abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36468962
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:18 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Navigeren yeah right, je wil gewoon Fok!ken midden op het meer
Als dat zou kunnen
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:15:38 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_36469181
Ik zou een UPS gebruiken als spanningsstabilisator c.q. overspanningsbeveiliging. De stroom die een goedkope aggregaat levert is doorgaans niet zuiver genoeg, waardoor elektronisch apparatuur helemaal kan flippen of zelfs schade oplopen. Het is ook zeer belangrijk dat je je aggregaat goed aardt om een 'zwevende nul' te vookomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_36469274
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:15 schreef ACT-F het volgende:
Ik zou een UPS gebruiken als spanningsstabilisator c.q. overspanningsbeveiliging. De stroom die een goedkope aggregaat levert is doorgaans niet zuiver genoeg, waardoor elektronisch apparatuur helemaal kan flippen of zelfs schade oplopen. Het is ook zeer belangrijk dat je je aggregaat goed aardt om een 'zwevende nul' te vookomen.
Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
pi_36469450
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

Zo'n UPS zou ik aan de aggregaat kunnen hangen en daar mijn apparatuur op aansluiten? Wat kost zo'n ding? En het mag echt niet te zwaar zijn!
Ik heb er eentje gekocht van 40 euro (325VA) en weegt ongeveer 2 á 3 kilo.
Het handige is, dat als je aggregaat uitvalt, je nog een half uur tot een paar uur (ligt eraan hoeveel stroom je verbruikt) door kunt fokken.
pi_36469515
Wat voor een boot ga je trouwens gebruiken?

Het is denk ik ook voor het benzine-verbruik van het aggregaat beter om een simpel laptopje te gebruiken dan een volledige computer.

woensdag 29 maart 2006 @ 19:14:36 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_36470640
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:19 schreef Conflict het volgende:
Neem de allerkleinste UPS die je kunt vinden. Als de UPS te groot is, dan zal deze de aggregaat te zwaar belasten, waardoor de spanning zakt en de UPS overgaat op noodstroom. En bij mijn weten laden ze niet als deze op noodstroom staat, oftewel, dan heb je geen ruk meer aan de UPS

De zojuist genoemde van 325VA is zo'n beetje het maximum voor jouw aggregaat. Voorbeeld:

http://apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BE325%2DGR&fnl=4605,2&fnl_basket=4605,3c
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_37185568
is zo'n aggregaat duur in gebruik? duurder dan gewoon stroom uit het stopcontact bv? en maakt het niet een ontzettende herrie
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_37185613
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 14:59 schreef Aarde het volgende:
is zo'n aggregaat duur in gebruik? duurder dan gewoon stroom uit het stopcontact bv? en maakt het niet een ontzettende herrie
Ik denk dat het vele malen duurder is dan stroom uit het stopcontact. Het maakt ook geluid, niet echt fijn voor in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')