Kun je me ook vertellen waarom? Want het is toch beetje een 'andere' cultuur die niet aan je inherent is. Niet racistisch bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:14 schreef Monidique het volgende:
Nee hoor, ik voel me er niet ongemakkelijk bij.
sorry, ik snap je post niet helemaal denk ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
allochtonie moet een groot land zijn...
Welke cultuur? En waarom zou ik mij ongemakkelijk moeten voelen bij wezenlijk andere culturen? Alleen als ze ongemakopwekkend zijn, lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:16 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Kun je me ook vertellen waarom? Want het is toch beetje een 'andere' cultuur die niet aan je inherent is. Niet racistisch bedoeld hoor.
ik ook niet maar het heeft vast iets met dat woord 'allochtoons' te maken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:17 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
sorry, ik snap je post niet helemaal denk ik.
Als je niks tegen allochtonen hebt, waarom zit het je dan niet lekker?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:13 schreef The_Dijkstra het volgende:
Voor duidelijkheid, ik heb er weinig tegen jullie (allochtonen dus), toch zit dit mij niet helemaal lekker...
Begrijp je je post dus niet?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ik ook niet maar het heeft vast iets met dat woord 'allochtoons' te maken.
omdat ik vrij weinig te maken heb met zulke grote aantallen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:21 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als je niks tegen allochtonen hebt, waarom zit het je dan niet lekker?![]()
Ja, dat zul jij je inderdaad afvragen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:31 schreef gelly het volgende:
Hoe zie je of iemand allochtoon is vraag ik me dan af.
Niet muggenziften graag, ik sprak namelijk over niet-Westerse allochtoon. Die kun je regelmatig herkennen aan hun samen met elkaar toetrekken, hun tint, enz. No offence trouwensquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:31 schreef gelly het volgende:
Hoe zie je of iemand allochtoon is vraag ik me dan af.
Nou, het is een Marokkaans koffiehuis midden in Nederland. Nog nooit iets anders dan Marokjes gezien daar.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:26 schreef DennisMoore het volgende:
*voorspelbaar topic-verloop*.
Mensen die geen Nederlands willen spreken, vind ik geen Nederlander. Dat zijn in mijn ogen buitenlanders. En wanneer je omringd wordt door veel van zulke mensen, dan waan je je dus in het buitenland.
Overigens woon ik vlakbij een 'Multicultureel Koffiehuis'.
Wat er multicultureel aan is? Ehm... geen idee.
Wat moet je dan mee te maken hebben dan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:24 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
omdat ik vrij weinig te maken heb met zulke grote aantallen.
ja, en dat ze er zijn (met zovelen!) is het ultieme bewijs natuurlijk. Nog even en zij hebben het voor het zeggen want het is een georganiseerde groep en wie weet met een militaire tak. Wordt nog oppassen straks.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:29 schreef thewishmaster het volgende:
Het begint er inderdaad steeds meer op te lijken dat de Nederlanders zich moeten aanpassen aan de allochtonen ipv andersom.
Dan moet je "arabieren" in de topic titel zetten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:32 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Niet muggenziften graag, ik sprak namelijk over niet-Westerse allochtoon. Die kun je regelmatig herkennen aan hun samen met elkaar toetrekken, hun tint, enz. No offence trouwens
Eh? Daarmee bedoelde ik namelijk ook negroïde mensen, (surinamers, antillanen, etc).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Dan moet je "arabieren" in de topic titel zetten.
Wat is er mis mee dat ze met elkaar omgaan? Jij gaat toch ook met je familie of vrienden (als je die hebt) om?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:37 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Eh? Daarmee bedoelde ik namelijk ook negroïde mensen, (surinamers, antillanen, etc).
Zijn negroïde mensen niet-Westers?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:37 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Eh? Daarmee bedoelde ik namelijk ook negroïde mensen, (surinamers, antillanen, etc).
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:14 schreef Monidique het volgende:
Nee hoor, ik voel me er niet ongemakkelijk bij.
Hoe paranoia moet je zijn om te denken dat mensen dat expres doen omdat jij erbij staatquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:41 schreef Renesite het volgende:
Heb een heleboel tegen mensen die expres in het bijzijn van een Nederlander (of dus in het voorbeeld mij) in hun eigen taal praten, dan voel ik me redelijk kut moet ik zeggen![]()
Dat doen zequote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe paranoia moet je zijn om te denken dat mensen dat expres doen omdat jij erbij staat![]()
Dat zijn asociale rukkers.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat doen ze(Klasgenoten)
Serieus. Ik fiets naast een, en er komt een ander bij, en daar gaan ze, en ze lachen zich rot.
Nou, ik distancieer mezelf dan wel![]()
Naja, het valt me soms op.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Idd dat heeft verder niets te maken met het feit dat het allochtonen zijn.
Zoals de waard is...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:52 schreef thewishmaster het volgende:
In het geval dat mensen in jouw gezelschap een buitenlandse taal spreken, heb ik altijd het idee dat ze het over jou hebben. Dat hoeft niet zo te zijn, maar ze hebben in ieder geval de schijn tegen.
Je kan ze er niet op pakken omdat je het gewoon niet begrijpt...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:52 schreef thewishmaster het volgende:
In het geval dat mensen in jouw gezelschap een buitenlandse taal spreken, heb ik altijd het idee dat ze het over jou hebben. Dat hoeft niet zo te zijn, maar ze hebben in ieder geval de schijn tegen.
Wel vanwege taal, gedrag, het afzonderen en de groepsvorming.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:48 schreef Sidekick het volgende:
Ik voel me er niet ongemakkelijk bij. Het zou ook erg irrationeel zijn om je ongemakkelijk te voelen vanwege de huidskleur of kledingkeuze van anderen.
Klopt, alleen blijkt dat niet een relevant criterium te zijn voor de stelling van de TS. Voor hem is het aanblik van niet-Westerse allochtonen al voldoendequote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel vanwege taal, gedrag, het afzonderen en de groepsvorming.
Meer dan een mongooltje in Utrecht, denk ik.quote:M'goed. Wat weet iemand uit Sneek er nou van..
Je legt TS woorden in de mond, omdat er anders van je argument niets meer over blijft.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:57 schreef Sidekick het volgende:
Klopt, alleen blijkt dat niet een relevant criterium te zijn voor de stelling van de TS. Voor hem is het aanblik van niet-Westerse allochtonen al voldoende
Dan denk ik ook, mongooltjes weten niet zo heel veel.quote:Meer dan een mongooltje in Utrecht, denk ik.
Leuk altijd dat je iedere keer weer laat zien een ongelovelijke provinciaal te zijn die echt niets maar dan ook niets van dit soort onderwerpen afweet: omdat ze in autochtoon Roden en Greun amper voorkomen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe paranoia moet je zijn om te denken dat mensen dat expres doen omdat jij erbij staat![]()
Pssst, ik kom daar dus zelf ook vandaan.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Leuk altijd dat je iedere keer weer laat zien een ongelovelijke provinciaal te zijn die echt niets maar dan ook niets van dit soort onderwerpen afweet: omdat ze in autochtoon Roden en Greun amper voorkomen.
Sja, ik kan hem ook wel uit gaan leggen dat ik voor een bedrijf uit het westen des lands werk waar de helft van het personeel allochtoon is, dat ik naast een AZC woon en dat in groningen ook veel allochtonen worden, dat je hier wel relaxed een biertje kunt drinken met een Antilliaan of Marokkaan. In het noorden lijken we misschien bevooroordeeld maar uiteindelijk is men hier een stuk toleranter. Maar tegen zoveel frustratie is het zinloos met argumenten te komen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Pssst, ik kom daar dus zelf ook vandaan.
Kusje![]()
Serieus?quote:Op zondag 26 maart 2006 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik voel me er niet echt prettig bij. Trouwens ook niet bij de oprichting van de Partij voor Allochtone Nederlanders, die van mening is dat autochtone Nederlanders ook moeten inburgeren etc. De wereld op zijn kop. Dan voel ik me als autochtoon wel degelijk bedreigd en "overgenomen" ja.
Ik dacht dat je in je eentje printercartridges verving?quote:Op zondag 26 maart 2006 13:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, ik kan hem ook wel uit gaan leggen dat ik voor een bedrijf uit het westen des lands werk waar de helft van het personeel allochtoon is,
Was dat niet al een jaar of 2 geleden gesloten?quote:dat ik naast een AZC woon
Nee, het is daar toleranter omdat de verhoudingen nog normaal liggen. Er is een kleine minderheid moslims op een grote meerderheid autochtonen.quote:en dat in groningen ook veel allochtonen worden, dat je hier wel relaxed een biertje kunt drinken met een Antilliaan of Marokkaan. In het noorden lijken we misschien bevooroordeeld maar uiteindelijk is men hier een stuk toleranter. Maar tegen zoveel frustratie is het zinloos met argumenten te komen.
Als je het daar al erg vindt dan zou ik je niet aanraden richting de Randstad te verhuizen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
Pssst, ik kom daar dus zelf ook vandaan.
Kusje![]()
Niet voor lang hoor. Wij gaan verhuizen naar Apeldoorn!quote:Op zondag 26 maart 2006 14:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Apeldoorn is gelukkig nog schoon.
Moah... erg erg... het is hier gewoon (soms) net zo als overal..quote:Op zondag 26 maart 2006 15:01 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Als je het daar al erg vindt dan zou ik je niet aanraden richting de Randstad te verhuizen.
Ja okay, de 'grote steden' misschien.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:51 schreef DennisMoore het volgende:
Het maakt nogal uit of je in Groningen loopt of in Rotterdam zeg....
en hoe herken je de Nederlanders ??quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:32 schreef The_Dijkstra het volgende:
[..]
Niet muggenziften graag, ik sprak namelijk over niet-Westerse allochtoon. Die kun je regelmatig herkennen aan hun samen met elkaar toetrekken, hun tint, enz. No offence trouwens
Die Meki-shop is veel te duur!quote:Op zondag 26 maart 2006 22:34 schreef Meki het volgende:
[..]
en hoe herken je de Nederlanders ??
aan hun gierigheid ??![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |