Advocaat in zee wilde, en hem ook buiten het management om polste, terwijl juist anderen honderd procent achter Van Marwijk stonden, zegt dat genoeg over het waarheidsgehalte van dit verhaal.
en
quote:
,,Je moet als voormalig werknemer nooit kotsen op de ruif waaruit je gegeten hebt. Doe je dat wel, dan zegt dat iets over jezelf.
pi_36462143
fles wijn
Viper 4 life
pi_36462155
Leuke TT: Het Feijenoordtopic 140: Volgend jaar gaat alles beter!!!
Dat zeggen ze in Rotterdam elk jaar.
pi_36462984
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:06 schreef daaaaan het volgende:
Kwam Theo vaak in Holly, zei iemand in het vorige topic?
begrijpend lezen is lastig?

En diego, rot 's lekker op je naar je eigen lampiestopic. Als we behoefte hebben aan je roepen we je wel hoor...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:00:00 #16
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36463244
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

en
[..]

Trieste reactie van Woerts inderdaad...
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:30:35 #17
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36464040
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:33 schreef Beschouw het volgende:
Leuke TT: Het Feijenoordtopic 140: Volgend jaar gaat alles beter!!!
Dat zeggen ze in Rotterdam elk jaar.
Als er 1 supportersgroep realistisch en voorzichtig is met uitspraken, dan is het die van Feyenoord wel.
pi_36464077
Dat horen we al 20 jaar tegen het slot van de competitie...
Mokum zit in ons hart.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:33:03 #19
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36464130
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:53 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

begrijpend lezen is lastig?
In dit geval wel, je zei iets als "als ie maar uit Holly wegblijft" ofzo. Dan kan het toch dat ie daar wel eens is?
pi_36464145
Van mij mag Feyenoord overigens best reageren, zeker als er aantoonbaar gelogen wordt door Baan. Maar dan moet je gewoon een journalist van het AD inschakelen of wat publiceren in de Feyenoord Krant.

Maar dan moet je niet met zo'n reactie komen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:35:25 #21
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36464204
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:31 schreef DutchSoldier het volgende:
hoe komen al die neusjes daar toch bij? Neusjes roepen elk jaar dat het beter gaat het seizoen erop, maar als ik de reacties eind vorig seizoen van de Feyenoorders zelf las, was het alsof Feyenoord dit seizoen zou degraderen
pi_36464376
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:31 schreef DutchSoldier het volgende:
Heb ik poep gezegd?
pi_36464529
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:39 schreef Luni het volgende:

[..]

Heb ik poep gezegd?
Beter in de zin 'qua spel'? Nee, dan heb je geen 'poep' gezegd.
Beter in het winnen van prijzen (correct me if I'm wrong, maar daar gaat het om bij voetbal)? Ja.
Mokum zit in ons hart.
pi_36464644
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:44 schreef DutchSoldier het volgende:

[..]

Beter in de zin 'qua spel'? Nee, dan heb je geen 'poep' gezegd.
Beter in het winnen van prijzen (correct me if I'm wrong, maar daar gaat het om bij voetbal)? Ja.
Ik heb helemaal geen poep gezegd dus blijf jij lekker weg.
pi_36464692
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:39 schreef Luni het volgende:

[..]

Heb ik poep gezegd?
Idd

Ach joh,'n gozert die schrijft "met 15000 naar 010" neem je toch niet serieus?Weer die stoere praatjes....
pi_36464748
Staat er nog iemand van Excelsior op het punt om terug te keren naar De Kuip?
That's all folks!
pi_36464890
Volgens mij niet.

Wel Holman en Olfers naar NEC volgens mij
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:13:00 #28
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36465541
Komt ook omdat Feyenoord geen spelers bij Excelsior meer stalt waar ze echt toekomst in zien. Ze verhuren nu liever aan NAC en RKC.

Kan volgend seizoen weer anders worden als ze weer in de eredivisie zitten.
pi_36465920
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Staat er nog iemand van Excelsior op het punt om terug te keren naar De Kuip?
Bandjar mag zelfs weg geloof ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:56:28 #30
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36467076
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:23 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

Wat zouden jullie trouwens geven aan een speler als je een interview met hem had? Bloemen is voor wijven, chocolade eten die gasten niet... iemand een goede tip?
Dat vroeg ik mij ook al af
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_36467198
tvp
pi_36467449
Woerts meld in de nieuwe VI dat er best een grote som geld te besteden is komende zomer.
pi_36467539
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 16:56 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook al af
uiteindelijk een briljante iingeving gekregen, of..?
Kutkloon.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:18:32 #34
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36467600
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:16 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

uiteindelijk een briljante iingeving gekregen, of..?
Nog niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:18:45 #35
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_36467606
Nou laten er dan maar is een paar leuke aankopen komen.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_36468430
Ik geloof geen hol van Baans verhaal. Zit er trouwens geen geheimhoudingsplicht aan dat zwijggeld? Lekker terugvorderen om de schade van Donde en Lazovic ongedaan te maken
pi_36468748
quote:
Machteloos Feyenoord aan volgende renovatie toe
[ Volkskrant ]

Zaterdag filosofeerde Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik nog over de landstitel in 2008 bij het honderdjarig bestaan van de club. Maar een dag nadat coach Erwin Koeman zijn contract verlengde tot 2009, konden de beleidsbepalers in Rotterdam constateren dat het huidige Feyenoord niet eens mag dromen van een kampioenschap.

Na de tweede nederlaag op rij kan Feyenoord slechts hopen dat Ajax op de vijfde plaats of lager eindigt. In dat geval ontloopt het de aartsrivaal in de eerste ronde van de play-offs. De vraag is echter in welke gemoedstoestand Feyenoord begint aan het door coach Koeman zo verfoeide experiment.

Het was natuurlijk al potsierlijk dat Feyenoord de media zaterdag liet opdraven, omdat voorzitter Van den Herik ‘een belangwekkende mededeling’ zou doen. Na het treurige seizoen onder leiding van Ruud Gullit vond de directie het blijkbaar al heel wat dat Feyenoord tot deze maand titelkandidaat was geweest.

Het was ook een signaal naar de spelersgroep om het tot 2007 lopende contract met Koeman open te breken en met twee jaar te verlengen, zei Van den Herik. Welk signaal vertelde de voorzitter er niet bij. Een dag nadat hij door de directie uitbundig werd geprezen, ontving Koeman voornamelijk noodsignalen uit zijn selectie.

De ‘complete offday’ tegen Den Haag deed Koeman vermoeden dat zijn ploeg mentaal is geknakt. De dood van Anouk Schreuder, de 6-jarige dochter van de revaliderende middenvelder Alfred, had de selectie zeer aangegrepen. De dag na de uitvaartdienst verloor Feyenoord schlemielig bij AZ, terwijl het koningskoppel Kuijt en Kalou met privé-problemen kampt.

Door de slepende ‘paspoort-affaire’ maakt Kalou al enkele maanden een lusteloze indruk. Koeman verwees de Ivoriaanse aanvaller voor het duel met Den Haag zelfs naar de reservebank, al bakte Boussaboun er op op de linkerflank ook niets van. Met een zielloze invalbeurt in de tweede helft onderstreepte Kalou dat hij volgens zijn trainer ‘geldingsdrang’ mist.

En wat te denken van de vormcrisis bij Kuijt, die in de eerste tien minuten de bal al drie keer van zijn voet zag springen? De topscorer van Feyenoord hoorde onlangs dat een familielid ernstig ziek is. Maar Kuijt zal zich ook afvragen of hij zijn pensioen bij Feyenoord moet halen, zoals de directie graag wil.

Plaatsing voor de Champions League kan twijfelaars als Kuijt en Kalou over de streep trekken, erkent Koeman. ‘Maar als Liverpool zich na het WK meldt voor Kuijt, weet ik niet wat hij gaat doen.’ Koeman weet het heus wel en dat maakt het perspectief voor de toekomst zo onzeker.

Tegen ADO Den Haag vielen immers nogal wat spelers door de mand. De bijtijds opgelapte doelman Aerts was schuldig aan het eerste doelpunt van Den Haag-aanvaller Kolkka. Door de schorsing voor Greene mocht Paauwe weer opdraven als een fletse controleur. Van de aanvallers haalde alleen Castelen een krappe voldoende.

Van Hooijdonk wacht als pinchhitter van Feyenoord nog op zijn eerste doelpunt. De 36-jarige aanvaller wekte gisteren de indruk dat het einde van zijn carrière snel nadert. Zelfs bij zijn ooit befaamde vrije trappen lijkt de magie van ‘Pi Air’ verdwenen.

Wederom sprong het falen van de backs bij Feyenoord het meest in het oog. Bosschaart bewijst wekelijks dat hij als linksback een noodgreep is. Tegen Den Haag grossierde Bosschaart in balverlies en stuntelde hij in duels met de geslepen Mols en Den Ouden.

De rechtsback van Feyenoord was zo mogelijk nog zwakker. In het festival van nieuwe contracten mocht naast de technische staf van Feyenoord ook de Belg Collen voor twee jaar bijtekenen. Koeman waardeerde zijn vechtlust, maar Collen illustreerde tegen Den Haag vooral waarom hij dit seizoen al afgeschreven was.

De Fin Kolkka genoot van zijn vrijheid op de linkervleugel en werd door Collen bij zijn treffers geen strobreed in de weg gelegd. Alleen de Feyenoorders in een groengeel Den Haag-shirt beleefden een heerlijke middag.

De in Rotterdam te licht bevonden De Graaf liep een marathon, terwijl Gibbs zijn ziel en zaligheid gooide in de duels met zijn voormalige teamgenoot Kuijt. ‘Ik zag Gibbs nu voor het eerst spelen’, zei Koeman, lachend. De Amerikaan moet hem beter zijn bevallen dan zijn eigen verdedigers.
rare kop
pi_36468903
Ach nu is het zeker meteen paniek ofzo? Beetje stemmingmaken dit stuk in de Volkskrant.
Er is dit seizoen slechts een basis gelegd.
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:06:57 #39
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36468953
Inderdaad. Het is zelfs boven verwachting gegaan.
A.M.A.B
pi_36468986
Gaat nergens over...
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:13:32 #41
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_36469121
Wat een belachelijk slecht artiekel zeg.
The Most Incredible, Baby
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:18:00 #42
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36469242
wat is dat voor een riool-journalist?

Alleen al de titel en :
quote:
Van Hooijdonk wacht als pinchhitter van Feyenoord nog op zijn eerste doelpunt.
geven aan dat die man niet op de hoogte is en totaal niet weet waarover hij praat.
pi_36469271
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:35 schreef daaaaan het volgende:
hoe komen al die neusjes daar toch bij? Neusjes roepen elk jaar dat het beter gaat het seizoen erop, maar als ik de reacties eind vorig seizoen van de Feyenoorders zelf las, was het alsof Feyenoord dit seizoen zou degraderen
Uhm een aantal mensen waaronder ik en tomasso hebben vorig seizoen al gezegd dat er op zich niets mis is met de selectie. De selectie had genoeg potentie om mee te draaien voor het kampioenschap. Dat is ook gebeurd.

Wel geef ik je gelijk in dat het andere geblaat is
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:38:40 #44
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36469746
Ik snap trouwens ook niet waarom je nu zoveel mensen ziet die zeggen dat Feyenoord "weer eens achter het net vist", omdat Augustien of hoe deze knaap ook maar mag heten hoogstwaarschijnlijk naar AZ gaat. Sorry hoor, het is dan misschien wel een leuk talent, maar wij hebben er de komende paar jaar geen ene donder an. Als we iemand zoeken op het middenveld, moet het een wat ervaren, zeker niet schlemielige gozer zijn, die ook af en toe z'n bek opentrekt. Dat is een mannetje van 18/19 jaar echt niet.

Of net als die mensen die in 1 keer allemaal Braafheid willen, terwijl ze hem waarschijnlijk pas 1 keer hebben zien spelen (tegen Feyenoord) . Ik ben echt totaal nog niet onder de indruk van deze gozer, ik durf zelfs te betwijfel of deze gozer wel beter is dan onze eigen Bosschaart .

Ow, en dat artikel . Van Hooijdonk zou nog op z'n eerste doelpunt wachten . Om over de rest maar te zwijgen .

En met deze selectie is inderdaad niet zo heel veel mis. Hetgene wat ontbreekt is een leider/speler met pit op het middenveld. Want op het middenveld wordt nog veel te vaak de bal verloren, waardoor je jezelf alleen maar in problemen brengt.
pi_36469833
Wanneer word het oefenprogramma voor de zomer bekent? Ik heb wel zin in een reisje naar Engeland of Italie ofzo
pi_36469912
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wanneer word het oefenprogramma voor de zomer bekent? Ik heb wel zin in een reisje naar Engeland of Italie ofzo
Shanghai he
pi_36469997
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:46 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Shanghai he
Niks in de buurt?
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:12:28 #48
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36472447
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:38 schreef Tomasso het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom je nu zoveel mensen ziet die zeggen dat Feyenoord "weer eens achter het net vist", omdat Augustien of hoe deze knaap ook maar mag heten hoogstwaarschijnlijk naar AZ gaat.
Feyenoord heeft met Augustien niet achter het net gevist nee, maar als Demeble niet gehaald wordt doen ze dat wel. Zou een topaankoop zijn, maar zal wel naar ajax of PSV gaan
quote:
En met deze selectie is inderdaad niet zo heel veel mis. Hetgene wat ontbreekt is een leider/speler met pit op het middenveld. Want op het middenveld wordt nog veel te vaak de bal verloren, waardoor je jezelf alleen maar in problemen brengt.
Mee eens. Maar of iemand als Lucius op het middenveld nou zo'n verbetering is...
pi_36472942
Wat een raar artikel.

Ik vraag me wel af of er nu echt betere tijden aankomen als ik hoor dat iemand als Collen een nieuw contract krijgt na twee of drie redelijke wedstrijden in een paar jaar tijd.

Het verbaast me niets dat er veel geld te besteden valt; Feyenoord heeft veel spelers van de hand gedaan wat een hoop geld oplevert, vooral aan salarissen en dergelijke, en zelf zijn we zuinig geweest.

Ik begrijp trouwens niet waarom continu beweerd wordt dat Feyenoord Ajax zou willen ontlopen; het maakt geen zak uit tegen wie je speelt of hoe ver je komt, alleen het winnen van de play-offs geeft recht op meer dan de laatste plaats.

En nu Feyenoord derde staat kan ik eindelijk zonder beschuldigd te worden van andere motieven nog steeds beweren dat de play-offs kut zijn, en met mij velen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:29:12 #50
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_36472977
Die spreuk volgend jaar gaat alles beter past wel bij Feyenoord. Dat horen we ieder jaar in Rotterdam Zuid.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:31:29 #51
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36473051
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:12 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Feyenoord heeft met Augustien niet achter het net gevist nee, maar als Demeble niet gehaald wordt doen ze dat wel. Zou een topaankoop zijn, maar zal wel naar ajax of PSV gaan
Hebben we die gozer nodig? Wat voor groot talent het ook maar is, die gast verpest je alleen maar als je hem nu haalt, hij heeft Kuyt en Kalou voor zich. De aanval is straks al genoeg bezet. Ik bedoel, je kan wel alle talenten van de wereld halen, maar als die plaatsen al dubbel bezet zijn voor een paar jaar heb je er geen ene flikker aan en verpest je alleen maar de carriere van zo'n gozer.
quote:
[..]

Mee eens. Maar of iemand als Lucius op het middenveld nou zo'n verbetering is...
Ow, die gozer hoef ik ook helemaal niet. Leuke speler voor de breedte misschien, maar ik zie hem zeker niet de leider die we nodig hebben.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:32:11 #52
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36473075
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:29 schreef thewishmaster het volgende:
Die spreuk volgend jaar gaat alles beter past wel bij Feyenoord. Dat horen we ieder jaar in Rotterdam Zuid.
HAHA.

Ga nu maar weer ergens anders spelen
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:54:28 #53
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_36473881
We hebben inderdaad een aardige selectie, helemaal niet zo veel mis mee, maar het is geen superselectie waarmee je het internationaal ver ga schoppen. Echt championsleagueniveau zit er voor de meeste niet in, al kan je natuurlijk als team ver komen als je voor elkaar door het vuur gaat.

maar ik ben benieuwd hoeveel er te besteden is, en wat er met sommige spelers gaat gebeuren in de zomer. Ik ben bang dat hij met 'best veel' bedoeld 'best veel voor feyenoord in vergelijking met de afgelopen jaren' oftewel een aantal miljoentjes...
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
pi_36473967
Ik ben overigens wel blij dat Feyenoord uiteindelijk Simons niet heeft gehaald.
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:57:58 #55
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_36473983
FEYENOORD!!!!!!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:01:14 #56
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474112
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:31 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Hebben we die gozer nodig? Wat voor groot talent het ook maar is, die gast verpest je alleen maar als je hem nu haalt, hij heeft Kuyt en Kalou voor zich. De aanval is straks al genoeg bezet.
Grote kans dat de hele aanval volgend seizoen weg is, dus dat klopt niet hleemaal.
quote:
Ik bedoel, je kan wel alle talenten van de wereld halen, maar als die plaatsen al dubbel bezet zijn voor een paar jaar heb je er geen ene flikker aan en verpest je alleen maar de carriere van zo'n gozer.
De plekken van Kuijt en Kalou zijn geen jaren bezet. En je gaat Messi en Fabregas toch ook niet weigeren omdat we de Guzman en Kalou al hebben? Nu overdrijf ik, maar echte toptalenten moet je ALTIJD halen als je die kans krijgt.
quote:
Ow, die gozer hoef ik ook helemaal niet. Leuke speler voor de breedte misschien, maar ik zie hem zeker niet de leider die we nodig hebben.
Idd, natuurlijk moet je hem halen voor de breedte, als het een topper in wording is, speelt ie z'n concurrent er wel uit.
pi_36474261
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:01 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Grote kans dat de hele aanval volgend seizoen weg is, dus dat klopt niet hleemaal.
Dat zou wel héél erg dom zijn.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:08:47 #58
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36474358
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:31 schreef Tomasso het volgende:
Een leider moet ook niet in de spits staan. Die hoort op het middenveld. Dat is het belangrijkste waar Feijenoord, na afloop van dit seizoen, aan moet werken. Plus natuurlijk die links- en rechtsbackpositie. Alles wat er verder nog bijkomt is mooi meegenomen.

De situatie wordt natuurlijk anders wanneer Kuijt vertrekt. Er komt dan wel genoeg geld vrij voor aankopen op meerdere posities.

Een extra spits aantrekken, wanneer K2 zou blijven is ook wel nodig eigenlijk. Van die lange lul moet Feijenoord het niet hebben, dat was al duidelijk voordat hij weer terugkwam. Verder is het niet goed gesteld met de spitsen bij Feijenoord. Benieuwd of Lazovic nog een kans krijgt...
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:09:45 #59
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474392
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:57 schreef heiden6 het volgende:
Je bedoelt die speler bij PSV die onopvallend elke week schittert, alle ballen weghaalt en het hele middenveld overeind houdt en bij ons het verschil had kunnen maken tussen kampioen of geen kampioen?

Idd, niets waard. Ik zie liever Paauwe .
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:10:26 #60
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36474413
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:01 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Grote kans? Waar haal je dat vandaan

Ik denk dat de grootste kans nog steeds is dat Kuyt en Kalou volgend seizoen nog bij ons spelen.
quote:
[..]

De plekken van Kuijt en Kalou zijn geen jaren bezet. En je gaat Messi en Fabregas toch ook niet weigeren omdat we de Guzman en Kalou al hebben? Nu overdrijf ik, maar echte toptalenten moet je ALTIJD halen als je die kans krijgt.
Ik moet zeggen dat ik die Dembele niet elke wedstrijd en supervaak heb zien spelen, maar wat ik ervan heb gezien heeft mij nou nog overtuigd dat hij een toptalent is. En daarnaast, talenten hebben we in onze eigen jeugd ook genoeg. Ze krijgen nu net een beetje kans, moet je dat ook weer niet verpesten door weer allerlei "talenten" te gaan halen. Eigen jeugd eerst.
quote:
[..]

Idd, natuurlijk moet je hem halen voor de breedte, als het een topper in wording is, speelt ie z'n concurrent er wel uit.
Nee, kost geld. Lucius zal wel een aardig salaris vragen, te duur voor de bank m.i. . Dus gewoon niet, opflikkeren met die rotkop van hem
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:11:44 #61
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474451
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zou wel héél erg dom zijn.
Heeft niet veel met domheid te maken. Als Liverpool met een zak van 16 miljoen euro langs komt winkelen en Kalou wil niet verlengen dan kun je niet veel anders.
pi_36474616
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:57 schreef heiden6 het volgende:
Waarom?
Dan had je Goor er ook nog bij gehad, en stond je middenveld een stukkie beter dan nu, plus dat er meer ervaring in de groep had gezeten waardoor knullig verloren wedstrijden misschien niet verloren waren gegaan.

Ik hoop dat ze wel inzien dat er voor volgend jaar geinvesteerd moet worden in een aantal goede spelers, middenveld, linksback, en dat je met koopjes niet veel opschiet meestal.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:16:22 #63
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474623
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:10 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Grote kans? Waar haal je dat vandaan

Ik denk dat de grootste kans nog steeds is dat Kuyt en Kalou volgend seizoen nog bij ons spelen.
Zie hierboven dus. Als Feyenoord Kuijt (ca 15 mil) Kalou (6 mil) en Castelen (6 mil) kwijt kan, dan doen ze dat. Zeker als de spelers zelf graag willen.
quote:
Ik moet zeggen dat ik die Dembele niet elke wedstrijd en supervaak heb zien spelen, maar wat ik ervan heb gezien heeft mij nou nog overtuigd dat hij een toptalent is. En daarnaast, talenten hebben we in onze eigen jeugd ook genoeg. Ze krijgen nu net een beetje kans, moet je dat ook weer niet verpesten door weer allerlei "talenten" te gaan halen. Eigen jeugd eerst.
Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je ALLEEN eigen jeugd moet inpassen. Zuiverloon en Snoyl, dan zie ik liever een goede jonge aankoop. Bij een buitenkansje moet je toch actie ondernemen.
Demeble zal overigens wel moeilijk worden, aangezien Real Madrid ook al achter hem aan schijnt te zitten
quote:
Nee, kost geld. Lucius zal wel een aardig salaris vragen, te duur voor de bank m.i. . Dus gewoon niet, opflikkeren met die rotkop van hem
Lucius hoef ik ook niet te zien, maar als je kampioen wil worden moet je ook goede (=dure) spelers op de bank hebben.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:17:39 #64
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474672
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Waarom?
Dan had je Goor er ook nog bij gehad, en stond je middenveld een stukkie beter dan nu, plus dat er meer ervaring in de groep had gezeten waardoor knullig verloren wedstrijden misschien niet verloren waren gegaan.
2 van dat soort spelers waren dit seizoen de ontbrekende schakel bij Feyenoord.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:18:00 #65
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36474688
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:08 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Een leider moet ook niet in de spits staan. Die hoort op het middenveld. Dat is het belangrijkste waar Feijenoord, na afloop van dit seizoen, aan moet werken. Plus natuurlijk die links- en rechtsbackpositie. Alles wat er verder nog bijkomt is mooi meegenomen.
Daar ben ik het mee eens. De leider moet inderdaad op het middenveld.
quote:
De situatie wordt natuurlijk anders wanneer Kuijt vertrekt. Er komt dan wel genoeg geld vrij voor aankopen op meerdere posities.
Ja, maar probeer maar eens die ruimte die Kuyt heeft op te vullen.
quote:
Een extra spits aantrekken, wanneer K2 zou blijven is ook wel nodig eigenlijk. Van die lange lul moet Feijenoord het niet hebben, dat was al duidelijk voordat hij weer terugkwam. Verder is het niet goed gesteld met de spitsen bij Feijenoord. Benieuwd of Lazovic nog een kans krijgt...
Lazovic zal wel verkocht worden aan ADO, er schijnt daar iemand te zitten die hem wel ziet zitten .

Een extra spits moet je halen nadat je dan eerst Boussaboun en Pierre van de hand hebt gedaan. Dan kan je weer wat verder kijken qua budget en dan ook iemand die Kuyt ook echt kan vervangen.

Bij nader inzien is dan misschien die Dembele nog geen eens zo'n slecht idee . Ik had er eigenlijk liever Huntelaar gezien, maar die is nu dus niet meer haalbaar.
pi_36474760
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Waarom?

Ik hoop dat ze wel inzien dat er voor volgend jaar geinvesteerd moet worden in een aantal goede spelers, middenveld, linksback, en dat je met koopjes niet veel opschiet meestal.
Omdat ik niet denk dat hij het vele geld waard was.

Dit overigens los van het hele gedoe omtrent Goor, wat wel een gemis is. Wat een bikkel, en dat voor een Belg.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:21:33 #67
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474820
Vele geld? Hij koste 'maar' 3,4 miljoen. Had je alleen al met het behalen van Champions League er dubbel uit gehaald. Maar het ging niet om het geld, want hij wou alleen naar PSV. Ook al had Feyenoord er nog 2 miljoen bijgedaan, dan was het nog moeilijk geweest.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:22:10 #68
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_36474835
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Zie hierboven dus. Als Feyenoord Kuijt (ca 15 mil) Kalou (6 mil) en Castelen (6 mil) kwijt kan, dan doen ze dat. Zeker als de spelers zelf graag willen.
Zo dom zullen ze daar in het Maasgebouw ook wel weer niet zijn dat ze in 1 keer de hele aanval verkopen. Castelen mag trouwens wel ten alle tijde worden verkocht voor een prijs boven de 5 miljoen. Dan kom ik hem nog wel zelf brengen ook.
quote:
[..]

Mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je ALLEEN eigen jeugd moet inpassen. Zuiverloon en Snoyl, dan zie ik liever een goede jonge aankoop. Bij een buitenkansje moet je toch actie ondernemen.
Demeble zal overigens wel moeilijk worden, aangezien Real Madrid ook al achter hem aan schijnt te zitten
Ik zeg ook niet dat je alleen eigen jeugd moet toepassen, wel dat je eerst naar je eigen jeugd moet kijken. Loopt daar niets rond, dan ergens anders kijken.
quote:
[..]

Lucius hoef ik ook niet te zien, maar als je kampioen wil worden moet je ook goede (=dure) spelers op de bank hebben.
Duur betekent niet dat je goed bent. Pierre is ook duur, is hij duur? Van Wonderen was ook niet zo duur (in het begin, gok ik), maar was hij slecht? Kuyt kostte ook maar 1 miljoen.

Het gaat om goed scouten.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:25:57 #69
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36474975
In de eigen jeugd lopen nu even geen spelers rond voorin met de kwaliteiten van Demeble. Als dat zo was, dan zaten ze al wel bij de selectie of op het punt om er bij te komen of waren ze me in ieder geval opgevallen.

Duur betekent niet dat je goed bent, maar goed betekend wel dat je duur bent (qua salaris) meestal
En uitzonderingen op gaan noemen kan altijd, zet daar tegenover al die miskopen.
pi_36474976
Wat ook echt teveel geld kost zijn al die lui zoals Bandalovski, die worden gehaald met alle kosten vandien, en nog geen seconde van waarde zijn geweest. De afgelopen maanden lijkt er verbetering op te treden (lees: Wim Jansen is zich ermee gaan bemoeien).

Ik ben wel benieuwd naar de verrichtingen van Bosz.

Verder verwacht ik goede contacten met NEC vanwege Mario Been.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:27:33 #71
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36475038
Het hoeft niet zo een probleem te zijn wanneer Kuyt zou vertrekken. Natuurlijk, een speler als hem vindt je nergens. Ik zou op dit moment niemand weten die van dezelfde waarde kan zijn.
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:29:35 #72
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36475108
Dat had Huntelaar (op termijn) kunnen zijn. Misschien kan Nevland verrassen?
pi_36475295
Ik denk niet dat Feyenoord, bij een vertrek van Kuijt, moet proberen een opvolger voor hem te vinden die hetzelfde kan, maar gewoon een goede, scorende spits en verder het middenveld (en nu eindelijk eens op een goede manier) de linksback positie voorzien van ervaren, gedreven spelers.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:40:21 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36475447
daaaaan (Loek), het is Dembele en niet Demeble.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:27 schreef Cart_man het volgende:
Het hoeft niet zo een probleem te zijn wanneer Kuyt zou vertrekken. Natuurlijk, een speler als hem vindt je nergens. Ik zou op dit moment niemand weten die van dezelfde waarde kan zijn.
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Maar goed.

Wat we nodig hebben:
- Een goede spits (ligt eraan wat Kuyt doet)
- Leider op het middenveld
- Fatsoenlijke linksback

Nou, zo'n probleem kan dat toch niet zijn? Als Kuyt blijft + de vacatures die ik net open heb gezet worden ingevuld heeft Feyenoord een héél behoorlijk elftal .
2000 light years from home
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:47:17 #75
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36475722
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:40 schreef Merkie het volgende:
Euh, nee?
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:48:58 #76
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36475796
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:47 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Euh, nee?
Het lijkt alsof je je uitspraak dat een vertrek van Kuyt geen probleem hoeft te zijn, en vervolgens beweer je dat hij van grote waarde is en er geen vervanger voor hem is. Klinkt een beetje tegenstrijdig.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:01:05 #77
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36476234
mogen we wel wat halen hoor als je de titel wilt halen
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:01:52 #78
139407 jorienvdherik
pi_36476267
gewoon frutos halen
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:05:43 #79
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36476406
Dembele, ja sorry.
pi_36476579
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:40 schreef Merkie het volgende:
daaaaan (Loek), het is Dembele en niet Demeble.
[..]

Wat we nodig hebben:
- Een goede spits (ligt eraan wat Kuyt doet)
- Leider op het middenveld
- Fatsoenlijke linksback

Nou, zo'n probleem kan dat toch niet zijn? Als Kuyt blijft + de vacatures die ik net open heb gezet worden ingevuld heeft Feyenoord een héél behoorlijk elftal .
Wie zie je als haalbare mensen dan voor met name de leider op het middenveld en de linksback?
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:14:37 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_36476767
Och, dat zou ik niet weten eigenlijk. Ik weet niet zoveel van andere spelers af buiten Feyenoord.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:19:38 #82
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36476926
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:09 schreef daaaaan het volgende:

[..]

en bij ons het verschil had kunnen maken tussen kampioen of geen kampioen?
Ja hoor, hij is weer terug.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:42:11 #83
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36477821
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja hoor, hij is weer terug.
Hij was er al, dit is een kloon.
A.M.A.B
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:45:39 #84
53267 TC03
pi_36477961
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:42 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hij was er al, dit is een kloon.
Kom op CM, zo dom had ik je nou ook weer niet ingeschat.

Misschien wil daaaaan het zelf even bevestigen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:35:30 #85
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36479824
Zwijggeld, dat is het ultieme middel voor Feyenoord om de media te bespelen. Genoeg om er een leuk huisje van te kopen als we Rob Baan mogen geloven, die een boekje open deed over het strenge regime dat heerst in de Kuip. Ruud Gullit werd anderhalf jaar na Baan prompt ontslagen nadat hij bij vriend Frits Barend zijn beklag deed over het mediabeleid in de Kuip.

Wat er voorafgaand gebeurde is tekenend. Feyenoord zocht een contact met een bevriende redacteur, in dit geval Johan Derksen van Voetbal International, die de opdracht kreeg de twee volledig de grond in te boren. Petrovic werd daarbij dusdanig hard aangepakt dat hij het gevoel kreeg dat zijn aanwezigheid in het programma Voetbal Insite een vooropgezet plan was om hem zwart te maken.

Vorig jaar kwam Algemeen Dagblad met de onthulling dat Dirk Kuyt en Salomon Kalou reeds waren verkocht aan een investeringsbureau. Daarmee brak de krant indirect haar goede banden met de club. Feyenoord had in het AD altijd een goede partner gehad. Het Algemeen Dagblad schreef louter positief over de club uit Rotterdam.

Feyenoord reageerde bij monde van Mark Wotte op de aantijgingen van de ontslagen Ruud Gullit. We geven nu alle media een gelijkwaardige kans om nieuwtjes te krijgen van Feyenoord. Zo kreeg De Telegraaf het eerste nieuwtje van het nieuwe seizoen; een uitgebreid interview met Jorien van den Herik himself, iets wat voor die tijd altijd aan het Algemeen Dagblad gegund was.

Algemeen Dagblad is not amused. De krant koos met het publiceren van het artikel over Kuyt en Kalou voor journalistieke betrouwbaarheid boven het geld van de stadionclub. In de hevige concurrentiestrijd tussen de kranten in Nederland is dat een dappere keuze omdat de Feyenoord aanhang kiest voor de krant die het vaakst schrijft over de club.

Toch wist Feyenoord haar straatje schoon te vegen. De handtekeningen op het contract met het investeringsbureau waren nep. Hiermee zette Feyenoord het Algemeen Dagblad en sportredacteur Chris van Nijnatten te kijk. Hugo Borst nam het voor zijn collega op in het programma Studio Voetbal van de NOS. Hij zegt hierin dat Van Nijnatten een zeer betrouwbare journalist is.

Om niet teveel gezichtsverlies te lijden plaatste het AD vervolgens de SMS-jes die Mark Wotte had vestuurd aan een tussenpersoon. Mark Wotte gaf later toe dat er wel degelijk contact was met een investeringsbureau, maar dat die deal uiteindelijk niet door was gegaan. Wotte is inmiddels ook ontslagen bij Feyenoord. Of dit met deze affaire te maken heeft is nooit bekend geworden, maar Voetbal International plaatste direct na het ontslag een bericht dat er rond Mark Wotte een hele negatieve werksfeer was ontstaan.

Over de NOS zei Jorien van den Herik in Studio Voetbal eens 'Hilversum is AFC', hiermee uitte hij directe kritiek op de aandacht voor Ajax van de NOS. Van den Herik sloeg hiermee twee vliegen in een klap. Hij ondersteunde het verhaal van PSV, dat zich door de landelijke media niet serieus genomen voelt (PSV viert binnenkort haar 14e kampioenschap in dertig jaar, maar wordt door de media nog steeds als derde club beschouwd). Ook wist hij zich met zijn uitspraak verzekerd van de goodwill van de supporters.

Radio Rijnmond startte na het ontslag van Gullit een nieuw programma onderdeel op de zondag. Hierin wilde de het armlastige televisie en radio station in ze zomermaanden op zoek gaan naar wat er nu echt mis is met Feyenoord. Op last van de stadionclub werd deze rubriek al na drie uitzendingen geschrapt en werd commentator Emile Schelvis, opvolger van Dick van den Polder, eventjes op non actief gesteld.

Feyenoord moet vrezen voor de verhalen van andere ex-werknemers. Ruud Gullit, Zjelko Petrovic, Mark Wotte, Henk van Stee hebben allen zo hun eigen ervaringen opgedaan binnen de club en moesten om nog onduidelijke redenen vertrekken. Het Algemeen Dagblad kan misschien in de Sportweek een partner vinden, het magazine waar Ruud Gullit columnist is en waar Johan Derksen graag de stekker uit zou trekken, omdat hij voor Voetbal International, Sport International en nr. 14 liever geen concurrentie ziet.

Welke rol Wim Jansen speelt is niet duidelijk, maar zijn functie als adviseur in plaats van directeur geeft wel aan dat ook hier grote sommen geld een rol zouden kunnen spelen. Wim Jansen zegt hierover dat hij geen verantwoordelijkheid wil dragen. Toch bepaalt hij wel het technische beleid van de club. Jansen moest en zou komen nadat een deel van de Feyenoord aanhang na wederom een slecht seizoen het maasgebouw wilde bestormen. Van den Herik legde een langlopende ruzie met Jansen bij om de fans tevreden te stellen en zijn eigen hachje te redden.

In te toekomst zijn er over het bovenstaande nog interessante artikelen te verwachten. Of niet, want wanneer er genoeg geld geboden wordt zal ook het Algemeen Dagblad weer positief gaan schrijven over de club van Rotterdam-Zuid. Feyenoord staat dus voor een interessante keuze.

Een keuze die bepalend kan zijn voor de toekomst van Feyenoord en Van den Herik in het bijzonder. Er is namelijk één actor machtiger dan de voorzitter en dat is het legioen. Een slecht seizoen en een paar onthullende artikelen zijn misschien wel genoeg om de Feyenoord fans weer wakker te krijgen en wie moet Van den Herik dan naar voren schuiven? Of betaalt de voorzitter dan zwijggeld aan Ajax, PSV en AZ om de landstitel van 2008 te kopen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:36:12 #86
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36479844
Uhjm wat moet ik bevestigen TC03 ?
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:38:43 #87
53267 TC03
pi_36479914
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:35 schreef daaaaan het volgende:
Ruud Gullit en Zjelko Petrovic moesten om nog onduidelijke redenen vertrekken.
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:39:01 #88
53267 TC03
pi_36479922
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:36 schreef daaaaan het volgende:
Uhjm wat moet ik bevestigen TC03 ?
Dat je Loek bent en Fok_you geen kloon van jou is.
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:43:49 #89
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36480087
Ik snap niet wat je bedoelt? ik denk dat je me voor iemand anders aanziet, maar mijn naam is toch echt Daan van 22 jaar uit Dordrecht wonend op Bonaire (meer info krijg je niet )
En wat is een kloon precies? Ik zit hier nog niet zo lang
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:46:20 #90
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36480178
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad nogal raar, al is het niet de gewoonte bij Feyenoord om een coach eruit te donderen na 1 slecht jaar.
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:18:00 #91
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36481171
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:35 schreef daaaaan het volgende:
Zwijggeld, dat is het ultieme middel voor Feyenoord om de media te bespelen. Genoeg om er een leuk huisje van te kopen als we Rob Baan mogen geloven, die een boekje open deed over het strenge regime dat heerst in de Kuip. Ruud Gullit werd anderhalf jaar na Baan prompt ontslagen nadat hij bij vriend Frits Barend zijn beklag deed over het mediabeleid in de Kuip.

Wat er voorafgaand gebeurde is tekenend. Feyenoord zocht een contact met een bevriende redacteur, in dit geval Johan Derksen van Voetbal International, die de opdracht kreeg de twee volledig de grond in te boren. Petrovic werd daarbij dusdanig hard aangepakt dat hij het gevoel kreeg dat zijn aanwezigheid in het programma Voetbal Insite een vooropgezet plan was om hem zwart te maken.

Vorig jaar kwam Algemeen Dagblad met de onthulling dat Dirk Kuyt en Salomon Kalou reeds waren verkocht aan een investeringsbureau. Daarmee brak de krant indirect haar goede banden met de club. Feyenoord had in het AD altijd een goede partner gehad. Het Algemeen Dagblad schreef louter positief over de club uit Rotterdam.

Feyenoord reageerde bij monde van Mark Wotte op de aantijgingen van de ontslagen Ruud Gullit. We geven nu alle media een gelijkwaardige kans om nieuwtjes te krijgen van Feyenoord. Zo kreeg De Telegraaf het eerste nieuwtje van het nieuwe seizoen; een uitgebreid interview met Jorien van den Herik himself, iets wat voor die tijd altijd aan het Algemeen Dagblad gegund was.

Algemeen Dagblad is not amused. De krant koos met het publiceren van het artikel over Kuyt en Kalou voor journalistieke betrouwbaarheid boven het geld van de stadionclub. In de hevige concurrentiestrijd tussen de kranten in Nederland is dat een dappere keuze omdat de Feyenoord aanhang kiest voor de krant die het vaakst schrijft over de club.

Toch wist Feyenoord haar straatje schoon te vegen. De handtekeningen op het contract met het investeringsbureau waren nep. Hiermee zette Feyenoord het Algemeen Dagblad en sportredacteur Chris van Nijnatten te kijk. Hugo Borst nam het voor zijn collega op in het programma Studio Voetbal van de NOS. Hij zegt hierin dat Van Nijnatten een zeer betrouwbare journalist is.

Om niet teveel gezichtsverlies te lijden plaatste het AD vervolgens de SMS-jes die Mark Wotte had vestuurd aan een tussenpersoon. Mark Wotte gaf later toe dat er wel degelijk contact was met een investeringsbureau, maar dat die deal uiteindelijk niet door was gegaan. Wotte is inmiddels ook ontslagen bij Feyenoord. Of dit met deze affaire te maken heeft is nooit bekend geworden, maar Voetbal International plaatste direct na het ontslag een bericht dat er rond Mark Wotte een hele negatieve werksfeer was ontstaan.

Over de NOS zei Jorien van den Herik in Studio Voetbal eens 'Hilversum is AFC', hiermee uitte hij directe kritiek op de aandacht voor Ajax van de NOS. Van den Herik sloeg hiermee twee vliegen in een klap. Hij ondersteunde het verhaal van PSV, dat zich door de landelijke media niet serieus genomen voelt (PSV viert binnenkort haar 14e kampioenschap in dertig jaar, maar wordt door de media nog steeds als derde club beschouwd). Ook wist hij zich met zijn uitspraak verzekerd van de goodwill van de supporters.

Radio Rijnmond startte na het ontslag van Gullit een nieuw programma onderdeel op de zondag. Hierin wilde de het armlastige televisie en radio station in ze zomermaanden op zoek gaan naar wat er nu echt mis is met Feyenoord. Op last van de stadionclub werd deze rubriek al na drie uitzendingen geschrapt en werd commentator Emile Schelvis, opvolger van Dick van den Polder, eventjes op non actief gesteld.

Feyenoord moet vrezen voor de verhalen van andere ex-werknemers. Ruud Gullit, Zjelko Petrovic, Mark Wotte, Henk van Stee hebben allen zo hun eigen ervaringen opgedaan binnen de club en moesten om nog onduidelijke redenen vertrekken. Het Algemeen Dagblad kan misschien in de Sportweek een partner vinden, het magazine waar Ruud Gullit columnist is en waar Johan Derksen graag de stekker uit zou trekken, omdat hij voor Voetbal International, Sport International en nr. 14 liever geen concurrentie ziet.

Welke rol Wim Jansen speelt is niet duidelijk, maar zijn functie als adviseur in plaats van directeur geeft wel aan dat ook hier grote sommen geld een rol zouden kunnen spelen. Wim Jansen zegt hierover dat hij geen verantwoordelijkheid wil dragen. Toch bepaalt hij wel het technische beleid van de club. Jansen moest en zou komen nadat een deel van de Feyenoord aanhang na wederom een slecht seizoen het maasgebouw wilde bestormen. Van den Herik legde een langlopende ruzie met Jansen bij om de fans tevreden te stellen en zijn eigen hachje te redden.

In te toekomst zijn er over het bovenstaande nog interessante artikelen te verwachten. Of niet, want wanneer er genoeg geld geboden wordt zal ook het Algemeen Dagblad weer positief gaan schrijven over de club van Rotterdam-Zuid. Feyenoord staat dus voor een interessante keuze.

Een keuze die bepalend kan zijn voor de toekomst van Feyenoord en Van den Herik in het bijzonder. Er is namelijk één actor machtiger dan de voorzitter en dat is het legioen. Een slecht seizoen en een paar onthullende artikelen zijn misschien wel genoeg om de Feyenoord fans weer wakker te krijgen en wie moet Van den Herik dan naar voren schuiven? Of betaalt de voorzitter dan zwijggeld aan Ajax, PSV en AZ om de landstitel van 2008 te kopen?
Welke lul schrijft dit? Die mag van mij snel doodgaan.
A.M.A.B
pi_36481236
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:43 schreef daaaaan het volgende:
Ik snap niet wat je bedoelt? ik denk dat je me voor iemand anders aanziet, maar mijn naam is toch echt Daan van 22 jaar uit Dordrecht wonend op Bonaire (meer info krijg je niet )
En wat is een kloon precies? Ik zit hier nog niet zo lang
Bonaire.

Waar heb je dat stuk vandaan Cart_man?
That's all folks!
  donderdag 30 maart 2006 @ 00:21:56 #93
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36481262
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:20 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]
Waar heb je dat stuk vandaan Cart_man?
Van daaan hierboven.
A.M.A.B
pi_36481329
daaaaaan, waar heb jij het vandaaaaaaan?
That's all folks!
pi_36481371
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:18 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Welke lul schrijft dit? Die mag van mij snel doodgaan.
Stond op Feyenoordselectie.tk, er staat helaas geen auteur bij vermeldt. Maar goed, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik geloof niet alles wat er in dat artikel staat, maar : waar rook is, is meestal vuur. Dat van Radio Rijnmond bijvoorbeeld is gewoon erg raar...
Het is met duidelijk dat er in het Maasgebouw vreemde dingen zijn gebeurd/gebeuren, en voor die Jorien zou ik m'n hand ook niet in het vuur steken
pi_36481385
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:25 schreef -Vaduz- het volgende:
daaaaaan, waar heb jij het vandaaaaaaan?
Zie hierboven
pi_36481400
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:20 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Bonaire.
Dat zeg ik?
pi_36481415
Het is een hersenspinsel van zomaar een supporter denk ik haast, waar wel wat waarheden in zullen staan denk ik.
That's all folks!
pi_36481429
Precies.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:01:33 #100
139407 jorienvdherik
pi_36484385
benieuwd of er nog wat nieuws binnenkomt de komende dagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: