Om meerdere ontvangers aan te sluiten (slaapkamer, huiskamer) moet je een LNB aanschaffen met meerdere coax-uitgangen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:18 schreef Sjabba het volgende:
...
Nadelen;
Er kan maar 1 TV op de receiver aangesloten worden, dus egen slaapkamer TV (groot nadeel)
Zappen gaat erg langzaam omdat je met de reciever zapt.
Klopt dit en zijn er recievers die deze 2 nadelen niet hebben?
Of vul het lijstje aan (dat het leijk is aan de muur kan me niks schelen).
Er zijn bedrijven die stickers leveren of schotels spuiten in de kleur van de stenen van het huis o.i.d.quote:
Afhankelijk van de grootte van de schotel, maar ik heb nooit slecht bereik gehad met slecht weer. Bewolking maakt sowieso niet uit.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en als het zwaar bewolkt is?
ziet die schotel dan de satellieten nog wel?
Wat zijn die transmitters? Moet dan je reciever aan staan en kan je dan vanuit je slaapkamer zappen als je reciever beneden staat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ook Nederlandse tv hoeft niets te kosten. Het basispakket is gratis. Wil je ook discovery en talpa, dan moet er betaald worden.
Die 30 euro waar TS over spreekt zijn volgens mij alleen voor de automatische verleninging van je kaartje. Is in de praktijk niet nodig.
Wij hebben in huis transmitters staan die het mogelijk maken overal tv te kijken. Helaas is het niet mogelijk meerdere programma's tegelijk te kijken/op te nemen.
Gratis:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ook Nederlandse tv hoeft niets te kosten. Het basispakket is gratis. Wil je ook discovery en talpa, dan moet er betaald worden.
Die 30 euro waar TS over spreekt zijn volgens mij alleen voor de automatische verleninging van je kaartje. Is in de praktijk niet nodig.
Wij hebben in huis transmitters staan die het mogelijk maken overal tv te kijken. Helaas is het niet mogelijk meerdere programma's tegelijk te kijken/op te nemen.
Dat talpa er niet bij zat was een voordeelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:21 schreef paarse_paashaas het volgende:
voor ¤7,45 per maand heb je het basis pakket met o.a talpa erin.
Die achterstandsflatjes met tientallen schotels doen erg lelijk en turks aan.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:54 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik wilde zeggen:
je ziet er uit als een Turk, maar jouw reactie is van dezelfde strekking
Bel Canaldigitaal of klaag ze aanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef verzameldirk het volgende:
euronews ard zdf cnbc raceworld cnn sky travel
altijd gratis te ontvangen free to air
Nee dat kan niet, net zoals je geen Amerikaanse tv kan ontvangen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 04:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is het met een schotel ook mogenlijk om Braziliaanse tv te ontvangen?? Is er iemand die dit weet??
He jammer.., maar bedankt voor het snelle antwoord!!quote:Op woensdag 29 maart 2006 04:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, net zoals je geen Amerikaanse tv kan ontvangen.
Hangt van de stand van de satellieten af. (of zoiets)
Amerikaansen zenders via schotel of internet
Onzin. Ik ontvang alle Free to airzenders en Ned 1,2,3; RTL 4,5,7; SBS6; Veronica; Jetix; Net5; TMF; BVN; BBC World; EuroNews; CNBC Europe; Raceworld; CNN International; SkyNews; TravelChannel; Das Erste; ZDF; RTL; TV5 en Rai Uni.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:12 schreef ToonKloon het volgende:
[..]
Gratis:
Free-To-Air zenders![]()
Ned 1,2,3, Beste Van Nederland
Zie http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=20&t=abonnementen&pakket=7
De goedkoopste betaalpakketten zijn:
Set Top Box-pakket (¤ 2,50) met daarin:
Ned 1,2,3; RTL 4,5,7; SBS6; Veronica; Jetix; Net5; TMF; BVN; BBC World; EuroNews; CNBC Europe; Raceworld; CNN International; SkyNews; TravelChannel; Das Erste; ZDF; RTL; TV5 en Rai Uni.
Basis (¤ 7,45):
Set Top Box + Nickelodeon / Talpa; MTV Music; EuroSport; Discovery; AnimalPlanet; National Geographic Channel; MTV Hits; MTV BASE; MTV; MTV2; VH1; VH1 Classic; Mezzo en BBC Prime;
Te lui om de rest over te schrijven, zie http://www.canaldigitaal.nl en http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=187 voor een pakketadvies.
Op de eerste factuur staat het gekozen pakket, eenmalige registratievergoeding en
activeringskosten.
De meeste satellietontvangers verlengen het abonnement automatisch met 1 of 2 maanden als de ontvanger aan staat.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:44 schreef ToonKloon het volgende:
Zoals popolon aangeeft, is het voor de rest niet mogelijk: die satellieten bevinden zich achter de horizon. Je kan natuurlijk een mast maken van 10km hoog, misschien heb je dan wel wat
Das hendig sjiek!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onzin. Ik ontvang alle Free to airzenders en Ned 1,2,3; RTL 4,5,7; SBS6; Veronica; Jetix; Net5; TMF; BVN; BBC World; EuroNews; CNBC Europe; Raceworld; CNN International; SkyNews; TravelChannel; Das Erste; ZDF; RTL; TV5 en Rai Uni.
Ik betaal er niets voor en heb een gewone Canal digitalkaart.
alleen in wijken die al pauper zijn van zichzelf misstaat hetquote:Op donderdag 6 april 2006 23:19 schreef Repeat het volgende:
nadeel:
je buurt verpauperd door zo'n lelijk ding en iedereen denkt dat je een marokkaan bent.
quote:Op donderdag 6 april 2006 23:19 schreef Repeat het volgende:
nadeel:
je buurt verpauperd door zo'n lelijk ding en iedereen denkt dat je een marokkaan bent.
Ja, die mis ik ook heel erg. En discovery en NG omdat we geen zin hebben in een betaalpakket.quote:
Coaxlijn kan je zo aanvragen bij de betreffende kabelboer, echter goedkoop wordt dat vaak niet,quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:42 schreef ToonKloon het volgende:
Op onze locatie is het bijna verplicht om een schotel te hebben. Aangezien er pas sinds een decennium een fatsoenlijk riool ligt, kan het nog een decennium duren voordat COAX het licht ziet.
Digitenne o.i.d. is niet te ontvangen
lekker gefundeerde mening, digtenne is super, goede kwaliteit, alle zenders, en goedkoop. Tja, het standaard digitale nadeel (decoder) heb je met alle digitale soorten.quote:
25 zenders :/ no thnx heb dr nu 34 :/quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:48 schreef overhyped het volgende:
[..]
lekker gefundeerde mening, digtenne is super, goede kwaliteit, alle zenders, en goedkoop. Tja, het standaard digitale nadeel (decoder) heb je met alle digitale soorten.
Ik zou iets meer onderzoek doen voordat je dergelijke stellingen lanceert.
die decoders boeit niet zo.. maar dat je voor elke decoder een Abbonoment dient te hebben met kaart wel :/quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nadeel van de decoder wordt een algemeen probleem, ook voor de niet-schotelkijkers. HDTV, digitenne, digitale kabel, bij allemaal is een decoderkastje nodig met een kaartje en is maar geschikt om naar 1 zender tegelijk te kijken.
Wat niet erg handig is met een huis vol tieners, om maar eens wat te noemen.
Zeker omdat de decoders steeds vaker gratis zijn (leenconstructie) maar voor elke tv inderdaad abonnementsgeld betaald moet worden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die decoders boeit niet zo.. maar dat je voor elke decoder een Abbonoment dient te hebben met kaart wel :/
als je eh Dreambox pakt kan je ze via netwerk de kaart laten delenquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zeker omdat de decoders steeds vaker gratis zijn (leenconstructie) maar voor elke tv inderdaad abonnementsgeld betaald moet worden.
Maar goed, om terug te komen op de schotel: stel dat je in een gezin 1 schotel, een triple LNB en 3 decoders plus basispakket abonnement hebt van Canal Digitaal dan betaal je 3x ¤ 7,45 = 22,15
Dan zie je Ned 1, Ned 2, Ned 3, RTL 4, 5 etc etc talpa, discovery, animal planet, national geografic, tmf, een stuk of 7 verschillende mtv's en nog 70 andere kanalen van Rai Uno tot CNN en Al Jazeera. Lijkt me nog steeds concurrerend.
Nadeel: Geen Belg en geen regionalen, op L1mburg na dan.
COAX is niet mogelijk, zit in een afgelegen gedeelte midden in een bos, IPTV zou dan nog eerder mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2006 09:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Coaxlijn kan je zo aanvragen bij de betreffende kabelboer, echter goedkoop wordt dat vaak niet,
wellicht kan je eens informeren bij je buren als die evt ook een aansluiting willen, en dan je kabelboer om een offerte vragen wat het gaat kosten
en Digitenne lijkt me zowiezo kut
IMO deel je het inkomende signaal wat na het decoden als output komt, dus zit je al voorbij de kaart (als het al kan ...). Zelfs met een twin-tuner kan je onder voorbehoud maar twee signalen delen...quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je eh Dreambox pakt kan je ze via netwerk de kaart laten delen![]()
nja, wat ik begrepen had kan je met een DreamBox gewoon 1 kaart gebruiken en een andere DreamBox kan die zelfde kaart gebruiken via t netwerk oid,quote:Op zondag 9 april 2006 02:08 schreef ToonKloon het volgende:
[..]
IMO deel je het inkomende signaal wat na het decoden als output komt, dus zit je al voorbij de kaart (als het al kan ...). Zelfs met een twin-tuner kan je onder voorbehoud maar twee signalen delen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |