abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:48:33 #41
13851 overhyped
Stop the hype
pi_36772116
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en Digitenne lijkt me zowiezo kut
lekker gefundeerde mening, digtenne is super, goede kwaliteit, alle zenders, en goedkoop. Tja, het standaard digitale nadeel (decoder) heb je met alle digitale soorten.

Ik zou iets meer onderzoek doen voordat je dergelijke stellingen lanceert.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_36772216
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:48 schreef overhyped het volgende:

[..]

lekker gefundeerde mening, digtenne is super, goede kwaliteit, alle zenders, en goedkoop. Tja, het standaard digitale nadeel (decoder) heb je met alle digitale soorten.

Ik zou iets meer onderzoek doen voordat je dergelijke stellingen lanceert.
25 zenders :/ no thnx heb dr nu 34 :/
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:34:14 #43
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_36776884
Het nadeel van de decoder wordt een algemeen probleem, ook voor de niet-schotelkijkers. HDTV, digitenne, digitale kabel, bij allemaal is een decoderkastje nodig met een kaartje en is maar geschikt om naar 1 zender tegelijk te kijken.
Wat niet erg handig is met een huis vol tieners, om maar eens wat te noemen.
Wie dit leest is gek
pi_36777452
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het nadeel van de decoder wordt een algemeen probleem, ook voor de niet-schotelkijkers. HDTV, digitenne, digitale kabel, bij allemaal is een decoderkastje nodig met een kaartje en is maar geschikt om naar 1 zender tegelijk te kijken.
Wat niet erg handig is met een huis vol tieners, om maar eens wat te noemen.
die decoders boeit niet zo.. maar dat je voor elke decoder een Abbonoment dient te hebben met kaart wel :/
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:14:51 #45
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_36777953
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die decoders boeit niet zo.. maar dat je voor elke decoder een Abbonoment dient te hebben met kaart wel :/
Zeker omdat de decoders steeds vaker gratis zijn (leenconstructie) maar voor elke tv inderdaad abonnementsgeld betaald moet worden.

Maar goed, om terug te komen op de schotel: stel dat je in een gezin 1 schotel, een triple LNB en 3 decoders plus basispakket abonnement hebt van Canal Digitaal dan betaal je 3x ¤ 7,45 = 22,15

Dan zie je Ned 1, Ned 2, Ned 3, RTL 4, 5 etc etc talpa, discovery, animal planet, national geografic, tmf, een stuk of 7 verschillende mtv's en nog 70 andere kanalen van Rai Uno tot CNN en Al Jazeera. Lijkt me nog steeds concurrerend.

Nadeel: Geen Belg en geen regionalen, op L1mburg na dan.
Wie dit leest is gek
pi_36779579
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zeker omdat de decoders steeds vaker gratis zijn (leenconstructie) maar voor elke tv inderdaad abonnementsgeld betaald moet worden.

Maar goed, om terug te komen op de schotel: stel dat je in een gezin 1 schotel, een triple LNB en 3 decoders plus basispakket abonnement hebt van Canal Digitaal dan betaal je 3x ¤ 7,45 = 22,15

Dan zie je Ned 1, Ned 2, Ned 3, RTL 4, 5 etc etc talpa, discovery, animal planet, national geografic, tmf, een stuk of 7 verschillende mtv's en nog 70 andere kanalen van Rai Uno tot CNN en Al Jazeera. Lijkt me nog steeds concurrerend.

Nadeel: Geen Belg en geen regionalen, op L1mburg na dan.
als je eh Dreambox pakt kan je ze via netwerk de kaart laten delen
pi_36783590
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 09:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Coaxlijn kan je zo aanvragen bij de betreffende kabelboer, echter goedkoop wordt dat vaak niet,
wellicht kan je eens informeren bij je buren als die evt ook een aansluiting willen, en dan je kabelboer om een offerte vragen wat het gaat kosten

en Digitenne lijkt me zowiezo kut
COAX is niet mogelijk, zit in een afgelegen gedeelte midden in een bos, IPTV zou dan nog eerder mogelijk zijn.
Buren ... dan moet ik signaalrepeaters in gaan graven, ze zitten niet echt in de buurt...

Digitenne op zich is niet kut, het signaal kan op sommige locaties (door verschillende oorzaken) slechter zijn, voor de rest goed beeld.

Op Canaldigitaal staat een nieuwsfeitje wat ik nu pas zie: update voor de Philips DSR2010 ontvanger, het zoeken van kanalen gaat nu in 20 seconden i.p.v. 20 minuten
http://www.canaldigitaal.nl/DEFAULT.ASP?ID=310
Formerly known as an anonymous Fok!Lurker
Fervent '...'- en :')-gebruiker
pi_36783632
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je eh Dreambox pakt kan je ze via netwerk de kaart laten delen
IMO deel je het inkomende signaal wat na het decoden als output komt, dus zit je al voorbij de kaart (als het al kan ...). Zelfs met een twin-tuner kan je onder voorbehoud maar twee signalen delen...

[ Bericht 6% gewijzigd door ToonKloon op 09-04-2006 02:13:19 ]
pi_36786837
quote:
Op zondag 9 april 2006 02:08 schreef ToonKloon het volgende:

[..]

IMO deel je het inkomende signaal wat na het decoden als output komt, dus zit je al voorbij de kaart (als het al kan ...). Zelfs met een twin-tuner kan je onder voorbehoud maar twee signalen delen...
nja, wat ik begrepen had kan je met een DreamBox gewoon 1 kaart gebruiken en een andere DreamBox kan die zelfde kaart gebruiken via t netwerk oid,

en dan wordt het wel interesant!
pi_36809873
Dan maar hopen dat het met de goedkope Dreambox'jes kan... 3x 550 euro is iets te gek

'k Zal morgen even gaan zoeken naar ervaringen met gecombineerde Dreamboxen. De nieuwste PVR Twin (Dreambox 7025) is 'hendig sjiek' ... en 550 euro, zonder harde schijf

/edit

Gevonden!
Het is mogelijk op de Dreambox 7000 (en hoger). Cardsharing kan je gebruiken door aparte emulators/software te installeren en via het netwerk de Dreamboxen laten communiceren. Het is (zoals veel dingen tegenwoordig) illegaal om keys uit te laten lezen.

Bron: http://dreambox.sjerom.co(...)cle.php?articleID=22

In ieder geval heb je dus wel 3x een dure ontvanger nodig ... steek 3x 300 euro in je broekzak, daarvoor kan je 5 jaar satelliet op 3 ontvangers kijken.

[ Bericht 15% gewijzigd door ToonKloon op 10-04-2006 20:09:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')