Mengsmering bij de pomp is toch altyd 1:50 of heb ik het mis ??quote:Op maandag 27 maart 2006 12:05 schreef Kolkie het volgende:
Even met een tankje (5 liter bv., her en der wel verkrijgbaar (denk aan automaterialenzaken)) naar het tankstation en vragen om mengsmering in die verhouding.
Gronden zal wel grounden zijn ofwel aarden.
Ja, zolang je maar twee takt olie daarvoor gebruikt, wel in de goede verhouding natuurlijkquote:Op maandag 27 maart 2006 12:08 schreef Conflict het volgende:
Kan je er geen euro 95 met wat olie in flikkeren ofzo?
Mits je de juiste verhouding hebt. 1 liter olie op 50 liter bezine volgens mijquote:Op maandag 27 maart 2006 12:08 schreef Conflict het volgende:
Kan je er geen euro 95 met wat olie in flikkeren ofzo?
Kwestie van uitzoeken hoe groot je benzinetank is, als die bijna vol is de juiste hoeveelheid olie erbij mikkenquote:Op maandag 27 maart 2006 12:10 schreef Conflict het volgende:
Het is namelijk voor mijn bootje. In dat bootje ga ik euro 95 met loodvervanger gooien. Als ik deze benzine nou ook kan mengen, dan kan ik dat allemaal in een keer tegelijk tanken en ter plekke mengen.
4.2 literquote:Op maandag 27 maart 2006 12:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Kwestie van uitzoeken hoe groot je benzinetank is, als die bijna vol is de juiste hoeveelheid olie erbij mikken
Als die bijna vol is, ongeveer 0,1 liter olie erbij en je bent klaarquote:
Nee, bij ieder tankstation kan je tweetakt olie kopenquote:Op maandag 27 maart 2006 12:18 schreef Conflict het volgende:
Ok, gewoon dezelfde olie als die ik in mijn auto gooi?![]()
Is al gezegd...tweetakt moet het zijn.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:18 schreef Conflict het volgende:
Ok, gewoon dezelfde olie als die ik in mijn auto gooi?![]()
O nou ja sorry hoor. Ik heb er echt geen verstand van. Ik weet niet eens wat tweetakt is.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Is al gezegd...tweetakt moet het zijn.
Het zou zo makkelijk zijn om het echt zelf te mengen. Ik heb een klein bootje en dan is het vervelend om twee soorten benzine mee te moeten nemen. Ter plekken mengen is veel handiger. Maar zo moet het wel lukken, tweetakt-olie en euro 95quote:Op maandag 27 maart 2006 12:22 schreef Chinless het volgende:
Je moet bij bekend tankstation gewoon 1 liter 2takt olie halen, dat vermengen met 50l benzine.
Als het niet lukt met 50l hebben ze ook voorgemengt staan, dit kost alleen in het algemeen uurder
quote:Op maandag 27 maart 2006 12:35 schreef Hugster het volgende:
Heb je geen agregaat met een 4 takt Honda blokje?
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden zonder zo'n Honda dingBehalve dan de grote diesel generatoren
En als ik 'm gewoon op de grond neerzet, op de tegels bijvoorbeeld?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:04 schreef IBAZ het volgende:
als het een stalen boot is kan je de romp gebruiken als aarde (gronden zoals jij zegt).
loodvervanger in een 2takt?quote:Op maandag 27 maart 2006 12:10 schreef Conflict het volgende:
Het is namelijk voor mijn bootje. In dat bootje ga ik euro 95 met loodvervanger gooien. Als ik deze benzine nou ook kan mengen, dan kan ik dat allemaal in een keer tegelijk tanken en ter plekke mengen.
tussen de tegels een stukje in de grond stouwen...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
En als ik 'm gewoon op de grond neerzet, op de tegels bijvoorbeeld?
Ik snap niet waar ik die draad dan aan moet bevestigen.
quote:Op maandag 27 maart 2006 12:07 schreef Festini het volgende:
[..]
Mengsmering bij de pomp is toch altyd 1:50 of heb ik het mis ??![]()
De aggregaat gaat toch mee op een boot!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:04 schreef Youp het volgende:
[..]
tussen de tegels een stukje in de grond stouwen...
ohja ik zie hetquote:Op maandag 27 maart 2006 15:10 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De aggregaat gaat toch mee op een boot!
Geen ideequote:Op maandag 27 maart 2006 16:32 schreef Metro2005 het volgende:
Hoe lang heb je nou stroom van zo'n ding?
Deze is gloednieuw!quote:Op maandag 27 maart 2006 15:06 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Volgens mij hebben bepaalde blokken (vaak oudere schat ik zo in) een andere verhouding nodig, bv. 1:25. Hier bij de local pomp kun je het ook met een beetje rekenwerk in elke gewenste verhouding krijgen.
En dat aardstokkie druk je lijkt me gewoon tussen 2 tegels in de grond/zand.
Vooral je een na laatste tip was erg nuttig. Het is juist waar ik bang voor ben, vonken in mijn bootje, dan is de kans groot dat alles in de fik vliegt bij een eventueel benzinelek.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:34 schreef Blackheart het volgende:
Effe duidelijk wezen.
Je aggregaat kan werken op elke benzine die je commercieel koopt. 77 octaan is gewoon niet te koop hier. 91octaan misschien. Maar het maakt niet uit, al flikker je 135 octaan vliegtuigbenzine erin.
Wat wel uitmaakt is de goed gemengde Benzine/olie. Dit is dus 2 takt olie die bij elke scooterzaak en benzinestation te koop is.
Nu het gronden of aarden. Dit is om te voorkomen dat een vonk die overslaat tussen het aggregaat en de omgeving benzinedampen laat ontvlammen. Dit is , als je het op je bootje gebruikt, redelijk simpel, een aardingskabel- geel/groen - aan je aardingspunt op het aggregaat zetten, en aan de andere zijde ergens op de romp.
Net zoals je de - van je caraudio op het chassis zet.
Dat is snelquote:Op maandag 27 maart 2006 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
tt op verzoek veranderd!
Maak er ff aggregaat vanquote:Op maandag 27 maart 2006 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
tt op verzoek veranderd!
Lijkt me niet... Schiet dat ding elke keer in de beveiliging...quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:29 schreef Ridocar het volgende:
Je hebt van die verlengcontactdozen met ingebouwde spanningsbeveiliging (voor computers ed). Ik weet niet of die volstaan.
Ik wil graag een computer in de boot bouwen met een tft scherm zodat ik met Wingps en een ontvanger kan navigerenquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb je een boot met elektromotor ofzo, en ga je dan hybriden- varen?![]()
Als dat zou kunnenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Navigeren yeah right, je wil gewoon Fok!ken midden op het meer![]()
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:15 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou een UPS gebruiken als spanningsstabilisator c.q. overspanningsbeveiliging. De stroom die een goedkope aggregaat levert is doorgaans niet zuiver genoeg, waardoor elektronisch apparatuur helemaal kan flippen of zelfs schade oplopen. Het is ook zeer belangrijk dat je je aggregaat goed aardt om een 'zwevende nul' te vookomen.
Ik heb er eentje gekocht van 40 euro (325VA) en weegt ongeveer 2 á 3 kilo.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
Neem de allerkleinste UPS die je kunt vinden. Als de UPS te groot is, dan zal deze de aggregaat te zwaar belasten, waardoor de spanning zakt en de UPS overgaat op noodstroom. En bij mijn weten laden ze niet als deze op noodstroom staat, oftewel, dan heb je geen ruk meer aan de UPSquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
Ik denk dat het vele malen duurder is dan stroom uit het stopcontact. Het maakt ook geluid, niet echt fijn voor in de woonkamer.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:59 schreef Aarde het volgende:
is zo'n aggregaat duur in gebruik? duurder dan gewoon stroom uit het stopcontact bv? en maakt het niet een ontzettende herrie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |