Dat is dan mooi geen approximately every 6 hours!quote:Op maandag 27 maart 2006 18:45 schreef gateway het volgende:
stats zijn er dacht ik tegen 19:45 weer
Ik heb geen flauw idee. Gaat het nog door dan? Ik heb skype aan, dus ik hoor het wel als ik nodig benquote:Op maandag 27 maart 2006 18:33 schreef Chris.nl het volgende:
Hoelaat komt devzero op fokradio?
De normale subteam stats staan bij http://stats.wilc0.com/quote:
Voor een P4? Lijkt me wat laag...quote:Op maandag 27 maart 2006 18:53 schreef Lightsaber het volgende:
Is dit goed genoeg:
27-3-2006 18:38:16||Running CPU benchmarks
27-3-2006 18:39:15||Benchmark results:
27-3-2006 18:39:15|| Number of CPUs: 1
27-3-2006 18:39:15|| 1850 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
27-3-2006 18:39:15|| 3390 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
27-3-2006 18:39:15||Finished CPU benchmarks
of is dat heel slecht?
Zou met de zomertijd te maken kunnen hebben...quote:Op maandag 27 maart 2006 18:47 schreef Polen het volgende:
[..]
Dat is dan mooi geen approximately every 6 hours!
Dan zou die job nu moeten lopenquote:Op maandag 27 maart 2006 19:17 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zou met de zomertijd te maken kunnen hebben...
Je stats zijn erquote:
Dat lijkt me een bekende error, in de wiki staat dat je dan even wat van je instellingen moet aanpassen.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:16 schreef Lightsaber het volgende:
Help, ik krijg geen jobs meer, hij zegt dat ik geen space heb, terwijl ik nog genoeg heb =S
[..]
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)[..]
Heb je de melding van 'not enough disk space' bij het tabblad messages?quote:Op maandag 27 maart 2006 19:16 schreef Lightsaber het volgende:
Help, ik krijg geen jobs meer, hij zegt dat ik geen space heb, terwijl ik nog genoeg heb =S
27-3-2006 19:06:58|rosetta@home|Sending scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi
27-3-2006 19:06:58|rosetta@home|Reason: To fetch work
27-3-2006 19:06:58|rosetta@home|Requesting 8640 seconds of new work
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi succeeded
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Message from server: No work sent
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Message from server: BOINC will delete file disulf_jumps.dat.gz when no longer needed
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|Got server request to delete file disulf_jumps.dat.gz
27-3-2006 19:07:03|rosetta@home|No work from project
Top!quote:Op maandag 27 maart 2006 19:42 schreef Nolius het volgende:
FOK!radio: oprichter Hyves.nl en FOK!schaap
FOK!schaap in de uitzending zodadelijk dus
http://stats.wilc0.com/quote:
Hoe lever ik die punten dan in?quote:Op maandag 27 maart 2006 19:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
http://stats.wilc0.com/
Alstu, als je punten in hebt geleverd ga je er tussen staan, stats worden ongeveer elke 6 uur ge-update
Gaat automatisch als je een job af hebtquote:
ligt er aan hoe je het ingesteld hebtquote:Op maandag 27 maart 2006 19:55 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Gaat automatisch als je een job af hebt
En zo hoort hetquote:Op maandag 27 maart 2006 20:10 schreef Lightsaber het volgende:
Yay, me allereerste job gaat lekker, 6 uurige job maar naar 22 minuten op 19%
quote:Op maandag 27 maart 2006 21:33 schreef Intrepidity het volgende:
Hoi, ik heb ook gejoindAlleen op dat formulier voor het joinen van de stampede vind ik mijn username niet terug in de lijst.. how come? ik ben lid van DPC en mijn username is [DPC]FOKschaap~Intrepidity
Heb je al een job klaar/heb je al punten? Pas als je in de stats staat, kom je in dat lijstje.quote:
Hi welkomquote:Op maandag 27 maart 2006 21:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
anders probeer je ff met IRC applet:quote:Op maandag 27 maart 2006 21:51 schreef Bruce117 het volgende:
Help, ik kan #fokschaap niet meer vinden op irc.tweakers.net
Zal wel aan mij liggen, of is er iets aangepast ?
strange.... >>irc.tweakers.net >> port 6667quote:Op maandag 27 maart 2006 21:51 schreef Bruce117 het volgende:
Help, ik kan #fokschaap niet meer vinden op irc.tweakers.net
Zal wel aan mij liggen, of is er iets aangepast ?
Kom naar de irc, dat praat makkelijker. Zie een paar posts terug het adresquote:
Lekker dan, mijn allereerste job de mist inquote:Unrecoverable error for result HB_BARCODE_30_1bq9A_351_30795_9 ( - exit code -164 (0xfffffff5c))
dat gaat zeker lekker! En ik vindt het mooi dat men (weetnietmeerwieallemaalprecies) een 1klik & go installer gemaakt hebbenquote:Op maandag 27 maart 2006 22:33 schreef mcintosh het volgende:
Even voor iedereen...
De FP en Fokradio hebben hun steentje bijgedragen. We hebben 27 nieuwe leden en het algemene account, ons superkloon Dolly is van 10 CPU's naar 49 CPU's gegaan ...
Gaat lekker
Nou het programma zelf is door een tweaker gemaakt en ik heb het aangepast om het van toepassing te laten zijn voor Fokschaap, maar dat was een redelijk kleine moeite, blij dat het werktquote:Op maandag 27 maart 2006 22:38 schreef gateway het volgende:
[..]
dat gaat zeker lekker! En ik vindt het mooi dat men (weetnietmeerwieallemaalprecies) een 1klik & go installer gemaakt hebbendat werkt natuurlijk voor mensen die wel willen meedoen maar er niet veel van snappen of mee te maken willen hebben wel drempelverlagend!
Hulde!![]()
Fjolle, gefeliciteerdquote:Op maandag 27 maart 2006 21:55 schreef Fjolle het volgende:
Neu niets aangepast, maareh staat ook een link in de openingspost
Ja, moet je ff op 200 Gb zetten, weet je waar je moet zijn? Wordt maar iets van 40 mb gebruikt trouwens hoor, is foutje van de makerquote:Op maandag 27 maart 2006 22:50 schreef Renesite het volgende:
maare, no disk space?
Dat moet op de site zelf ingesteld worden?
quote:Op maandag 27 maart 2006 20:29 schreef mcintosh het volgende:
Poul
Fir3fly
Lampzors
Sherkaner
sleipnir
hillbil
Hoanscage
Zij moeten nog even DPC joinen, dat kan hier !!
De lijst wordt alleen maar langer
Heb wel 200gb over hoorquote:Op maandag 27 maart 2006 22:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja, moet je ff op 200 Gb zetten, weet je waar je moet zijn? Wordt maar iets van 40 mb gebruikt trouwens hoor, is foutje van de maker
Top dat je meedoet trouwens
Voorspelling kan je zien in het programma, die kan er wel een beetje naast zitten in het begin.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:56 schreef Renesite het volgende:
Hoe lang duurt die eerste job...
Wou al de pc uit doen..
Waarmeequote:Op maandag 27 maart 2006 22:49 schreef X-fi het volgende:
[..]
Fjolle, gefeliciteerd. Kom op en iedereen meedoen!
Op de FP staat het ookquote:
Je kan daarmee kiezen hoe groot je je jobs wilt hebben.quote:Op maandag 27 maart 2006 23:30 schreef JeeWeeBee het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat dit precies inhoudt en welke setting dan goed is?
Target CPU run time
Heeft dat nog invloed op je credits?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je kan daarmee kiezen hoe groot je je jobs wilt hebben.
Je kan ze van 2 uur uitkiezen, je kan ze van 8 uur uitkiezen, wat je zelf wil
nee hoor, helemaal nietsquote:Op maandag 27 maart 2006 23:34 schreef JeeWeeBee het volgende:
[..]
Heeft dat nog invloed op je credits?
Als je internet verbinding vaak wegvalt is het misschien verstandig dat je grote jobs neemt. Je hoeft dan minder vaak te downloaden. Als je eenmaal jobs hebt kun je zonder internet gewoon doorgaanquote:Op maandag 27 maart 2006 23:40 schreef JeeWeeBee het volgende:
Een vervolgvraag hierop. Stel ik laat mijn computer aanstaan voor een langere tijd zonder dat ik erachter zit en stel mijn verbinding valt nog wel eens weg. Blijft het programma dan nog draaien en zoja is het dus daarom verstanding grotere jobs te nemen?
Ik voel een nieuw subteam opkomen...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:28 schreef devzero het volgende:
Ik wil me wel aansluiten bij de rest van de nachtbrakers, maar ik draai al een paar clients
Instellingen kan je wijzigen hier.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:17 schreef nlboy het volgende:
Hoe kan je trouwens BOINC 'harder' laten werken? Hij verbruikt nu slechts 6 MB (ram), terwijl die van mij zeker 500 MB mag gebruiken.
Bedankt, maar welke regel is dat precies? Want ik zie nu niet het verschil tussen RAM en HD-ruimte.quote:
hey jou kennen wequote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:59 schreef Jo0Lz het volgende:
Beetje jammer dat dit programma (in tegenstelling tot FAD) een andere netwerkpoort gebruikt dan poort 80. Nu kan ik niet meedoen op het werk, thuis wel, maar die pc heeft nooit cycles overals hij niets doet, gaat hij uit.
Maar goed, misschien wordt dat nog eens anders....
quote:The BOINC daemon uses port 80 (http) for communications between the host and project server. With 5.1.x http will be joined by https.
The BOINC Manager uses ports 1043 and 31416 for communications with the BOINC daemon. 1043 is the primary port (registered) and 31416 is the fallback (not registered).
BOINC.exe (the daemon) must be allowed to act as a server on ports 1043 and 31416, and also access the internet on port 80 (and whatever https is). The usual problem is that there is a personal firewall that is being overzealous.
Ja met FAD was ik wel van de partij, met meerdere machines. Ik heb namelijk meerdere tot mijn beschikking... Alleen hierbij kon ik direct in het begin al niet meedoen, heb er wel naar gekeken en thuis wou het, alleen op het werk wordt door de webscan en door de proxy al het verkeer dat niet over poort 80 gaat geblokkeerdquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:08 schreef mcintosh het volgende:
[..]
hey jou kennen we
jammer dat je niet mee kan doen.... maar wie weet weet iemand de oplossing ...
Dit is in ieder geval wat ik gisteren vernam op tweakers
[..]
morpheus_at_work heeft hier ook last van (gehad).quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:28 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ja met FAD was ik wel van de partij, met meerdere machines. Ik heb namelijk meerdere tot mijn beschikking... Alleen hierbij kon ik direct in het begin al niet meedoen, heb er wel naar gekeken en thuis wou het, alleen op het werk wordt door de webscan en door de proxy al het verkeer dat niet over poort 80 gaat geblokkeerd![]()
whehe en wel op 736 dagenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:39 schreef valing het volgende:
[..]
in ander nieuws vandaag:
ik zie vandaag wat apen in de achteruitkijkspiegel![]()
heb ze nog steedsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:39 schreef valing het volgende:
[..]
morpheus_at_work heeft hier ook last van (gehad).
in ander nieuws vandaag:
ik zie vandaag wat apen in de achteruitkijkspiegel![]()
jammer..... maar helas, niks aan te doen....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
heb ze nog steeds, dus geen werk 20pcs p4 3000 die mee kunnen doen
wablief mijn beste?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
het werkt tot dat je moet inloggen , daarna leeg schempje
Wat is dan wel de bedoeling?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:49 schreef Fjolle het volgende:
Sorry schaapjes, voor deze stampede ga ik jullie even verlaten. Er zit niemand van fokschaap in een ander team en dat is nu juist de bedoeling van de stampede. Dus ik ga op fok-promotietoer in een andere wei![]()
Voor die ene maand een mix van de bestaande teams te krijgen. De punten blijven overigens wel bij fokschaap komen.quote:
e drolquote:Op maandag 27 maart 2006 19:06 schreef wiqu2 het volgende:
et wordt wat drukker
heb ook wat puntjes kado gedaan vandaag:)
Kijk!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:12 schreef A.A.P. het volgende:
na vorig jaar als lurker() meegedaan te hebben aan de stamppartij.. is het nu zover dat ik geregistreerd ben(
)en dus met de schaapjes mee kan stampen.
![]()
* A.A.P. start 2 pc's op in de hoop nog wat punten te verzamelen.
Wat is uwen naam bij rosetta, dan kijken we meteen ffquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:29 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
e drolik doe ook weer es mee
kom jij donderdag ff checken of mn settings wel goed staan?
zelfde als hierquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wat is uwen naam bij rosetta, dan kijken we meteen ff
Hmm, je hebt Rosetta dus al een paar uur aan staan, maar in tijd zie je dat ie pas op 2.29 minuten staat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:47 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
zelfde als hieralleen met dat [dpc]fokschaap ding ervoor...
ben ook al aangemeld @ team maar nu staat er 1 job (onder work):
rosetta@home | | HB_BARCODE_30_1bm8__351_34495_1 | 00:02:29 | 1,00% | 10:32:29 | di 11 apr 2006 14:42:45 CEST | Bezig met uitvoeren
Weet niet hoe snel het normaal gaat maar als ik het goed begrijp is dit 10 uren, 32 mins en 9 secs? hij staat namelijk al een paar uur op 100% cpu te stampen en staat ook op 'voer altijd uit'... hoe kan dat maar ruim 2 mins procesortijd zijn?
Maar de boinc-client gebruikt alleen http (of https). Of bedoel je dat je de manager niet kunt gebruiken nu? Je kunt ook alleen de client draaien. Op wat voor OS draaien die machines?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:28 schreef Jo0Lz het volgende:
alleen op het werk wordt door de webscan en door de proxy al het verkeer dat niet over poort 80 gaat geblokkeerd![]()
oeps sorry,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Hmm, je hebt Rosetta dus al een paar uur aan staan, maar in tijd zie je dat ie pas op 2.29 minuten staat?
Zou kunnen dat je veel andere programma's ernaast draait, waarvoor je CPU power nodug hebt, dan doet Rosetta namelijk niks.
Is dat niet het geval dan zou ik de job cancelen, kan zijn dat je een slechte te pakken hebt.
Wat je zowiezo even moet doen is hier 'leave in memory when preempted' op yes zetten, dat scheelt je een hoop errors
Ja vergeet je vriendin niet, vinden ze niet tof, pc voor meisjequote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:57 schreef JapyDooge het volgende:
ik zal die link straks ook ff checkeneerst ff vriendin bij de bus brengen
locate client_state.xmlquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:53 schreef JapyDooge het volgende:
ohja nog wat, bij boincspy moet ik een bestand opgeven wat de stats/configuratie van boinc bevat ofzo.
iemand enig idee waar ik die kan vinden? in /etc heb ik geen folder boinc ofzoiets en kan ook zo snel nix vinden in /usr/share
de boinc executable staat wel in /usr/bin maar daar staan ook geen extra files bij
tis een nerdinnetjequote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:00 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja vergeet je vriendin niet, vinden ze niet tof, pc voor meisje
neh 100% linuxquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:00 schreef devzero het volgende:
[..]
locate client_state.xml
of pid van boinc opzoeken en dan in in /proc/pid kijken wat de cwd is
Ik weet niet wat voor distributie je hebt, dus die kan overal staanDraait boincspy onder linux of probeer je vanaf een windows machine te kijken?
Dat valt nog wel mee vandaag. Wacht maar op de volgende updatequote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:34 schreef mcintosh het volgende:
De nieuwe stats zijn er, Dolly zit je op de hielen
Je kunt ook BAM draaien; is ook een handige tool. Heb je alleen wel wine nodig (zie verder draadje op GoT in /5).quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:01 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
neh 100% linuxis een ubuntubak
straks als ik terug ben eens zoeken dan
Je doet meequote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:03 schreef Jo0Lz het volgende:
Volgens mij ben ik gejoined.
Blijkbaar zijn er settings gewijzigd? Ik heb idem gedaan toen FAD eindigde, toen werkte het niet...
Voor zover ik weet, doe ik nu mee!quote:
Wat staat er bij messages?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:44 schreef Renesite het volgende:
Wat duurt dat downloaden lang!
Snap er niets van![]()
Naam: Renesitequote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:53 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wat staat er bij messages?
En wat voor verbinding heb je?
En met welke naam doe jij mee ?
Oh jee, dan gaat het nog goed komen ook!!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Naam: Renesite
2mbit verbinding.
Hij schijnt nu zelfs te werken![]()
Gaat niet werken...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:05 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Oh jee, dan gaat het nog goed komen ook!!
Zeg als je ons toffe Fok! team wil joinen moet je wel ff [DPC]FOKschaap~ voor je naam zettenDat kan hier
Als ie vastloopt steeds moet je even een setting veranderen, dat kan hierquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gaat niet werken...
Hij loopt steeeds vast op die eerste job![]()
*software deleten en opnieuw beginnen met een nieuwe naam*
Het FP bericht herinnerde me eraan dat ik mee wilde doen een half jaar terugquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:18 schreef Jump het volgende:
Zijn er veel users bijgekomen door het FP bericht?
Sinds de FP zijn er 32 leden bijgekomen, en nog een stuk of 30 onder een algemeen account, en als je bedenkt dat we met z'n 21-en waren ongeveer...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:18 schreef Jump het volgende:
Whehe, rustig maar komt goed!quote:
#dpc? toch?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:26 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Whehe, rustig maar komt goed!
Je krijgt geen jobs binnen begrijp ik..?
Kom anders ff naar IRC, loodsen we je er even doorheen
best wel een kleine schop omhoog met een update dat er x aantal users al gejoind zijn kan misschien helpen het nog iets omhoog te krijgenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:18 schreef Jump het volgende:
oftewel? je mix wel naar een ander team maar de punten krijgt de thuisbasis? wat is dan de zin van het mixen????quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:06 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Voor die ene maand een mix van de bestaande teams te krijgen. De punten blijven overigens wel bij fokschaap komen.
saamhorigheid van gemixte teams bij stampede , dat wij toevallig al een subteam zijn van fok zullen wij weinig merkenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:40 schreef gateway het volgende:
[..]
oftewel? je mix wel naar een ander team maar de punten krijgt de thuisbasis? wat is dan de zin van het mixen????
Klopt ligt er ff uit. Komt goedquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:52 schreef Renesite het volgende:
Ik kan mezelf niet aanmelden bij stampede, opent niet
gezwicht onder de druk van tweakers die piepen dat de fokkers niet eerlijk zijnquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:46 schreef mcintosh het volgende:
Ik denk dat ik ook de switch naar een ander team maak. Niet omdat ik niet graag bij Fokschaapje zit, maar we hebben nu 50 man, en das niet eerlijk ten opzichte van andere teams...
Nee er heeft niemand gepiept dat we niet eerlijk zijn, komt meer vanuit mezelfquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:35 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
gezwicht onder de druk van tweakers die piepen dat de fokkers niet eerlijk zijnmietje, dat is nu de kracht van fok , de saamhorigheid tijdens een stampede , een voor alleen allen voor fok tegen de tweakers , dat is juist het leuke , als iedereen nu weg gaat lopen omdat het anders niet eerlijk is
![]()
ja want de site is toch downquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:57 schreef mcintosh het volgende:
Voorlopig kunnen we de stampede even afwachten, kijken hoe we het doen
pauze? euhm is dat in het engels soms Suspend?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:17 schreef nlboy het volgende:
Mmm...de hele middag stond ie bij mij op pauze.
dat kan ik alleen zien als ik ook je username en password heb........ ( " Unable to handle request")quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:19 schreef Renesite het volgende:
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/results.php?userid=69168
Bietsje okay?
heb hier al een tijdje aan gedacht maar ik wacht de evaluatie even af.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee er heeft niemand gepiept dat we niet eerlijk zijn, komt meer vanuit mezelf
Ik heb ook niets toegezegd, alleen het lijkt me wel leuk als we met 8-10 man andere teams gaan versterken ... dat vind ik eerlijker, en is ook een beetje de bedoeling, zoals Fjolle al zei
hmmmz dan wacht ik maar ff mee....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:27 schreef valing het volgende:
[..]
heb hier al een tijdje aan gedacht maar ik wacht de evaluatie even af.
Geen idee, er stond 'opgeschort' bij de taken. (nooit van dat woord gehoord)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:21 schreef gateway het volgende:
[..]
pauze? euhm is dat in het engels soms Suspend?
Vorige stampede was het eigenlijk hetzelfde, daar werden ongeveer gelijkwaardige teams gemaakt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:32 schreef Polen het volgende:
Ik begrijp er werkelijk geen kut van. Dan heb je een stampede, voorzien van alle competitiedrift, en dan gaan allerlei lui zich separeren omdat dat eerlijker zou zijn...
goed punt.....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:51 schreef devzero het volgende:
Wat mij betreft representeert fok!flock het fok forum en is het jammer dat sommigen switchen. Als er een geenstijl team was geweest bij dpc, dan had ik ook niet van hun verwacht dat ze ineens bij het fok team zouden komen omdat dat eerlijker zou zijn.
hehehequote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:32 schreef mcintosh het volgende:
Ik haat het als mensen een punt hebben
Ik blijf voorlopig zitten waar ik zit dan maar...
Schaam je maar niet, iedereen plaatst hier tvp's in de vorm van nutteloos geblaatquote:
Maarre ... wat is het verschil met de html output van bam?quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:57 schreef JapyDooge het volgende:
woah, ik heb ff een basic stats ding gemaakt in php![]()
Qua info vrijwel geen verschil, maar ik vind um wel mooi gemaaktquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:56 schreef devzero het volgende:
Maarre ... wat is het verschil met de html output van bam?
Leuk aantal punten voor je vandaag alquote:Op woensdag 29 maart 2006 02:04 schreef Chris.nl het volgende:
[..]
Qua info vrijwel geen verschil, maar ik vind um wel mooi gemaakt![]()
Heb ik een paar dagen op zitten broeddenquote:
Ons superkloon, ben benieuwd of ze het volhoudtquote:Op woensdag 29 maart 2006 02:09 schreef Chris.nl het volgende:
[..]
Heb ik een paar dagen op zitten broeddende volgende keer dat Dolly me inhaalt kan ik er niet meer overheen ben ik bang
![]()
ja als je een job afhebnt en die vertuurd krijg je normaal punten jah....quote:Op woensdag 29 maart 2006 07:28 schreef Polen het volgende:
Veel van mijn computers staan op 0 credits, nog altijd, op die website van bakerlab. Ik neem maar aan dat je credits zou moeten krijgen wanneer die client draait?
Naja, dat hoop je. Ik heb al een aantal keer gehad dat jobs wel worden opgestuurd maar dat er toch iets mis gaat en de client geen punten er voor claimt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 07:46 schreef gateway het volgende:
[..]
ja als je een job afhebnt en die vertuurd krijg je normaal punten jah....
ik weet niet, ik ken BAM verder niet en het gaat vast niet stabiel draaien met Winequote:Op woensdag 29 maart 2006 01:56 schreef devzero het volgende:
[..]
Maarre ... wat is het verschil met de html output van bam?
Jeej weer statsquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:56 schreef Jumparound het volgende:
een goed begin is het halve werk!
had gekundquote:Op woensdag 29 maart 2006 01:54 schreef devzero het volgende:
[..]
Je had ook even de stats kunnen posten.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:46 schreef Polen het volgende:
Ik kap ermee. Ik heb 11 x P4 staan maar als daarvan maar 3 succesvol draaien, die quota shit opspeelt en dat gezeik over andere teams moeten joinen omdat het dan eerlijker is heb ik er geen zin meer in. Ze zoeken het maar uit. Succes met de stampede.
Je hebt te veel error jobs zo te zien.... je moet eens kijken welke exit code die jobs hebben....quote:klik
Message Type: Warning Message
This message means that the BOINC Client Software attempted to obtain more work from a Project's Scheduling Server but was unable to do so because the Participant's Computer had already obtained the maximum number of Work Units allowed from the Project.
The Projects will set a maximum number of Work Units that they will allow any one Host CPU to process. This number is called the Daily Quota and is set to a reasonable value which is Project dependent. Once the Participant's Computer has processed this many Work Units it will not be allowed to obtain more. This prevents a single Host which is failing to process the Work Units due to errors (attempting to run the work, failing in seconds and then trying to get more work) from depleting the pool of available work.
In effect this Message is saying "You cannot crunch any work for this project today". It may indicate that you are crashing Work Units. Therefore you may want to check if there are error messages for completed Work Units. This may lead to suggested fixes.
van Tweakers:quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:58 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Jeej weer stats
Is die site waarin je je toe kan voegen aan de stampede offline?
Ik krijg steeds timeouts
enquote:SpeedKikker schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:12:
[...]
Shit... Het deel van het gebouw waar ik woon heeft geen internet meer. Geen idee wat er mis is maar er zal wel ergens een router uitgeklapt zijn![]()
Ik heb de scripts op een 2e machine neergezet om de stats aan de praat te houden, als alles morgenochtend nog niet werkt zal ik het aanmeldingsscript daar ook opzetten maar ik hoop eigenlijk dat ze het tegen die tijd wel opgelost hebben.
quote:SpeedKikker schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:24:
[...]
Nog niks gehoord, de machine draait prima maar de lijn ligt er nog steeds uit, ik ga zo is boos wat mensen bellen want dit duurt veels te lang. Ik heb de backup hier neergezet, daar staat het aanmeldformulier voor de stampede ook weer tussen.
Ik denk dat het makkelijk op te lossen is!quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:46 schreef Polen het volgende:
Ik kap ermee. Ik heb 11 x P4 staan maar als daarvan maar 3 succesvol draaien, die quota shit opspeelt en dat gezeik over andere teams moeten joinen omdat het dan eerlijker is heb ik er geen zin meer in. Ze zoeken het maar uit. Succes met de stampede.
klopt die jobs hangen dan vast... bij rosetta zijn ze d'r nog mee bezig.... (als je BAM hebt draaien zou die ze automatisch kunnen afbreken)quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:15 schreef Bruce117 het volgende:
Heb de laatste weken nogal eens last van jobs waarbij ik na een uur of 70 draaien erachter kom dat ze pas op 1 procent staan.
Heb het vermoeden dat deze dus nooit af komen, en daarom heb ik ze maar geabort.
Iemand anders ook nog last van ?
rosetta gaat zoiezo een hoop leden kosten , het hang sysdroom steekt steeds vaker de kop opquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:27 schreef mcintosh het volgende:
Verdorie dat "leave in memory" gaat ons nog een hoop leden schelen den k ik
Goh een post zonder dat adres erbij voor je stats...quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:29 schreef JapyDooge het volgende:
lolwaar is die functie eigenlijk goed voor
(dat ie uitstaat dan heh)
Done btwquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:31 schreef devzero het volgende:
Als je nick nou ook zou willen veranderen van JoOlz naar [DPC]FOKschaap~Jo0lz dan is iedereen blij hier
is een bekend probleem, als je BAM gebruikt abort hij de jobs automatischquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:15 schreef Bruce117 het volgende:
Heb de laatste weken nogal eens last van jobs waarbij ik na een uur of 70 draaien erachter kom dat ze pas op 1 procent staan.
Heb het vermoeden dat deze dus nooit af komen, en daarom heb ik ze maar geabort.
Iemand anders ook nog last van ?
ik was gewoon dat scriptje aan het maken en wilde even laten zien dat ie verandert wasquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:51 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Goh een post zonder dat adres erbij voor je stats...
Maar goed, ik zit nu in Team Fok! Flock.
je kunt hierquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:15 schreef nlboy het volgende:
Mmm... ik heb BONIC uitgezet. Op de site heb ik ingestelt dat ze max 60% van de processor mogen gebruiken. Maar ondertussen blijft ie bij taakbeheer op 100% staan. Ik heb ook een aantal keer Update gedrukt bij BONIC, maar helaas helpt dat niet. Dus ik heb het maar uitgezet, want mijn PC werd nu wel redelijk traag en vind 100% teveel stroom kosten voor de hele dag.
Dat staat al ingesteld, maar helaas heeft het geen effect.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:22 schreef valing het volgende:
[..]
je kunt hier
Do work while computer is in use? op no zetten en
Do work only between the hours of instellen
Ja ik vind er naast de genoemde punten niet zoveel aan, op een of andere manier minder dan FaD ofzo.. En dat gezeik dat ik de hele tijd naar die client moet gaan zitten kijken omdat ze failen.. (preempt stond al op yes).quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:22 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik denk dat het makkelijk op te lossen is!
Heb je op je rosetta account het vinkje bij "yes" staan onder "leave in memory when preempted" ?
Oh wacht er staat ook iets over een ander team joinen... dat had ik niet gezien
Voorlopig is alleen Fjolle bij een ander stampede team EN alle punten die gehaald worden onder WELK stampede team dan ook blijven hoe dan ook voor het FOK! team.
Stampede teams en normale team zijn wat anders, is maar virtueel.
Ma goed volgens mij heb je er weinig zin anHet moet wel leuk blijven natuurlijk
toch vaag, hier draait het perfectquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:09 schreef Polen het volgende:
[..]
Ja ik vind er naast de genoemde punten niet zoveel aan, op een of andere manier minder dan FaD ofzo.. En dat gezeik dat ik de hele tijd naar die client moet gaan zitten kijken omdat ze failen.. (preempt stond al op yes).
FaD was installeren en gaan, zoveel tijd heb ik er nog wel voor maar ik heb het gewoon té druk om me ook nog ermee bezig te moeten houden. En als ik dan merk dat ik me ga zitten opwinden vanochtend kan ik er beter mee ophouden. Mijn 'bescheiden' bijdrage () kan best gemist worden.
NEE die kan niet gemist wordenquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:09 schreef Polen het volgende:
[..]
Ja ik vind er naast de genoemde punten niet zoveel aan, op een of andere manier minder dan FaD ofzo.. En dat gezeik dat ik de hele tijd naar die client moet gaan zitten kijken omdat ze failen.. (preempt stond al op yes).
FaD was installeren en gaan, zoveel tijd heb ik er nog wel voor maar ik heb het gewoon té druk om me ook nog ermee bezig te moeten houden. En als ik dan merk dat ik me ga zitten opwinden vanochtend kan ik er beter mee ophouden. Mijn 'bescheiden' bijdrage () kan best gemist worden.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Fjolle het volgende:
Sorry
Zondequote:Op woensdag 29 maart 2006 12:15 schreef nlboy het volgende:
Mmm... ik heb BONIC uitgezet. Op de site heb ik ingestelt dat ze max 60% van de processor mogen gebruiken. Maar ondertussen blijft ie bij taakbeheer op 100% staan. Ik heb ook een aantal keer Update gedrukt bij BONIC, maar helaas helpt dat niet. Dus ik heb het maar uitgezet, want mijn PC werd nu wel redelijk traag en vind 100% teveel stroom kosten voor de hele dag.
Doe niet zo raar, idioot! Alleen maar omdat ik gefrustreerd word van 8 pc's met errors.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Fjolle het volgende:
Sorry als ik in mijn domme onschuld anderen beledigd heb, dit was zeer zeker niet de bedoeling.
Als jullie liever hebben dat ik ermee kap, zeg het maar, dan gaat de stekker eruit.
Ik vind dit heel moeilijk om neer te typen, na alles wat we het laatste jaar samen gedaan hebben, maar meen het wel.
Nee joh GEK!quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Fjolle het volgende:
Sorry als ik in mijn domme onschuld anderen beledigd heb, dit was zeer zeker niet de bedoeling.
Als jullie liever hebben dat ik ermee kap, zeg het maar, dan gaat de stekker eruit.
Ik vind dit heel moeilijk om neer te typen, na alles wat we het laatste jaar samen gedaan hebben, maar meen het wel.
Welkomquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:37 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik zit nu in de FOK! Flock
Van 1 april tot eind april? of watquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:53 schreef mcintosh het volgende:
Oh voor wie het nog niet weten:
De Stampede Stats staan daar
Op 1 april worden ze gereset, omdat dan de stampede echt begint
Jep hele maand aprilquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:57 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
Van 1 april tot eind april? of wat
neeeeeeee!! niet stoppen!! tis allemaal gewoon wat miscommunicatie, en ik zou ook gek worden als de pc steeds errors zou geven bij jobs (of zoals bij me vriendin dat boinc heletijd zeurt "could not connect to client)quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:27 schreef Fjolle het volgende:
Draait prima met Wine.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:34 schreef JapyDooge het volgende:
en het gaat vast niet stabiel draaien met Wine
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de limit op cpu tijd op 24 uur hebben gezet; daarna wordt de job afgebroken. Zal wel in rosetta versie 4.83 komen/zitten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:15 schreef Bruce117 het volgende:
Ik lees net op XS dat 4.83 uit is sinds vanochtend... ff zoekenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze de limit op cpu tijd op 24 uur hebben gezet; daarna wordt de job afgebroken. Zal wel in rosetta versie 4.83 komen/zitten.
edit: ah ik zie dat valing me voor was.
hmm, ik heb em @ ubuntu bak geinstalleerd met apt-get en daar draait boinc standaard als servicequote:Op woensdag 29 maart 2006 19:37 schreef Intrepidity het volgende:
Nog een vraagje, heb de Linux-client op mijn servertje geinstalleerd, en kan deze via een SSH-sessie starten met run_client, alleen zodra dit SSH venster afgesloten wordt kapt rosetta er ook mee, hoe voorkom ik dit? kan ik rosette als soort van service draaien onder linux?
1 |
Ik doe hier 13 jobs per dagquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:34 schreef Renesite het volgende:
Heb al een stuk of 7 jobs af in minder dan 1 dag![]()
eronymus zei het al idd, heb ze weggehaald....quote:Op woensdag 29 maart 2006 23:30 schreef Chris.nl het volgende:
die stats kloppen nie met [url=http://stats.wilc0.com/subteam.php?name=[DPC]FOKschaap&date=2006-03-29]deze[/url]
1 2 3 4 | gentoo 5.2.14 1567 3791 5358 gruntec 5.2.14_SSE2 2996 4948 7944 gruntec 5.3.6_x86_64 4080 12022 16102 |
1 2 3 | truxoft 5.3.6.tx12-sse2 2499 8099 10598 gruntec 5.2.13_P4_Athlon64_SSE2 2735 8449 11184 |
oftewel hij download geen rosetta client en je hebt dus niet zoveel aan deze boinc versiequote:2006-03-29 23:32:09 [rosetta@home] Message from server: platform 'x86_64-unknown-linux-gnu' not found
1 |
quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:01 schreef devzero het volgende:
1 gruntec 5.3.6_x86_64 4080 12022 16102
chrashen? Wat doet ie dan? (of juist niet?)quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:41 schreef Bruce117 het volgende:
Helaas, ik weet niet wat het is, maar op 2 PC's crasht BOINC op dit moment.
Opnieuw opstarten of installeren helpt niet.
Van mij hoeven dus geen punten meer verwacht te worden![]()
Ik ga je pakken gateway!quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:19 schreef gateway het volgende:
[..]
chrashen? Wat doet ie dan? (of juist niet?)
Welkom in onze mooie groene weiquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:57 schreef briana_muirinn het volgende:
Zo, nieuw schaapje erbij! ben al op 66% met mijn eerste bestand, in 1 uur 26 minuten
Boinc start op, en bevriest dan. Kan dus helemaal niets meer behalve het killen van het process.quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:19 schreef gateway het volgende:
[..]
chrashen? Wat doet ie dan? (of juist niet?)
Je moet dan rechtsonder dan eventjes het programma openen, en daarna doethet het weer.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:15 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Boinc start op, en bevriest dan. Kan dus helemaal niets meer behalve het killen van het process.
Reageert nergens meer op, en CPU gebruik is niet zoals verwacht als Boinc draait.
![]()
Dank voor het welkom!quote:
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je moet dan rechtsonder dan eventjes het programma openen, en daarna doethet het weer.
Helemaal afsluiten, alles met boinc of rosetta uit de taskmanager halen en opnieuw opstarten.quote:
WTF netjesquote:Op donderdag 30 maart 2006 07:01 schreef devzero het volgende:
mcintosh wees me er laatst op dat er een (nieuwe) 64-bits versie van boinc voor linux is op gruntec en daarom maar een paar benchmarks gedraaid.
Het systeem: AMD Athlon 64 3200+, 2 GB ram, Gentoo (redelijk recente portage), gcc 3.4.5. Alle versies gerund vanaf de command line met "-run_cpu_benchmarks", iedere versie 3x gedraaid en daar het gemiddelde van genomen. De gentoo versie, is de versie die in mijn portage zat, gecompileerd met "standaard opties" als -O2.
Linux
[ code verwijderd ]
(naam, versie, whetstone, dhrystone, som)
Omdat ik toch nog ergens een kale windows op deze schijf had liggen, even een vergelijking. Dit is een redelijk kale windows XP met SP2. Clients gedraaid vanaf de cmd-line, ook met -run_cpu_benchmarks.
Windows
[ code verwijderd ]
Ik kon mijn ogen niet geloven: de 64-bits linux versie RULES! Ik begrijp niet hoe guntec deze zoveel sneller heeft gekregen; iets van 5x zo snel als de standaard linux boinc client, die overigens een stuk trager is dan de standaard windows boinc client, maar toch. Kan iemand met linux en een amd 64 deze cijfers bevestigen?
Ohja, 1 minpuntje:
[..]
oftewel hij download geen rosetta client en je hebt dus niet zoveel aan deze boinc versieTijd om "gruntec" eens te mailen of hij een speciale versie voor rosetta wil compileren met de "--build=i686-pc-linux-gnu" flag voor configure.
Helaas, ook dat werkt niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:53 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Helemaal afsluiten, alles met boinc of rosetta uit de taskmanager halen en opnieuw opstarten.
Misschien helpt dat?
Valt wel mee toch? Er zijn ook jobs van 16+ uur hoorquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:08 schreef JapyDooge het volgende:
Job: TOP_SAMPLE_1ogw_402_290_0
Status: Working
kan vanaf mn werk niet veel meer zien maar deze is nu al 3 uren bezig
edit: http://84.83.83.177/BOINC
Edit: hij's klaaralleen nu weer zoeen gestart:
Job: TOP_SAMPLE_1ogw_401_4036_0
Status: Working
Jamaarquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:40 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Er zijn ook jobs van 16+ uur hoor
hmmz es ff checken als ik thuis ben danquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:21 schreef Jumparound het volgende:
kan je volgens mij ook instellen
ff neuzen op het rozetta forum
of in je prevs
Oh ik zit net even naar je benchnark scores te kijken, die zijn volgens mij wat laag. Dat wil zeggen, bij een hogere benchmark krijg je meer punten voor zelfde resultaat.quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:30 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Dank voor het welkom!
Die eerste job is in 1 uur 53 minuten gegraasd, de tweede is voor de helft af nu, is dat een beetje een fatsoenlijk tempo voor een 2.4 ghz pentium?
Zo is het bij mij wel! Met opstarten zit hij vast, ik klik rechtsonder op het icoontje en hij doet hetquote:
Jep, als je dit download, en uitpakt. En dan met die bestanden de bestanden in de BOINC folder vervangt, krijg je een hoop meer puntjesquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:32 schreef briana_muirinn het volgende:
mcintosh, ik heb de rahhandleiding gevolgd, boinc gedownload (5.2.13), een rosetta account gemaakt onder dutch power cows door de directe link te volgen en het installatiegebeuren verder gevolgd.
Bij de instellingen van de boinc manager vond ik een benchmark, die heb ik gedraaid. Even later nog een keer, toen kwam hij iets hoger uit. Ik neem aan dat dat de benchmark is die je bedoelt?
Ik zou niet weten wie dat is, namen verschillen soms van forum namenquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:15 schreef AES_koetje het volgende:
Bij de update van 19:00 uur is opeens ~Ongeduldige verdwenen. Wij vonden het juist hardstikke leuk om op z'n minst 1 Fokker in ons team te hebben. Hij was al verwelkomd op het forum. Iemand![]()
Gedaan, benchmark gedraaid en het scheelt aardig wat! Dank!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:34 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jep, als je dit download, en uitpakt. En dan met die bestanden de bestanden in de BOINC folder vervangt, krijg je een hoop meer puntjesVoordat je dat doet even BOINC afsluiten
Ervantuigaande dat je windows draait
No problem, mooi dat je meedoetquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:35 schreef briana_muirinn het volgende:
[..]
Gedaan, benchmark gedraaid en het scheelt aardig wat! Dank!!
Als er eenmaal een error ontstaat kun je daar niks meer mee helaas...quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:48 schreef JeeWeeBee het volgende:
Een aantal projecten die ik had draaien zijn mislukt (computational errors waarschijnlijk door de screensaver, want sinds ik de Rosetta screensave uitheb, gebeurt dit niet meer.
De proecten waren al op 80%. Enig idee hoe ik ze toch nog verder kan uitvoeren?
Goed bezigquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:04 schreef Intrepidity het volgende:
Na 3 dagen rekenen de 1000-credits grens doorbroken
Haaai!quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:25 schreef devzero het volgende:sanne. Ja had ook een mail van seti dat ze dringend donaties nodig hebben
Is al geweestquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:30 schreef Sanne het volgende:
[..]
Haaai!
Kreeg ook een berichtje van IIschots dat men niemand weet voor een praatje op Fokradio. Is dat niets voor jou, woordvoerder van Fokschaap?
Aha! Oldbies en Lushies zijn mijn specialiteit idd.quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:33 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Is al geweest
We wilden jou ook nog inschakelen om de oldbies of de Lush vrouwen weer in te schakelen
of ws dat iemand anders...quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:35 schreef Sanne het volgende:
[..]
Aha! Oldbies en Lushies zijn mijn specialiteit idd.
Nee hoor, je hebt het helemaal goed. Ik was diegene die voor FAD oldbies en lushies ging ronselen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |