Nee hoorquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:24 schreef DIGGER het volgende:
Als die Toni Goalmeter as. zondag maar even een weekendje stil staat
Bijna niemand kan hem meer inhalen, Eto'o staat 4 goals achter en daartussen staat KJH nog, maar die moet dan zoveel goals maken. Dat red hij echt niet meer in die paar wedstrijden die die nog moet spelen!quote:Op zondag 2 april 2006 20:38 schreef DeTolk het volgende:
Toni wint nu dus definitief..
En met een "Braziliaans hoogstandje" nog een penalty weten te versieren..quote:Op maandag 10 april 2006 18:34 schreef tong80 het volgende:
Klasse dat ie ook tegen Juve weet te scoren.
En Del Piero scoorde al z'n 11e tegen Fiorentina in z'n loopbaan.quote:Op maandag 10 april 2006 18:34 schreef tong80 het volgende:
Klasse dat ie ook tegen Juve weet te scoren.
Topscoorder aller tijden nu bij Fiorentina.quote:Op zondag 9 april 2006 22:45 schreef bolivian het volgende:
En ja, hij legt er weer eentje in.
Wát een fenomeen!
Toni speelt komend seizoen gewoon in Firenze.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef Fok_you het volgende:
en nou ben ik toch wel verdomd benieuwd waar hij volgend jaar speelt..... hopelijk gewoon in Italie..
Fiorentina wil hem koste wat kost houden en zich zelfs versterken om de nationale top te bereiken, maar ik verwacht niet dat hij te houden is...
Mits Italië ver komt. Het laatste EK en WK bakten ze er niet veel van.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:28 schreef Dos37 het volgende:
Deze man word topscorer van het WK. Beste spits van het moment en hij voetbald "maar" bij Fiorentina
Fiorentina heeft ook Batistuta jarenlang kunnen houden. Moet wel lukken dus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef Fok_you het volgende:
en nou ben ik toch wel verdomd benieuwd waar hij volgend jaar speelt..... hopelijk gewoon in Italie..
Fiorentina wil hem koste wat kost houden en zich zelfs versterken om de nationale top te bereiken, maar ik verwacht niet dat hij te houden is...
En een week later: bis.quote:Op zondag 9 april 2006 22:45 schreef bolivian het volgende:
En ja, hij legt er weer eentje in.
Wát een fenomeen!
quote:Luca Toni scoorde zondag twee keer
voor Fiorentina,dat Reggina oprolde met
5-2. De international is daarmee pas de
zesde speler ooit en de eerste in 47
jaar (na de Argentijn Anton Valentin
Angelillo van Inter) die in een seizoen
30 of meer doelpunten heeft gemaakt.
Toni is pas de derde Italiaan die deze
mijlpaal bereikt.Felice Placido Borel
(Juventus) en Giuseppe Meazza (Inter)
gingen de Florentijn in de jaren dertig
van de vorige eeuw voor.
Gunnar Nordahl,de legendarische spits
van AC Milan,voert de eeuwige ranglijst
aan.De Zweed scoorde 35 keer in het
seizoen 1949-1950 en het jaar erop deed
hij het met 34 treffers dunnetjes over.
Gewoon in zijn eerste seizoen Batistuta voorbij gaan. Heel apart..quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:06 schreef DIGGER het volgende:
Topscoorder aller tijden nu bij Fiorentina.
Zeker. Enorm knap.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Uitzonderlijke prestatie.
Marco van Basten had hem thuisgelaten.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Uitzonderlijke prestatie.
quote:Op maandag 15 mei 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Marco van Basten had hem thuisgelaten.
Mijn vrouw zegt dat ook al jaren, en zie hier: eindelijk topscorer van de Prutsers!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:35 schreef methodmich het volgende:
Door zijn vrouw.
Toen hij in de Serie C zat te kloten, wilde hij stoppen. Zijn vriendin of zelfs al vrouw toen was model en hij wilde haar alle ruimte geven voor een modellenloopbaan. Toen zei ze: "Luca, schat, ben jij gek! Jij gaat het nog één keer proberen hoor jongen, zowaar als ik je vrouw ben." Italianen en vrouwen is natuurlijk een prima combinatie en de liefde en steun van zijn vrouw deed Luca beseffen dat hij er nog één voor moest gaan. Toen is hij flink harder gaan werken, er meer voor gaan leven en bij Brescia gekomen. Daar heeft Roberto Baggio hem ook een beetje onder zijn hoede genomen. In Palermo is hij toen geëxplodeerd en dat trekt hij al een tijd door. Meer dan 100 competitiegoals in de laatste drie jaar.
quote:Toni wants Fiorentina exit
Luca Toni has revealed he wants to leave Fiorentina so that he can complete his dream of fighting for the Scudetto and the Champions League.
The Azzurri striker held a media conference at the Artemio Franchi Stadium on Thursday, along with his agent Tullio Tinti, where he explained why he’s at war with his current club.
“I need to meet President Andrea Della Valle and make clear what my needs are,” said the 30-year-old.
“The past season has been a wonderful one for me, probably my best ever. I won the Golden Boot and the World Cup, but now has come the time for me to choose.
”I have received several offers from important teams, who compete for their championship titles, who play in the Champions League, and I’m not only referring to Inter.
“There is also interest from Spain and England,” he noted.
“Considering my age, I think I need to consider the options carefully,” added the former Palermo player who only joined the Tuscan club last summer.
“I want to win something, I am not 20-years-old anymore and I would l like to fully exploit the last years I have before I end my career,” he continued.
“Last season Fiorentina won a place in the Champions League, but unfortunately we were handed a very severe verdict [in the Calciopoli probe].
“There will be no Champions League football and we will start Serie A with a 19-point deduction, this makes the situation very difficult.
“I hope Della Valle will agree to meet me, so we can discuss a solution that is suitable for both parties, but until now he has refused to speak to me,” added last year’s Serie A top scorer.
“I know I signed a contract and if the club officials refuse to sit down and speak with me, I will acknowledge that fact, but the relationship with the club would be forever jeopardised.
”I’m not going to run away, as long as I feel that the team, the Coach and the fans trust me I will give my best for the outfit I wear.
“However, I don’t think it’s right for the President to act the way he is right now.”
The Viola have dismissed all rumours linking Toni with an imminent move to Inter and reaffirmed that the player was not on sale in an official statement on Wednesday.
However, Football Italia understands that Toni will join Inter this summer which should then see Udinese’s Vincenzo Iaquinta move south to replace him in Florence.
Zelfs met -19!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:26 schreef speknek het volgende:
Naar Inter? Kan ie net zo goed bij Fiorentina blijven. Heeft ie net zoveel kans om de Scudetto te winnen..
quote:Fiorentina bedankt Luca Toni en laat hem gaan
28/5/2007 18:03
De weg is vrij voor Luca Toni om te vertrekken bij Fiorentina. De club uit Florence maakte maandagmiddag bekend dat het de spits deze zomer laat gaan.
'We willen hem bedanken voor de bijdrage die hij heeft geleverd aan de laatste twee seizoenen door 49 doelpunten te maken. Daarom heeft de voorzitter het nodig geacht aan de wens van de aanvaller te voldoen en hem de kans te geven zijn loopbaan voort te zetten bij een andere club', zo luidt de verklaring op de website van Fiorentina.
Toni maakte vorig seizoen het meeste indruk door 33 keer te scoren en de Gouden Schoen te veroveren als topscorer van Europa. De dertigjarige goalgetter wilde destijds al vertrekken, maar besloot in augustus 2006 na overleg met voorzitter Andrea Della Valle om alsnog te blijven.
Bayern München heeft er de laatste weken geen geheim van gemaakt Toni te willen inlijven. Volgens berichten in de Duitse media zou de club uit Beieren al een akkoord hebben met de Italiaans international. Bayern zelf ontkende dat.
Zal wel mooi zijn, Hopelijk kan hij in 08/09 Champions League spelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Nee, dat nog niet. Het blijft een laatbloeier die nog wel enkele seizoenen topniveau aankan.
Ik geloof dat ie over het seizoen nu 1 goal minder heeft dan het aantal gespeelde wedstrijden?quote:
Daarover gesproken: check de nieuwe Elf. Ben daarvoor gebeld en heb als Italië-kenner mijn mening hierover gegeven...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 07:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik geloof dat ie over het seizoen nu 1 goal minder heeft dan het aantal gespeelde wedstrijden?
Zeer knap, er spelen weinig Italianen in het buitenland en meestal hebben ze moeite zich aan te passen aan het andere land, voetbal, clubcultuur etc. maar Toni scoort bij Bayern alsof ie daar geen enkel probleem mee heeft.
Ligt in de winkel volgens mij ja. Zal thuis eens wat scannen!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:16 schreef DIGGER het volgende:
Ligt die al in de winkel dan? heb je geen scan oid?
quote:Hitzfeld praises deadly Toni
Azzurri marksman Luca Toni is in prolific form with Bayern Munich and has won rich praise from Coach Ottmar Hitzfeld.
Toni struck for Die Roten against Portuguese side Belenenses in last night’s UEFA Cup second leg to take his tally to eight goals in nine games.
“Luca is incredibly ruthless and often he is the decisive man,” Hitzfeld enthused.
“He is deadly in one-on-one situations. I knew that he was a great player, but I didn’t expect him to be this good.
“He has acclimatised immediately and settled in to German football perfectly. As well as being a true champion, Luca is a real professional.”
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 07:40 schreef pfaf het volgende:
In Munchen zijn ze Makaay inderdaad al lang en breed vergeten...
Zo gaat dat daar. Elber was snel vergeten toen Makaay kwam.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 07:40 schreef pfaf het volgende:
In Munchen zijn ze Makaay inderdaad al lang en breed vergeten...
ik dacht: he wat doet hij in het shirt van olympique??quote:Op donderdag 20 december 2007 14:37 schreef M0NTANA het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een held is het toch, zonde dat hij niet meer in de Serie A speelt.
quote:Luca Toni is zijn geld waard
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM/MÜNCHEN - Elf miljoen euro kostte hij. Maar de beleidsmakers van Bayern München hebben nog geen moment spijt gehad van het aantrekken van Luca Toni. Het afschrift met daarop de transfersom, overgemaakt naar Fiorentina, hangt in München welhaast ingelijst aan de muur.
De topspits blijkt namelijk een koopje. In de uitwedstrijd tegen Hannover 96 maakte Toni in de tweede helft alle treffers: 3-0. De wereldkampioen staat inmiddels op dertien competitietreffers en heeft dit seizoen in totaal 22 keer gescoord voor de Duitse topclub. Toni + Tore = Titel? rekende Bild zijn lezers voor.
,,Bayern heeft veel geld voor me uitgegeven,’’ zie Toni gisteren na zijn eerste hattrick in de Bundesliga, ,,Ik probeer de club met doelpunten terug te betalen. Ik wil bewijzen dat ik die som waard ben. Werder Bremen voerde de druk op, dus we moesten winnen.
,,Ik ben natuurlijk erg blij met mijn doelpunten en zou graag topscorer van Duitsland worden. Maar het belangrijkste is dat we kampioen worden. En dan kan ik maar beter zoveel mogelijk doelpunten maken.’’
Mark van Bommel, die terugkeerde in de basis na een lichte knieblessure, had een aandeel in de eerste treffer van Toni. Hij won het duel van Cherundolo en kopte de bal naar de Italiaan, die snel wegdraaide en doelman Robert Emke met een volley kansloos liet. Bij de tweede goal werd Toni - randje buitenspel - bediend door Bastian
Schweinsteiger. ,,Luca liet vandaag zien waarom hij topscorer was in de Serie A en wereldkampioen werd met Italië. Hij steeg in de tweede helft boven zichzelf uit en toonde zijn killersinstinct,’’ stelde coach Ottmar Hitzfeld tevreden vast.
De prestatie van Toni kreeg extra gewicht toen de geschiedenisboeken van de roemruchte club werden opengeslagen. Hoewel Bayern zich met regelmaat de sterkste van Duitsland toont, was Hans Dorfner op 29 april 1989 de laatste speler die namens Der Rekordmeister een hattrick maakte.
Met zijn uitstekende optreden kwam er voor Toni een heerlijk einde aan een weekeinde dat vervelend begon. Zijn riante villa in het Italiaanse Modena kreeg zaterdag bezoek van inbrekers. Volgens vader Giancarlo Toni was zijn zoon zeer ontdaan door de roof, waarbij de gouden WK-medaille tot geluk van de spits niet werd ontvreemd.
Italianen en Duitsers hebben al eerder bewezen goed met elkaar overweg te kunnen.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:46 schreef dndiek het volgende:
Tering, het wordt al een echte Duitser
quote:Op donderdag 10 april 2008 23:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Italianen en Duitsers hebben al eerder bewezen goed met elkaar overweg te kunnen.
Nee man, wij hebben Mathijsen om Toni uit de wedstrijd te houden.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:55 schreef Blawh het volgende:
Held.
Gaat Oranje helaas slachten komende zomer
quote:Op donderdag 10 april 2008 23:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Italianen en Duitsers hebben al eerder bewezen goed met elkaar overweg te kunnen.
Ja, met zijn vieze vuile kutschwalbes.quote:
Hij zou het op het WK ook gaan maken, viel toen wel mee.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:55 schreef Blawh het volgende:
Held.
Gaat Oranje helaas slachten komende zomer
Wereldkampioen en 2 goals tegen Oekraine! Ik zou er voor tekenenquote:Op vrijdag 11 april 2008 16:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Hij zou het op het WK ook gaan maken, viel toen wel mee.
Torres.quote:
Ruuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuudje uit Geffen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:27 schreef BigKahuna het volgende:
Welke spits is beter?
2x gescoord toch ook weer?quote:Op woensdag 16 april 2008 22:06 schreef DIGGER het volgende:
En weer de beslissende.
Yup.quote:
Sowieso zonde dat hij bij Bayern München speelt en niet bij een Serie A-topper.quote:Op maandag 21 april 2008 07:27 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat het ontbreken van CL voetbal hem gaat opbreken mbt een anders toch wel zekere minimaal podium plek qua voetballer van het jaar (Ronaldo zal wel (terecht) 1e worden), want wat ie laat zien is gewoon fantastisch.
Bayern is ook een prachtige club hoor.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso zonde dat hij bij Bayern München speelt en niet bij een Serie A-topper.
Toch leuk om terug te lezenquote:Op donderdag 17 april 2008 00:16 schreef Cyberia18 het volgende:
Wie van het Nederlands elftal moet hem in godsnaam stoppen straks?
Mathijsen![]()
Het is wel een beetje een flop geworden als je eerlijk bent; nu ook niet echt de favoriet van Louis. Zou ie terug naar Italie gaan?quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:41 schreef Radegast het volgende:
Het lijkt mij geen goede combinatie, Bayern en Toni.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |