Ik zie niks, maar goed, zal wel aan mijn verbaggerde beeldschermpje liggen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:00 schreef minolta het volgende:
rechtsonder
Maak-je-sensor-eens-schoon-topic.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:00 schreef minolta het volgende:
rechtsonder
neen helemaal nietquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:00 schreef Vampess het volgende:
Oops, ik moet m'n scherm is schoonmaken
Al geprobeert je lens schoon te maken?
Ik heb niet veel ervaring met krassen, iets wilds met je camera gedaan?
Nu je het zegt, volgens mij zijn het zwarte rondjes!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:02 schreef Sjoem het volgende:
Ik zie ze wel, het lijkt eigenlijk niet op stof.
Dat klinkt niet heel best, maar ik heb geen idee hoe gevoelig de sensor is voor dit soort dingen. Je had toch pas een 5D gekocht of niet?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:01 schreef minolta het volgende:
[..]
neen helemaal niet
enkel perongeluk met het topje van m'n blaasbalg sensor aangeraakt
Heel lichtjes maar .
Wat ben je toch grappigquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:02 schreef Furious het volgende:
[..]
Nu je het zegt, volgens mij zijn het zwarte rondjes!![]()
Kloptquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:03 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat klinkt niet heel best, maar ik heb geen idee hoe gevoelig de sensor is voor dit soort dingen. Je had toch pas een 5D gekocht of niet?
Gelukkig zit er nog een heel dun glasplaatje voor je sensor. Dus tenzij je hard op dat ding hebt lopen rammen zodat het glasplaatje inderdaad in contact komt met je sensor, is er niets aan de hand is het wat stof op je matglas, in je zoeker, op je lens, achter op je lens, of op je spiegel.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:01 schreef minolta het volgende:
[..]
neen helemaal niet
enkel perongeluk met het topje van m'n blaasbalg sensor aangeraakt
Heel lichtjes maar .
Sorry hoor, maar jij bent een 5D waardig?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:06 schreef minolta het volgende:
Wat moet ik er nu mee doen ?
Dan is het nu weer tijd voor een ......!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:07 schreef Repeat het volgende:
Het is geen krasje.
Hopelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:07 schreef Repeat het volgende:
Het is geen krasje.
Soppie, spons, zeem, you do the math.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:08 schreef minolta het volgende:
[..]
Hopelijk
anders weet ik wel wat te doen om de sensor te cleanen .
Met perslucht dacht ik
Onder dwang proberen misschien?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:10 schreef minolta het volgende:
Weet er iemand van jullie waar ik dit kan laten doen ?
Ik woon in brugge ik heb het al gevraagd aan Spector maar die wil het niet wagen
Perslucht kan olie in zitten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:08 schreef minolta het volgende:
[..]
Hopelijk
anders weet ik wel wat te doen om de sensor te cleanen .
Met perslucht dacht ik
Was de lucht niet gewoon vies?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:18 schreef minolta het volgende:
foto in het groot.
[[url=http://xs73.xs.to/pics/06126/groswrzerestrft.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dus ik zie op die foto vanonderen heel veel puntjes
en onderaan in het midden ongeveer zie ik een streep met veel puntjes .
Ik dacht dat het een kras was .Maar ik heb al gehoor dat dit niet zou zijn en dat het enkel stof is
Weet je het zeker? Pak eens een ander stukje lucht.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:23 schreef minolta het volgende:
[..]
Neen die vlekken staan ook op andere foto's
Lijkt me inderdaad verstandig. Deze foto's hebben veel weg van een rotte sensor, maar het is mogelijk dat de lucht echt vuil is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Pak eens een ander stukje lucht.
En er zit geen stof op je muur ofzo?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:26 schreef minolta het volgende:
Ik heb een foto van een witte muur daar staan precies dezelfde vlekken
en die in mijn ogen streep
Logischerwijs zou dat alleen op de oneven foto's moeten zijn dan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:31 schreef minolta het volgende:
Ik heb in de senor gekeken en ik zie een streep .(en enkele puntjes)
Dus dit wil zeggen dat overal op de foto die streep is te zien .
(Klopt dit dat er dan op elke foto die streep is te zien )
Nieuw woordjequote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Logischerwijs zou dat alleen op de oneven foto's moeten zijn dan.
Dus om de foto. Foto 1 wel, Foto 2 niet, Foto 3 wel, Foto 4 niet, Foto 5 wel.. etc.quote:
Eigenlijk denk ik een haartje. En de echt duidelijke puntjes stofjes.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:45 schreef minolta het volgende:
Wat denk jij Furios?
Een kras in sensor of een heleboel stofjes die een soort streep vormt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |