Een handschrift is een kwestie van smaak, niet kunnen spellen doodordinaire domheid, de moeite niet willen doen om je eigen taal te beheersen een kwestie van ongeneeslijke domheid.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind vies handschrift erger dan wat taalfoutjes.
Je moet toch wel onderscheid kunnen maken tussen de eerste persoon en de tweede en derde persoon?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:35 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar op zich vind ik dat ze "dt' best kunnen afschaffen, gewoon of een "d" of een "t". Wat is er nou nuttig aan om een woord met "dt" te schrijven, dat maakt de Nederlandse taal alleen maar onnodig ingewikkeld.
ook een mooie is: Wacht niet schieten!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:18 schreef IHVK het volgende:
Ok:
De agent zei de demonstrant heeft me op mijn hoofdgeslagen hij wierp zelfs een blik.
Komma's, best belangrijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT:
er zit een groot verschil tussen taalpurisme en gewoon luiheid
Bijv.: der i.p.v. d'r of me/men i.p.v. m'n
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:33 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken net als skv Skv?![]()
Wat is er ingewikkeld aan dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:35 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar op zich vind ik dat ze "dt' best kunnen afschaffen, gewoon of een "d" of een "t". Wat is er nou nuttig aan om een woord met "dt" te schrijven, dat maakt de Nederlandse taal alleen maar onnodig ingewikkeld.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ook een mooie is: Wacht niet schieten!Taalpurisme, luiheid en achterlijkheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT:
er zit een groot verschil tussen taalpurisme en gewoon luiheid
Bijv.: der i.p.v. d'r of me/men i.p.v. m'nOns soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
Verkijk je er niet op.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef GM het volgende:
[..]
Een handschrift is een kwestie van smaak, niet kunnen spellen doodordinaire domheid, de moeite niet willen doen om je eigen taal te beheersen een kwestie van ongeneeslijke domheid.
Met vijf fouten in een zin van vier woorden verlies je het recht om jezelf intelligent te noemen (en voor al degenen die beweren dat ze dislectisch zijn... dat moet ongeveer volksziekte nummer een zijn als ik het van iedereen moet geloven die het beweert te zijn).quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:40 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op.
Zelf de slimste mensen maken nog een domme spelfout.
5 fouten in 1 zin is dan wel erg veelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:42 schreef GM het volgende:
[..]
Met vijf fouten in een zin van vier woorden verlies je het recht om jezelf intelligent te noemen (en voor al degenen die beweren dat ze dislectisch zijn... dat moet ongeveer volksziekte nummer een zijn als ik het van iedereen moet geloven die het beweert te zijn).
Ik kan het lezen hoorquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:43 schreef Skv het volgende:
achjoh wat een geziek allemaalhier datmaakt tog helemael geenene fuk uitt tog? iderreen moet egewoon typen als hij dat wildt.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:50 schreef skippy22 het volgende:
Wel leuk om te zien hoe sommigen reageren
Ja wat zal ik der van zeggen Dat je het zo opvatquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jezelf op je 23e nog profileren als "breezahboy1982" zegt eigenlijk al genoeg.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:23 schreef Trancelocator het volgende:
"Maar heden ten dage wordt het leeuwedeel van de der bewoners der Lage Landen eenmaal 's jaars van zijn apropos gebracht, als de dicteetor plotseling haastje-repje te voorschijn komt en zich met veel aplomb ontpopt als een dictatoriaal kruidje-roer-mij-niet."
Dat was de hele zin, nu in stukken.
van de* = desquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:04 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
der = van de, van de = der
wijsneus![]()
In het betreffende geval 'der bewoners', maar wat is er dan mis met 'van de'?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:08 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
van de* = des
*Mannelijke vorm, "der vrouw" "des mans"
eluister naar een oud verhaal:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:00 schreef skippy22 het volgende:
....................................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
....................................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Zet ze zelf maar op de goede plek vlerkjes
Overigens gaat het om een passage uit een oud dictee. Er zit zowaar een spelfout in. Wie het weet mag het zeggen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:23 schreef Trancelocator het volgende:
"Maar heden ten dage wordt het leeuwedeel van de bewoners der Lage Landen eenmaal 's jaars van zijn apropos gebracht, als de dicteetor plotseling haastje-repje te voorschijn komt en zich met veel aplomb ontpopt als een dictatoriaal kruidje-roer-mij-niet."
Dat was de hele zin, nu in stukken.
Leeuwedeel moet leeuwendeel zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:20 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Overigens gaat het om een passage uit een oud dictee. Er zit zowaar een spelfout in. Wie het weet mag het zeggen.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:30 schreef Skv het volgende:
[ Ik ... taalpurist 1ste eerste klas hé? ]
Hoe kríjg je het voor elkaar?
Ik ben het vwo-stadium al een tijdje gepasseerd, domme taalkneus.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:25 schreef skippy22 het volgende:
Ophoepelen vwo vlerkjes
Hoi.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:30 schreef dekkered het volgende:
hou gewoon je bek over vmbo wat kunnen wij er aan doen dat wij slechter zijn in leren.
we kunnen niet allemaal van die stutjes eerste klas zijn![]()
![]()
Een groot misverstand is dat goed leren alleen met intelligentie te maken heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:30 schreef dekkered het volgende:
hou gewoon je bek over vmbo wat kunnen wij er aan doen dat wij slechter zijn in leren.
we kunnen niet allemaal van die stutjes eerste klas zijn![]()
![]()
Ik wist het niet geheel zeker toen ik 'm aan het verbeteren was. Dat is echt schijtzooi, die tussen -n- en -s-quote:
Niets, maar binnen een tekst moet je consequent zijn, dus één keer 'der', in alle gevallen 'der'.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:14 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
In het betreffende geval 'der bewoners', maar wat is er dan mis met 'van de'?
Au contraire! Variatie zorgt ervoor dat de tekst minder monotoon leest.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:55 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Niets, maar binnen een tekst moet je consequent zijn, dus één keer 'der', in alle gevallen 'der'.
Gefrustreerde dykequote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben het vwo-stadium al een tijdje gepasseerd, domme taalkneus.
lolquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:00 schreef skippy22 het volgende:
Daar erger ik me altijd aan die 14 jarige vwo nerdjes met hun puisterige gezichtjes en puberale trekjes Nee het is met dt nee met t hoor nee dat heb je fout geschrevenJA NOU EN Wat maakt het uit of je iets met dt of d schrijft tis een forum Op school doe je dat soort dingen maar En vaak zijn die mierenneukertjes nog bijdehand ook
![]()
Al die puristjes moeten eens een keer buiten komen en niet de hele tijd spel fouten opzoeken Get a life tis best leuk hoor iets tikken en der dan niet 1000x over heen te kijken of der spel fouten tussen zitten Ik weet nu wel wat voor commentaar er komt waar zijn de punten waar zijn de comma,s Nou hier heb je de punten en comma,s ....................................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
....................................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Zet ze zelf maar op de goede plek vlerkjes
OMG WTF hij gebruikt gewoon Frans! Kill!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:58 schreef Slappertje het volgende:
[..]
Au contraire! Variatie zorgt ervoor dat de tekst minder monotoon leest.
Nee 13 maar niet verder vertellen hequote:
Ben je officieel zwakbeaafd, of deed je moeder gewoon veel aan crack toen ze zwanger van je was?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:08 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Nee 13 maar niet verder vertellen heDie reactie van die stomme dyke was volwassen Maar dan durf je zeker niet
![]()
Dit slaat natuurlijk nergens op, ik zeg alleen woorden waar "dt" in geschreven wordt, die voorbeelden die jij noemt hebben daar niks mee te maken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:37 schreef IHVK het volgende:
Gewoon een ''d'' of een ''t'' wordt dan: Ik raat een woord terwijl ik naar huis loopt.
Wat bazel je nou allemaal?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:08 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Nee 13 maar niet verder vertellen heDie reactie van die stomme dyke was volwassen Maar dan durf je zeker niet
![]()
Evil_Jurquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Breezahboy1983, 2LOw4ZerO, XcUZ_MeIk dacht dat jullie achterlijke subcultuur was uitgestorven? Misschien goed idee om de breezer flesjes te vergiftigen....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |