Ja man... nou kan ik m'n legaal gekochte DXM capsules niet meer met 50 cent winst doorverkopen aan kids op het schoolpleinquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:13 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Is je handeltje weer verkeerd gevallen?
Dramaqueenquote:Op woensdag 29 maart 2006 09:08 schreef MrBean het volgende:
Dankjewel UVT'ers, voor het in diskrediet brengen van Fok!![]()
Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Och, ik denk dat de hoestsiroop topics in UVT nog het braafst zijn
Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.
Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn.
Owja, en landen met 'Just Say No' campagnes hebben ook minder drugsproblemenquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:28 schreef FuTilE het volgende:
Wel bijzonder oud 'nieuws' overigens, dat hele hoestdrankgeleuter...
Die grap is onderhand wel gemaakt, als een drugsgebruiker naar informatie vraagt hoe die iets veilig kan gebruiken, zeggen dat ie het niet moet gebruiken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn en dat Fok nog nooit op dergelijke informatie is aangepakt.
Dus ga aub nu niet doen alsof het zo'n educatief verantwoord subforum is.
Precies, net als dat ik de :"test je pil" stands op feesten ook positief vind.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor geinteresseerden: DXM - Vragen & Antwoorden #4
Wat is er mis mee om ervaringen over dit soort zaken uit te wisselen? We hebben ook een coke-topic op fok, en een xtc-topic, en een smartdrugs-topic etc. etc. Juist door goede informatie over gebruik en dosering kan je ongelukken voorkomen!
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:04 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja hoor... alle fokkers aan de aan de hoestdrankFokkers zijn allemaal DXM gebruikend, l Big Brother kijkende jeugdcriminelen, zijn die met massaal met wapens op de foto staan.
Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:01 schreef Schorpioen het volgende:
Probleem van DXM is dat de werkende dosis vrij dicht bij de toxische dosis ligt en je dus vrij precies moet berekenen wat de juiste dosis voor je is, en je daarbij ook rekening moet houden met toevoegingen aan de hoestdrank die ook weer giftig kunnen zijn in hogere doseringen. Ook omdat de trip niet echt leuk is heb ik dit middel daarom nooit geprobeerd.
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:39 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Drugsgebruik zal er altijd zijn. Dan kan je daarover lullen misschien wel verbieden maar dat verandert niks. Dan zie ik liever dat er plekken zijn waar er over gepraat kan worden en zo dus mensen oa. op verstandig gebruik gewezen kunnen worden.
Tang/varken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
De tripreports op Erowid over nootmuskaat zijn ook wel de moeite waard: Een jongen die er 16 uur over doet om de trap in zijn ouderlijk huis op te komen, omdat de tijd steeds wordt teruggezet. Elke keer als hij bijna boven is, staat hij opeens weer op de tweede trede nadat 'ie een keer met zijn ogen geknipperd heeft....quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:08 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.
Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
Het bespreken van het downloaden van films is om precies die reden verboden op Fok!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:25 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.![]()
Gebeurt al.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:08 schreef Vitalogy het volgende:
Het bespreken van thuiskweken moet zeker ook gewoon kunnen?
Fok is alles behalve consequent. Neemt niet weg dat ik het goed blijf vinden dat zulke dingen hier bespreekbaar zijn.quote:gewoon een al dan niet hypocriete dubbele standaard.
Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
Ik denk dat het meer een vorm van experimenteren is; je grenzen verleggen. Overigens is het gebruik zo laag, dat je niet echt kunt spreken van stoerdoenerij. Het gaat meer om een aantal kinderen die het via via vernomen hebben, en het voor zich zelf houden, zodat het ( hopelijk ) legaal blijft.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:18 schreef Batsnek het volgende:
Er is geen groot verschil tussen drugs en downloaden, hacken, stelen en andere 'criminele activiteiten', en dat is dat bij drugs er een gezondheidsrisico bestaat. Daarnaast kun je het maken van wapens en steelervaringen niet vergelijken met drugsgebruik omdat je zo een ongemak van anderen in de hand werkt. Drugs zijn minder schadelijk voor de maatschappij mits men er verstandig mee omgaat. Maar goed daar ga ik verder niet op door omdat een aantal fervente tegenstanders die zelf nooit drugs aangeraakt hebben dat nou eenmaal niet kunnen accepteren.
Op dit forum blijken nou eenmaal veel mensen te zitten die niet eens de moeite nemen om voor drugsgebruik te discussieren. Ik kan me niet voorstellen dat diegenen wel drugs gebruikt hebben, en als dat wel het geval is generaliseren ze hun eigen ervaringen voor iedereen. Discussie is kennelijk gewoon niet mogelijk, en dan neem ik ook niet de moeite om voor diegenen mijn standpunt toe te lichten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.
Bovendien, neem je maar aan dat een ander nooit drugs heeft gebruikt.
En zou de ander melden wel eens drugs gebruikt te hebben dan zou je nu waarschijnlijk ook een vooringenomen mening hebben waarom deze persoon (in jouw ogen) anti is.
Daarnaast vind ik zeer zeker niet dat je pas recht van spreken hebt als je minimaal een keer gebruikt hebt.
![]()
Vroeger, toen DXM nog niet bestond, snoven die jongelui gewoon lijm en ether. Goede oude tijd...quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Drugs: ja.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:22 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.
Zoals al eerder gezegd in het topic: gebruik van dxm is al redelijk oud. En dat massaal heb je je dus aan laten praten. In die docu hadden ze het over 100 personen. Poe hee.quote:
Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Drugs: ja.
Hoestdrank: nee.
Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
En als jij er nooit van gehoord hebt, dan gebeurt het ook niet...quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Drugs: ja.
Hoestdrank: nee.
Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
Verder boeit het me trouwens ook niet. Ze doen maar. Hun leven.
Nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:53 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |