Mengsmering bij de pomp is toch altyd 1:50 of heb ik het mis ??quote:Op maandag 27 maart 2006 12:05 schreef Kolkie het volgende:
Even met een tankje (5 liter bv., her en der wel verkrijgbaar (denk aan automaterialenzaken)) naar het tankstation en vragen om mengsmering in die verhouding.
Gronden zal wel grounden zijn ofwel aarden.
Ja, zolang je maar twee takt olie daarvoor gebruikt, wel in de goede verhouding natuurlijkquote:Op maandag 27 maart 2006 12:08 schreef Conflict het volgende:
Kan je er geen euro 95 met wat olie in flikkeren ofzo?
Mits je de juiste verhouding hebt. 1 liter olie op 50 liter bezine volgens mijquote:Op maandag 27 maart 2006 12:08 schreef Conflict het volgende:
Kan je er geen euro 95 met wat olie in flikkeren ofzo?
Kwestie van uitzoeken hoe groot je benzinetank is, als die bijna vol is de juiste hoeveelheid olie erbij mikkenquote:Op maandag 27 maart 2006 12:10 schreef Conflict het volgende:
Het is namelijk voor mijn bootje. In dat bootje ga ik euro 95 met loodvervanger gooien. Als ik deze benzine nou ook kan mengen, dan kan ik dat allemaal in een keer tegelijk tanken en ter plekke mengen.
4.2 literquote:Op maandag 27 maart 2006 12:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Kwestie van uitzoeken hoe groot je benzinetank is, als die bijna vol is de juiste hoeveelheid olie erbij mikken
Als die bijna vol is, ongeveer 0,1 liter olie erbij en je bent klaarquote:
Nee, bij ieder tankstation kan je tweetakt olie kopenquote:Op maandag 27 maart 2006 12:18 schreef Conflict het volgende:
Ok, gewoon dezelfde olie als die ik in mijn auto gooi?![]()
Is al gezegd...tweetakt moet het zijn.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:18 schreef Conflict het volgende:
Ok, gewoon dezelfde olie als die ik in mijn auto gooi?![]()
O nou ja sorry hoor. Ik heb er echt geen verstand van. Ik weet niet eens wat tweetakt is.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Is al gezegd...tweetakt moet het zijn.
Het zou zo makkelijk zijn om het echt zelf te mengen. Ik heb een klein bootje en dan is het vervelend om twee soorten benzine mee te moeten nemen. Ter plekken mengen is veel handiger. Maar zo moet het wel lukken, tweetakt-olie en euro 95quote:Op maandag 27 maart 2006 12:22 schreef Chinless het volgende:
Je moet bij bekend tankstation gewoon 1 liter 2takt olie halen, dat vermengen met 50l benzine.
Als het niet lukt met 50l hebben ze ook voorgemengt staan, dit kost alleen in het algemeen uurder
quote:Op maandag 27 maart 2006 12:35 schreef Hugster het volgende:
Heb je geen agregaat met een 4 takt Honda blokje?
Ik wist niet eens dat die dingen bestonden zonder zo'n Honda dingBehalve dan de grote diesel generatoren
En als ik 'm gewoon op de grond neerzet, op de tegels bijvoorbeeld?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:04 schreef IBAZ het volgende:
als het een stalen boot is kan je de romp gebruiken als aarde (gronden zoals jij zegt).
loodvervanger in een 2takt?quote:Op maandag 27 maart 2006 12:10 schreef Conflict het volgende:
Het is namelijk voor mijn bootje. In dat bootje ga ik euro 95 met loodvervanger gooien. Als ik deze benzine nou ook kan mengen, dan kan ik dat allemaal in een keer tegelijk tanken en ter plekke mengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |