abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:12:13 #51
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_36458656
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:11 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Neen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:13:20 #52
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36458682
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:12 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Is je handeltje weer verkeerd gevallen?
World Wrestling Entertainment
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:14:35 #53
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_36458720
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:13 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Is je handeltje weer verkeerd gevallen?
Ja man... nou kan ik m'n legaal gekochte DXM capsules niet meer met 50 cent winst doorverkopen aan kids op het schoolplein

Zo, dit was wel weer genoeg onzin.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:46:07 #54
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36487711
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:08 schreef MrBean het volgende:
Dankjewel UVT'ers, voor het in diskrediet brengen van Fok!
Dramaqueen
Krekker is de bom!
pi_36487787
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Och, ik denk dat de hoestsiroop topics in UVT nog het braafst zijn
Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.
pi_36488510
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:49 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.
Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36488920
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:18 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.
Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn en dat Fok nog nooit op dergelijke informatie is aangepakt.
Dus ga aub nu niet doen alsof het zo'n educatief verantwoord subforum is.
pi_36489122
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn.
Ja, dat zal het zijn.

Drugsgebruik zal er altijd zijn. Dan kan je daarover lullen misschien wel verbieden maar dat verandert niks. Dan zie ik liever dat er plekken zijn waar er over gepraat kan worden en zo dus mensen oa. op verstandig gebruik gewezen kunnen worden.
pi_36489185
Ach man ga iemand anders voor de gek houden.
pi_36490455
Ik voel een DXM-aflevering van Spuiten en Llikken aankomen...

Wel bijzonder oud 'nieuws' overigens, dat hele hoestdrankgeleuter...
pi_36491251
quote:
Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
Owja, en landen met 'Just Say No' campagnes hebben ook minder drugsproblemen
pi_36491600
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:28 schreef FuTilE het volgende:
Wel bijzonder oud 'nieuws' overigens, dat hele hoestdrankgeleuter...
tot een journalist het 'ontdekt' en net doet alsof het nieuws is.
Ja, voor hem omdat hij achter loopt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36493087
quote:

[..]

Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn en dat Fok nog nooit op dergelijke informatie is aangepakt.
Dus ga aub nu niet doen alsof het zo'n educatief verantwoord subforum is.
Die grap is onderhand wel gemaakt, als een drugsgebruiker naar informatie vraagt hoe die iets veilig kan gebruiken, zeggen dat ie het niet moet gebruiken. Dit soort reacties zijn echt de reden dat er zoveel ongelukken met drugs gebeuren die totaal niet nodig zijn. Als men weet hoe je iets dient te gebruiken en wat de effecten zijn komen degenen niet voor een verassing te staan. Door alleen maar op de nadelige effecten te wijzen, maak je het spannender dan het is, en moeten drugsgebruikers hun informatie van onbetrouwbare bronnen halen.
pi_36493158
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor geinteresseerden: DXM - Vragen & Antwoorden #4

Wat is er mis mee om ervaringen over dit soort zaken uit te wisselen? We hebben ook een coke-topic op fok, en een xtc-topic, en een smartdrugs-topic etc. etc. Juist door goede informatie over gebruik en dosering kan je ongelukken voorkomen!
Precies, net als dat ik de :"test je pil" stands op feesten ook positief vind.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36493189
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:04 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja hoor... alle fokkers aan de aan de hoestdrank Fokkers zijn allemaal DXM gebruikend, l Big Brother kijkende jeugdcriminelen, zijn die met massaal met wapens op de foto staan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_36493320
Noorderlicht doet alsof het iets nieuws is, met hun "uit eigen onderzoek". Dit middel bestaat al heel lang en het wordt ook al heel lang gebruikt door trippers. Het is vooral populair in landen met een repressief drugsbeleid, omdat mensen toch hun buzz willen en dan maar teruggrijpen op zooi als DXM en nootmuskaat. Probleem van DXM is dat de werkende dosis vrij dicht bij de toxische dosis ligt en je dus vrij precies moet berekenen wat de juiste dosis voor je is, en je daarbij ook rekening moet houden met toevoegingen aan de hoestdrank die ook weer giftig kunnen zijn in hogere doseringen. Ook omdat de trip niet echt leuk is heb ik dit middel daarom nooit geprobeerd. Ik denk dat eerlijke objectieve informatie daarom een goed middel is om het gebruik te ontmoedigen; zulke half-ware sensatiejournalistiek werkt gewoon niet, tenzij het doel was om iedereen die nog niet van DXM heeft gehoord nieuwsgierig te maken...
Unox, the worst operating system.
pi_36493535
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:01 schreef Schorpioen het volgende:
Probleem van DXM is dat de werkende dosis vrij dicht bij de toxische dosis ligt en je dus vrij precies moet berekenen wat de juiste dosis voor je is, en je daarbij ook rekening moet houden met toevoegingen aan de hoestdrank die ook weer giftig kunnen zijn in hogere doseringen. Ook omdat de trip niet echt leuk is heb ik dit middel daarom nooit geprobeerd.
Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.
pi_36493937
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:39 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn.

Drugsgebruik zal er altijd zijn. Dan kan je daarover lullen misschien wel verbieden maar dat verandert niks. Dan zie ik liever dat er plekken zijn waar er over gepraat kan worden en zo dus mensen oa. op verstandig gebruik gewezen kunnen worden.
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
pi_36494023
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:

[..]

Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
Tang/varken.
pi_36494150
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:08 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.
De tripreports op Erowid over nootmuskaat zijn ook wel de moeite waard: Een jongen die er 16 uur over doet om de trap in zijn ouderlijk huis op te komen, omdat de tijd steeds wordt teruggezet. Elke keer als hij bijna boven is, staat hij opeens weer op de tweede trede nadat 'ie een keer met zijn ogen geknipperd heeft....
pi_36494191
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:

[..]

Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.
pi_36495630
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 15:25 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.
Het bespreken van het downloaden van films is om precies die reden verboden op Fok!
Persoonlijk vind ik het totaal geen probleem dat men het gebruik van hard drugs bespreekt maar doe het dan op een beveiligd gedeelte zoals dat SM subforum. Waar leg je de grens? Het bespreken van thuiskweken moet zeker ook gewoon kunnen? Of hoe hack je sites? Of hoe maak je een sinasappelkanon?
De enige reden waarom sommige onderwerpen wel en andere niet is om de reden die ik eerder aangaf...gewoon een al dan niet hypocriete dubbele standaard. Nou ja big deal misschien, in dit geval had ik zelf graag gezien dat men wat zorgvuldiger omgaat met het onderwerp.
pi_36495714
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:08 schreef Vitalogy het volgende:
Het bespreken van thuiskweken moet zeker ook gewoon kunnen?
Gebeurt al.
quote:
gewoon een al dan niet hypocriete dubbele standaard.
Fok is alles behalve consequent. Neemt niet weg dat ik het goed blijf vinden dat zulke dingen hier bespreekbaar zijn.
pi_36495794
Ach ja wat kan mij het ook interesseren.
pi_36495887
Er is geen groot verschil tussen drugs en downloaden, hacken, stelen en andere 'criminele activiteiten', en dat is dat bij drugs er een gezondheidsrisico bestaat. Daarnaast kun je het maken van wapens en steelervaringen niet vergelijken met drugsgebruik omdat je zo een ongemak van anderen in de hand werkt. Drugs zijn minder schadelijk voor de maatschappij mits men er verstandig mee omgaat. Maar goed daar ga ik verder niet op door omdat een aantal fervente tegenstanders die zelf nooit drugs aangeraakt hebben dat nou eenmaal niet kunnen accepteren.

En waarom zou het op een beveiligd gedeelte moeten komen? Degenen die er toegang tot wilen hebben, lukt dat toch wel, het gaat er meer om of zoiets moreel verantwoord is. Of stoor jij je eraan dat anderen discussieren over dingen waar je zelf geen weet van hebt ofzo? Ik zie namelijk niet in, waarom het beveiligd zou moeten worden.

Overigens kan ik me wel enigszins vinden in het feit dat informatie over het thuiskweken ook is toegstaan, maar ik weet verder niet in hoeverre dit legaal is, ofzo. Zelf kan ik er in ieder geval niet wakker van liggen.
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:20:09 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36495931
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
(Un)masking for the greater good.
pi_36495986
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.
pi_36496055
quote:
Ik denk dat het meer een vorm van experimenteren is; je grenzen verleggen. Overigens is het gebruik zo laag, dat je niet echt kunt spreken van stoerdoenerij. Het gaat meer om een aantal kinderen die het via via vernomen hebben, en het voor zich zelf houden, zodat het ( hopelijk ) legaal blijft.

En cola is nou ook niet bepaald een gezond drankje...
pi_36496185
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:18 schreef Batsnek het volgende:
Er is geen groot verschil tussen drugs en downloaden, hacken, stelen en andere 'criminele activiteiten', en dat is dat bij drugs er een gezondheidsrisico bestaat. Daarnaast kun je het maken van wapens en steelervaringen niet vergelijken met drugsgebruik omdat je zo een ongemak van anderen in de hand werkt. Drugs zijn minder schadelijk voor de maatschappij mits men er verstandig mee omgaat. Maar goed daar ga ik verder niet op door omdat een aantal fervente tegenstanders die zelf nooit drugs aangeraakt hebben dat nou eenmaal niet kunnen accepteren.
Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.

Bovendien, neem je maar aan dat een ander nooit drugs heeft gebruikt.
En zou de ander melden wel eens drugs gebruikt te hebben dan zou je nu waarschijnlijk ook een vooringenomen mening hebben waarom deze persoon (in jouw ogen) anti is.

Daarnaast vind ik zeer zeker niet dat je pas recht van spreken hebt als je minimaal een keer gebruikt hebt.

pi_36496414
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.

Bovendien, neem je maar aan dat een ander nooit drugs heeft gebruikt.
En zou de ander melden wel eens drugs gebruikt te hebben dan zou je nu waarschijnlijk ook een vooringenomen mening hebben waarom deze persoon (in jouw ogen) anti is.

Daarnaast vind ik zeer zeker niet dat je pas recht van spreken hebt als je minimaal een keer gebruikt hebt.

Op dit forum blijken nou eenmaal veel mensen te zitten die niet eens de moeite nemen om voor drugsgebruik te discussieren. Ik kan me niet voorstellen dat diegenen wel drugs gebruikt hebben, en als dat wel het geval is generaliseren ze hun eigen ervaringen voor iedereen. Discussie is kennelijk gewoon niet mogelijk, en dan neem ik ook niet de moeite om voor diegenen mijn standpunt toe te lichten.

En als je zelf nooit drugs gebruikt hebt, kun je niet zeggen dat drugs per definitie slecht voor je zijn. Dan redeneer je gewoon uit onwetendheid.
pi_36496690
quote:
Vroeger, toen DXM nog niet bestond, snoven die jongelui gewoon lijm en ether. Goede oude tijd...
  donderdag 30 maart 2006 @ 16:47:21 #82
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36496875
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:22 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.
Drugs: ja.
Hoestdrank: nee.

Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
Verder boeit het me trouwens ook niet. Ze doen maar. Hun leven.
(Un)masking for the greater good.
pi_36496973
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd in het topic: gebruik van dxm is al redelijk oud. En dat massaal heb je je dus aan laten praten. In die docu hadden ze het over 100 personen. Poe hee.
pi_36497120
quote:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:08:52 #85
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_36497531
quote:

[..]

Verder boeit het me trouwens ook niet. Ze doen maar. Hun leven.
En als jij er nooit van gehoord hebt, dan gebeurt het ook niet...
  donderdag 30 maart 2006 @ 18:45:29 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36500160
Tegenvaller, voor de mensen die in hun oneindige wijsheid hadden besloten dat relatief onschuldige medicijnen zoals hoestdrank perfect in de supermarkt verkocht konden worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36502597
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:53 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?
Nee eigenlijk niet
pi_36504628
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:09 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet
zaadjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')