Mag je me wel eens face to face uitleggen hoe je dat voor elkaar gespeeld heb. Ben wel geintrigeert.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:05 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Tuurlijk, iedereen heeft die drang in 't begin, niet meer dan normaal. Je bent tenslotte ook gewend om te weten wat de ander doet. Alleen vond ik het persoonlijk na een paar weken wel welletjes en zodra je in staat bent om de ander ook echt los te laten, lucht dat alleen maar op.
Face to face lijkt me een beetje moeilijk. Maar na twee weken gaf ik mezelf altijd een schop onder m'n kont, ging ik weer normaal eten en de deur uit, afleiding zoeken dus. Alles een beetje in perspectief zien. En, eerlijk is eerlijk: ik heb een vriend van me het weblog van een van m'n exen op mijn computer laten blokkeren, meteen toen het uit ging. En verder: wederzijds blocken op MSN en vooral goed nadenken over hun slechte kanten. Dat hielp.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:06 schreef Madski het volgende:
[..]
Mag je me wel eens face to face uitleggen hoe je dat voor elkaar gespeeld heb. Ben wel geintrigeert.
Nja eens koffie leuten kan nooit kwaad, of je moet het huis niet uitkunnen wat mogelijk is.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:10 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Face to face lijkt me een beetje moeilijk. Maar na twee weken gaf ik mezelf altijd een schop onder m'n kont, ging ik weer normaal eten en de deur uit, afleiding zoeken dus. Alles een beetje in perspectief zien. En, eerlijk is eerlijk: ik heb een vriend van me het weblog van een van m'n exen op mijn computer laten blokkeren, meteen toen het uit ging. En verder: wederzijds blocken op MSN en vooral goed nadenken over hun slechte kanten. Dat hielp.
Hoe lang is het eigenlijk al uit? [Ik ben momenteel te lam om het hier terug te gaan zoeken.]quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:15 schreef Madski het volgende:
[..]
Nja eens koffie leuten kan nooit kwaad, of je moet het huis niet uitkunnen wat mogelijk is.
Maar goed, tis niet dat ik haar geblokt heb op msn of die website. Als ik wil kan ik bijv zo dr weer adden of haar log doorlezen indien ik wil. Maar zelf voorgenomen dat niet te doen. Onderneem ook zat dingen voor afleiding. Standaard altijd wel kaarten op vr, za uit en de rest doordeweeks te lam om verder wat uit te voeren omdat ik stage gelopen heb. Al hoewel ik nu wel zit te overwegen met het blokken/verwijderen uit de mobiel.
Ligt er ook wel aan hoe lang je relatie heeft geduurd en of je samenwoonde...en of je voor jezelf al maanden de knoop hebt doorgehakt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:16 schreef sadisticembrace het volgende:
Ik heb toen het net uit ging twee weken gehuild en toen was het klaar, over and done with.
Ik denk dat het meer aan jezelf als persoon ligt. Die relaties waar ik het over had (die ik relatief snel achter me liet) waren behoorlijk langdurig, inclusief samenwonen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:44 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ligt er ook wel aan hoe lang je relatie heeft geduurd en of je samenwoonde...en of je voor jezelf al maanden de knoop hebt doorgehakt.
7 jaar samenwonen vergeet je niet in 2 weken...
En wat is langdurig?quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:48 schreef sadisticembrace het volgende:
Ik denk dat het meer aan jezelf als persoon ligt. Die relaties waar ik het over had (die ik relatief snel achter me liet) waren behoorlijk langdurig, inclusief samenwonen.
Helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:52 schreef sadisticembrace het volgende:
Daar is maar één middeltje voor, mop. Niet-lezen. Het zijn je zaken trouwens ook niet meer. Simpel maar waar.
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:51 schreef Madski het volgende:
Ja ga verder sadisticembrace. Nu ben ik wel benieuwd.
"Maar goed, tis niet dat ik haar geblokt heb op msn of die website. Als ik wil kan ik bijv zo dr weer adden of haar log doorlezen indien ik wil. Maar zelf voorgenomen dat niet te doen. Onderneem ook zat dingen voor afleiding. Standaard altijd wel kaarten op vr, za uit en de rest doordeweeks te lam om verder wat uit te voeren omdat ik stage gelopen heb. Al hoewel ik nu wel zit te overwegen met het blokken/verwijderen uit de mobiel."quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
en langdurig: 2.5 jaar.
Kijk en dat is al heel andere koek dan 7 jaarquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:26 schreef sadisticembrace het volgende:
Wat wil je weten?
en langdurig: 2.5 jaar.
Afleiding is goed. En contact zou ik zeker voor een jaar totaal opschorten. Ook al is het indirect, via een log.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:31 schreef Madski het volgende:
[..]
"Maar goed, tis niet dat ik haar geblokt heb op msn of die website. Als ik wil kan ik bijv zo dr weer adden of haar log doorlezen indien ik wil. Maar zelf voorgenomen dat niet te doen. Onderneem ook zat dingen voor afleiding. Standaard altijd wel kaarten op vr, za uit en de rest doordeweeks te lam om verder wat uit te voeren omdat ik stage gelopen heb. Al hoewel ik nu wel zit te overwegen met het blokken/verwijderen uit de mobiel."
Reactie oid![]()
Als ik een relatie van 7 jaar achter de rug zou hebben, zou ik wel héél vroeg begonnen moeten zijn met liefdesperikelen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:32 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Kijk en dat is al heel andere koek dan 7 jaar
Ik heb ook relaties van 2,5 jaar gehad en dat ging me toch iets gemakkelijker af.
Maar goed, wat je zei; heeft zeker ook met de persoon te maken....![]()
Ja. Moet je natuurlijk niet al die nummers gaan zitten neerpennen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:41 schreef Madski het volgende:
Verwijderen/blocken/nummer uit tel wissen dat hele feest doel je dan ook op?
Je bedoeld ergens neerschrijven zodat ze later weer te achterhalen zijn? Mja heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:46 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Ja. Moet je natuurlijk niet al die nummers gaan zitten neerpennen.![]()
Dat (nummers weggooien e.d.) was trouwens het allereerste wat ik deed, na het fantastische "laten we het maar uitmaken"-moment.
Yep, dan heeft het nog geen zin. Nou weet ik toch alle nummers die ik meer dan 20 keer bel uit m'n hoofd, maar toch. Soms gaat het ook om het idee; die naam niet meer telkens zien staan.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:07 schreef Madski het volgende:
[..]
Je bedoeld ergens neerschrijven zodat ze later weer te achterhalen zijn? Mja heb je wel een punt.
Ik ben zo iemand, ja. Ik ben sowieso niet gehecht aan foto's, dus dat soort dingen gooi ik na verloop van tijd zonder nadenken weg. En in de tijd van digitale camera's is het nog simpeler. Ik ga geen foto's lopen bewaren, wat ik wil herinneren zit wel in mijn hoofd.quote:Op woensdag 5 april 2006 00:13 schreef jagermeister1 het volgende:
Je hebt ook mensen die hun foto's wegdonderen enzo... kan ik met mijn verstand niet bij. Gewoon bewaren. Als je ze niet wilt zien, dan kijk je niet. Er komt vast wel een dag dat je er met plezier weer naar terug kijkt.
Ik ben toch wel gehecht aan foto's. Altijd leuk om weer eens terug te zien. Herinneringen zitten in mijn hoofd, maar de foto's zijn een geheugensteuntje. Bovendien vind ik het moeilijk om iemand voor de geest te halen als ik de persoon een tijd niet meer heb gezien.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:07 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand, ja. Ik ben sowieso niet gehecht aan foto's, dus dat soort dingen gooi ik na verloop van tijd zonder nadenken weg. En in de tijd van digitale camera's is het nog simpeler. Ik ga geen foto's lopen bewaren, wat ik wil herinneren zit wel in mijn hoofd.
Ik bewaar ook meestal wel wat dingetjes, maar het merendeel van voorgaande ex'en heb ik niet meer. In de tijd dat ik jaren samenwoonde heb ik het langzamerhand weg gedaan, vond het wat minder om nog zoveel spullen van ex'en te bewaren, terwijl ik samenwoonde.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:41 schreef Madski het volgende:
en in de schoenendoos gedonderd samen met allemaal andere dingen die ik heb gekregen van exen.
quote:Op woensdag 5 april 2006 09:43 schreef petitlapin2 het volgende:
geniet ervan, jullie krijgen écht een nieuwe kans, jullie kunnen echt opnieuw beginnen. Vele mensen kunnen dat niet ...
ach, misschien gewone woordkeuze. In ieder geval moet je als je kinderen hebt blijven overeenkomen, al heeft de ander je gigantisch gekwetst en wil je afstand, en dat lijkt me écht niet eenvoudig.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:46 schreef -Delta- het volgende:
![]()
Geniet ervan?Overdrijven is ook een vak.
Ik ken mensen met een kleine die op een betere manier uit elkaar zijn gegaan, dan ik en m'n laatste ex... beetje kort door de bocht om te zeggen dat het zo makkelijk is.
quote:Op woensdag 5 april 2006 08:41 schreef Madski het volgende:
Nja ik heb gisteren alle digi foto's van me harde schijf gehaald en opgeslagen op een dvd-rw. MSN lijst opgeschoont en alle vrienden van dr eruit gehaald en telefoonboek van me mobiel ook schoon gemaakt door haar en dr vrienden eruit te halen.
Haar mob nr wel opgeschreven en in de schoenendoos gedonderd samen met allemaal andere dingen die ik heb gekregen van exen.
Mja... zo'n beetje alles wat in huis staat herinnert me aan haar. Meeste hebben we samen gekocht. Ben er nu wel aan gewend.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:04 schreef fs180 het volgende:het helpt zeker wel om gewoon dingen van dr weg te gooien, als is het maar op een site, het helpt
Whahaa... vanavond gaat de fik erinquote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef Madski het volgende:
Ritueel verbranden wil wel helpen jager
Hm we zitten al bijna weer aan topic nr 39!
En dus? Je hebt het zelf nog niet eens meegemaakt en komt nu hier vertellen, dat iets zoveel moeilijker is, dan wat de meeste hier meemaken.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:59 schreef petitlapin2 het volgende:
ach, misschien gewone woordkeuze. In ieder geval moet je als je kinderen hebt blijven overeenkomen, al heeft de ander je gigantisch gekwetst en wil je afstand, en dat lijkt me écht niet eenvoudig.
Ik had het in het begin heel erg, met alle meubels en spullen, gelukkig went het idd na een tijdjequote:Op woensdag 5 april 2006 11:08 schreef jagermeister1 het volgende:
Mja... zo'n beetje alles wat in huis staat herinnert me aan haar. Meeste hebben we samen gekocht. Ben er nu wel aan gewend.
wat ben jij snel op je teentjes getrapt zegquote:Op woensdag 5 april 2006 11:43 schreef -Delta- het volgende:
En dus? Je hebt het zelf nog niet eens meegemaakt en komt nu hier vertellen, dat iets zoveel moeilijker is, dan wat de meeste hier meemaken.
Beetje nutteloze bijdrage imo. Alsof je maar je snel je tranen moet drogen, omdat een ander het met kinderen moeilijker heeft![]()
Laat een ander lekker in z'n waarde, als hij/zij daar verdriet over heeft, of is dat teveel gevraagd...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:53 schreef petitlapin2 het volgende:
als voor sommigen foto's en meubilair al te veel zijn als 'herinnering' ...
ik zeg niet dat het "erger" is als er kinderen zijn. Sommigen willen juist graag nog contact met hun ex en slagen daar goed in.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:00 schreef -Delta- het volgende:
Laat een ander lekker in z'n waarde, als hij/zij daar verdriet over heeft, of is dat teveel gevraagd...
Zo zijn er altijd dingen die erger in het leven zijn, maar dat betekent toch niet dat iemand geen verdriet mag hebben.
In het begin kunnen die dingen inderdaad ff teveel zijn. Zit je net ff niet aan je ex te denken, trek je een lade open, zie je ineens een foto'tje waar jullie samen blij op staan. Gelijk weer in een dip.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:53 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg![]()
ik vraag me idd af hoe deze mensen zouden reageren als ze kinderen zouden hebben met hun ex, ja, is toch mijn recht, nee ? als voor sommigen foto's en meubilair al te veel zijn als 'herinnering' ...
Eensch...quote:Op woensdag 5 april 2006 12:09 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het "erger" is als er kinderen zijn. Sommigen willen juist graag nog contact met hun ex en slagen daar goed in.
Het loslaten van een ex is volgens mij persoonlijk gewoon een kwestie van instelling. Je wil loslaten, of je doet het niet. En eens die keuze of die wil daar is, maakt het niet meer uit of je ex vlak voor je neus staat of volledig fysiek uit je leven is geband. Maar ja die keuze heeft tijd nodig...
Het volledig verbreken van contact en het verbranden van alle herinneringen lijkt volgens sommigen zo heilig, wel, velen KUNNEN dit gewoon niet, wegens kinderen ... trouwens ken ik mensen die na het volledig verbreken van contact nog jaren zitten te treuren, terwijl sommigen gewoon nog vrienden blijven maar wat de relatie betreft er wel sneller een streep onder kunnen trekken.
Er zijn mensen die eindeloos blijven treuren en ook weinig moeite doen en bij de pakken neer gaan zitten... maar je hebt ook mensen die jaren later nog met verdriet zitten, omdat ze toch een hele speciale band hadden en zelfs nieuwe relaties hebben gehad, maar waarbij de band nooit meer zo hecht is geweest als met die "ene" ex.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:09 schreef petitlapin2 het volgende:
trouwens ken ik mensen die na het volledig verbreken van contact nog jaren zitten te treuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |