![]()
Ik miste ook een beetje de leuke streken die hij uithaalde. Op de grasmaaier naar de pub rijden. Of dat-ie vaak een ei bij zich had, en dat bij iemand in het drinken gooide: "Go work on an egg, dear boy"..
Wat John Entwistle en Keith vaak deden, was vuurwerk in slaan met een watervast lont. Ze staken het aan, gooiden het in het toilet, en spoelden de WC door. Het vuurwerk blies vervolgens enkele etages lager het toilet op. (John Entwistle was vaak net zo'n rotzak, alleen liet-ie Keith voor de zooi opdraaien, vond Keith nog leuk ook).
Ooit logeerde de band in een hotel waar Keith de bruidssuite had, inclusief luxe waterbed. Dus de hele band amuseerde zich op dat waterbed, totdat het bed opeens open barstte. Het water stroomde door de suite heen, vervolgens de trappen af, en uiteindelijk belde de receptie op, met de mededeling dat er water de lounge binnen kwam. Keith was even in paniek, maar wist het op te lossen. "Dat waterbed van jullie hč, dat is kapotgesprongen toen ik er in lag. Wat is dat voor een kwaliteit? Ik betaal niet voor niks! Al mijn podiumkleren zijn door het water aangetast. Ik eis een schadevergoeding!". En geloof het of niet, maar het hotel heeft Keith een fikse schadevergoeding betaald!
Tijdens een tour moest de band zich haasten om op tijd het vliegtuig te halen. Het vliegveld lag "een half uur rijden buiten de stad", aldus Pete. Ze waren er bijna, toen Keith tegen de chauffeur zei: "We gotta go back, we gotta go back! I've forgotten something at the hotel". Ze dachten dat hij zijn paspoort misschien vergeten was, of iets anders waardevols. Dus ze draaien om en scheurden terug naar het hotel. De drie bleven in de auto wachten, terwijl Keith naar zijn hotelkamer terug ging. Een paar minuten later kwam hij terug. "Okay, we can go now". Pete vroeg hem: "Keith, what was it you forgot? Why did we have to come back here?". Keith's antwoord: "I forgot to smash the telly".
![]()
Na de opnames van het album "The Who By Numbers" liep Keith door de lobby van een hotel en speelde een cassette van het nieuwe album keihard af. Opeens kwam de manager naar hem toe en vroeg hem: "Can you turn the noise down please, Sir?" Keith zei: "Pardon?" en de manager herhaalde zijn verzoek. Keith vroeg de manager om met hem mee te lopen naar zijn hotelkamer. Toen ze daar aan waren gekomen, zei Keith tegen de manager dat hij buiten de kamer moest blijven staan. Keith gaat de kamer binnen en sloopt hem compleet! Daarna kwam hij naar buiten, zet de cassette speler weer aan en zegt: "Thát was noise... This..." en hij wees naar de cassette speler, ".. this is The 'Oo!!"
Het boek "Dear Boy" van Tony Fletcher is een aanrader.