20 uur klinkt als veel, maar in de praktijk betekend het vaak dat je maar 17 uur hebt, en aangezien hij ook leeg gaat als hij in stand-by staat, kom je snel uit op om de 3-4 dagen opladen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:54 schreef Svyatagor het volgende:
20 uur is echt best veel, als je een uurtje per dag luistert ben je bijna drie weken verder. Zo lang hoeft een batt van mij echt niet mee te gaan, tenzij je echt in de bushbush zit en het eerste stopcontact drie dagen paardrijden verderop ligt.
Wat ik wel echt slecht van Apple vind is dat ze (met name bij de high end iPods) er geen oplader meer bij doen, want in dat opzicht wordt een lange batterijduur wel belangrijker. Niet iedereen heeft altijd een pc in de buurt, terwijl je een oplader gewoon in je tas kan stoppen. Ik heb gelukkig anderhalf jaar geleden al een 20gb gekocht, waar er keurig een bij zat, maar dat los erbij kopen is echt geldklopperij. Maar goed, niks aan te doen.

Zou een iPod in standby-stand meer stroom gebruiken dan een horloge? Hij hoeft alleen maar wat gegevens bij te houden, de tijd door te laten lopen, en reageren op knopjes. Dat kan nooit veel zijn. Dan zullen de zelfontladingseffecten van de batterij meer invloed hebben, en die zijn bij de LiIon batterijen voor zover ik weet ook al verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik vraag me af hoe ze die batterijduur bij Apple berekenen, aangezien een iPod niet echt uit kan en stroom blijft gebruiken.

Ja hoor, dan moet je even die map van iTunes naar je iPod slepen!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:37 schreef nielstheun het volgende:
ik heb een ipod mini G2, is het nou eigenlijk mogelijk om "25 meest afgespeeld" erop te krijgen?

Of in de iTunes voorkeuren aangeven dat die playlist moet worden gesynchroniseerd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:43 schreef tonks het volgende:
[..]
Ja hoor, dan moet je even die map van iTunes naar je iPod slepen!

Maar dan krijg je de 25 meest afgespeelde liedjes uit je iPod, niet uit je iTunes library.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:24 schreef Thetallguy het volgende:
Of op je iPod apart een nieuwe Smart Playlist aanmaken die zelf de 25 meest afgespeelde songs eruit pikt

( ik denk dat hij dat wilt )quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Maar dan krijg je de 25 meest afgespeelde liedjes uit je iPod, niet uit je iTunes library.

achteruit spoelknopje + menu bij opstartenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:41 schreef _Kuch_ het volgende:
Vraagje: hoe activeer je nu precies de 'diagnostic mode'?
(misschien is het ook handig om in de OP te zetten. Disc mode ben ik inmiddels zelf achter..)

Dat is dus als je een gewone reset doet? Zo ja, dan werkt het niet :|quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:41 schreef tonks het volgende:
[..]
achteruit spoelknopje + menu bij opstarten

De nieuwere docks (Universal Dock) hebben ook support voor een afstandsbediening, dan voegt het idd wel wat toe. Maar verder is het idd een kwestie van stijl en luiheid. Ik zet mijn iPod als ik thuis kom op de dock als ik mijn koptelefoon nog op heb, dus ik mis geen seconde muziekquote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben sinds gister trotse bezitter van een iPod Video 30 gig. Heb er al flink wat nummers opgeze. Ik vraag me af wat de meerwaarde is van een los verkrijgbare dock afgezien van dat je iPod netjes recht overeind staat...

EN om boxen aan te sluiten, en de iPod video kun je via het dock ook op de tv aansluiten. (voor films en foto's)quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:06 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
De nieuwere docks (Universal Dock) hebben ook support voor een afstandsbediening, dan voegt het idd wel wat toe. Maar verder is het idd een kwestie van stijl en luiheid. Ik zet mijn iPod als ik thuis kom op de dock als ik mijn koptelefoon nog op heb, dus ik mis geen seconde muziek

Zoek dan eens een goedkopere 4gb flashplayerquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:11 schreef Jump het volgende:
Ik was van plan om iPod te kopen, maar de prijs viel me echt te hoog uit voor de kleine opslag die je maar krijgt bij de nano
En een 30 gig versie krijg ik toch nooit vol

Ik kan mijn iPod prima op de TV aansluiten via de headphone jackquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:09 schreef tonks het volgende:
[..]
EN om boxen aan te sluiten, en de iPod video kun je via het dock ook op de tv aansluiten. (voor films en foto's)

quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan mijn iPod prima op de TV aansluiten via de headphone jack

quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:26 schreef tonks het volgende:
[..]
[afbeelding]
O RLY
EN IK ZEG TOCH OOK NIET DAT HET NIET KAN.

Helaas ben je geen mod meerquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:27 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb toch echt geen dock nodig om hem op de TV aan te sluiten. En dat is geen Universal Dock, maar een oude Photo-dock.Met S-Video
In plaats van
Composite
En of je liever niet in hoofdletters wilt typen
[..]

Ik ben inderdaad geen mod meer. Betekend dat dat ik niet mag vragen of je gelieve niet in hoofdletters wilt typen?quote:

Dat was geen vraag kwekkie. en nu ontopic.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen mod meer. Betekend dat dat ik niet mag vragen of je gelieve niet in hoofdletters wilt typen?

quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:57 schreef _Kuch_ het volgende:
Ik zal hier maar even mijn probleem plaatsen, aangezien ik hem nog niet hier heb teruggevonden:
Als mijn (4G 40 Gb) iPod niet op mijn computer is aangesloten, doet hij het gewoon. Geen harddisk of batterijproblemen, vind alle nummers, enz.
Zodra ik hem in mijn computer steek begint de ellende. Explorer loopt vast, iTunes loopt vast, iPod updater loopt vast. Kan er dus niks op of af halen. Disk mode helpt niet, in diagnostic mode heb ik hem nog niet gekregen (hoe gaat dit nou precies??), maar het lijkt me niet dat er iets mis is met de iPod aangezien hij het zonder PC gewoon doet. Heb de nieuwste updater ge-dl, nieuwste iTunes, computer opnieuw opgestart, maakt allemaal geen donder uit.
Help!

Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn oude iPod, die inmiddels ter ziele is, maar wat bij mij toen werkte is hem via Firewire aan je pc hangen. Bij mij zit er toevallig zo'n kaartje in de pc (en anders kosten ze een paar euro), en mijn oplader werkt ook via FW, dus dat kabeltje kon ik gebruiken. Ineens werkte het wel allemaalquote:

Een vriend van mij heeft ook een iPod, nog maar sinds donderdag en nu al een dikke kras op de achterkant, terwijl hij ook van die sokjes heeft die hij er altijd om heeft. De iPod is nu eenmaal erg krasgevoelig, met name aan de achterkant op het chroom. Erg jammer.quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:26 schreef Zwaffel het volgende:
vandaag maar een iskin gehaald nadat mijn iPod al wat krassen had na een valbeurt en ook gewoon naar ik denk door mijn nagelIk vraag me af of dat plastic coverplaatje vervangen kan worden. Ik vind het een beetje zonde namleijk, nog geen week oud en toch al krasjes op de voorkant, metname een paar op de display
Nou ja die iskin zit er nu permanent op en hij past evengoed, zij het met iets meer moeite in de belkin autohouder
MIkeyMo

Ik denk dat er veel mensen hier ook alleen komen als er iets mis is met hun iPod, zodat iemand ze heir kan helpen. Laat dus niet echt zien hoe vaak iPods in het echt kapot gaanquote:Op zondag 2 april 2006 00:22 schreef Viking84 het volgende:
Gelukkig heb ik een Creative gekocht.iPod-liefhebbers zitten altijd te zaniken dat die zo vaak vastloopt, maar ik hoef dit topic maar door te scrollen om te zien dat iPod er ook wat van kan
Overigens vraag ik me af of jullie wel normaal met je spullen omspringen dat er steeds wat mee is?

En zo zal het met de Creative ook wel zijn danquote:Op zondag 2 april 2006 00:27 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel mensen hier ook alleen komen als er iets mis is met hun iPod, zodat iemand ze heir kan helpen. Laat dus niet echt zien hoe vaak iPods in het echt kapot gaan![]()

Met gebruikerssporen erop ruilen ze hem nietquote:Op zondag 2 april 2006 11:28 schreef Zwaffel het volgende:
Ik denk dat ik er morgen mee terug ga naar de dixons, ik vind het eigenlijk belachelijk dat een apparaat van +300,- zo gevoelig is voor krassen. Dat er krasjes zitten op de achterkant e.d. vind ik niet zo'n probleem, maar op de display storen ze me mateloos. Ook omdat de mijne feitelijk nog niet eens dienst heeft gedraaid. Het enige wat ik er nog mee gedaan heb is nummers op zetten,dat ding is mijn huis niet uitgeweest.
MM

Je hebt zeker geen 'gewone' 220 volt oplader? Dat heeft bij mij namelijk gewerkt. Anders moet je gewoon heel veel blijven proberen beetje met de hold knop kloten, vaak resetten en veen aan usb/firewire....quote:Op zondag 2 april 2006 00:10 schreef Neak het volgende:
Probleem: mijn iPod (4G 40 GB Photo) reageert niet meer. Als ik hem aan de USB leg dan geeft hij na een reset zo'n laadicoontje, maar dat verdwijnt na 2 minuten en dan doet hij niets. Leg ik hem aan FireWire dan geeft hij een bad iPod icoon. Iemand een oplossing?

Bij 60 GB doen ze ook geen hoesje. Slaat nergens op hoor. Dus je wordt gedwongen om nog eens 30 euro uit te geven voor 6 sokjes of een iSkin. Maak er dan direct een mooi pakketje van ofzo.quote:Op zondag 2 april 2006 11:33 schreef tonks het volgende:
Toen de nano's net uitkwamen kwamen er ook heel snel krassen op, wat rechtzaken tegen apple en toen hebben ze er een soort hoesje bij gedaan. Bij de 5g en bij de nano's nu kan je hem niet meer ruilen omdat er krasjes opzitten want je krijgt er een hoesje bij.

In de verpakkingquote:Op zondag 2 april 2006 11:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij 60 GB doen ze ook geen hoesje. Slaat nergens op hoor. Dus je wordt gedwongen om nog eens 30 euro uit te geven voor 6 sokjes of een iSkin. Maak er dan direct een mooi pakketje van ofzo.
Apple

Ben benieuwd over welke iPod je het hebt, want de nieuwe generatie heeft dat allemaal niet hoorquote:Op zondag 2 april 2006 11:40 schreef tonks het volgende:
[..]
In de verpakking
? iPod
? Koptelefoon met oordopjes
? USB 2.0 kabel
? Dock Adapter voor gebruik met Universal Dock
? Etui
? Quick Start handleiding
? CD met iTunes voor Mac en Windows en functiehandleiding
Beetje lezen te lastig voor je? Oja je word door niemand gedwongen om een hoesje te kopen dat is je eigen keuze als je een iPod koopt dan krijg je krasjes. Het is een gebruiksvoorwerp als je iets wilt om elke dag naar te kijken koop je een schilderij ofzo. Wil je een iPod zonder krasjes dan gebruik je het hoesje wat je erbij krijgt of koop je een hoesje.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |