nou dat zal ik dan dus mooi never nooit niet doen. Ik vind het BE-LA-CHELIJK en ben het er totaal niet mee eensquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De letterlijke interpretatie wel.
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Ynske het volgende:
De rechtspersoon FOK! zijn alle medewerkers van FOK! dus de complete crew.
Zij hebben het recht volgens de bovenstaande regels om de foto's die wij users plaatsen overal binnen FOK! te plaatsen. Users mogen dat echter niet.
Het kan dus wel gebeuren dat een Crewlid in een pestbui, foto's gebruikt in bv ONZ. Dit mag niet, en hij zal hiervoor moeten opdraaien, aangezien hij dat functioneert als user.
Je kan op zo'n moment denk ik wel aannemelijk maken dat betreffend crew-lid niet namens Fok gehandeld heeft. maar het kan ook best zijn dat alleen rooien dit mogen oid hoor, net wat er intern vastgelegd is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.
Ten eerste is het onderscheid tussen crew en users een vinkje in een rechtentabelletje bij Breuls. Komt geen handtekening, contract of ander serieus iets aan te pas. En ten tweede: wat bepaalt dat een crewlid op welk moment dan ook "functioneert als" een user? Het feit dat hij een pestbui heeft? Dit is finale larie.
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijftquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.
Ten eerste is het onderscheid tussen crew en users een vinkje in een rechtentabelletje bij Breuls. Komt geen handtekening, contract of ander serieus iets aan te pas. En ten tweede: wat bepaalt dat een crewlid op welk moment dan ook "functioneert als" een user? Het feit dat hij een pestbui heeft? Dit is finale larie.
ja dat wil ik wel graag weten natuurlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je kan op zo'n moment denk ik wel aannemelijk maken dat betreffend crew-lid niet namens Fok gehandeld heeft. maar het kan ook best zijn dat alleen rooien dit mogen oid hoor, net wat er intern vastgelegd is.
Moderator zijn alleen maar moderator in hun eigen subforum. Daarbuiten zijn ze user met een kleurtjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijft
Het houdt je van de straat, en voorkomt dat je rottigheid gaat uitvretenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Pfoe, heel gedoe over een fotootje.
Ik ben ff een uurtje weg, mèn... Kan gelijk een heel topic plus bijbehorende topics gaan doorlezen.
het gaat om het principe erachter...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Ik ben ff een uurtje weg, mèn... Kan gelijk een heel topic plus bijbehorende topics gaan doorlezen.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
ja ja, wel de rechten, niet de plichtenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijft
fotootje waar jij 10.000 euro op kan verdienen geef je natuurlijk ook aan iedereen wegquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
dat is wat ik bedoelde te zeggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moderator zijn alleen maar moderator in hun eigen subforum. Daarbuiten zijn ze user met een kleurtje
Overigens heb ik de vraag even mee naar achter genomen: wat is precies gebruiken binnen het Fok domein? Moet het bestand dan op een Fok server staan, of is een link ernaar al voldoende?
Daar gaat het nu niet om, toch?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef Re het volgende:
[..]
fotootje waar jij 10.000 euro op kan verdienen geef je natuurlijk ook aan iedereen weg
nee, maar daar gaat deze discussie ook niet om, het is de aanleiding van deze discussie niet het onderwerp.quote:
Het gaat nu niet om 10,000 Euro, maar wel om hetzelfde principequote:
indirect wel, betekent dat ik mijn plaatjes op 25 dpi resolutie hier alleen nog met een vette embossed copyright erop kan plaatsenquote:
Maar dan nog kunnen ze binnen het subforum alles doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is wat ik bedoelde te zeggen.
op t moment dat jij naar bv US, GC of waar dan ook gaat, ben je nog maar een gewone user
Maar aan de andere kant, wat je zelf op internet zet... Ik zou het niet erg vinden als men mijn foto's ergens zou gebruiken, zou het alleen wel op prijs stellen dat ze mijn naam er bij zetten, en de naam van de maker.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat ze -wanneer ze je foto willen gebruiken- ten alle tijde om je toestemming moeten vragen...
idd, en dan kan je maar beter helemaal niets plaatsen want dat ziet er ook niet uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
indirect wel, betekend dat ik mijn plaatjes op 25 dpi resolutie hier alleen nog met een vette embossed copyright erop kan plaatsen
Kijk maar uit, soms jatten ze hele websites.. heeft PdeHoog meegemaakt...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Hmm, ja, als je het zo bekijkt... Dat moet niet allemaal zomaar mogen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Kijk maar uit, soms jatten ze hele websites.. heeft PdeHoog meegemaakt...
Oftewel: de foto's die je buiten het domein neerzet zijn en blijven van jezelf, ook als je ze linkt. Ze kunnen echter op Fok wel doorgelinkt worden, net als elke andere foto. Het is aan jou als eigenaar om die foto te verwijderen als je dat niet wilt.quote:Foto's die extern door de user zelf ge-upload zijn kunnen natuurlijk gewoon gebruikt worden, het is aan de uploader dat zijn/haar foto's over de hele wereld te zien zijn, hun probleem niet het onze. Bij klachten worden slechts de img-tags weggehaald, een linkje plaatsen is niet verboden tenslotte.
Plaatsen op het domein behelst dus het zelf uploaden naar images.fok (indien crew) of het fotoboek (zonder crewrechten). Eenmaal daar geplaatst zijn ze vrij bruikbaar door heel FOK!.
Ik neem aan dat jouw opleiding ook een stukje juridisch heeft? Als (web)designer zal je nl wel te maken krijgen met schaamteloos jatwerk...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:16 schreef Toeps het volgende:
Hmm, ja, als je het zo bekijkt... Dat moet niet allemaal zomaar mogen.
Het lastige zat hem in het begrip "plaatsen binnen het Fok domein". Ik zet expres mijn foto's op mijn iegen server, zodat ik ze à la minute off line kan trekken. Maar als een linkje maken (met tags) ook plaatsen betekent, dan blijf ik dus nergens. Vandaar dat ik me afvroeg: wat mag Fok nou eigenlijk allemaal?quote:
Nope, onze opleiding is daar veel te stupide voor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw opleiding ook een stukje juridisch heeft? Als (web)designer zal je nl wel te maken krijgen met schaamteloos jatwerk...
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijkenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het lastige zat hem in het begrip "plaatsen binnen het Fok domein". Ik zet expres mijn foto's op mijn iegen server, zodat ik ze à la minute off line kan trekken. Maar als een linkje maken (met tags) ook plaatsen betekent, dan blijf ik dus nergens. Vandaar dat ik me afvroeg: wat mag Fok nou eigenlijk allemaal?
Ja dat klopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijken![]()
Beetje jammer dit soort acties
Dan nog blijft het onfatsoenlijk om geen toestemming te vragen en betwijfel ik nog steeds of de gebruikersovereenkomst wel zo rechtsgeldig is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:24 schreef RonaldV het volgende:
Copyright foto's en Fok policy
Dagonet voegde daar achter nog nog aan toe:
[..]
Oftewel: de foto's die je buiten het domein neerzet zijn en blijven van jezelf, ook als je ze linkt. Ze kunnen echter op Fok wel doorgelinkt worden, net als elke andere foto. Het is aan jou als eigenaar om die foto te verwijderen als je dat niet wilt.
Foto's die als bestand geupload zijn naar Fok vallen onder de FAQ, en zijn bruikbaar door heel Fok!
Uberhaupt vind ik het plaatsen van foto's op FOT een beetje discutabel worden op deze manierquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
En dat maakt het gebruik van die mogelijkheid voor veel FOTters niet aantrekkelijk vrees ik.
nee hoor...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uberhaupt vind ik het plaatsen van foto's op FOT een beetje discutabel worden op deze manier
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Tsja... er is nog ruimte voor eventuele sponsors...
en al je foto's in fobo ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijken![]()
Beetje jammer dit soort acties
Beter lezen hequote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee hoor...
Gewoon gelinkte foto's mogen ze niets mee.
Die stonden er niet en die gaan nu niet meer komen ookquote:
Publiekelijk toegankelijk ja... maar het auteursrecht ligt dan toch nog steeds bij mij?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Beter lezen heDie mogen ze ook gewoon gebruiken want het is publiekelijk toegankelijk bla bla bla. Ze veranderen hooguit IMG in URL (bij klachten that is). Toestemming vragen doen ze niet
Van goed fatsoen hebben ze hier blijkbaar ook niet gehoord
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Tsja... er is nog ruimte voor eventuele sponsors...
Ik zou er wel even een (c) bijzetten want hij is nog best grappigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dit is ook een mogelijkheid:
[afbeelding]
Dat blijf je houden hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Publiekelijk toegankelijk ja... maar het auteursrecht ligt dan toch nog steeds bij mij?
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo'squote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die stonden er niet en die gaan nu niet meer komen ookOverigens wordt dat niet gemeld bij het uploaden en volgens mij stond die hele regel er niet in toen ik me registreerde. Ze hebben dit later toegevoegd en dus de gebruikersovereenkomst eenzijdig gewijzigd zonder daarover de gebruikers te informeren volgens mij
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:58 schreef Re het volgende:
[..]
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo's
klopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.
Wil jij eens niet zeggen wat ik aan het typen wasquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:58 schreef Re het volgende:
[..]
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo's
er was nog niet eens een userovereenkomst en een fobo toen ik me registreerde trouwens
Dat is precies waar je toestemming voor geeft: het gebruiksrecht door Fok. Je draagt niet de copyrights over.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |