Ik ben dat dus ook. Misschien wel te... Mijn ex was ook altijd heel gevoelig, en dan ineens is ze veranderd in een koud en kil persoon. Daar kan ik niet echt bij hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik ben gevoelsmatig ook kwetsbaar. Als je dat niet bent lijkt het me een teken dat het je eigenlijk ook niks kan schelen. Nou is dat ook wel iets wat je zelf toelaat natuurlijk. Maarja, om nou een bunker om je heen te bouwen en zo door het leven te gaan... ook een beetje onzinnig.
Gelukkig ontwikkel ik niet snel gevoelens voor iemand (lees: zo goed als nooit)... als ik dit wel doe gaat het erg diep en blijft dat eigenlijk jaren en jaren zitten. Diep weggestopt misschien, maar het zit er nog steeds.
Nou Kuuk... je hebt gelijk. Ik heb de fout gemaakt door vrij snel alle papierwerk te gaan regelen nadat ze weg was gegaan. Ik heb het als het ware doorgedrukt. Ze had wellicht even een periode voor haar zelf nodig. Dit heb ik haar niet geboden... ik drukte door in de hoop dat ze terug zou krabbelen (ja..ik ben een eikel). Dat deed ze dus niet, waarschijnlijk heb ik haar daarmee alleen maar bozer gemaakt. Toen ik terug krabbelde was het voor haar al een gesloten boek.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:37 schreef Kuuke2k5 het volgende:
Ik heb het idee jagermeister dat je haar te weinig ruimte tot nu toe heb geboden om even "adem te halen". Je zou nu echt moeten proberen even je eigen ding te doen (al begrijp ik hoe moeilijk dat is)....
[..]
Tsja, mensen reageren verschillend en je kunt gaan raden naar motieven om a of b te doen... je komt er toch niet uit en hebt er niets aan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:53 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Ik ben dat dus ook. Misschien wel te... Mijn ex was ook altijd heel gevoelig, en dan ineens is ze veranderd in een koud en kil persoon. Daar kan ik niet echt bij hoor.
Het kan ook zelfbescherming van haar kant uit zijn. Geen contact, geen gevoelens uiten, totaal anders gaan leven, ineens gaan sporten, boos blijven. Lijkt me dan toch dat het niet in haar koude kleren is gaan zitten.
Toen wij wat met elkaar kregen was ze nog net geen 18. Erg jong dus nog. Mogelijk is ze nu dus met volle teugen aan het genieten van de periode die ze gemist heeft. Dan doel ik op stappen, en jongens daten natuurlijk. Ik weet namelijk dat ze echt heel vaak op stap is.
Je hebt gelijk. Ik moet daar mee kappen. Dwangmatige gedachten .... gek wordt je ervan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:03 schreef Madski het volgende:
Zeg jager. Ik dacht dat we zouden stoppen om voor haar te denken. Denk eens aan jezelf.
Klopt! Het heeft ook geen zin, maar toch wil ik voor mezelf op de een of andere manier de puzzelstukjes op zijn plek krijgen. Zij heeft niet geholpen met die puzzel... zij heeft de stukjes alleen maar door de war gegooid. Het is gewoon frusterend, want je blijft malen en malen terwijl je weet dat je er geen ruk mee opschiet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tsja, mensen reageren verschillend en je kunt gaan raden naar motieven om a of b te doen... je komt er toch niet uit en hebt er niets aan.
Mensen praten daar altijd erg makkelijk over, maar er lopen heel wat afwijkende mensen rond op de wereld. Is dus een zinloze analyse.
Nou.. bij jou lijkt het dus puur om fysiek gemis te gaan. Iets waar ik niet helemaal bij kan, maar goed... iedereen beleefd zoiets weer op zijn eigen manier. Ik zou zeggen, kijk of je meid kunt vinden die je dit kan geven. Het lijkt namelijk niet om liefde te gaan. Wellicht kun je haar vergeten als je eens met een andere meid aankloot.quote:
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:26 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nou.. bij jou lijkt het dus puur om fysiek gemis te gaan. Iets waar ik niet helemaal bij kan, maar goed... iedereen beleefd zoiets weer op zijn eigen manier. Ik zou zeggen, kijk of je meid kunt vinden die je dit kan geven. Het lijkt namelijk niet om liefde te gaan. Wellicht kun je haar vergeten als je eens met een andere meid aankloot.
Ik mis ook de knuffels en de sex, maar goed... voornamelijk mis ik haar gewoon om me heen. De leuke dingen, het samen zijn de genegenheid. Dat ze er is als je thuis komt. Ben zelf ook wel een beetje bang voor de toekomst als ik eerlijk ben. Ineens is alles zo anders.
De gedachte dat ze dit alles misschien wel aan een andere gast geeft... pff.... moeilijk te accepteren. Ik zal alleen wel moeten, want ze is niet mijn bezit.
Ik wil je niet bang maken, maar het kan heel goed mogelijk zijn dat dit gevoel nog een jaar of langer blijft doorgaan...Al zal het steeds een stukje afnemen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef jagermeister1 het volgende:
Het is zo fucking zwaar voor me de laatste 2 maanden. Ik had gedacht dat na 2 maanden het ergste wel voorbij zou zijn, maar het lijkt alleen maar zwaarder te worden.
Ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet slikken; ik weet ook niet hoe je verder geestelijk in elkaar zit. Maar pas wel op dat je niet in dit soort periodes afhankelijk wordt van "externe dingen". Wat jij nu ervaart is liefdesverdriet en dat kan zo fokking depressief maken, dat je inderdaad denkt dat er iets mis met je is... Maar er is niks mis met je. Het is gewoon liefdesverdriet. Het hoort bij het leven en je komt eroverheen. Feit. Punt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik zat al niet lekker in mijn vel en toen we uit elkaar zijn gegaan is het nog verder bergafwaarts gegaan met me. Ik slik nu zelfs Antidepressiva omdat ik gewoon echt te erg in een dip zit. Mijn rug doet er gewoon zeer van en het lijkt wel alsof er een knoop in mijn maag zit. Ik hoop dat die zooi snel aanslaat, want liever had ik het niet geslikt. Kan amper nog normaal functioneren. Heb ook een tijd halve dagen gewerkt en a.d.h.v. een schema heb ik dit opgebouwd tot ik weer aan de 8 uur per dag zit. Er komt nu nog amper iets uit me, maar ik moet wel die 8 uur volmaken.
Nogmaals; ik denk dat die antidepressiva het probleem maskeren, terwijl het juist het doel is deze zelf op te lossen. *kuch* ik zou ermee kappen *kuch*. Iets in jou is getriggerd. Het probleem ligt dus bij jou; aan jou de eer om dit op te lossen. K*t he? Maar niemand heeft ooit gezegd dat het leven makkelijk is. Maar je beloning komt...Dit is een van de beste leermomenten die je ooit zult krijgen en wees blij dat je het niet op je 45e pas hoeft mee te maken (al weet ik niet hoe oud je bent).quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef jagermeister1 het volgende:
Het gelukkig worden met mezelf zal nog wel even op zich laten wachten. Zoals ik me nu voel maakt me bang. Bang dat ik voorlopig niet van dit kut gevoel afkom en dat ik dieper in een dal wegzak. Lijkt wel of die relatiebreuk iets in mij heeft getriggerd waardoor ik in een negatieve spiraal terecht ben gekomen. Ik wil er heel graag uit, daarom heb ik ook voor die Antidepressiva gekozen. Met een psycholoog of wat dan ook duurt het allemaal veel langer lijkt me.
Kun je niet iets gaan doen wat je eigenlijk altijd al wilde gaan doen? En jezelf als doel stellen daar heel goed in te worden? Lijkt erg "tsjakkaaaa", maar het kan je aandacht afleiden en je super veel zelfvertrouwen geven...Ga bijvoorbeeld lekker fitnessen; als je resultaat ziet boost dit ook nog 'ns je zelfvertrouwen, of ga op gitaarles...weet ik veel? Het helpt; het "gat" wordt gevuld..quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik probeer wel leuke dingen te doen, maar door de weeks is dat moeilijker dan in het weekend. Veel van mijn vrienden zijn al gesetteled en iets in me weerhoud me om ze dan op te zoeken. Je denkt dan dat ze liever met het vrouwtje samen zijn enzo. Andere vrienden die nog wel single zijn, zitten teveel in de kroeg.. iets waar ik mezelf voor wil behoeden. Ik ken mezelf wat dat betreft namelijk...
Inderdaad; wees blij dat je dit weet. Die stiekeme hoop kan voor heel wat wanhopige momenten zorgen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik weet iig dat het nooit meer goed gaat komen tussen ons. Daar kan ik dan mee verder.
Neem maar van mij aan, dat het leven vol verassingen zit. Positieve en negatieve. Hou je zelf gewoon staande met de gedachte dat er morgen misschien wel iets gebeurt dat je leven compleet verandert (positief), of in ieder geval je zorgen van dit moment als onbelangrijk of nutteloos doen lijken/maken. Het is mij ook gebeurt en mijn verhaal lijkt erg veel op de jouwe volgens mij...quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:26 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik mis ook de knuffels en de sex, maar goed... voornamelijk mis ik haar gewoon om me heen. De leuke dingen, het samen zijn de genegenheid. Dat ze er is als je thuis komt. Ben zelf ook wel een beetje bang voor de toekomst als ik eerlijk ben. Ineens is alles zo anders.
I know. Het zal moeten slijten, maar ik had niet verwacht dat het zou verergeren.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:00 schreef Rumboon het volgende:
Ik wil je niet bang maken, maar het kan heel goed mogelijk zijn dat dit gevoel nog een jaar of langer blijft doorgaan...Al zal het steeds een stukje afnemen.
Opzich heb ik dus al vrij lang een probleem met mezelf. Door bepaalde gebeurtenissen ben ik op de een of andere manier erg onzeker geworden in bepaalde situaties. Ben ook erg gestressed de laatste 2 jaar, mede door werk e.d. Dit heeft geresulteerd in een (bijna) burn-out omdat je continu onder hoogspannig leeft. Veel irreële spanningen.... en daaroor raak je een keer op. Komt nu nog eens bij dat ik dus zonder vriendin verder moet en voor het eerst in mijn leven overal praktisch alleen voor sta. Ik moet ook nog maar zien hoe ik het financiëel allemaal ga trekken. Heb wel eens eerder liefdes verdriet gehad, maar dit is gewoon een dikke depressie.quote:Ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet slikken; ik weet ook niet hoe je verder geestelijk in elkaar zit. Maar pas wel op dat je niet in dit soort periodes afhankelijk wordt van "externe dingen". Wat jij nu ervaart is liefdesverdriet en dat kan zo fokking depressief maken, dat je inderdaad denkt dat er iets mis met je is... Maar er is niks mis met je. Het is gewoon liefdesverdriet. Het hoort bij het leven en je komt eroverheen. Feit. Punt.
Ik stond ook niet te popelen om met die zooi te beginnen. Was er huiverig voor, maar ik ben toch begonnen omdat ik er echt niet uit ga komen zonder steuntje in de rug. Ik zie het niet als oplossing... ik zie het als extra steun. Naast die AD ga ik ook praten met een andere psycholoog waar ik veel goede verhalen over heb gehoord.quote:Nogmaals; ik denk dat die antidepressiva het probleem maskeren, terwijl het juist het doel is deze zelf op te lossen. *kuch* ik zou ermee kappen *kuch*. Iets in jou is getriggerd. Het probleem ligt dus bij jou; aan jou de eer om dit op te lossen. K*t he? Maar niemand heeft ooit gezegd dat het leven makkelijk is. Maar je beloning komt...Dit is een van de beste leermomenten die je ooit zult krijgen en wees blij dat je het niet op je 45e pas hoeft mee te maken (al weet ik niet hoe oud je bent).
Ik doe aan fitness sinds kortquote:Kun je niet iets gaan doen wat je eigenlijk altijd al wilde gaan doen? En jezelf als doel stellen daar heel goed in te worden? Lijkt erg "tsjakkaaaa", maar het kan je aandacht afleiden en je super veel zelfvertrouwen geven...Ga bijvoorbeeld lekker fitnessen; als je resultaat ziet boost dit ook nog 'ns je zelfvertrouwen, of ga op gitaarles...weet ik veel? Het helpt; het "gat" wordt gevuld..
Betrap mezelf af en toe nog op die verrekte stiekeme hoop, maar het is al minder dan een aantal dagen geleden. Haar bevestiging dat het voorgoed over is heeft hieraan meegeholpen.quote:Inderdaad; wees blij dat je dit weet. Die stiekeme hoop kan voor heel wat wanhopige momenten zorgen.
Heb al de nodige positieve en negatieve verassingen in mijn leven achter mijn kiezen. De negatieve zijn alleen meestal degenen die het langst blijven hangen en het nadrukkelijkst aanwezig zijn. Ik ben er van overtuigd dat ik hieruit ga komen en dat er straks weer positieve dingen op mijn pad gaan komen. Ik hoop alleen dat dat een beetje snel gaat gebeuren, want zoals ik me de laatste tijd voel...quote:Neem maar van mij aan, dat het leven vol verassingen zit. Positieve en negatieve. Hou je zelf gewoon staande met de gedachte dat er morgen misschien wel iets gebeurt dat je leven compleet verandert (positief), of in ieder geval je zorgen van dit moment als onbelangrijk of nutteloos doen lijken/maken. Het is mij ook gebeurt en mijn verhaal lijkt erg veel op de jouwe volgens mij...
Maar nogmaals; geduld![]()
Mijn ex was daar al mee bezig. Ik zelf probeerde toch nog toenadering te zoeken. Ik heb nu ook wel door dat ik dat gewoon niet meer moet doen en dat doe ik dus ook niet meer. Krijg toch iedere keer de kous op mijn kopquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:51 schreef Xtinction het volgende:
Het is nu 2 maanden gelee dat mijn ex naar Engeland vertrok (ze werd mijn ex vlak voordat ze wegging) en ik kan zeggen dat elkaar niet zien en spreken echt ZO VEEL helpt. Ik heb haar uit MSN gezet, weiger haar blog te lezen en houd mezelf in bedwang wat bellen betreft. Echt een aanrader.
Kan helpen, maar dan moet je het niet bij 1 keer houden zoals ik. Ik had die meid gewoon even aan moeten houden, maar dat kan ik dus niet he. Had het gevoel dat ik haar gebruikte om mijn eigen verdriet te verwerken (was overigen ook een ex), dus heb ik het bij 1 keer gehouden. Ego was weer gestreeld, maar het was van korte duur. Aandacht van andere vrouwen doet wel goed idd, maar je moet wel in die situaties terechtkomen.quote:Nou had ik ook het geluk nadat ze weg was gegaan vrij snel gelijk een ander meisje had kunnen strikken voor fysiek contact (dus alleen dat). Ik heb toch het idee dat dat mij enorm vee lgeholpen heeft. Ik ben dat nu ook weer kwijt, en misschien moet ik het nu ff rustig aan doen, maar het hielp me toch erg om de eerste klap te verdruren. Denk dat dat toch ook wel een aarader is, helpt je zelfvertrouwen toch enigszins en dat kan je op dat moment gebruiken.
Stom is dat he... je weet gewoon dat het zo beter is, maar toch..quote:Denk nog steeds wel dat als ze me terug zou willen, ik zonder na te denken ja zeg, en dat klopt niet, maja... liefde, het gevoel dat ze mijn soulmate was blablabla... time will tell.
quote:Andere mensen sterkte ermee, en ik kan dus echt aanraden om gewoon veel met andere vrouwen om te gaan, al is het alleen maar voor de gezelligheid.. iig in de eerste periode.
Op zich hoeft daar niks mis mee te zijn als beide partijen het maar weten. Magoed ik kan me voorstellen dat dat bij ou van binnen gewoon niet helemaal goed voelde..quote:Had het gevoel dat ik haar gebruikte om mijn eigen verdriet te verwerken (was overigen ook een ex), dus heb ik het bij 1 keer gehouden
Thxquote:Jij ook sterkte dude!
van wie ben jij een kloon zegquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:18 schreef Kuuke2k5 het volgende:
Hoe langer ik er over praat hoe meer ik er achter kom dat ik gewoon niet alleen in me nest wil liggen en iemand naast me wil op wie ik mn behoefte kan botvieren.... hmmmz ok ik mis het samenzijn en haar aandacht ook wel maar toch minder.... stelde eigenlijk weinig voor dan hmmmz
integen deel, ik heb me paar weken trug echt super klote gevoeld en zwaar depressief...quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:26 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
van wie ben jij een kloon zeg, als het maar voor de sex te doen is, zoek je dan een hoer
het is iig duidelijk dat je niet bij haar was voor haar persoon, maar wel voor haar lijfquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:29 schreef Kuuke2k5 het volgende:
integen deel, ik heb me paar weken trug echt super klote gevoeld en zwaar depressief...
Naar mate de tijd verstrijkt voel ik me alleen klote dat ik alleen in me nest lig, het misse van fysiek contact en ja de rest...daar voel ik me klote over , gek maar waar? :S
Uiteindelijk ga ik dat zo onderhand ook denken, want als ik naar de rest kijk haar vrienden (super foute lui) haar kijk op de wereld (pfffff) en ja zucht kweenie, met een slok op en naar bed en dan was t gezellig....quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:33 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het is iig duidelijk dat je niet bij haar was voor haar persoon, maar wel voor haar lijf![]()
quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:35 schreef Kuuke2k5 het volgende:
Uiteindelijk ga ik dat zo onderhand ook denken, want als ik naar de rest kijk haar vrienden (super foute lui) haar kijk op de wereld (pfffff) en ja zucht kweenie, met een slok op en naar bed en dan was t gezellig....
quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
![]()
dat deze toprelatie moest eindigen ... het is niet eerlijk gewoon![]()
Ook al zo snel weer een nieuwe vriend. Het lijkt wel alsof ze niet zonder kunnen joh. Ik moet nog ff niet aan een vaste vriendin denken zeg. Gewoon eerst ff zelfstandig leren zijn en dan zien we wel weer.quote:Op woensdag 29 maart 2006 21:42 schreef korenwolfje het volgende:
Herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar
Zelf is het bij mij 2 maanden uit. Het liep bij ons niet lekker meer (mede door afstand, drukte en irritaties). Misschien dat tijd dingen zou veranderen. We hebben beide besloten voorlopig wel gewoon vrienden te blijven. Zou dat de illusie zijn? Ik weet het niet, je hoort het wel vaker.
Nu heeft ze sinds deze week een nieuwe vriend. Snel? Ik vind van wel, en het begint nu eigenlijk pas pijn te doen lijkt het? Niet meer de spontane belletjes. Ik voel me leeg. Erg leeg. Ook gewoon omdat we de weekenden altijd samen doorbrachten. Zou haar steeds willen bellen, maar m'n verstand zegt het niet te doen. Afgelopen maandag kon ik het niet laten, haar na een week niet gesproken te hebben, gewoon te bellen. Alles leek zo raar, ik trilde zelfs. Wat moet ik er mee? Geen contact meer zoeken. Ik lijk het niet te kunnen
Het voelt alleen nog niet zo.. Ja, op dit moment gaat het eigenlijk best... maar vannacht ben ik weer rond 04:00 wakkern en doe ik geen oog meer dicht. Maar goed.. ik begin steeds meer te beseffen dat het ook met mij uiteindelijk goed komt. Alleen ik val regelmatig weer terug in een diep dal. Ik kan de positieve gedachtes niet vasthouden.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:10 schreef Rumboon het volgende:
Ik zie het allang Jagermeister...gaat de goeie kant op met jou
haha.. zit nu ff aan het bier te fokken. Mag dat ook?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:40 schreef Madski het volgende:
Ja niet miepen. Goed water drinken, boek lezen en maffen. Geen gezeik
Nou voorruit. Zolang je daarna minimaal 1 glas water drinkt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:48 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
haha.. zit nu ff aan het bier te fokken. Mag dat ook?
Wat heeft dat water er dan mee te maken?quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:49 schreef Madski het volgende:
[..]
Nou voorruit. Zolang je daarna minimaal 1 glas water drinkt.
neem ik me altijd voor als we gaan stappen, maar zulke grote glazen hebben ze nietquote:Op donderdag 30 maart 2006 00:21 schreef Madski het volgende:
Dan drink je dr 2.
Uitmaken heb ik al meegemaakt en zoals ik al eerder aangaf in het begin voelde ik me ook enorm kloten... smeren met een ander heb ik nog niet meegemaakt. Denk niet dat ik voor mezelf in sta danquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:29 schreef jagermeister1 het volgende:
Tja Kuuke, het moet nog wat worden met jou als je straks écht om iemand geeft en die maakt het uit of smeert hem met een ander... maak je borst maar nat dan
Gewoon nog 1,5 week wachten, dan is ze wel klaar met je.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:52 schreef Gi1337 het volgende:
Aaahrg, ik wordt gek...
Me ex doet zo vervelend....
Ze wil me graag terug.. En dat wil ze doen door leuke dingen met mij te doen.
Maar we kunnen elkaar zo weinig zien omdat ze in een andere stad studeerd (3 uur reizen). Ik wil ook dat het goed komt dus zeg ik "zal ik dit weekend langs komen?" zegt ze "ja is goed maar je kunt niet blijven slapen" . Dus nu kan ik weer niet langskomen... want dan kan ik haar maar een uur zien en moet ik 2 x 3 uur reizen... Nu zie ik haar pas weer over anderhalve week.. als ze een keer naar huis komt.
Ik kan er niet tegen en ik wordt er gek van!!! Ze weet niet wat ze wil... en ik weet dat wel en ze loopt steeds vaag te doen. ik vraag waarom kan ik nie blijven slapen. Zegt ze "lijkt me niet verstandig." Vraag ik "waarom nie?" zegt ze "weet ik nie" . Zegt ik "Doe eens niet zo vaag" zegt ze "Ik heb geen zin in dit soort gesprekken".....
Ik wordt er echt zo gestoord van.....
(kan een onsamenhangend verhaal zijn..)
Naai die jongen niet zo op johquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:00 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Gewoon nog 1,5 week wachten, dan is ze wel klaar met je.
Die ilusie van vriendschap is 1 grote luchtbel die je zo spoedig mogelijk dient door te prikken! Contact helemaal verbreken en verder gaan met je leven is de beste remedie tegen eventueel liefdesverdriet. Na een maand of 2 ben je helemaal weer het mannetje, trust me! (& ready for the reboundskank!)quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:03 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Naai die jongen niet zo op joh![]()
True... Ze is hem nu gewoon aan het uitproberen om te kijken hoever hij voor haar wil gaan. Ik zou het spelletje meespelen en gewoon niet gaan inderdaad. Wellicht draait ze bij en kun je toch blijven slapen... zoniet, begin dan maar met haar uit je hoofd te zetten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:14 schreef Madski het volgende:
Ach kom op. Dat mens is ook ronduit vervelend. Je gaat toch niet 6 uur reizen als je daar een uurtje kan zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |