Als dat zou kunnenquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Navigeren yeah right, je wil gewoon Fok!ken midden op het meer![]()
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:15 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou een UPS gebruiken als spanningsstabilisator c.q. overspanningsbeveiliging. De stroom die een goedkope aggregaat levert is doorgaans niet zuiver genoeg, waardoor elektronisch apparatuur helemaal kan flippen of zelfs schade oplopen. Het is ook zeer belangrijk dat je je aggregaat goed aardt om een 'zwevende nul' te vookomen.
Ik heb er eentje gekocht van 40 euro (325VA) en weegt ongeveer 2 á 3 kilo.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
Neem de allerkleinste UPS die je kunt vinden. Als de UPS te groot is, dan zal deze de aggregaat te zwaar belasten, waardoor de spanning zakt en de UPS overgaat op noodstroom. En bij mijn weten laden ze niet als deze op noodstroom staat, oftewel, dan heb je geen ruk meer aan de UPSquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
Ik denk dat het vele malen duurder is dan stroom uit het stopcontact. Het maakt ook geluid, niet echt fijn voor in de woonkamer.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:59 schreef Aarde het volgende:
is zo'n aggregaat duur in gebruik? duurder dan gewoon stroom uit het stopcontact bv? en maakt het niet een ontzettende herrie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |