Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij vraagt wat het is. Die 2 links zijn daar beschrijvingen van. Wat hebben eigen woorden daar verder nog in te zoeken dan?
Of zijn ideeën zijn zo absurd dat ze niet kunnen kloppen, of zijn theoriën zijn zo absurd dat ze niet in het huidige kader te plaatsen zijn..quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:39 schreef Haushofer het volgende:
Misschien eist de wetenschap wel meer structuur. Da's heel iets anders dan "niet voorbereidt zijn". Niet alles wat voor een leek leukt klinkt, kun je concreet en constructief vertalen naar een theorie.
Jij bent degene die het wil weten. In dat naslagwerk staat het haarfijn uiteengezet. Veel leesplezierquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullenquote:Op vrijdag 14 april 2006 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.
Dat is waarquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:21 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullen
maar das meer ten overvloede natuurlijk![]()
We create reality and reality creates us.. heerlijke wisselwerking als je het mij vraagt![]()
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is waarMaar dan moet hij het niet als een wetenschappelijke theorie brengen of er een wetenschappelijke theorie mee proberen te ontkrachten. Ter indicatie: volgens rude zijn 'theorie' is het makkelijker om naar achter te lopen in een bewegende trein dan naar voren. Je zou dus op het toilet goed uit moeten kijken dat je niet de verkeerde kant op staat
Ook zou het GPS systeem niet kunnen werken. Zaken die dus niet kloppen met de praktijk.
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
Het enige wat ik stel is dat niet het licht beweegt maar wij. Wiskundig maakt dat geen moer uit omdat je i.p.v. c = 300.000km/sec ook 1 zou kunnen invullen. Beter nog zou het zijn om voor c 0 in te vullen omdat c onveranderlijk is.
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.quote:Ook maakt het uit welke kant je op pist in een trein. Je zult er niet veel van merken zelf, maar waarom denk je dat de draairichting van de aarde er wel toe doet bij raketlanceringen b.v? Heeft toch echt met een bewegingsrichting te maken.
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.quote:GPS systemen zouden natuurlijk gewoon blijven werken volgens mijn theorie. Wiskundig zullen we dan enkelle +jes in -nnetjes moeten veranderen. Dat is alles.
Ongeduldig joh?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef rudeonline het volgende:
Gaat A Tuin-hek reageren op deze post? ( liefts inhoudelijk..)
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.
[..]
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.
[..]
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.
Maar niet over versnelling.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzoquote:Over welke voorspelling van mij heb je het? En waaron zou je niet met een andere wiskundige formule op dezelfde uitkomst uit kunnen komen?
Een simpel voorbeeld..
2 + 3 = 5 of 1 + 4 = 5
10 - 5 = 5 of 7 -2 = 5
Hoezo geen versnelling?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar niet over versnelling.
[..]
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzo
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.quote:
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.
Want?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.quote:en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want?
[..]
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.
Wat begrijp ik niet aan de term relatief?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
.
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:25 schreef Devolution het volgende:
Rude, ik heb nog één vraag voor je. Ben je het ermee eens dat massa om te zetten is in energie en andersom (al is het maar in theorie)?
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste. En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.
quote:Op zondag 16 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.
Vanuit een referentiepunt buiten de trein wel ja.quote:Op zondag 16 april 2006 13:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste.
Want? Ga je nu echt beweren dat de pot met een andere snelheid gaat?quote:En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |