Nederland is nog vrij tolerant tegenover drugs hoor, dus ik weet niet naar welk land je dan wel heen wilquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:15 schreef Cartman84 het volgende:
ik heb ooit eens de ephedra guide to drugs gelezen en nogwat biblioteek boeken over t onderwerp, maar geloof me dr zijn meer dingen waar je van kunt trippen dan je denkt.
truffels, vele soorten paddestoelen, vele soorten cactussen, planten op zich, vele chemische verbindinge.
maar t punt is gewoon. als iemand wil trippen dan lukt m dat, dus al die verwoede pogingen van de regering om spul uit de handel te nemen, ontmoedigings campagnes e.d zijn totaal nutteloos.
maar dat geld naar mijn mening ook voor roken drinken autorijden en alles wat ongezond is en wat de regering op de een of andere manier aan banden probeert te leggen.
en dat alles met als oogmerk de volksgezondheid, volksgezondheid? nee ik zie een duidelijk verband tussen ziektekosten, langer doorwerken en de regering die er zo langsamerhand voor zorgt dat ons zoveel mogelijk middelen word ontnomen waarmee wij ''HET VOLWASSEN VOLK!!!'' onszelf nogwel eens mee zouden kunnen bezeren.
tuurlijk, een boer neemt ook liever schrikdraad, van prikkeldraad word het leer minder waard.
maar waarom accepteren we dit in hemelsnaam?
you tell me ,maar 1 ding staat vast, zodra ik kan ben ik hier uit dit schijtland weg.
Wat een in- en intrieste opmerking is dit.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:15 schreef Cartman84 het volgende:
maar waarom accepteren we dit in hemelsnaam?
you tell me ,maar 1 ding staat vast, zodra ik kan ben ik hier uit dit schijtland weg.
waarom niet?quote:Fok wordt dus genoemd, lijkt me niet zo'n goeie reclame?
ik ken het gevoelquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Is wiet roken nu ineens ouderwets?
*voelt zich oud![]()
Omdat er genoeg debielen zijn die Fok meteen met een drugs en dealerparadijs voor jongeren associeren. Kijk alleen maar hoeveel mensen helemaal lijp worden als ze horen dat er een LEGAAL tripmiddel op de markt bestaat waar hun kinderen toegang tot hebben. Ze moesten eens weten...quote:
Zo, jij bent volgens mij nog steeds aan het trippen op ietsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:15 schreef Cartman84 het volgende:
*verhaal*
Amen.... als het er is wil niet zeggen dat ze het gebruiken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor geinteresseerden: DXM - Vragen & Antwoorden #4
Wat is er mis mee om ervaringen over dit soort zaken uit te wisselen? We hebben ook een coke-topic op fok, en een xtc-topic, en een smartdrugs-topic etc. etc. Juist door goede informatie over gebruik en dosering kan je ongelukken voorkomen!
Leuk! Laten we drugs gaan gebruiken om met ons kop op de tv te komen!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:59 schreef XBL het volgende:
Nu het in het nieuws is, wil ik het ook maar eens proberen. Voornamelijk om even media aandacht te (proberen) krijgen(nah, eerder omdat het lekker goedkoop is) (komt uiteraard op video). Klinkt onwijs dom en meeste mensen zullen het vast idioot vinden, die hier op het forum hangen. Maar mij lijkt het een leuke ervaring.
Best slim inderdaad. Als het echt uitgroeit tot een hype kan de VPRO achteraf claimen dat zij de eerste waren die het verschijnsel waarnamen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:49 schreef LostFormat het volgende:
Hoe creeer je een probleem? In een dag hebben zich 5 mensen in het topic gemeld die het nu opeens willen proberen. Hiervoor was het grotendeels alleen bij mensen bekend die wat meer van drugs afwisten, zich goed informeren en daardoor weten waar ze mee beginnen. In de docu van vpro hadden ze 100 gebruikers geteld. Nu weet half Nederland het. Erg slim.
Hoezo 'alles in de wereld doen'? Het kost je nogal wat minder moeite om wat capsules legaal in de winkel te halen dan dat je in het illegale circuit opzoek moet gaan psychedelics, laat staan dissocatieve middelen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:36 schreef rutger05 het volgende:
Wat zijn er toch een hoop zielige idioten op deze wereld die alles doen om een trip te krijgen.
Ik doel op de vindingrijkheid van de trieste mensen die een trip willen krijgen. Het zou jammer zijn als het middel voor normale mensen uit de vrije verkoop wordt gehaald omdat er mensen zijn die het misbruiken om in hun zielige behoefte te voorzien.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hoezo 'alles in de wereld doen'? Het kost je nogal wat minder moeite om wat capsules legaal in de winkel te halen dan dat je in het illegale circuit opzoek moet gaan psychedelics, laat staan dissocatieve middelen.
Mwah zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, en mensen die gebruik maken van psychedelische middelen gelijk triest en zielig noemen vind ik een beetje kort door de bocht. Men gebruikt dit spul al meer dan 25 jaar als dissocatief middel dus echt nieuws is het niet IMHO. Jammer dat het zoveel media aandacht krijgt nu, want dat zal weleens voor een hype kunnen zorgen met alle nadelige gevolgen als gevolg; mensen die onvoorbereid en zonder kennis naar de drogist rennen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik doel op de vindingrijkheid van de trieste mensen die een trip willen krijgen. Het zou jammer zijn als het middel voor normale mensen uit de vrije verkoop wordt gehaald omdat er mensen zijn die het misbruiken om in hun zielige behoefte te voorzien.
De drogist moet dan ook zijn verantwoordelijkheid nemen en proberen te voorkomen dat mensen het middel daarvoor misbruiken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:50 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mwah zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, en mensen die gebruik maken van psychedelische middelen gelijk triest en zielig noemen vind ik een beetje kort door de bocht. Men gebruikt dit spul al meer dan 25 jaar als dissocatief middel dus echt nieuws is het niet IMHO. Jammer dat het zoveel media aandacht krijgt nu, want dat zal weleens voor een hype kunnen zorgen met alle nadelige gevolgen als gevolg; mensen die onvoorbereid en zonder kennis naar de drogist rennen.
De hoeveelheid mensen die de DXM trip als 'fijn' ervaren zijn vrij spaarzaam.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:59 schreef Gert het volgende:
Het gaat volgens mij ab-so-luut niet zo'n hype worden als Explosion:
- het effect is minder aantrekkelijk; het is geen uitgaansdrug
- de wijze van inname is te freaky voor veel casual druggebruikers
- de gevaren die aan DXM kleven zijn groter. Explosion kon je redelijk veilig innemen, bij DRM moet je oppassen, zeker ook omdat veel mensen er 'overgevoelig' voor zijn.
- er is genoeg andere legale vage shit als alternatief voor DXM te koop in smartshops, waar je flink lijp van in je kop wordt, terwijl een goede legale euforische pepper als alternatief voor Explosion er niet is.
Bepaalde geneesmiddelen zijn onder bepaalde wettelijke voorwaarden vrijgegeven voor de vrije verkoop. Als drogisterijen zich niet aan deze voorwaarden houden en misbruik slecht kunnen voorkomen, is het niet ondenkbaar en onverstandig dat deze geneesmiddelen uit de vrije verkoop gaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:07 schreef HAL9000S het volgende:
Mja dat gaat vrij moeilijk worden denk ik, die mensen willen ook gewoon hun omzet maken en daarbij kun je het overal erg makkelijk krijgen. Een echte hype gaat dit toch niet worden denk ik;
[..]
De hoeveelheid mensen die de DXM trip als 'fijn' ervaren zijn vrij spaarzaam.
Het moet niet verboden worden, maar er moet wel worden geprobeerd om misbruik hiervan te voorkomen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:10 schreef LostFormat het volgende:
Hoeveel mensen plegen er per jaar zelfmoord met paracetamol? Daar hoor je toch ook niks over? Dat mag toch ook gewoon verkocht worden? Ik vind die aandacht voor DXM zo krom. "Oh, mensen gebruiken het als drugs. Nee, dan zal het verboden moeten worden!" Betuttelend.
Ja dat gaat nu een stuk moeilijk worden nu heel Nederland van deze 'easter-egg' drug gehoord heeftquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het moet niet verboden worden, maar er moet wel worden geprobeerd om misbruik hiervan te voorkomen.
Ik dacht dat van mening bent dat het niet zo'n vaart zal lopen met het misbruik van het middel.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja dat gaat nu een stuk moeilijk worden nu heel Nederland van deze 'easter-egg' drug gehoord heeft
Is ook zo maar ik denk dat er heel wat mensen van een koude kermis thuis zullen komen voordat ze zich beseffen dat het toch niet zo'n fijn spul is.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik dacht dat van mening bent dat het niet zo'n vaart zal lopen met het misbruik van het middel.
Ik vermoed dat de meeste drugsgebruikers niet goed op de hoogte zijn van de effecten van de betreffende drug op hun lichaam en geest. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Is ook zo maar ik denk dat er heel wat mensen van een koude kermis thuis zullen komen voordat ze zich beseffen dat het toch niet zo'n fijn spul is.
Typisch mediaquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:49 schreef LostFormat het volgende:
Hoe creeer je een probleem? In een dag hebben zich 5 mensen in het topic gemeld die het nu opeens willen proberen. Hiervoor was het grotendeels alleen bij mensen bekend die wat meer van drugs afwisten, zich goed informeren en daardoor weten waar ze mee beginnen. In de docu van vpro hadden ze 100 gebruikers geteld. Nu weet half Nederland het. Erg slim.
blowen is retro!!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Is wiet roken nu ineens ouderwets?
Stel je niet aan manquote:Op woensdag 29 maart 2006 09:08 schreef MrBean het volgende:
Dankjewel UVT'ers, voor het in diskrediet brengen van Fok!![]()
quote:UTRECHT - De hallucinogene drug dxm (dextromethorfan hydrobromide) is geen groot probleem in Nederland. Zowel de Jellinek-kliniek als het Trimbos-instituut hebben niet het idee dat deze drug grootschalig wordt gebruikt. Dxm is enkele jaren geleden in Nederland onder meer via smartshops geïntroduceerd als recreatieve drug, maar sloeg toen absoluut niet aan.
Hoestsiroop en -capsules die de stof dextromethorfan (dxm) bevatten worden als tripmiddel gebruikt.
„De gemiddelde Nederlandse jongere zoekt een drug waarmee je nog enigszins normaal kan functioneren. Dat je op een feestje kan gebruiken. Dat is dxm absoluut niet”, verklaart H. Wiegel van het Trimbos-instituut dinsdag de impopulariteit van dxm in Nederland.
Ook bij de drugsinfolijn van het instituut zijn geen vragen binnengekomen over dxm of dxm-bevattende hoestsiroop. Het VPRO-radioprogramma Noorderlicht traceerde honderd Nederlandse jongeren die op webfora vertellen over het gebruik van hoestsiroop en -capsules als tripmiddel. Het Trimbos-instituut maakte naar aanleiding daarvan een kleine berekening. „Er zijn ongeveer 1,5 miljoen Nederlandse jongeren die actief zijn op webfora, honderd is een relatief klein aantal”, aldus Wiegel.
In de Verenigde Staten is dxm een groter probleem. Daar zijn volgens het instituut al meerdere mensen overleden aan de gevolgen van dit verdovende middel. De effecten van dxm hangen zeer sterk af van de dosis die genomen wordt en loopt op van mild euforisch naar sterk hallucinerend en uiteindelijk naar hersenschade, coma en overlijden.
Beide instituten zijn huiverig om iets te zeggen over de dosis dxm in hoestsiroop en hoeveel siroop of capsules je in moet nemen voor een tripeffect. „Het ene type bevat veel, het andere weinig” volgens Wiegel. „Maar daar doen we geen mededelingen over omdat mensen dan gaan experimenteren”, zegt een woordvoerder van Jellinek.
Er zijn overigens veel meer middelen uit het dagelijks gebruik die je kan misbruiken. „Zo kan je van nootmuskaat ook aardig gaan trippen. En bepaalde cactussen hebben ook dat effect”, vertelt Wiegel.
Voorlopig maken de Jellinek-kliniek en het Trimbos-instituut zich niet druk over dxm, maar ze zijn wel beducht op het effect dat alle aandacht in de media over het tripmiddel heeft. „Daar zijn we niet onverdeeld gelukkig over”, besluit Wiegel.
Ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:08 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Stel je niet aan man![]()
Al meer dan 25 jaar gebruikt met dit spul als drug en nou brengt UVT Fok! in diskrediet?
Over wie zegt dat meer dan; Fok, of degenen die het fok noemen/lezen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja.![]()
Nu worden we er allemaal mee geassocieerd.
Ja hoor... alle fokkers aan de aan de hoestdrankquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:12 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja.![]()
Nu worden we er allemaal mee geassocieerd.
Het is sowieso bullshitquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:49 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Over wie zegt dat meer dan; Fok, of degenen die het fok noemen/lezen?
Ik bedoel, hoeveel gebruikers heeft fok nou?quote:Noorderlicht telde ruim honderd Nederlandse jongeren die vanaf 2004 op het internet ervaringen uitwisselen over het gebruik van extreem hoge doseringen Darolan en Dampo,
Wrong PIquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:07 schreef MeneerMuis het volgende:
Die junks uit de UVT goot brengen dit lieftallige forum weer in een slecht daglicht he, sluiten die drugshandel.
Ja man... nou kan ik m'n legaal gekochte DXM capsules niet meer met 50 cent winst doorverkopen aan kids op het schoolpleinquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:13 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Is je handeltje weer verkeerd gevallen?
Dramaqueenquote:Op woensdag 29 maart 2006 09:08 schreef MrBean het volgende:
Dankjewel UVT'ers, voor het in diskrediet brengen van Fok!![]()
Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:24 schreef Isabeau het volgende:
Och, ik denk dat de hoestsiroop topics in UVT nog het braafst zijn
Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ja misschien is dat eens een punt om over na te denken.
Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Zeker niet. Ervaringen uitwisselen en goede informatie geven als mensen daarom vragen is zeker niet verboden.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn.
Owja, en landen met 'Just Say No' campagnes hebben ook minder drugsproblemenquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:28 schreef FuTilE het volgende:
Wel bijzonder oud 'nieuws' overigens, dat hele hoestdrankgeleuter...
Die grap is onderhand wel gemaakt, als een drugsgebruiker naar informatie vraagt hoe die iets veilig kan gebruiken, zeggen dat ie het niet moet gebruiken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:33 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Veel van de informatie gaat over drugs die verboden zijn. Wat mij betreft is de enige informatie die je daarover kan geven, zeker aan jongeren, niet doen want dit zijn de schadelijke gevolgen.
De enige reden waarom het uberhaupt op Fok wordt besproken omdat the man en in crowd van Fok zelf ook frequente gebruikers zijn en dat Fok nog nooit op dergelijke informatie is aangepakt.
Dus ga aub nu niet doen alsof het zo'n educatief verantwoord subforum is.
Precies, net als dat ik de :"test je pil" stands op feesten ook positief vind.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Voor geinteresseerden: DXM - Vragen & Antwoorden #4
Wat is er mis mee om ervaringen over dit soort zaken uit te wisselen? We hebben ook een coke-topic op fok, en een xtc-topic, en een smartdrugs-topic etc. etc. Juist door goede informatie over gebruik en dosering kan je ongelukken voorkomen!
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:04 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja hoor... alle fokkers aan de aan de hoestdrankFokkers zijn allemaal DXM gebruikend, l Big Brother kijkende jeugdcriminelen, zijn die met massaal met wapens op de foto staan.
Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:01 schreef Schorpioen het volgende:
Probleem van DXM is dat de werkende dosis vrij dicht bij de toxische dosis ligt en je dus vrij precies moet berekenen wat de juiste dosis voor je is, en je daarbij ook rekening moet houden met toevoegingen aan de hoestdrank die ook weer giftig kunnen zijn in hogere doseringen. Ook omdat de trip niet echt leuk is heb ik dit middel daarom nooit geprobeerd.
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:39 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn.
Drugsgebruik zal er altijd zijn. Dan kan je daarover lullen misschien wel verbieden maar dat verandert niks. Dan zie ik liever dat er plekken zijn waar er over gepraat kan worden en zo dus mensen oa. op verstandig gebruik gewezen kunnen worden.
Tang/varken.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
De tripreports op Erowid over nootmuskaat zijn ook wel de moeite waard: Een jongen die er 16 uur over doet om de trap in zijn ouderlijk huis op te komen, omdat de tijd steeds wordt teruggezet. Elke keer als hij bijna boven is, staat hij opeens weer op de tweede trede nadat 'ie een keer met zijn ogen geknipperd heeft....quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:08 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat van die dosis valt opzich wel mee omdat je verschillende niveau's hebt. Alleen de hogere dosissen komen tegen toxische dosissen aan terwijl maar weinig mensen voor zo'n ervaring gaan. Ik heb het overigens een keertje geprobeerd en het was uitermate kut. Heb me een paar uur lang vaag en kotsmisselijk gevoeld. Zeker niet voor herhaling vatbaar. Blijkbaar behoor ik niet tot de 1/3e van alle personen bij wie dit goed valt.
Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:19 schreef MrBean het volgende:
[..]
Klopt. We kunnen ook beter beschermende handschoenen aanbieden aan mensen die mijn autoradio willen jatten. Ze zouden zich kunnen snijden aan de kapotte ruit.
Het bespreken van het downloaden van films is om precies die reden verboden op Fok!quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:25 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat heeft het praten over een drugsprobleem te maken met het in de hand werken van criminaliteit? Alles ontkennen en zwart maken, dat is de oplossing, kijk maar naar de VS!.![]()
Gebeurt al.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:08 schreef Vitalogy het volgende:
Het bespreken van thuiskweken moet zeker ook gewoon kunnen?
Fok is alles behalve consequent. Neemt niet weg dat ik het goed blijf vinden dat zulke dingen hier bespreekbaar zijn.quote:gewoon een al dan niet hypocriete dubbele standaard.
Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
Ik denk dat het meer een vorm van experimenteren is; je grenzen verleggen. Overigens is het gebruik zo laag, dat je niet echt kunt spreken van stoerdoenerij. Het gaat meer om een aantal kinderen die het via via vernomen hebben, en het voor zich zelf houden, zodat het ( hopelijk ) legaal blijft.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Vind het nogal triest. Sjonge, vroeger hadden die jongelui aan cola genoeg. Tegenwoordig willen ze 'trippen'. En maar stoer doen tegen hun vriendjes. Bah.
Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:18 schreef Batsnek het volgende:
Er is geen groot verschil tussen drugs en downloaden, hacken, stelen en andere 'criminele activiteiten', en dat is dat bij drugs er een gezondheidsrisico bestaat. Daarnaast kun je het maken van wapens en steelervaringen niet vergelijken met drugsgebruik omdat je zo een ongemak van anderen in de hand werkt. Drugs zijn minder schadelijk voor de maatschappij mits men er verstandig mee omgaat. Maar goed daar ga ik verder niet op door omdat een aantal fervente tegenstanders die zelf nooit drugs aangeraakt hebben dat nou eenmaal niet kunnen accepteren.
Op dit forum blijken nou eenmaal veel mensen te zitten die niet eens de moeite nemen om voor drugsgebruik te discussieren. Ik kan me niet voorstellen dat diegenen wel drugs gebruikt hebben, en als dat wel het geval is generaliseren ze hun eigen ervaringen voor iedereen. Discussie is kennelijk gewoon niet mogelijk, en dan neem ik ook niet de moeite om voor diegenen mijn standpunt toe te lichten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:27 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat is jouw mening die niet ondersteund wordt door feiten.
Bovendien, neem je maar aan dat een ander nooit drugs heeft gebruikt.
En zou de ander melden wel eens drugs gebruikt te hebben dan zou je nu waarschijnlijk ook een vooringenomen mening hebben waarom deze persoon (in jouw ogen) anti is.
Daarnaast vind ik zeer zeker niet dat je pas recht van spreken hebt als je minimaal een keer gebruikt hebt.
![]()
Vroeger, toen DXM nog niet bestond, snoven die jongelui gewoon lijm en ether. Goede oude tijd...quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Natalie het volgende:
Drugs: ja.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:22 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nogmaals, het wordt al tijden als drugs gebruikt. Dit is niet iets van tegenwoordig.
Zoals al eerder gezegd in het topic: gebruik van dxm is al redelijk oud. En dat massaal heb je je dus aan laten praten. In die docu hadden ze het over 100 personen. Poe hee.quote:
Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Drugs: ja.
Hoestdrank: nee.
Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
En als jij er nooit van gehoord hebt, dan gebeurt het ook niet...quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:47 schreef Natalie het volgende:
[..]
Drugs: ja.
Hoestdrank: nee.
Ik heb nog nooit gehoord van jongeren die naar de drogisterij gaan om flesjes hoestdrank naar binnen te gooien bij wijze van trip.
Verder boeit het me trouwens ook niet. Ze doen maar. Hun leven.
Nee eigenlijk nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:53 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je hebt dan zeker ook nog nooit gehoord van jongeren die naar de tuinspeciaalzaak gaan om een zakje zaadjes van een bepaalde tuinplant te kopen, om lekker op te trippen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |