bedankt voor je nuttige bijdragequote:Op donderdag 23 maart 2006 22:52 schreef Burbo het volgende:
Nee nooit.
hetzelfde hier..quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:55 schreef The6thgate het volgende:
dat ik net klaar was met het typen van een sms en op het moment dat ik m wil verzenden krijg ik een sms van die persoon
Ik denk dat het hetzelfde is als dat je een bepaald type en merk auto rijd en het je eens opvalt hoeveel ervan dat type en merk rondrijden, terwijl die er ook waren toen je nog een andere auto had.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:10 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja wat ik vaak heb, dat ik een 'nieuw' (engels) woordje hoor op TV ofzo, waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb, en dat ik dat dan in de dagen erna kei vaak hoor. Misschien dat het me van tevoren nooit opviel, maar het is wel toevallig..
Dat heb ik ook wel eens jaquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:52 schreef JohnLennon het volgende:
Heel vreemd, ik heb wel eens bij mensen die ik al een heeeeele tijd niet meer gezien heb dat ik ze dan op een dag tegenkom, en sindsdien zie ik ze heel vaak weer :S
Zo zie je 'm nooit, zo zie je 'm heel vaak. En dan is dat niet omdat hij een langdurige vakantie heeft gehad..
tis gewoon appart![]()
Ik belde ooit mijn nicht op, terwijl zij exact op datzelfde moment mij opbelde. Wat er toe leidde dat ik haar ineens met haar zusje hoorde praten, toen ze bezig was mij op te bellen, zodra ik mijn nummer ingetoetst had. Dat was wel mafquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:57 schreef longinus het volgende:
Op vakantie, ik wil doorbellen naar familie waar ik uithang en krijg ik in gesprekstoon.
Na enkele keren bellen krijg ik kontakt, blijken ze mij ook te bellen![]()
En dat terwijl ik al 3 dagen niet gebeld had.
preciesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:14 schreef rotskibo het volgende:
toeval bestaat niet.
zeker maf jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:53 schreef aldo71 het volgende:
Ik heb wel de beste, al zeg ik het zelf.
Ik was laatst bij van Lees om wat op te halen. Ze hadden de week ervoor
op mijn voicemail ingesproken dat wat ik besteld had binnen was.
Ik sta daar in de rij en zie één van de medewerkers naar de telefoon lopen.
4 seconden later gaat mijn mobiel af.
"Met van leest, uw bestelling is er."
Dus ik zeg:
"Kijk eens voor je"
We keken elkaar aan en ik zeg "Hallo".
We hebben zeker 5 minuten dubbel gelegen.
Als dat niet toevallig is weet ik het ook niet meer.
Er zat wel een week tussen het eerste telefoontje en deze en dan precies de 5 minuten dat ik daar ben, belt hij me. Heel raar was dat.
Je denkt dat marokkanen niet op youtube zitten?quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Vandaag liep ik door de supermarkt, toen ik een klein Marokkaans jochie 'i'm a Barbie Girl' van Aqua hoorde zingen. Ik dacht nog, vaag...Hoe kan dat knulletje zo'n oud nummer kennen?
Nu net zit ik even rond te bladeren op www.YouTube.com te kijken...zie ik bij de meest recent bekeken filmpjes de clip 'Barbie Girl' staan. Heb die nu aanstaan...Zoiets is toch best heel erg toevallig?
Maken jullie ook weleens zoiets mee?
en dezelfde dag zag ik op een bloopers programma iemand van amerikan idols "im a barbie girl" zingen (het was een kerel met een piepstemmetje) En ik zit in amerika .. was het donderdag barbie girl dag ofzo ??quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Vandaag liep ik door de supermarkt, toen ik een klein Marokkaans jochie 'i'm a Barbie Girl' van Aqua hoorde zingen. Ik dacht nog, vaag...Hoe kan dat knulletje zo'n oud nummer kennen?
Nu net zit ik even rond te bladeren op www.YouTube.com te kijken...zie ik bij de meest recent bekeken filmpjes de clip 'Barbie Girl' staan. Heb die nu aanstaan...Zoiets is toch best heel erg toevallig?
nog wat gedaan dan ofzo?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:48 schreef Sylvana het volgende:
Ik zat van de week in de bus en toen stopte mijn bus bij een halte en aan de overkant van de straat stopte een andere bus bij een halte en toen keek ik naar die andee bus en toen keek ik recht in de ogen van een jongen die ik al 5/6 jaar via internet ken, maar nog nooit irl had gezien. Echt fucking toevallig
nee, bus reed gelijk weer weg en we hadden allebei al plannen, maar dus wel effe gebeld met elkaar dat het toch wel erg toevallig wasquote:
geen toeval.. aangezien dat niet bestaat... get a roomquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, bus reed gelijk weer weg en we hadden allebei al plannen, maar dus wel effe gebeld met elkaar dat het toch wel erg toevallig was
Bij mij ook!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:10 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja wat ik vaak heb, dat ik een 'nieuw' (engels) woordje hoor op TV ofzo, waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb, en dat ik dat dan in de dagen erna kei vaak hoor. Misschien dat het me van tevoren nooit opviel, maar het is wel toevallig..
Dat was een test... nu zal je niet naar de hemel mogenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:36 schreef Intxaurraga het volgende:
Een paar jaar geleden moesten ik en mijn zusje bij een supermarkt een een stapel papieren kopieren, bij een supermarkt, maar we kwamen een paar gulden tekort. Een man achter ons schoot ons te hulp. Aardig, dank u wel.
Een paar uur later stond diezelfde man volstrekt toevalligerwijs voor onze deur. Of ik een bloemetje wilde kopen voor het goede doel. En dat heb ik toen geweigerd. Soms voel ik me ik best een lul
.
Dat heeft Hij er wel heel dik boven op gelegd inderdaad...quote:Op zondag 26 maart 2006 00:37 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Dat was een test... nu zal je niet naar de hemel mogen
Dat is toevallig! Herman Finkers ook niet!quote:Op zondag 26 maart 2006 12:15 schreef JohnLennon het volgende:
wanneer een patient elke dag om 12 uur een toeval krijgt, noem ik dat geen toeval meer
Finkersquote:Op zondag 26 maart 2006 17:45 schreef haarb0l het volgende:
[..]
Dat is toevallig! Herman Finkers ook niet!
Waarschijnlijk was je er juist wél onbewust mee bezig.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:44 schreef haarb0l het volgende:
Vanmorgen droomde ik dat ik mijn mobiel ergens op een boot had laten liggen...
bellen mijn ouders vanochtend op dat ik 'm bij hen had laten liggen - terwijl ik daar geen idee van had, dus was er ook niet onbewust mee bezig... :-S
Dromen ZIJN je onderbewust zijn grapjasquote:Op zondag 26 maart 2006 11:44 schreef haarb0l het volgende:
Vanmorgen droomde ik dat ik mijn mobiel ergens op een boot had laten liggen...
bellen mijn ouders vanochtend op dat ik 'm bij hen had laten liggen - terwijl ik daar geen idee van had, dus was er ook niet onbewust mee bezig... :-S
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Zag een aantal jaar geleden dat Aerosmith in Nederland kwam. Een gozer die ik al ja-ren uit het oog verloren was en ik hadden ooit eens gezegd: als die nog eens komen, gaan we samen! Ik denk net na over hoe ik aan zijn telefoonnummer kan komen (via via via vrienden e.d.)...belt hij net.
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:39 schreef Jazzkip het volgende:
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
Op m'n ipod heb ik nog wat rommel staan die ik eigenlijk nooit draai voor het geval dat ik uitgeluisterd raak op de huidige nummers. Ik heb er dus ook een poosje terug Aqua op gedonderd.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:43 schreef Aventura het volgende:
Fijn dat je het topique ff doorgebladerd hebt trouwens, echt top!quote:Op maandag 27 maart 2006 17:57 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Soms is het zo dat je een nieuw woord hoort, en dat dan de volgende dag drie keer tegenkomt...
Om bashen te voorkomen, onder "nieuwe woorden" versta ik dingen als chiasme oid.
Een stijlfiguurquote:Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef 14.gif het volgende:
Wat is chiasme
Met dank aan Wikipedia.quote:Een chiasme of kruisstelling is een repetitio met omkering. Bij deze stijlfiguur worden de overeenkomstige termen van twee formuleringen in omgekeerde volgorde geplaatst. Het wordt gebruikt om afwisseling te krijgen.Zijn vrouw was hem vergeten en hij zijn kinderen. (Bordewijk) Want niet in het snijden der padie is de vreugde: de vreugde is in het snijden der padie die men geplant heeft. (Multatuli) Dames en heren, jongens en meisjes
De naam chiasme is afkomstig van de Griekse hoofdletter chi: Χ. Deze letter beeldt het kruis uit dat de verwisseling tussen de eerste helft en de tweede helft van de formulering voorstelt:
dames en heren
Χ
jongens en meisjes
Hier verbindt de letter Χ de heren met de jongens, en de dames met de meisjes.
Gast, jij moet minder smoken, het tast je denkvermogen aan.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Alles in mijn leven is toevallig
Maar ook alles zit in elkaar op een bepaalde manier dat het puur toeval is
Toevallig en logisch ook. Het zit ook logisch in elkaar. Of toeval en logica te combineren zijn? Volgens mij kun je van toeval logica maken.
Ik probeer dat tijdens roulette spelen vaker. Bij gokken kun je daar veel geld mee verdienenOf geluk hebben ook. Maar inschatten wat gaat vallen bij roulette is een kunst an sich.
Maar goed, het is allemaal een groot toeval. Het leven is ook toevallig ontstaan. En het barst van de toevalligheden ook.
Maar ook heeft het allemaal een reden.
Just my opinion.
Heeft toeval een reden? Toeval heeft een karakter. En als iets een karakter heeft, dan heeft het vanzelf een reden, nee, als iets een karakter heeft, dan zit er een achterliggende gedachte achter. Dan moet je dus net de aard van het karakter weten van het toeval. Oftewel. Het toevalskarakter
Het toevalskarakter valt niet te beinvloeden zeggen ze bij gokken altijd, maar je kunt wel leren inschatten hoe het toevalskarakter in elkaar zitEn kun je dat, dan zit je gebakken en hoef je nooit meer te werken
![]()
Kwestie van goed uit je doppen kijken![]()
Tis een groot leuk spel. Liever gezegd het is een leuke puzzel. En het is gewoon zo dat alles en dan ook alles in elkaar zit als een puzzel. Ik zeg dat zo vaak. Als je je ogen en verstand gebruikt, dan zie je de meest logische verbanden. Maar je moet ze net zien. En dan moet je gewoon nogmaals kijken.
Ook hoe tijd in elkaar zit en nog meer. Dat je mensen tegenkomt op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats. Dat je mensen tegen het lijf loopt. Heeft allemaal een of andere reden. Maar goed. Ook waar je geboren bent speelt mee en nog meer.
En nu stop ik dus.
Voordat ik alles door elkaar ga gooien
Echt mooi is dat, geweldig.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:55 schreef Eveli het volgende:
Twee Dennissen vader van twee Sofies
Dit is pas 'toeval'.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:08 schreef D.Rose het volgende:
Ik kwam laatst iemand tegen die ik al meer dan een jaar niet meer had gezien.
Het toeval wil dat hij mij ook tegenkwam, en hij mij ook al meer dan een jaar niet meer had gezien
Dat is wel freaky zegquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:04 schreef Thisbe het volgende:
Mijn vader komt op vakantie altijd patienten tegen. Waar hij ook heengaat, vaste prik!
Twee jaar geleden gingen we met de hele familie naar Afrika ergens in november. Op een gegeven moment staan we in de Sahara, en zegt mijn vader: "Goede patient, die mij hier nog vindt". Vijf minuten later horen we achter ons: "Dag dokter! Wat doet u hier!"![]()
Zo'n soort verhaal ook eens bij Wonderen Bestaan gezien... over 2 vrouwen die op dezelfde dag geboren waren.. dezelfde naam... dezelfde naam van vriend.... in zelfde jaren in een zelfde land in ZUid-America hebben gewoond enz enz enz... zonder dat van elkaar te weten dus (pas achteraf)quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:55 schreef Eveli het volgende:
Twee Dennissen vader van twee Sofies
Dit is pas 'toeval'.
Gast! dit heb ik ook vet vaak man. Dan rijd je er langs gaan die dingen opeens aan of uit! En ook vaak als ik er naar kijkquote:Op maandag 27 maart 2006 14:17 schreef Rewimo het volgende:
In de herfstvakantie naar Parijs gaan en in de tuinen van het Louvre een hoek omslaan en daar een klasgenoot tegenkomen van wie je niet wist dat ie ook naar Parijs ging
Straatlantaarns die altijd uitgaan als ik langsrijd. Of juist weer aan als ik ernaar kijk![]()
Kan wel. Een vriend van me heeft twee eeneiïge tweelingbroertjes, die zitten beiden in een compleet verschillende klas en zien elkaar de hele dag niet. Toch komen ze allebei thuis met precies dezelfde broodtrommelinhoud, namelijk exact 2 of 3 broodkorstjes, ook hebben ze exact dezelfde rapportcijfers...quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:05 schreef Kroekroek het volgende:
Ik heb wel vaak dat ik en mijn broer precies hetzelfde denken of willen doen op hetzelfde moment.![]()
Ik weet niet of dat iets met ons tweeling-zijn te maken heeft, waarschijnlijk niet..![]()
Zoiets hadden wij ook een keer. We gingen van een gezellige camping in Luxemburg terug naar huis. Op die camping hadden we een groep van een kinderen die veel met elkaar omgingen. Wij hadden toen dezelfde auto als die van een van die andere gezinnen. En op zich een vrij zeldzame auto (heb er nog maar een paar in NL gezien). Maar goed we ginge dus naar huis en zij ook en echt een paar honderd kilometer later op een parkeerplaats ergens, zagen we dat andere gezin met diezelfde auto weer.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef Alchemila het volgende:
Afgelopen zomer op vakantie in Frankrijk stonden we op een camping ergens rechts onder Parijs (ruim gezien, vrouwen en richtingsgevoel hé). Na een paar dagen zijn we verder gereden helemaal naar het zuiden, we stonden er net een dag toen op het de plek naast ons ook mensen kwamen te staan.
"goh," zegt opeens iemand, "de buren op de andere camping hadden net zo'n auto (wij hebben een blauwe Eend, valt toch wel op), dat is toevallig!" Bleken het dezelfde mensen te zijn die twee dagen geleden op de andere camping flink wat kilometers omhoog ook naast ons hadden gestaan.
Mijn vriend had een citroën CX, nogal een aparte auto, in een hele aparte kleur, beetje beige-achtig. Ik was met mijn vader op vakantie ergens in Nederland, en we hadden het net over auto's en vooral dan de CX. "Ja," zei ik nog, "dat zie je toch niet zo vaak, vooral die kleur niet!" En wat staat er achter ons: een beige-kleurige citroën CX. Daarna ook nooit weer zo'n auto gezien.
Grappig, zo stond ik een keer in Praag op de Karlsbrug naar een schilder te kijken. Tikt er ineens iemand op mijn schouder, een van mijn vrienden van school. Sta je ook wel even raar te kijken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:44 schreef thefunny het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat ik op de weg terug was van mn vakantie uit Zuid-Frankrijk, die ik een week eerder af moest breken. Bij Luik in Belgie stond een dikke file, dus ik besloot om binnendoor te rijden. Midden in de rimboe, op een landweggetje kwam ik een auto tegen die er precies hetzelfde uitzag als die van een vriend van me....check ik het nummerbord....blijkt hij het nog te zijn ook![]()
Hij tegen zijn vriendin: "Heee dat lijkt thefunny wel....naah nee, dat kan niet hier..."
Ik wist helemaal niet dat hij op vakantie was of uberhaupt in Belgie zatdat is echt maf, zo'n moment.
Daarom klop ik ook altijd af als ik dat zegquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:58 schreef Kogando het volgende:
Had een gesprek iemand en hij zei dat hij nog nooit een aanrijding had gehad, en dat mensen die aanrijdingen hebben vaak niet goed opletten, etc. Anderhalf uur later klappen we over een verkeersbord heen de stoep op.
Klinkt me erg bekend in de oren!!!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:31 schreef nomen_nescio het volgende:
Vandaag was het wel apart. Erg toevallig allemaal...
Hoorde vandaag meermalen op diverse plaatsen een nummertje, wat voor mij heel speciaal is (tussen mij en goed evriend die er helaas niet meer is). Op de sterfdag van die persoon.
Voor vandaag had ik het al een tijdje niet meer gehoord.
Als ik afklop, moet het wel ongelakt hout zijn:P Anders gaat er nog altijd iets mis... Bij mij wel in ieder geval... En zoveel ongelakt hout heb ik nou niet altijd bij de hand ofzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:06 schreef thefunny het volgende:
[..]
Daarom klop ik ook altijd af als ik dat zeg![]()
![]()
Die zie je nog best wel eens rijden hoor, vooral in Amsterdam zie ik ze best veel. Zijn ruige auto's btw, als ik ooit nog rijk word haal ik er zo 1 met hendig sjieke velgen en hydrolics ofzoquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef Alchemila het volgende:blablaCX
En van wie was het nou de moederquote:Op zondag 9 april 2006 20:08 schreef Razor21 het volgende:
Ik vorig jaar nog...ik wilde een vage kennis bellen met mijn mobiel..bel ik per ongeluk een MILF die in mijn telefoon stond (wist ik dus niet meer).
En ik zeg is A. daar? Nee je spreek met S ik ken geen A..dus ik slap ouwehoeren met haar door de phone had een slok op...en 20 min. zat ik op de bank bij haar bier te drinken en de volgende dag werd ik wakker naast haar..![]()
Dus als ik nooit het idee had gehad om A te bellen had ik nooit zo'n leuke tijd gehad met S.![]()
Maar dat is toch geen toevalligheid?quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:12 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik ging vrijdag, één dag voor Reve's overlijden naar de bibliotheek om 2 boeken van Gerard Reve te halen, ik was me totaal onbewust van het feit dat Reve de volgende dag zou sterven. De Gerard Reve boeken waren er toen nog in overvloed. Zaterdag overleed hij. En maandag keek ik eens op de website van de plaatselijke bibliotheek en ja, alle boeken van Reve waren weg of in reservering. Maf toch.
Voor mij wel of wil je échte toevalligheden? , maar die maak ik niet zo vaak mee.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:43 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen toevalligheid?
Zo toevallig hoeft dat niet te zijn met die top 40 hits en ringtones van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:21 schreef Bendeleider het volgende:
Ik was laatst alleen op een toilet in een bar.
Zing een liedje wat in mijn hoofd zat en dat zelfde liedje was ook de beltoon van een griet die ik die avond versierd had !!!
Twas een bar met feest muziek en het liedje was van Jack Johnson,...quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:45 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zo toevallig hoeft dat niet te zijn met die top 40 hits en ringtones van tegenwoordig.
Dat is ook toevallig, net toen jij die reactie plaatste, luisterde ik naar een CD van Jack Johnson.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:47 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Twas een bar met feest muziek en het liedje was van Jack Johnson,...
Banana pancakesquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat is ook toevallig, net toen jij die reactie plaatste, luisterde ik naar een CD van Jack Johnson.![]()
(Geen grap). Het nummer zal dan wel Upside Down zijn geweest.
Mooi nummer. Vooral het geluid van de regen op de achtergrond is zo prachtig en rustgevend.quote:
Ik werk in een bibliotheek, als er een bekende schrijver overlijdt dan worden er altijd meteen boeken van die schrijver op een in het oog springende plek gezet (boekhandels doen dat vaak ook) en zoals alle boeken die je op een opvallende plek zet worden die vaak meteen meegenomen. Dus daar is niks toevalligs aan, maar misschien bedoelde jij dat het toeval was dat jij net de dag voordat Reve overleed boeken van hem had gehaald...quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor mij wel of wil je échte toevalligheden? , maar die maak ik niet zo vaak mee.![]()
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:09 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik werk in een bibliotheek, als er een bekende schrijver overlijdt dan worden er altijd meteen boeken van die schrijver op een in het oog springende plek gezet (boekhandels doen dat vaak ook) en zoals alle boeken die je op een opvallende plek zet worden die vaak meteen meegenomen. Dus daar is niks toevalligs aan, maar misschien bedoelde jij dat het toeval was dat jij net de dag voordat Reve overleed boeken van hem had gehaald...
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:39 schreef Jazzkip het volgende:
[..]
Hee, volgens mij ben ik die gozer... Das pas toevallig...
ik ging 2 jaar geleden op vakantie naar frankrijkquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:28 schreef Alchemila het volgende:
Afgelopen zomer op vakantie in Frankrijk stonden we op een camping ergens rechts onder Parijs (ruim gezien, vrouwen en richtingsgevoel hé). Na een paar dagen zijn we verder gereden helemaal naar het zuiden, we stonden er net een dag toen op het de plek naast ons ook mensen kwamen te staan.
"goh," zegt opeens iemand, "de buren op de andere camping hadden net zo'n auto (wij hebben een blauwe Eend, valt toch wel op), dat is toevallig!" Bleken het dezelfde mensen te zijn die twee dagen geleden op de andere camping flink wat kilometers omhoog ook naast ons hadden gestaan.
Mijn vriend had een citroën CX, nogal een aparte auto, in een hele aparte kleur, beetje beige-achtig. Ik was met mijn vader op vakantie ergens in Nederland, en we hadden het net over auto's en vooral dan de CX. "Ja," zei ik nog, "dat zie je toch niet zo vaak, vooral die kleur niet!" En wat staat er achter ons: een beige-kleurige citroën CX. Daarna ook nooit weer zo'n auto gezien.
Paar jaar geleden ging mn broer met een vriend van hem op vakantie naar frankrijk met de auto. Onderweg kregen ze met een andere nederlandse auto nogal ruzie over iets (geen idee meer wat) en het welbekende middelvingerwerk werd uitgewisseld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 08:33 schreef hannowannabe het volgende:
[..]
ik ging 2 jaar geleden op vakantie naar frankrijk
maar omdat we met de caravan waren deden we er 2 dagen over, dus eerst ff overnachten op een camping
zie ik een 'meisje' lopen waarvan ik d8: nou ziet er niet slecht uit
maar ja doortrek camping dus laat maar zitten. maar tegenover haar stond ook nog een meisje
kom ik de volgende dag op de eindbestemming aan denk ik: he die gezichten ken ik ergens van
ja hoor staan we alle 3 weer op dezelfde camping (met de 1e die ik had gezien heb ik nu 2 jaar een relatie...![]()
)
Het schijnt dat iedereen (in Nederland) wel een connectie met een ander heeft, via maximaal 5 of 6 andere personen geloof ik.quote:Op zondag 9 april 2006 01:37 schreef Janetje het volgende:
We raakten aan de praat en wat bleek; Hij kwam uit een klein plaatsje, 5 km van het plaatsje waar mijn ouders wonen. Hij had net als ik in Maastricht gestudeerd, dezelfde opleiding gedaan als ik nu doe, was daar begonnen het eerste jaar dat de opleiding opgericht was, 15 jaar geleden, en had net een week eerder weer eens contact opgenomen met een van zijn oude leraren. Mijn leraar Duits.
Wat voor toevalligheid zit er in dit verhaal?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar een jaar of 8 geleden liep ik 's nachts door Haarlem met een maatje van me. Helemaal naar de klote allebei en niet echt spraakzaam ofzo. In de verte hoor ik een auto aankomen. Hard en met een hoop herrie.... Effe later... piepende banden, een rondtollende Porsche, een grote lantaarnpaal en een harde klap. Motor wordt uitgezet, nóg een klap. De lamp van de lantaarn op het dak van de Porsche... volledige stilte. Zegt dat maatje van me 'oeps'... heel droog. Bestuurder stapt uit, begint ongelovelijk te vloeken.
Gerelateerd: ik zet nooit 's middags de televisie aan.Op die dag echter zette ik 'm zomaar ineens wel aan en nog wel op CNN ook (ik was in Griekenland op dat moment). En wat zie ik...een brandende toren...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:14 schreef ch0c0 het volgende:
[knip mooi verhaal]
De tweede keer dat ik waagde mijn zucht naar spanning hardop uit te spreken, heb ik het voorgoed afgeleerd. Het was 11 september 2001, een paar minuten over 3.
hoe?quote:Op maandag 22 mei 2006 12:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mijn neefje (vaderskant) zijn beste vriend is de kleinzoon van mijn oma (moederskant) beste vriendin en is daarbij een achter-achterneefje van mij (ook moederskant). Die twee jongens hadden geen idee dat ik ze beiden onafhankelijk van elkaar kende. Ze zijn dus geen familie van elkaar.
Ok, Bart, mijn neefje aan vaderskant, die zijn beste vriend is Wolter.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:56 schreef freecell het volgende:
[..]
hoe?
Ik ken je goedc en snap er geen hout van
Ongeveer begrepenquote:Op maandag 22 mei 2006 13:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ok, Bart, mijn neefje aan vaderskant, die zijn beste vriend is Wolter.
Wolters oma heet Lenie en is goe bevriend met mijn oma (mijn moeders moeder). Daarnaast ben ik via mijn moeders familie ook nog eens ver verwant aan Wolter. Wij zijn achter-achterneven.
Het is toevallig dat de kleinzoon van mijn oma's beste vriendin de beste vriend is geworden van mijn neef. Ze kenden elkaar in ieder geval niet via mijn familie. Ze zijn onderling niet aan elkaar verwant (ik wel aan hun beiden).
(hetzelfde als dat bijvoorbeeld Immy en Nienke Laan (mijn nicht) elkaars beste vriendinnen zouden zijn.
Goddamn, twee mensen die geen familie van elkaar zijn, die jij allebei kentquote:Op maandag 22 mei 2006 12:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mijn neefje (vaderskant) zijn beste vriend is de kleinzoon van mijn oma (moederskant) beste vriendin en is daarbij een achter-achterneefje van mij (ook moederskant). Die twee jongens hadden geen idee dat ik ze beiden onafhankelijk van elkaar kende. Ze zijn dus geen familie van elkaar.
Ze zijn wél allebei familie van hemquote:Op maandag 22 mei 2006 13:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Goddamn, twee mensen die geen familie van elkaar zijn, die jij allebei kent![]()
![]()
![]()
Hij zegt letterlijk in zijn post van niet, in de laatste zin. En dan nog: een neefje van vaderskant kent het achter-achterneefje van moederskant niet als zodanig maar als zijn beste vriend. Whoohooquote:
Ze zijn beiden familie van mij, maar niet van elkaar. Daarnaast zijn ze elkaars beste vrienden. Punt is. Ik kende Wolter als de kleinzoon van mijn oma's beste vriendin (en verre achterneef). Bart als mijn neef kende ik natuurlijk ook. Ik kwam er later achter dat ze elkaar ook kenden, dat niet alleen. Ze waren elkaars beste vrienden. Vond ik best toevallig.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk in zijn post van niet, in de laatste zin. En dan nog: een neefje van vaderskant kent het achter-achterneefje van moederskant niet als zodanig maar als zijn beste vriend. Whoohoo![]()
Ik kan me welgeteld 1 achterneef voor de geest halen. Hij heet Adrie en ik heb m 2 of 3 keer gezien. Er zijn misschie 30 achterneven en -nichten in mijn familie, om niet te spreken van het aantal achter-achterneven. Misschien ken ik er ook wel eentje van, zonder het te weten. Gut, wát een toeval![]()
Nou en!? Dat is geen toeval. Toeval is als een echtpaar na de geboorte van een kind met 25 tenen en 6 oogbollen achterkomt dat hun vaders allebei Jean-Claude van Poppelen heten en op 29 februari (het toeval!quote:Op maandag 22 mei 2006 14:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ze zijn beiden familie van mij, maar niet van elkaar. Daarnaast zijn ze elkaars beste vrienden.
29 februari zou nog toevalliger zijn.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Toeval is als een echtpaar na de geboorte van een kind met 25 tenen en 6 oogbollen achterkomt dat hun vaders allebei Jean-Claude van Poppelen heten en op 28 februari (het toeval!) zijn geboren in Deurne.
Ik zal m ff edittenquote:Op maandag 22 mei 2006 14:38 schreef rameijer het volgende:
[..]
29 februari zou nog toevalliger zijn.
Freak!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Marsjaan het volgende:
Herken dit wel:
Aantal jaren geleden zat ik op de bank tv te kijken/huiswerk te maken en mijn broertje schuin naast me, op een meter of 7 a 8 afstand van me achter de computer. Hij kon mij niet zien, want hij zat half met zijn rug naar me toe. Ik was wat aan het tekenen met mijn geodriehoek en opeens gooide ik -zonder na te denken- dat ding naar me toe. Gek genoeg riep ik hem niet of maakte ik geen ander geluid. En terwijl hij naar het beeldscherm bleef kijken (hij kon mij niet zien) heft hij zijn rechterhand op en vangt dat ding, nog steeds zonder te kijken.
Zowel hij als ik zijn er nu, een jaar of 10 later nog steeds verbaasd over....
Tja, de Turken hebben het systeem vast laten lopen door hun massale gestem.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:30 schreef fleur22 het volgende:
Ik verstuurde zaterdag een sms....Lees ik even later even terug wat ik had gstuurd...en zie dan dus ook hoelaat ik hm had verstuurd.....: 02.02.02 uur.![]()
Toen heb je ze levend begraven?quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:12 schreef tanna het volgende:
Met vakantie; aankomen op de plaats van bestemming en binnen een minuut de buren van vier huizen verderop tegenkomen (die vier kinderen onder de zes jaar hadden)
Wat heeft dat met toeval te maken? Ik heb zo vaak déjà vu's. Vanochtend nog een tijdens examen Duits 1,2.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:49 schreef PoloPower het volgende:
Of je hebt zo'n stomme Deja Vu. Sterk het idee hebben dat je iets al eens eerder exact hetzelfde hebt meegemaakt...
heel flauw.... en in jouw geval maar goed ook dat je die deja vu's hebt ghehequote:Op woensdag 24 mei 2006 13:19 schreef Eveli het volgende:
[..]
Wat heeft dat met toeval te maken? Ik heb zo vaak déjà vu's. Vanochtend nog een tijdens examen Duits 1,2.
Flauw? Ik maakte geen grap hoor!quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:07 schreef PoloPower het volgende:
[..]
heel flauw.... en in jouw geval maar goed ook dat je die deja vu's hebt ghehe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |